1. 1.
    0
    edit: buraya sure yazmayı gönlüm el vermedi sildim
    ···
  2. 2.
    0
    @1 gözleri bozuk heralde oç nin. yarısını görüyor yarısını görmüyor.*
    ···
  3. 3.
    0
    @14 katılıyorum panpa

    @1 sen kimsin yüce allahın yol göstericisi kuranda mantık hatası buluyosun
    ···
  4. 4.
    0
    http://inciswf.com/swljciqq.swf
    ···
  5. 5.
    0
    @14 kurban kesmek noluyor? öldürmeden mi oluyor :D
    ···
  6. 6.
    0
    @20 yıl olmuş 2012 kurbana haala cinayet muamelesi yapanlar var mk
    ···
  7. 7.
    0
    sus lan öbür tarafta gibinden asarlar.
    ···
  8. 8.
    0
    beyler et11deki entrymi okuyun demicem çnkü okumazsınız biliyorum en azından göz gezdirin herşeyin açıklaması var.
    nisa 3. ve nisa 34. ayetlerde şüphelerim var. hani kadın erkek eşitti. neden vurun diyor? neden birsürü kadın alın üstüne cariye alın diyor. neden kendinize köle yapın diyor. of anam of diğer tarafta bunlar nasıl açıklancak bize?
    ···
  9. 9.
    0
    @1 açıklama @11 e de gelsin
    bin 3 deki erkeğe 3kadın hakkı değil bin o dönemde kadınlar çalışamıyo bi hak sahibi değil onlar napsın çürüsünlermi amq alın bakın sahiplenin diyo senin düşünmediğin kadar ananı bacını düşünüyolar sen neyin peşindesin amın oğlu
    ···
  10. 10.
    0
    rezerved
    ···
  11. 11.
    0
    @1 ssg beyler kacın
    ···
  12. 12.
    0
    bu bin işine gelen yerlerden bahsediyo
    ···
  13. 13.
    0
    modlar ne napiyonuz bu başlık ne ?
    ···
  14. 14.
    0
    mantık hatan bile senin oç ssg terk ipne
    ···
  15. 15.
    0
    şimdi çarpılcak beyler geri durun.
    ···
  16. 16.
    0
    @1 ömer çelakıl beyler inanmayın
    ···
  17. 17.
    0
    @5 güldüm amk
    ···
  18. 18.
    0
    @1 kardeşim ayetlerin başlarını okuyunca insan göründüğü gibi olmadığını anlıyor. Bilirsin ki Kur'an'da üstükapalı ve devrik cümle gibi bisiler "var kadını döv"

    gibi bir ayet oncelerıne bakıldığında yoldan çıkarsa ve kendi karınsa gibi özellkler taşıyor. Dikkat et.
    ···
  19. 19.
    0
    Kuran-i karimde gecen ved'ribuhunne kelimesi dovun vurun ve bir muddet ayrilin anlamina gelmektedir surenn gidis yonunede bakildiginda kisisel fiikrimdirki bu 2 anlamdan birincisi kullaniliyor olamaz ve ayni zamanda peygamber efendimizi eslerine asla el kaldirmamistir
    ···
  20. 20.
    0
    evet panpa bnde müslümanım bende şaşırdım şeytana ıslık çaldım ve yanıma geldi tam ateist olucaktımki en iyi araştırayım dedim..

    1.
    bakara 191. onları (size savaş açanları), bulduğunuz (yakaladığınız) yerde öldürün. sizi çıkardıkları yerden (mekke'den) siz de onları çıkarın. fitne (çıkarmak), (adam) öldürmekten daha şiddetlidir (kötüdür). mescid-i haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça siz de onlarla orada savaşmayın. fakat eğer (orada) sizinle savaşırlarsa (sizi öldürmeye kalkarlarsa), o taktirde (siz de) onlarla savaşın (onları öldürün). kâfirlerin cezası işte böyledir.

    sizi öldürenleri öldürün diyor.

    edit: 2.
    kevser 2. şimdi sen rabbine kulluk et ve kurban kes.

    kurban kesmek şöyle başlamıştır: ibrahim peygamber allahtan ısrarla oğul ister herşeyden çok ister. birşeyi allahdan daha çok sevmek, istemek günahtır. ibrahim oğlunu herşeyden çok ister. allah ibrahime bir oğul verir sonrada oğlunu kurban etmesini ister. ibrahim tam kurban edicektirki allah kendi sevgisinin önüne geçmediğini anlar ve oğlunu değil kurban kes der. kurban kesmek böyle başlamıştır..

    edit2: 3.
    nisa 3. ve eğer yetimler konusunda adalete riayet edemeyeceğinizden korkarsanız, o taktirde hoşunuza giden (size helâl olan diğer) kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. fakat, eğer (onlara da) adaletle davranamayacağınızdan korkarsanız o zaman bir tane ile veya elinizin altındaki sahip olduklarınızla (cariyelerinizle) yetinin. i̇şte bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur

    burda bende snnle aynı fikirdeyim.

    edit3: 4.
    nur 32. ve sizden eşi olmayan erkekleri ve kölelerinizden salih olanları ve eşi olmayan kadınlarınızı nikâhlayınız (evlendiriniz). eğer onlar fakir iseler allah onları fazlından gani (zengin) kılar. ve allah, vâsi'dir (ihsanı, ni'meti çok olandır), alîm'dir (en iyi bilendir).

    eşi olmayanları diyo panpa

    edit4: 5.
    bakara 178 ey âmenû olanlar! katl (öldürülme) konusunda kısas üzerinize yazıldı (size farz kılındı). hüre hür, köleye köle, dişiye dişi (kısas olunur), fakat kim, onun (öldürülenin) kardeşi tarafından bir şey ile (bir diyet karşılığı) affolunursa (bağışlanırsa), o taktirde gereken, örfe tâbî olunması ve ona (affedene), (diyetin) ihsanla ödenmesidir. i̇şte bu, rabbinizden bir hafifletme ve bir rahmettir. artık kim bundan sonra haddi aşarsa (saldırıya kalkarsa) o zaman onun için elîm bir azap vardır
    burda öldürme/öldürülmeden bahsediliyo daha çok ama köleye karşı hüre karşı hür olun diyor

    edit5: 6.
    bakara 282.
    ey âmenû olanlar! birbirinize belirli bir süreye kadar borç verdiğiniz zaman onu yazın (senet yapın). aranızda bir kâtip onu adaletle yazsın. ve kâtip, allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan çekinmesin, aynı şekilde yazsın. i̇zerinde hak bulunan (borçlu) da yazdırsın. ve rabbi olan allah'a karşı takva sahibi olsun (ve emirlerinden sakınsın) ve ondan bir şey eksiltmesin. fakat, eğer üzerinde hak olan (borçlu) olan kişi, sefih (aklı ermeyen) veya zayıf (küçük, güçsüz) ise veya kendisi onu (söyleyip) yazdıramayacak bir durumda ise o taktirde velisi onu adaletle yazdırsın. ve erkeklerinizden iki kişiyi şahit tutun. fakat eğer iki erkek bulunamıyorsa, o zaman şahitlerden razı olacağınız bir erkek ve iki kadını (şahit) tutun ki ikisinden biri unutursa o taktirde, diğeri ona hatırlatır. şahitler çağrıldıkları zaman (şahitlikten) kaçınmasınlar. borç büyük olsun, küçük olsun vadesine kadar onu yazmaktan usanmayın. i̇şte bu, allah'ın katında en adil ve şahitlik için en sağlam, şüphe etmemeniz için en yakın olandır. ancak aranızda devretmeye hazır olan peşin bir ticaret (alım-satım) ise, o zaman bunu yazmamanızdan dolayı sizin üzerinize bir günah yoktur. alım-satım yaptığınız zaman da şahit tutun. kâtibe (yazıcıya) ve şahitlere bir zarar verilmesin. eğer bunu yaparsanız (bir zarar verirseniz) bundan sonra o mutlaka sizin için bir fısk olur. allah'a karşı takva sahibi olun. allah size öğretiyor. ve allah, herşeyi en iyi bilendi

    burda ticaretten bahsediyor panpa. eğer şahit edecek iki erkek yoksa bir erkek ve iki kadın şahit edin diyor.

    edit6: 7.
    ahzab 58. ey nebî (peygamber)! zevcelerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına (mü'min kadınlara) söyle, cilbablarına sarınsınlar (örtünsünler). bu, onların (cariye olmadıklarının, hür ve iffetli kadın olduklarının) bilinmesi ve onlara eziyet edilmemesi için daha uygundur. ve allah, gafûr'dur (mağfiret eden), rahîm'dir (rahîm esmasıyla tecelli eden).

    burda mümin kadınların cariye olmadıklarını ve eziyet edilmemesi için örtünün diyor.

    edit7: 8.
    nisa 15. ve kadınlarınızdan fuhuş yapmış olanlara ( onların aleyhine) sizden dört şahit isteyin. eğer şahitlik ederlerse o taktirde, artık onlara ölüm gelinceye kadar veya onlar için, allah bir yol gösterinceye kadar evlerin içinde tutun.

    burda fuhuş yapan kadınlara yaptıklarını kanıtlamak için 4 şahit isteyin diyor eğer şahitlik yaparlarsa ölünceye kadar (veya allah bir yol gösterinceye kadar) evlerinin içinde tutun diyor. burasını bnde tam bilemicem ama allahın bi bildiği vardır diyelim..

    edit8: 9.
    nisa 34. erkekler, mallarından (kadınlar için mehir ve nafaka olarak) harcamaları sebebiyle ve allah'ın, onların bir kısmını, diğerlerine üstün kılmasından dolayı, kadınların üzerinde daha çok kâimdirler (koruyup gözetici, idare edicidirler). bu bakımdan salih amel (nefs tezkiyesi) yapan kadınlar itaatkârdırlar, allah'ın (onların haklarını ve iffetlerini) korumasıyla, onlar da gaybde (kocalarının yokluğunda hem kendilerini, hem kocalarının mal ve şerefini) koruyucudurlar. i̇taatsizliklerinden (baş kaldırmalarından) korktuğunuz (kadınlara) ise (önce) nasihat ediniz.ve (sonra da) yataklarında yalnız bırakınız.ve ( hâlâ itaat etmezlerse) onlara vurunuz. bundan sonra eğer size itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. muhakkak ki allah âli'dir (yücedir), kebîr'dir (büyüktür)

    eğer başkaldırmalarından korktuğunuz kadınlara önce nasihat edin diyor. sonra yataklarında yalnız bırakın diyor ve hala itaat etmezlerse vurun diyor. burdan bnde şüphe içindeyim hani kadın ve erkek eşitti neden kadınlara vuruluyor? hani insanlar eşitti neden köle yapın diyor bazı ayetlerde? bndede şüpheler uyandı demekki kuranı tamamen okusam ömer çelakıldan daha ilginç şeyler bulucam

    not: şakirt değilim.
    Tümünü Göster
    ···