1. 1.
    +3 -3
    Şunu en başta söyliyeyim, eğer bir tanrı varsa bazılarının ona inandığından daha fazla ölçüde mükemmel olması gerektiğini düşünerek hata yaptığımı sanmıyorum. Yaptığım şahsi çıkarımlarım sonucu neden kurana, kitaba inanmadığımı maddeler halinde açıklamak istiyorum.

    -binlerce yıl öncesinde yaşamış putperest kavimlerin ibadetleri hakkında bilgiler veren somut ve yazılı kaynaklar bu zamanlara kadar gelebilmişken eldeki kitabın ilk nüshalarının onun indirilmesinden bir asır sonraya ait olması,

    -diğer indirilmiş kutsal kitaplar bilindiği halde ve ayetlerde de kurandan açıkça “kitap” diye bahsedilmesine rağmen zamanında bir kitabın ortaya konamaması, bu işin peygamberin ölümünden yıllarca sonraya bırakılması,

    -kitabta konuşan kişinin sürekli değişmesi, kitabın geneline hakim tek bir hitap tarzının olmayışı,

    -sureler ve ayetleri arasında tarihsel bir sıralamanın ve konu akışının bulunmayışı,

    -kitaptaki anlatımlara kıyasla çok tanrılı hinduizmin daha eski dini kaynaklarında dahi doğaya ve geleceğe dair daha somut ve doğru bilgilerin bulunması,

    -islam aleminin en büyük tabibi olarak tanınan El Razı gibi büyük düşünürlerin dahi zamanında bu kitaba ve peygamberine değil akla önem vermesi,

    -kitapta allahın taşa, toprağa kendi yarattıklar her ne varsa onun üzerine yemin emesi, onlar için söz vermesi,

    -ayetlerde açıkça “tanrıların en güzeli” denilerek tanrı kavrdıbının çoğul bir şekilde söylenmesi,

    -kainatın dengesini sağlayan allahın ayetlerde basit matematiksel hatalar yapması,

    -herşeyi bilen allahın ayetlerde belirsizlik veya olasılık içeren tabirler kullanması, karşısında konuştuğu peygamberine “elindeki nedir musa?” veya “bana inanmadın mı ibrahim?” gibi basit sorular sorması,

    -ayetlerdeki anlatımların çok basit ve gözle görülebilen doğa olaylarının tasvirlerini içermesi, güneş gökte aynı yolu izledi ve battı onun yerine ay doğdu, yağmur yağdı otlar yeşerdi gibi orta akıl sahibi herkesin bilebileceği tasvirlerin yapılması,

    -yine doğanın anlatımında gerçeğin dilinin değil gözle görülebilenin esas alınması; yakın göğün yıldılzarla donaltılmasından, göklerin direksiz tutulmasından, yıldızların kaymasından bahsedilmesi.

    -geleceği bilen ve herşeye gücü yeten allahın ayetlerine göre koşulları değiştirmek yerine koşullara göre ayetlerini değiştirmek yoluna gitmesi,

    -cin olan şeytanın sadece meleklerden istenen “ademe secde edin” emrini üzerine alınıp isyan etmesi, kovulduğu halde allahın cennetine girip ademle havvanın aklını çelmesi, ölümlü dünyaya daha gelmeden evvel ademle havvanın kendilerine diz çökmüş olan meleklere özenmesi, onlar gibi ölümsüz olmayı istemesi, ahiret sonrasında cennetin kapılarına allahın bekçiler dikmesi v.s.,

    -her ne kadar ilk başta adem ve havvanın kişisel sorumluluğundan kaynaklı bir hata yapılmış olsada, onlardan sonra gelecek olan tüm insanlığın da bu sınava tabi tutulması,

    -allahın hem dilediğini isteyerek veya cehennemi doldurmaya söz vererek yoldan çıkarması hem de onu sırf kötü oldu diye değil sırf “inanmadı” diye ateşte sonsuza kadar yakması,

    -bir önceki peygamberinin üzerinden yüzyıllar geçip de insanlığın zeka ve sorgulama kapasitesinin arttığını görünce allahın son peygamberine mucizeler vermekten birden vaz geçmesi,

    -allahın kendi yarattığı canlıları kötüleyip küçük görmesi, insanları onlara benzeterek alay etmesi, onlara kızması, yüce bir tanrı olmaktan ziyade bir insan gibi tavırlar takınması,

    -tüm insanlığa son kez gönderilmiş olduğunu iddia etse de kitabın her çağa ve coğrafyaya hitap edemiyor olması,

    -ayetlerde yeryüzündeki her kavime peygamber gönderildiği iddiasında bulunulsada ortadoğulu olmayan bir peygamberden tek kelime dahi bahsedilmemesi,

    -sürekli binlerce yıl öncesine ait olan ve o zamanlar dahi hiçbir ispatı bulunmayan alıntı hikayelerden bahsedilmesi, islam öncesi şairlere ait cümlelerin, imparatorlara ait bazı yasal hükümlerin birebir ayetlerde geçmesi,

    -ibrahim peygamberin bir kaç gün içinde ilkin yıldız, ay ve güneşin doğması sonrasında ise sırf batıyor olması sebebiye üç tanrı birden değiştirmesi, bunların doğarken dahi bir zaman sonra batacağını düşünemiyor olması, onu inanmamaya iten bilginin yanlış olması ve bunların aslında hiçbir zaman batmaması,

    -insanlar birşeyleri duymayıp görmedikleri halde sırf bir kaç sualde bulundular diye cezalandırılırken, ibrahim peygamberin allahla karşılıklı konuşuyor olmasına rağmen kalbinin yine de tatmin olmaması ve ilaveten bir de mucize istemesi,

    -allahın her zaman peygamberini kendi seçmemesi, başıboş bir kavim aramak yerine akrabalık durumuna göre de hareket etmesi, ibrahim peygamberi doğrudan korumak varken sırf onun yalnız olmak istememesi ve firavundan çekinmesi üzerine kardeşini de peygamber ilan etmesi,

    -allahın da firavunun uyguladığı bir cezalandırma yöntemini benimsemesi ve gerektiğinde insanın ellerinin çapraz kesilmesini istemesi,

    -ayetlerde cariyelerden ve kölelerden bahsedilmesi, başta erkek kadın ayrımı olmak üzere insanlar arasındaki eşitsizliğin normal sayılması,

    -yeterli açıklama yapılamadığı için mezhepsel ayrıma ve insanlar arası çatışmalara yol açan onca konu varken, surelerin normalin üstünde hatta bazılarında abartı boyutlarına varacak ölçüde tekrarlar içermesi,

    -ayetlerde erkeğin menisinden, kadınların süslerinden, özel günlerinden, bağırsaktaki dışkıdan, kandan ve kalpten bahsedildiği halde insan vücudunun en temel organı olan beyinden hiç bahsedilmemesi, o çağlardaki tıp bilgisinin bir sonucu olarak düşünüp, inanmak gibi beyin fonksiyonlarının hepsinin kalbe yüklenmesi,

    -kanlı olsun ya da olmasın, sırf inanç uğruna şiddete başvurulmasının meşru gösterilmesi,

    -ayetlerde anlamı tam bilinemeyen kelimelerin olması, bu ifadelerin allahın bir sırrı olarak değil eskiden inanılan ama zamanla ve artan bilgiyle toplum tarafından söylemi terk edilmiş olan tabirler olması,

    -ayetlerde tüm bu anlatılanların dışında çok sayıda ekgib kalmış kelimenin ve birbiriyle çelişkili anlatımların bulunması ve saire.

    tüm bu söylediklerim; ayetlerin toplatılıp kitap haline getirildiği o çalkantılı yıllar ile birlikte düşünüldüğünde ve islamın ilk yüzyılına ait elde başka yazılı kaynakların bulunmayışı gerçeği dikkate alındığında çok daha da fazla anlam kazanmaktadır

    Edit : beyler çok uzun diye okumamazlık yapmayın akıcı şekilde yazdım başlayınca devamı gelcek.

    Edit 2 : şuku veya giblenmek için yazmadım sadece biraz gözden geçirin azda olsa bi düşünün şu yazdıklarımı.

    Edit 3 : anlayışla karşılayan panpalarıma sonsuz teşekkürler.
    ···
  1. 2.
    0
    @1 kardeşim bunların hepsine cevap veririm ben amk şöyle bir gözden geçirdim.. sen dogru duzgun arastırmamıssın. ya da işine gelmemiş..
    ···
  2. 3.
    0
    @2 teker teker cevap istiyorum bunlara ? yoksa seninmi işine gelmiyor.
    ···
  3. 4.
    0
    adam troll beyler nicki aklınızda bulunsunda cevap vermek için kendinizi yormayın
    ···
  4. 5.
    0
    @4 bunun trollukle ne alakası var kardeşim düşüncelerim bunlar benim
    ···
  5. 6.
    +1
    @3 öncelikle yaşın kac kardeşim onu söyle ona göre cevap vericem.. ve ne tür kitaplar okuyorsun
    ···
  6. 7.
    0
    @6 bunun yaşla falan alakası yok benim okudugum kitaplada alakası yok ama çok merak ediyorsan kuranı sırf merak ugruna okudum
    ···
  7. 8.
    0
    rezerved bu başlıga göre ateist ya da dindar olucam
    ···
  8. 9.
    0
    @9 mk ben yazarken erinmedim sen okurkenmi eriniyorsun bi başla devamı gelir akıcı şekilde yazdım *
    ···
  9. 10.
    0
    okuyanı gibsinler
    ···
  10. 11.
    0
    @7 ohoo baştan böyle yaparsan bi gib anlatamam amk dogrusu neyse onu soyle amk neyinden cekınıyon.. sorularım devam edicek en sonunda hepsını tek tek cevaplıcam
    ···
  11. 12.
    0
    @12 senin asıl merak ettigin konu benim kuran hakkımda bilgim olup olmadıgı degilmi lafı uzatmadan sor sorunu mk
    ···
  12. 13.
    0
    moruk çoğuda bana mantıklı geldi hani körü körüne inananlar gibi sus giberim bunların bi cevabı var anlamında demiyorum ama bana göre bizim bilmediğimiz çok şey var senin bunları teker teker saptaman imkansız bunları alıntı yaptığın kişide yanlış şeyler yazmış olabilir ama bi okuyunca mantıksız gelmiyor da değil
    ···
  13. 14.
    0
    @13 hay gibiyim senin beynini ya.. kuranı kerim insanın beyninden yani sende olmayan seyi kullanmanın onemını vurgular üstte yazmıssın bak dıkkatımı cektı soylıyım dedim.. okumusmus kuranı kerimi gibtir git dıbına koydumun yalancısı gelmiş burda artistik yapıyon bu yazdıklarına 13 yasında bebeler bile cevap verir.. bunlarla anca liseli bebeleri kandırırsın.. gibko

    edit: bu huur cocuguna ınanmayın.. eger yazdıgı şeylerden aklınıza takılan olursa gelin size anlatayım dogrusunu. pm atın.. bu bine prim vermeyin
    edit: olmayan beynine küfrettim gunah sayılmaz.
    ···
  14. 15.
    0
    @14 aga kuran saçmalıgını görün diye paylaştım ama katıldıgım nokta var bilmedigimiz evet çok şey var ama araştırmak insanın elinde bide kardeşim alıntı degil
    ···
  15. 16.
    0
    tamam moruk inanma niye o güzel ellerini yordun
    ···
  16. 17.
    0
    ben bu entryi hayatta okumam amk
    ···
  17. 18.
    0
    bana ne amk ister inan ister inan ma
    ···
  18. 19.
    0
    @15 ya kardeşim gelmişsin burda kufur edip hakaret ediyorsun mk bana adam gibi sorun varsa sor sorun yoksa mk gibtir olup git başlıkdan mk lafı dolandırıpda dolandırıyo mk salagi ve sorunda çok saçma mk gitmişsin olayı yaşa ve okudugun kitaplara baglıyorsun

    edit : arkadaş bana hakaret ettikce haklı olucagını saniyo yazık.
    edit : mk salaga millete özelden sorun soruyu demiş niye burdan cevap verebilcek kadarmi korkuyon mk
    ···
  19. 20.
    0
    şukuyu kaptın
    ···