1. 1.
    +3 -3
    Şunu en başta söyliyeyim, eğer bir tanrı varsa bazılarının ona inandığından daha fazla ölçüde mükemmel olması gerektiğini düşünerek hata yaptığımı sanmıyorum. Yaptığım şahsi çıkarımlarım sonucu neden kurana, kitaba inanmadığımı maddeler halinde açıklamak istiyorum.

    -binlerce yıl öncesinde yaşamış putperest kavimlerin ibadetleri hakkında bilgiler veren somut ve yazılı kaynaklar bu zamanlara kadar gelebilmişken eldeki kitabın ilk nüshalarının onun indirilmesinden bir asır sonraya ait olması,

    -diğer indirilmiş kutsal kitaplar bilindiği halde ve ayetlerde de kurandan açıkça “kitap” diye bahsedilmesine rağmen zamanında bir kitabın ortaya konamaması, bu işin peygamberin ölümünden yıllarca sonraya bırakılması,

    -kitabta konuşan kişinin sürekli değişmesi, kitabın geneline hakim tek bir hitap tarzının olmayışı,

    -sureler ve ayetleri arasında tarihsel bir sıralamanın ve konu akışının bulunmayışı,

    -kitaptaki anlatımlara kıyasla çok tanrılı hinduizmin daha eski dini kaynaklarında dahi doğaya ve geleceğe dair daha somut ve doğru bilgilerin bulunması,

    -islam aleminin en büyük tabibi olarak tanınan El Razı gibi büyük düşünürlerin dahi zamanında bu kitaba ve peygamberine değil akla önem vermesi,

    -kitapta allahın taşa, toprağa kendi yarattıklar her ne varsa onun üzerine yemin emesi, onlar için söz vermesi,

    -ayetlerde açıkça “tanrıların en güzeli” denilerek tanrı kavrdıbının çoğul bir şekilde söylenmesi,

    -kainatın dengesini sağlayan allahın ayetlerde basit matematiksel hatalar yapması,

    -herşeyi bilen allahın ayetlerde belirsizlik veya olasılık içeren tabirler kullanması, karşısında konuştuğu peygamberine “elindeki nedir musa?” veya “bana inanmadın mı ibrahim?” gibi basit sorular sorması,

    -ayetlerdeki anlatımların çok basit ve gözle görülebilen doğa olaylarının tasvirlerini içermesi, güneş gökte aynı yolu izledi ve battı onun yerine ay doğdu, yağmur yağdı otlar yeşerdi gibi orta akıl sahibi herkesin bilebileceği tasvirlerin yapılması,

    -yine doğanın anlatımında gerçeğin dilinin değil gözle görülebilenin esas alınması; yakın göğün yıldılzarla donaltılmasından, göklerin direksiz tutulmasından, yıldızların kaymasından bahsedilmesi.

    -geleceği bilen ve herşeye gücü yeten allahın ayetlerine göre koşulları değiştirmek yerine koşullara göre ayetlerini değiştirmek yoluna gitmesi,

    -cin olan şeytanın sadece meleklerden istenen “ademe secde edin” emrini üzerine alınıp isyan etmesi, kovulduğu halde allahın cennetine girip ademle havvanın aklını çelmesi, ölümlü dünyaya daha gelmeden evvel ademle havvanın kendilerine diz çökmüş olan meleklere özenmesi, onlar gibi ölümsüz olmayı istemesi, ahiret sonrasında cennetin kapılarına allahın bekçiler dikmesi v.s.,

    -her ne kadar ilk başta adem ve havvanın kişisel sorumluluğundan kaynaklı bir hata yapılmış olsada, onlardan sonra gelecek olan tüm insanlığın da bu sınava tabi tutulması,

    -allahın hem dilediğini isteyerek veya cehennemi doldurmaya söz vererek yoldan çıkarması hem de onu sırf kötü oldu diye değil sırf “inanmadı” diye ateşte sonsuza kadar yakması,

    -bir önceki peygamberinin üzerinden yüzyıllar geçip de insanlığın zeka ve sorgulama kapasitesinin arttığını görünce allahın son peygamberine mucizeler vermekten birden vaz geçmesi,

    -allahın kendi yarattığı canlıları kötüleyip küçük görmesi, insanları onlara benzeterek alay etmesi, onlara kızması, yüce bir tanrı olmaktan ziyade bir insan gibi tavırlar takınması,

    -tüm insanlığa son kez gönderilmiş olduğunu iddia etse de kitabın her çağa ve coğrafyaya hitap edemiyor olması,

    -ayetlerde yeryüzündeki her kavime peygamber gönderildiği iddiasında bulunulsada ortadoğulu olmayan bir peygamberden tek kelime dahi bahsedilmemesi,

    -sürekli binlerce yıl öncesine ait olan ve o zamanlar dahi hiçbir ispatı bulunmayan alıntı hikayelerden bahsedilmesi, islam öncesi şairlere ait cümlelerin, imparatorlara ait bazı yasal hükümlerin birebir ayetlerde geçmesi,

    -ibrahim peygamberin bir kaç gün içinde ilkin yıldız, ay ve güneşin doğması sonrasında ise sırf batıyor olması sebebiye üç tanrı birden değiştirmesi, bunların doğarken dahi bir zaman sonra batacağını düşünemiyor olması, onu inanmamaya iten bilginin yanlış olması ve bunların aslında hiçbir zaman batmaması,

    -insanlar birşeyleri duymayıp görmedikleri halde sırf bir kaç sualde bulundular diye cezalandırılırken, ibrahim peygamberin allahla karşılıklı konuşuyor olmasına rağmen kalbinin yine de tatmin olmaması ve ilaveten bir de mucize istemesi,

    -allahın her zaman peygamberini kendi seçmemesi, başıboş bir kavim aramak yerine akrabalık durumuna göre de hareket etmesi, ibrahim peygamberi doğrudan korumak varken sırf onun yalnız olmak istememesi ve firavundan çekinmesi üzerine kardeşini de peygamber ilan etmesi,

    -allahın da firavunun uyguladığı bir cezalandırma yöntemini benimsemesi ve gerektiğinde insanın ellerinin çapraz kesilmesini istemesi,

    -ayetlerde cariyelerden ve kölelerden bahsedilmesi, başta erkek kadın ayrımı olmak üzere insanlar arasındaki eşitsizliğin normal sayılması,

    -yeterli açıklama yapılamadığı için mezhepsel ayrıma ve insanlar arası çatışmalara yol açan onca konu varken, surelerin normalin üstünde hatta bazılarında abartı boyutlarına varacak ölçüde tekrarlar içermesi,

    -ayetlerde erkeğin menisinden, kadınların süslerinden, özel günlerinden, bağırsaktaki dışkıdan, kandan ve kalpten bahsedildiği halde insan vücudunun en temel organı olan beyinden hiç bahsedilmemesi, o çağlardaki tıp bilgisinin bir sonucu olarak düşünüp, inanmak gibi beyin fonksiyonlarının hepsinin kalbe yüklenmesi,

    -kanlı olsun ya da olmasın, sırf inanç uğruna şiddete başvurulmasının meşru gösterilmesi,

    -ayetlerde anlamı tam bilinemeyen kelimelerin olması, bu ifadelerin allahın bir sırrı olarak değil eskiden inanılan ama zamanla ve artan bilgiyle toplum tarafından söylemi terk edilmiş olan tabirler olması,

    -ayetlerde tüm bu anlatılanların dışında çok sayıda ekgib kalmış kelimenin ve birbiriyle çelişkili anlatımların bulunması ve saire.

    tüm bu söylediklerim; ayetlerin toplatılıp kitap haline getirildiği o çalkantılı yıllar ile birlikte düşünüldüğünde ve islamın ilk yüzyılına ait elde başka yazılı kaynakların bulunmayışı gerçeği dikkate alındığında çok daha da fazla anlam kazanmaktadır

    Edit : beyler çok uzun diye okumamazlık yapmayın akıcı şekilde yazdım başlayınca devamı gelcek.

    Edit 2 : şuku veya giblenmek için yazmadım sadece biraz gözden geçirin azda olsa bi düşünün şu yazdıklarımı.

    Edit 3 : anlayışla karşılayan panpalarıma sonsuz teşekkürler.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    -1
    neyse okuyan okumuşdur artık okumayana veya okumak işine gelmeyene yapcak birşey
    ···
  3. 3.
    +1
    @3 öncelikle yaşın kac kardeşim onu söyle ona göre cevap vericem.. ve ne tür kitaplar okuyorsun
    ···
  4. 4.
    0
    inandığın kısmı yazsaydın daha özet olurdu amk
    ···
  5. 5.
    0
    @25 valla onu yazsaydım boş entry girerdim muhtemelen kuran saçmalıgına azda olsa bi açıklık getiririm belki
    ···
  6. 6.
    0
    neyse ben bi sigara içip geliyom sorunuz varsa yazın mk
    ···
  7. 7.
    0
    bence burda bu adamı ikna etmek için kuranı savunmaya falan geçmeyin. bu konudaki tartışmaların %99.9'undan hiç bi sonuç alınamamış, her iki taraf da baştaki iddialarını bu tartışmadan sonra da korumaya devam etmişlerdir. yormayın kendinizi gibtir eyleyin
    ···
  8. 8.
    0
    @22 kardeşim özetini nasıl geçeyim bunun
    ···
  9. 9.
    0
    o kadar şaçma maddeler var ki, okuyunca imanım arttı sağol.
    ···
  10. 10.
    0
    arama entry'ler x
    yobazcikkk
    dokununcu nesil inci sözlük yazarı

    (online)
    ···
  11. 11.
    0
    ozet gec
    ···
  12. 12.
    0
    @28 keşke nelerin saçma oldugunu yazsaydında bende onlara bi açıklık getirseydim
    ···
  13. 13.
    0
    @29 mk bütün hesaplarımı banladılar gibtigimin modları bu hesapla yazmak zorunda kaldım bende
    ···
  14. 14.
    0
    evet doğru

    ama yinede bence bir tanrı var big bang vb biraz ( ultra derecede ) tesadüfi geliyor

    fakat dinler ya çarpıtılmış yada tümden bozulmuş
    ···
  15. 15.
    0
    ···
  16. 16.
    0
    @1 al bakalım üşenmedim bir açıklama getireceğim sana.

    1-kuran'ın ilk nüshaları ilk halife hz.ebu bekir döneminde yemmamme savaşında çok fazla hafız şehit edilince toplanmıştır ve bildiğimiz iki kapak arasına bu zaman girmiştir.hz.ebu bekir'in halifeliği 632-634 yılları arasındadır.100 yılı nereden duydun enteresan zaten.

    2-hz.muhafazid'in vefatının 9 gün öncesine kadar vahiy indiği ve kur'an tarihsel olarak belirli süreye yayılıp hem o dönemki olaylara hem de o dönemdeki olaylar örneklem alınarak tüm zamana hitap ettiği için aşama halinde indirilmiş ve bu yüzden kitap haline getirilememiştir.

    3-kitapta konuşan kişinin sürekli değişmesi hatta hz.muhafazid'in ağzındanmış gibi görünen ayetlerin varlığı islam öncesi dönemde de var olan iltifat sanatıyla ilişiktir.ve anlatımı kuvvetlendirmek için hitap edilen kişinin ağzından konuşulur.ayrıca diğer bir dil üslubu olan ve kuran'a hakim olduğuna inanılan erkek egemen üslubun kaynağı dil yapısıyla alakalıdır.tıpkı fransızca'da(masculer) ki gibi arapçada da kadın ve erkek fiilleri ayrıdır ve bir toplumda genele hitap var ise müzekker yani eril fiil kullanılır ve genele hitap edilir.anlatımın erkeğe hitap ediyor şeklinde algılanmasının sebebi de budur.

    4-bir ayette bir konu anlatılırken farklı bir konuya geçilmesi okuyucuunun yüzeysel olarak kitaba bakmamasını ve metnin mesajı ve de örnek verilen hikayelerin ana fikrini anlayabilmesi için genele serpiştirilmiştir.ayrıca benzer olarak anlaşılan hikayeler aslında birbirinin tamamlayıcısıdır.

    5-normal bir durumdur ve islam belirli zamanlarda belirli uyarıcılar gönderildiğini savunur.ayrıca hinduizm somut anlatımdan çok soyut anlatıma önem verir ve mistik bir anlatım tarzı vardır.normal tasvir gibi görünen sözler bir ardında bir felsefeyi barındırır.kaynak getirirsen ayrıca memnun oluruz

    6-farklı ekoller vardır.islam aklı kısıtlamaz.bunun başlıkla nasıl bir bağlantısı var ilişkilendiremedim doğrusu

    7-kur'an da kullanılan yemin dikkat çekmek anlamındadır.ve üzerinde özellikle durulması gereken nokta anldıbına da gelir.yemin ile ilgili ayetlere bakarsan durum rahatça anlaşılabilir.belirli varlıklar nesneler,zaman bunlardan birkaçıdır.

    8-çoğul şekilde tanrıların kullanılması aslında ardında bir tenkiti barındırır.taptığınız ilahlar size fayda sağlamaz ve en iyi ve en güzel tanrı'yı terk edip size faydası olmayan "tanrılaştırdıklarınıza" mı tapıyorsunuz şeklinde insan algısı üzerinden bir eleştiri yapılmıştır.

    9-matematiksel hata yoktur.miras konusunu kastediyorsan açıklaması da mevcuttur.tüm çelişkili addedilen kısmı en sonda sayfa şeklinde paylaşacağım.

    10-allah belirsiz değildir okuyucu belirsizdir.ve olaylar hikayeleştirilerek anlatılmıştır.allah hz.musa veya başka bir peygamberin elindekinin ne olduğunu bilmediği için sormuyor sadece okuyucunun hikayeyi anlayabilmesi için normal konuşma metni şekline getirmiştir.

    11-kuran farklı akıl seviyesindeki insanların da anlayabileceği bir metin olduğu için başlangıç olarak görünen doğa tasvirlerinden örnekler verilmiştir.mucize istiyorsan internette bulabilirsin.en basitinden evrenin genişlemesine ve en önemlisi evrenin başlangıcı olduğunun söylenmesi buna örnektir ve büyük piyangodur.

    12-gözle görünenden gerçeğe ulaşabilirsin bu bir eleştiri değildir.

    13-bahsettiği konu yine "çelişki" meselesine geliyor.link paylaşacağım.

    14-iblisin kovulduğu cennet ahiret hayatındaki cennet değil bu dünyada bir bahçedir.ve cennetin anlamı dünyadaki bahçeler içinde kullanılır.en basitinden cennette hayat ebedi iken şeytanın adem'i ölümsüzlükle kandırması gibi bir durum olamaz ve adem'in ölümlü olarak var edildiği anlaşılır.

    15-adem'den dolayı direk nereye gideceği belirlenmiyor.nereye gideceğini belirleyebilirsin.gittiğin yerden dolayı da kimseyi suçlayamazsın.

    16-ve biz, her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık... ''
    isra /13 sen nereye yönelirsen teşvikte orayadır.başlangıç sana aittir.iyiliğe niyetlenirsen desteklenirsin inkara niyetlenirken de desteklenirsin.nereden baktığına bağlı

    17-bir serzeniş sorusu.ve iyi niyetli bir soru olmadığı açık.insanlar mucize bile görmeden inanıp islam belirli bir seviyeye geldiyse kişinin kendinde araması lazım problemi.

    18-kur'an da bazı anlatımlar mecaz üzerine kurulmuştur.ve kullanılan hakaret bazlı iddaa edilen örnekler insanların algısından inanmayanın nasıl görüldüğünün somutlaştırılması için verilmiş örneklerdir.inanan bir insanın iltifat ediyor diye eleştirdiğini görmedim.dediğim gibi nereden baktığına bağlı

    19-kişisel bir görüştür.

    20-kanıtın yokluğu,yokluğun kanıtı değildir.

    21-"bunların doğarken dahi bir zaman sonra batacağını düşünemiyor olması, onu inanmamaya iten bilginin yanlış olması ve bunların aslında hiçbir zaman batmaması".

    batması mı yanlış yoksa batmaması mı?

    22-, "allah’ın indirdiğine uyun" dendiği zaman, "hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız dediler. Ya ataları bir şey anlamamış, doğruyu bulamamışlarsa?... (2:170) soru sormak yasak değildir.düşünmek yasak değildir.bahsettiğini düşündüğüm ayette "cevabı hoşunuza gitmeyecek şeyler sormayın kur'an indirilirken size açıklanır" denmektedir.hz.ibrahim olarak verdiğin örnekle alakası yoktur.

    23-"kendi seçmemesi" "kavim araması" okuduğunu iddaa ettiğin kitabın tanrı tasviriyle alakası olmayan örnekler olduğu için "sebep" niteliği taşımıyor kusura bakma

    24-bu cezanın ahlaki veya ahlak dışı olduğunu iddaa edebileceğin bir mekanizma yoktur.

    25-link paylaşacağım.

    26-bunun için de.

    27-mezhepler ayrılsa bile ana mesaj olarak verilen allh,peygamber,ahiret inancında sapma yoktur.hristiyan mezhepleri gibi temel bir doktrinden ayrılma yoktur.

    28-"allahın bir sırrı olarak değil" kendim söyleyip kendin cevaplamışsın.

    29-çelişki olduğu iddaa edilen ayetler kapsdıbına giriyor.

    paylaşacağım sayfa "benim" nazarımda mantıklı ve tatmin edici cevaplar veriyor.sitede bulunan makaleler ve eleştiriler okunabilir nitelikte.

    çelişki iddasına yönelik; http://islamicevaplar.com...er-ithamina-cevaplar.html

    http://islamicevaplar.com...kolelik-ve-cariyelik.html

    beyin mevzusu ile alakalı: http://ateistlerecevap.co...sunen-organ-kalp-midir/68

    sorularına ve geçmiş entry'lerine bakarak söyleyebilirim ki oldukça başarısızsın ve her 2 ateistten 1'inin dilinden düşmeyen iddaalar.
    Tümünü Göster
    ···
  17. 17.
    0
    velhasila bazı eklemeler yapıcam,
    1. söylediği için benim bildiğim kadarıyla kurani kerimin şuan eldeki en eski nüshası 4. derlenmesi çünkü 3 kez yaktırıldığı biliyoruz hadis kitaplarından çeşitli sebeplerle. hz ömerin kuranı da değil topkapı sarayındaki. evet belki 100 yıl sonra değil ama bi 5-15 yıl sonra da değil.

    2. söylediği için vahiyler ölene kadar geldiği için, zaten hangi sıraya göre nasıl dizileceğini de söylemiş bildiğim kadarıyla yani kitap yapılacağı bilinerek indirilmiş. belirli bir düzende dizilmiş bunlar bildiğim kadarıyla. iniş sırasıyla değil. ama ayet geldikçe kitaba ekleseler olmazmıydı dersen ona dicek bişiyim yok.

    11. benim aklımı en çok demir suresi karıştırır. yeryüzündeki demirin dünyaya sonradan geldiğini nasıl 1400 yıl önce yazmış aklım almıyor. ha belki de meteorların içinde demir buldu birileri öyle yazdılar, şuan da sorsak iyi tamam meteorla demir iniyor ama yeryüzündekinin kaynağı bu değil desek ama aslında ordaki anlam meteorun içinde demir olmasıdır bu da bir mucizedir derler mi gene bilmiyorum fakat, dediğim gibi yeryüzünde kullandığımız demirin sonradan dünyaya gelmiş olması ve kuranın bunu yazması benim kafamı acayip kurcalıyor.

    şu kölelik paylaşımı için de teşekkürler ben de bu tarz bişi arıyordum
    ···
  18. 18.
    0
    @36 kardeşim iyi hoş eger sen yazdıysan zahmet etmişsin uzun uzun yazmışsın fakat bana yazdıkların cevapların çogunda gördümki ya link paylaşmıssın yada hani bi laf söyleyip aradan sıyrılmıssın gibi görünüyo ayrıca o paylaşdıgın linklere uşenmedim teker teker bakdım ve o kadar saçma şeyler gördümki birkez daha kurana inanmamda ne kadar haklı oldugumu gördüm ama yinede ugraşmışsın yazmışsın cevap olarak eyvallah
    ···
  19. 19.
    0
    özet geç bin
    ···
  20. 20.
    0
    şukuyu kaptın
    ···