-
1.
+7 -4Geçersizdir. Asılsızdır. Yıllardır ateist forumlarda ve ilgili başlıklarda görmekten bıktığım bir iddiadır. Açıklaması ve anlaması son derece basittir. Ama her nedense ateistler bunu temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp önünüze koyarlar. Sözlükte bir çok yazardan duyduğum için bu konuda bir başlık açmak istedim. Umarım bu konu artık anlaşılır da çamur at izi kalsın tarzında yapılan yorumlara da bir son verilir.
Önce ayetin mealini verelim : Çocuklarınız konusunda Allah, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Kadın (veya kız) bir tek ise, bu durumda yarısı onundur. (Ölenin) Bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. Onun kardeşleri varsa o zaman annesi için altıda bir’dir. (Ancak bu hükümler, ölenin) Ettiği vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. Babalarınız, oğullarınız, onların hangilerinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilmezsiniz. (Bunlar) Allah’tan bir farzdır. Şüphesiz Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır.(4 Nisa-11)
Açıklamaya gelince, iddia da şöyle bir örnek veriliyor “Bir adam ölür ve geride bir anne, bir baba, üç kız evlat ve bir de eş bırakır. Miras nasıl paylaşılacak?”. Yukarıdaki ayette verilen oranlardan yola çıkarak bir hesap yapılıyor. “1/6 + 1/6 + 2/3 + 1/8 = 1,125”. Oranların toplamı 1,125 çıkıyor. Yani oran 1,0 dan büyük, bu durumda Kuran’da matematiksel bir hata olduğu iddia ediliyor.
Bazı meallerde “(Ölenin) Bir çocuğu varsa” ifadesi “(Ölenin) çocuğu varsa” olarak çevriliyor. Ayette geçen ifade “Veledün” dur. Bu bir çocuk demek. Eğer iki çocuk kastedilseydi “Veledeyn”, ikiden fazla çocuk kastedilseysi “Evladun” ifadesi kullanılırdı. Burada bir çocuk kastedilmektedir. Dolayısıyla eğer tek bir çocuk varsa, bu durumda anne ve babanın herbirisine 1/6 hisse vardır. Fakat yukarıdaki iddia için kullanılan örnekte üç kız çocuğundan söz edilmektedir. Dolayısıyla bu durumda anne ve babaya 1/6 hisse kalmaz. Buna göre yapılan hesapta ise yukarıdaki gibi oranlar toplandığında 1’den büyük bir oran çıkmaz.
Bilenler için bir de ingilizce meal : Allah (thus) directs you as regards your Children´s(516) (Inheritance): to the male, a portion equal to that of two females: if only daughters, two or more,(517) their share is two-thirds of the inheritance; if only one, her share is a half. For parents, a sixth share of the inheritance to each, if the deceased left children; if no children, and the parents are the (only) heirs, the mother has a third; if the deceased Left brothers (or sisters) the mother has a sixth. (The distribution in all cases (´s) after the payment of legacies and debts. Ye know not whether your parents or your children are nearest to you in benefit. These are settled portions ordained(518) by Allah. and Allah is All-knowing, All-wise.
-
2.
+1ingilizce mealdeki 517. Bölümde " if only one" ifadesine dikkat lütfen.
-
3.
+4iyi güzel yazmışsın da giblenmemişsin be panpa
-
-
1.
0(bkz: evet bugün bir kez daha gördük ki) aynen durum bu panpa
-
1.
-
4.
+1 -2olm sen ne uğraşıyon cebrail gelsin yanıtlasın
-
5.
+1Helal kardeş merak etme ateistler yalanlarının açıklandığı yerlere üşüşmüyorlar bunların her sözü aynı kafirleri öldürün ayetini söylüyorlar hep dillerinden düşmüyor açıklıyoruz okumuyorlar bile işlerine geldiklerini okuyorlar ve hiçbirşey öğrenmiyorlar tekrarlıyorlar.
-
-
1.
0Tamamen katılıyorum bu başlıkta da senin düşüncelerine çok yakın şeyler yazdım (bkz: evet bugün bir kez daha gördük ki)
-
1.
-
6.
+1YA olaya birde şöyle bakarmısınız, insan vucudu incelendikçe mükemmelleşiyor, doğa mükemmel , evrende keza aynı şekilde güneş sistemi vs, herşeyi bu kadar güzel ve mükemmel yaratan allah, bu kadar kötü bir yazar olabilir mi ? gelin kabul edin Adam peygamberim demiş birde vahiy meselesi çıkartmış, Arapların islam öncesi din ve inanışlarının aynısını sıralamış işte, yoksa sadece insan yüzünde bile altın oran yaratan allah bir mirasımı düzgün dağıtamamış kimin ne alacağı belli değil
ayrıca (bkz: islamiyet öncesi araplarda din ve inanış)
(bkz: ) -
-
1.
0Kötü yazarlık derken ? Açıklamayı okuduğundan emin değilim. Gayet net bir şekilde burayı vurguluyorum net bir şekilde bir hata olmadığı ortada. Neden islam ? Neden Hz. muhafazid ? Sorularına gelince bunlar çok daha geniş bir çerçevede ele alınmalı. Buna da kısa bir zaman içinde değinmeyi düşünüyorum.
-
1.
-
7.
+1okumadım .
-
8.
0kardes sen cok yanlis gelmissin. olayin senin anlattiklarinla alakasi yok. bir daha okumani oneririm
6. Kuran'daki Matematik Hatası: Malın Az Gelmesi -
Pay'ın Payda'dan Büyük Çıkması
Fakat bazı durumlar da var ki, ayetlerdeki oranları dağıtmaya çalıştığımızda, mal yetmiyor, pay paydadan büyük çıkıyor. Ayetlerin hazırlanmasında belli ki bu durumlar düşünülememiş ve böylece çok bariz bir hata yapılmış. Meselâ birisi bize "Şu pastanın yarısını Fatma'ya, yarısını Ayşe'ye, üçte birini de Hatice'ye ver" dese, muhtemelen bu kişinin ya şaka yaptığını sanarız, ya da zekâsından şüpheleniriz.
işte ayetleri uygulamaya çalıştığımızda tam olarak bu absürt sonucun çıktığı birden çok durum (varis tablosu) var. Bu durumlar, fıkıh kitaplarının "feraiz" (miras hukuku) bölümünde işlenmekte. Burada sadece iki tanesini örnek olarak ele almakla yetinebiliriz.
Örnek 1: Kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.
Bu durum için geçerli olan cümleleri okuyalım:
Nisa/11'den: "(Çocuklar) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır."
Nisa/11'den: "Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır."
Nisa/12'den: (Karı için) "Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır."
üç kız çocuğuna (toplam): 2/3 = 16/24
anneye: 1/6 = 4/24
babaya: 1/6 = 4/24
karısına: 1/8 = 3/24
toplam: 27/24 ! -
-
1.
0Tam olarak anlattığım aynı durum be panpa 27/24 yerine 1,125 mi yazmam aklını karıştırdı. Üç kız çocuğuna diye başlıyorsun ya hani bu miras paylaşımı tek çocuk varken geçerlidir yukarıda anlatıldığı üzre lütfen dikkatlice okuduktan sonra yorum yapalım.
-
-
1.
0peki kardesim senin dedigin gibi olsun. yani tek bir kiz cocugu olsun kadinin. ve kardesleri olmasin.
ayete gore ;
kiz cocuga 1/2 Kadın (veya kız) bir tek ise, bu durumda yarısı onundur.
kocaya 1/4 Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (bu nisa 12 den sen ekgib yazmissin)
anneye 1/6 (Ölenin) Bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir
babaya 1/6 (Ölenin) Bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir
gerekli islemleri yaparsan
kiz cocuga 12/24
kocaya 6/24
anneye 4/24
babaya 4/24
26/24
hadi paylastir bakalim kardesim . daha bunun gibi bir cok ornek yapilabilir. kaldi ki kuran in gunumuzun sartlarina gore hukmedemeyecegi her turlu agibar. atiyorum bir kiz bir erkek kardes var ve erkek bekar kadinin ise 2 cocugu var ama bosanmis ve cocuklara kadin bakiyor, kocasi da nafaka vermiyor cunku issiz oldugu icin bosanmislar. bu 2 kardesin babasi oldugunde kadina 1 hisse erkege 2 hisse dusuyor ama kadin cocuklara bakarken erkek hovardalik yapiyor. nerede adalet amk ? gunumuzde kadinlar da calisiyor ve kuran bunu hesaba katmamis. nasil bu kitabin evrensel ve gelecege yonelik oldugunu iddia edebilirsin ki ? kusura bakma ama ben bu kitaba inanmiyorum. trafsiz okuyan ve biraz ozgur dusunebilen hic bir insanin da inanabilecegini sanmmiyorum. -
2.
0Eğer ÇOCUKLARI varsa bıraktıklarının dörtte biri... Diyorsun bu sefer de bunu tek çocuklu işleme tabii tutuyorsun. Kelimelere dikkat edilmeli. Ayrıca bir kitabın evrensel olabilmesi için önce bulunduğu toplumda kabul görmesi lazım. Bunun için de öncelikle orayı aydınlatabilmeli ki diğer toplumları da aydınlatabilsin. Bunda hemfikirizdir umarım. Ve burda da karşımıza bir sorun çıkıyor. Bir toplumla diğer bir toplum arasında dil, anlayış, işleyiş vb. Bir çok konuda farklılık olabilir. Bunu gidermenin tek yolu misallerdir. Kulaklara pelesenk olmuş bir ifade vardır bilirsin "Teşbihte hata olmaz". işte bu ilkeden kıyasla Kuran da sayısız teşbihler misaller vardır. Sorun bu misalleri birebir gerçek alan sözde din adamlarında. Bütün o uçmalı kaçmalı şeklinde değerlendirilebilecek olaylar aslında misallerle anlatılmış olmasına rağmen nedense topluma geçekmiş gibi lense edilmesinden kaynaklanıyor. Kuran'ı anlayış sahibi olmadan okursan gökte bir yerlerde oturan kudretli bir tanrı buyruğuyla, misallerin vermek istediği anlamı çözümleyerek okursan Allah kelamıyla karşılaşırsın. Ve dahi Kuran arapça değil, Allahçadır. Hz muhafazid (sav) bilincine inmiş olması hasebiyle arapça duyurulmuştur. Konu bir hayli derindir. idrak için günümüz pozitif bilimlerinden bir hayli bilgili olmak gerekir. Ancak bu doğrultuda ele alınırsa Kuran anlaşılabilir. Eğer sabredecek bir yapın varsa sana en başından izahını yapabilirim. Unutma bir çocuk emeklemeden yürüyemez. Bir insan da belli bir temele sahip olmadan bazı şeyleri anlayamaz. Şunu da eklemek istiyorum. Yapacağım izahlar çağdışı bir anlatımla değil günümüz modern bilimin en son bulgularıyla olacaktır.
-
3.
0Eğer ÇOCUKLARI varsa bıraktıklarının dörtte biri... Diyorsun bu sefer de bunu tek çocuklu işleme tabii tutuyorsun. Kelimelere dikkat edilmeli. Ayrıca bir kitabın evrensel olabilmesi için önce bulunduğu toplumda kabul görmesi lazım. Bunun için de öncelikle orayı aydınlatabilmeli ki diğer toplumları da aydınlatabilsin. Bunda hemfikirizdir umarım. Ve burda da karşımıza bir sorun çıkıyor. Bir toplumla diğer bir toplum arasında dil, anlayış, işleyiş vb. Bir çok konuda farklılık olabilir. Bunu gidermenin tek yolu misallerdir. Kulaklara pelesenk olmuş bir ifade vardır bilirsin "Teşbihte hata olmaz". işte bu ilkeden kıyasla Kuran da sayısız teşbihler misaller vardır. Sorun bu misalleri birebir gerçek alan sözde din adamlarında. Bütün o uçmalı kaçmalı şeklinde değerlendirilebilecek olaylar aslında misallerle anlatılmış olmasına rağmen nedense topluma geçekmiş gibi lense edilmesinden kaynaklanıyor. Kuran'ı anlayış sahibi olmadan okursan gökte bir yerlerde oturan kudretli bir tanrı buyruğuyla, misallerin vermek istediği anlamı çözümleyerek okursan Allah kelamıyla karşılaşırsın. Ve dahi Kuran arapça değil, Allahçadır. Hz muhafazid (sav) bilincine inmiş olması hasebiyle arapça duyurulmuştur. Konu bir hayli derindir. idrak için günümüz pozitif bilimlerinden bir hayli bilgili olmak gerekir. Ancak bu doğrultuda ele alınırsa Kuran anlaşılabilir. Eğer sabredecek bir yapın varsa sana en başından izahını yapabilirim. Unutma bir çocuk emeklemeden yürüyemez. Bir insan da belli bir temele sahip olmadan bazı şeyleri anlayamaz. Şunu da eklemek istiyorum. Yapacağım izahlar çağdışı bir anlatımla değil günümüz modern bilimin en son bulgularıyla olacaktır.
-
4.
0Kardeşim sorun su ki sen ve diğer bir çok insan ( ben de boyleydim) kuran in çok müthiş olduğunu ve herkesin anlayamayacigini , hatasiz oldugunu dusunurduk. Gözümüzle bir yanlis gorsek bile vardır bir hikmeti diyip iyi yolunu bulurduk , ya da ben anlayamamisimdir filan derdik. Ama yok amk öyle bir şey. Madem ki tanrinin insanlara gönderdiği kutsal kitap , o zaman her şey acik ve net olucak. Icinde yok ben boyle buyugum, yok ben sizi boyle carparim , ebu lehebi boyle gibicem , akfirleri baska turlu gibicem , yok peygamberin evinde kalabalik yapmayin , yok cok oturmayin diye bir ton ivir zivir yazicak ama benim aradigim sorulara cevap olmayacak. sonra ben de vardir bir hikmeti canim , gizli mesaj vardir da ben anlayamamisimdir diycem. o isin amina komuslr . tanrinin kitabi acik ve net değilse ya o tanrinin kitabi degildir ya da bizimle tasak geciyordur
-
5.
0Panpa, gökte bir yerlerde durup bizi seyreden tanrı algısından sıyrılmadığımız sürece Allah adıyla işaret edilen varlığı asla anlayamayacağız. ihlas suresi başta olmak üzere Kuran'ı asla anlayamayacağız. Biz onu "tanrının buyruğu" şeklinde görmekten vazgeçmedikçe o bize "sünnetullah bilgisi" olduğunu asla açmayacak. Benim için islam bir tanrının olmadığını farkettiğimde başladı. Evet bir tanrı olamazdı. Çünkü dünya 400 milyar galaksiden köşede bir yerlerde kalan samanyolu galaksisinde köşedeki bir gezegendi. Böyle muazzam bir hiçlikteydi Dünya. Kaldı ki bir insan neydi ki ? Ha sen o tanrıyı sevmişsin, ha ona küfretmişsin onun umrunda mı olurdu ? Bu gibi sorular zaten tanrının yokluğunu ispatlamaya yetiyordu. Ama daha başka şeyler vardı ? Bu muhteşem düzen, bilinç veya şuur , "ben" diyebilen bir varlık. "Peki ya bunlar nasıl varoldu?" gibi sorular ise bana aslında tüm bu ilmin kapısını açtı. O zaman farkettim Allah'ın bir tanrı olmadığını. O zaman anladım ihlası. O zaman anladım Kuran'ın Allah kelamı olduğunu. Ve o zaman anladım "kul" olduğumu.
-
6.
0aga bir tanri olabilir ben bunu reddetmiyorum zaten ama ben islama ve kurana inanmiyorum. ben daha cok su hikayeye inaniyorum :
http://simamm.blogspot.co...y-iblis-demon-daveti.html
diğerleri 4 -
1.
-
1.
-
9.
0bu adamı ipleyin
-
-
1.
0Eyvallah panpa. iplenmesem de birkaç arkadaşta olumlu şeylerin olduğunu görmek benim için zaten fazlasıyla yeterli.
-
- 1.
-
1.