1. 51.
    +1
    bakın abi bunnu da kendinize yediriyorsanz helal olsun bana bunu açıklayın susacam (size farz olanlar peygambere farz degil )Evlilikte Peygambere tanınan ayrıcalık:

    Ahzap-50. Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helal kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikah etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helal kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
    ···
  2. 52.
    +2 -1
    @28 sen inan kapat köle olmaya devam et sana söylenenleri yapmaya devam et 1500 tl ye memur ol tv izle oy ver öl kardeşim
    ···
  3. 53.
    +2 -1
    buda en sevdiğim allah indirdigi ayette sorun olursa allah işte muhafazid yazıyo değiştirip yenisini getirebilir Allah gönderdiği kanunları, hükümleri değiştirir mi?

    Bakara-106. “Herhangi bir Ayet’in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah’in herseye gucunun yettigini bilmezmisin? “

    Hac-52. Senden önce hiçbir resûl ve nebî göndermedik ki, bir şey temenni ettiği zaman, şeytan onun bu temennisine dair vesvese vermiş olmasın. Ama Allah, şeytanın vesvesesini giderir. Sonra Allah, âyetlerini sağlamlaştırır. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    Nahl-101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar Peygamber’e, “Sen ancak uyduruyorsun” derler. Hayır, onların çoğu bilmezler.

    Rad-39. Allah, dilediğini siler, dilediğini de sabit kılıp bırakır. Ana kitap (Levh-i Mahfuz) O’nun yanındadır.

    Aşağıdaki ayetlerde ise farklı söylenir;

    Fatır-43. “… Hayır! sen Allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın. “

    Feth-23. “… Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız. “
    ···
  4. 54.
    0
    allah tanrı tengri olduğuna eminim bazen kafam gidip geliyor inanmıyorum ama yaratan var
    ···
  5. 55.
    0
    biraz da hadis sosu kat daha lezzetli olur

    Resulullah (sav)’a: “Ey Allah’ın Resulü! Biz senin için Buda’a kuyusundan su alıyoruz. Halbuki onun içerisine köpeklerin leşleri, kadınların hayız bezleri, insan pislikleri atılıyor, (ne yapalım, su almaya devam edelim mi?)” diye sordular. Şu cevabı verdi:
    “Su temizdir, onu hiçbir şey kirletmez.” Ebu Davud, Taharet 34, (66); Tirmizi, Taharet 49, (66); Nesai, Miyah 2, (1, 174)

    “Sizden kimse, ne şaka ne de ciddî olarak kardeşinin değneğini almasın. Kim kardeşinin değneğini almışsa hemen ona geri versin.” Ebu Dâvud, Edeb 93, (5003); Tirmizî, Fiten 3, (2161).

    Kız bebeğin sidiğini temizlemek için birkaç kez su serpin; erkek bebeğin sidiğini temizlemek için çiteleyin. (Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî)

    “- Biriniz bir kadına dünürlük yaptığı zaman kendisini o kadınla evlenmeye sevk eden organlara bakmaya imkân buluyorsa, bunu yapsın-”
    (Câbir) dedi ki: “ben bir câriyeyle evlenmek istedim, bunun üzerine (onun haberi olmadan görebilmek için) onu gizli gizli gözetlemeye başladım. Nihayet beni kendisiyle evlenmeye sevk eden (organlar) ını gördüm de onunla evlendim. (Ebû Dâvud, K.en-Nikâh (12) , Bâb 17-18 C.8 S.148 Şamil Yayınları.)

    Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medineye gelerek Müslüman oldular. Medinenin havası onlara dokununca Resulu Ekrem (S.A.V) onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Efendimiz onları yakalattı ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Efendimiz bizi engelledi. Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

    Allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim, iman 302; Müsned, 3/1)
    ···
  6. 56.
    0
    @80 e abi tamam işte insanlara aynı şeyleri anlatması normal olan zaten farklı şeyler anlatsa saçma olurdu senin bakış açın yanlış onu diyorum panpa sana göre burdan kopya çekmiş diyosun bence asıl çelişki kutsal kitapların birbirinden farklı şayler anlatması olurdu
    ···
  7. 57.
    0
    arkadasim bende sizi anlamam ya siz burda niye biseyleri ispatlamaya calisiyonuz inanmiyosaniz inanmiyosunuzdur olay bu kadar basit
    ···
  8. 58.
    0
    @79 dinden haberi olmayan insanında akibetini bilemiyoruz onunla ilgilide bir şey yok.
    ···
  9. 59.
    0
    ulan beyinsiz, kıble mantık hatası diyosun mantıgına soktugum kıble dünyanın merkezinde lan.
    ···
  10. 60.
    0
    @ afrikadakisoncigköfteci noldu lan verebilecgin cevap bumu saol canım
    ···
  11. 61.
    +1 -1
    ÖMER HAYYAM BU ŞiiRi TAM 800 YIL ÖNCE YAZMIŞ !

    'Irmaklarından şaraplar akacak' diyorsun
    Cennet-i alâ meyhane midir?
    'Her mümin'e iki huri' diyorsun
    Cennet-i alâ kerhane midir?
    • * *
    Tanrı bize cennette vaat ettiği şarabı
    Niçin haram etsin bu dünyada, akla sığar mı?
    Bir sarhoş arap, devesini vurmuş Hamza'nın
    Peygamber de yasak etmiş arap'a şarabı
    • * *
    Beni özene bezene yaratan kim? Sen
    Ne yapacağımı da yazmışsın önceden
    Demek günah işleten de sensin bana
    O zaman nedir o cennet cehennem?
    • * *
    Kim senin 'yasa'nı çiğnemedi ki söyle?
    Günahsız bir ömrün ne tadı kalır söyle.
    Yaptığım kötülüğü kötülükle ödetirsen eğer
    Seninle benim aramda ne fark kalır ki söyle
    • * *
    Tanrı bizi çamurdan yarattığında
    Biliyordu bu dünyada ne işimiz olacak
    işlediğim günahlar hep onun emriyledir
    O halde cehennemde beni niçin yakacak?
    • * *
    isyan edip karşında duracağım, neredesin?
    Karanlığı, ışığa soracağım, neredesin?
    ibadete karşılık cenneti alacaksam
    'Bağış mı ticaret mi' diye soracağım, neredesin?
    • * *
    Kör cehalet çirkefleştirir insanları.
    Suskunluğum asaletimdendir.
    Her lafa verecek bir cevabım var elbet
    Lakin bir lafa bakarım laf mı diye,
    Bir de söyleyene bakarım adam mı diye
    • * *
    Dünya, üç beş bilgisizin elinde
    Sanırlar ki tüm bilgiler kendilerinde
    Üzülme, eşek eşeği beğenir
    Bir hayır var sana kötü demelerinde
    • * *
    Sen bu dünyanın sırrına eremezsin
    Erenlerin dilini de sökemezsin
    Öyleyse iç şarabı, cennet et dünyayı
    Öteki cennete ya girer, ya giremezsin
    • * *
    Niceleri geldi, neler istediler
    Sonunda dünyayı bırakıp gittiler
    Sen hiç gitmeyecek gibisin değil mi?
    O gidenler de hep senin gibiydiler
    • **
    için temiz olmadıktan sonra
    Hacı hoca olmuşsun kaç para
    Hırka, tespih, post, seccade güzel
    Ama TANRI KANAR MI BUNLARA?

    Sen sofusun hep dinden dem vurursun
    Bana da sapık dinsiz der durursun
    Peki, ben ne görünüyorsam O'yum
    YA SEN NE GÖRÜNÜYORSAN O'MUSUN?

    Sen içmiyorsan içenleri kınama bari
    Bırak aldatmacayı ikiyüzlülükleri
    ŞARAP iÇMEM DiYE ÖVÜNÜYORSUN AMA
    YEDiĞiN HALTLAR YANINDA ŞARAP NEDiR Ki..

    Ey kara cübbeli senin gündüzün gece
    Taş atma dünyayı bilmek isteyenlere
    ONLAR YARATANIN SANATI PEŞiNDELER
    SENiNSE AKLIN ABDEST BOZAN ŞEYLERDE...

    Ben kadehten çekmem artık elimi;
    Tutmam senin kitabını minberini.
    Sen kuru bir softasın, ben yaş bir sapık
    CEHENNEMDE SEN Mi DAHA iYi YANARSIN, BEN Mi ?..

    Seni kuru softaların softası seni
    Seni cehenneme kömür olası seni
    Sen mi haktan rahmet dileyeceksin bana ?
    HAKKA AKIL ÖĞRETMEK SENiN HADDiNE Mi ?

    Yaşamın sırlarını bileydin
    Ölümün de sırlarını çözerdin
    Bugün aklın var, bir şey bildiğin yok
    YARIN AKILSIZ NEYi BiLECEKSiN

    Ey kör!
    Bu yer, bu gök, bu yıldızlar, boştur boş !
    Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş !
    Şu durmadan kurulup dağılan evrende
    BiR NEFESTiR ALACAĞIN, O DA BOŞTUR BOŞ !
    Tümünü Göster
    ···
  12. 62.
    0
    reserved
    ···
  13. 63.
    0
    @107 çok eminsin lan :d tmm olmasın bu kitabı kendi yazdıgını değiştirmezzaten meraktan sordum
    ···
  14. 64.
    0
    @139 abi bunları yazarken şüphelenmedinmi hiç sen yazmamıssın kopyala yapıştır yapmıssın bellide bi oku amk benim tezimi dogruluyon insan işi bu muhafazid yazmış bak yazdıgın vcümlelere
    mekkede gelen ayetler temel iman esaslarını içermekteydi ve muhatabı olan kureyş kabilesinde şiir ve belagat revaçta olduğu için müşrikleri etkilemek amacıyla daha fazla şiirsel ve edebidir.
    medineye geçildiğinde iman esaslarıyla ilgili yeteri derecede ayetlerin var olması, islam’ın artık bir site-devlet düzenine sahip olması, bu devletin, dinî ibadetler yanında sosyal, kültürel, ekonomik düzenlemelere, evrensel hükümlere ihtiyaç duyması medenî surelerdeki ifadelerin daha uzun, daha açıklayıcı olmasını zorunlu kılmıştır.
    bunları insan yapar insan !!
    diger yazdıklarına zaten yukaruda evap verdim kardeşim miras hukukuna gelince dikkat edersen miras hukuku ayetinden sonra bi bildirge yayınlanmış mekkede hz.ömer tarafında miras hukukundki açıkları görmüş adam kapatmak için ama hala tutmayan durumlar var yukarda yazıyor @130 da kardeşim
    ···
  15. 65.
    0
    ne yapıyonuz lan burda. neyse gidiyom ben
    ···
  16. 66.
    0
    @142 gel lan gitme oku bak neler oluyor burda
    ···
  17. 67.
    0
    @141 Konuyu farklı alanlara çekerek haksızlığını örtemezsin. Yazdıklarımı okuyarak yapıştırıyorum merak etme. @131 de neden edebi farkların olduğu eleştirisine bir cevap olarak yazdım. Cevabım bunu bir insanın yazdığı konusunda en ufak bir işaret vermez. insan için gelmiş olan kitabın illa insan tarafından yazılma zorunluluğu yoktur. insan bilincinden daha yüksek bilinçlerde bunu yapabilir. Müslümanlar bunun en üst bilinç olan Allah tarafından gönderildiğine inanıyor. Sen bunu insan tarafından oluşturulduğuna inanabilirsin. Ama asla kesinlik belirtemezsin.

    Miras konusunda ise verdiğim örnekleri hiçe saysak bile. Bu surelerin geliş tarihi ile peygamberimizin ölümü arasında ortalama 7 sene var. Bu vakit içerisinde senin hata olarak bahsettiğin durumu söyleyen biri olmamış mı? Hadi biri söylemiş de olsun. Nası olsa senin dediğine göre insan uydurması olan kitapta neden düzeltme olmamış? Bile bile hatalı gitmek sana mantıklı geliyor mu?

    Konuyu miras hukukuna da sıkıştırmaya gerek yok. Aklına yatmayan yerler varsa onlardan da bahsedebilirsin.
    ···
  18. 68.
    +1 -1
    @127 sağol bro
    ···
  19. 69.
    0
    hadislere başlamyın çoğu deli şaçması arap taku
    ···
  20. 70.
    +1 -1
    @125 adem= a0+,havva= b0- seçimi günümüzdeki bütün kombinasyonları üretmeye yeterlidir. Detaylı bilgi istersen http://www.icr.org/article/3647/

    Başlığı açan da standart ateist argümanlarıyla bir şeyleri ispatladığını zannediyor. Devamlı olarak öne sürdüğü miras paylaşımını kısaca özet geçeyim de bilmeyenleri kandırıp durmasın.

    Miras konusunda mezheplerin ilgili ayetleri yanlış yorumlamaları nedeni ile uzun zamandır tartışılmaktadır. hesap hatası miras pay edilirken (4/33)'te belirtilen eşlere verilecek olan payın önceden verilmemesi nedeni ile ortaya çıkmakta. kısaca eşin payı önce verilip kalan miktar belirtilen oranda dağıtıldığında sorun yok.

    diyelim ki evli bir çiftten kadın olan öldü, geriye; 3 kız, anne baba ve koca kaldı. ayetlere göre taksimat yapalım:baba =1/6 anne= 1/6 kızlar=2/3 koca= 1/4

    toplyalım: 1/6 + 1/6 + 2/3 + 1/4 = 15/12

    bu işi içinden çıkılmaz bir duruma sokan fahiş bir hatadır. mezhepler bunu kur'an'ı daha dikkatli okuyup çözmek yerine kendi kafalarına göre yeni kat sayılar belirleyince, bu problem günümüze kadar gelmiştir.

    oysa ki allah, kur'an'da hatasız bir sistem belirlemiştir. evli bir çiftten kadının öldüğünü düşünün, bu kadının akrabaları, annesi, babası ve çocuklarıdır. kocası akrabası değil, evlilik sözleşmesinden ötürü mirastan payı vardır. allah bu konuyla ilgili şu hesaba katılmayan ayeti indirmiştir.

    " herkes için ebeveynlerini ve yakınlarını mirastan pay alacak mirasçılar olarak belirledik. aranızda sözleşme olanlara da nasiplerini verip gönderin. iyi bilin ki allah her şeye hakkıyla şahittir" (4/33)

    ayette belirtilen yakınların çocuklar ve kardeşler olduğu pay dağlımı yapılan ayetlerden anlaşılıyor. sözleşmeden kasıt evlilik sözleşmesidir. dolayısı ile açıkça görüldüğü üzere ebeveynler ve yakınlar ile eş ayrı sınıflar olarak zikredilmiştir. ve allah sözleşmeniz olanlara da nasibini verin demiştir.şimdi yukarıdaki soruyu tekrar yapalım:

    kadın öldü, geriye; anne, baba, üç kız ve koca kaldı.

    mirastan hakları şu şekildedir: anne =1/6 baba= 1/6 çocuklar= 2/3 koca= 1/4

    nisa 33. ayette belirtildiği üzere kocaya hakkı verilip gönderilir. yani kalan mirasın 1/4'ünü alıp ayrılır.geriye kalan nisa 33'te de belirtildiği gibi merhumun asıl akrabaları arasında söylenen oranlarda dağıtılır:

    1/6 + 1/6 + 2/3 = 6/6 = 1 görüldüğü gibi hiç bir hata yoktur.

    Başka sorunuz varsa cevaplayayım.
    Tümünü Göster
    ···