-
151.
+1 -1@125 adem= a0+,havva= b0- seçimi günümüzdeki bütün kombinasyonları üretmeye yeterlidir. Detaylı bilgi istersen http://www.icr.org/article/3647/Tümünü Göster
Başlığı açan da standart ateist argümanlarıyla bir şeyleri ispatladığını zannediyor. Devamlı olarak öne sürdüğü miras paylaşımını kısaca özet geçeyim de bilmeyenleri kandırıp durmasın.
Miras konusunda mezheplerin ilgili ayetleri yanlış yorumlamaları nedeni ile uzun zamandır tartışılmaktadır. hesap hatası miras pay edilirken (4/33)'te belirtilen eşlere verilecek olan payın önceden verilmemesi nedeni ile ortaya çıkmakta. kısaca eşin payı önce verilip kalan miktar belirtilen oranda dağıtıldığında sorun yok.
diyelim ki evli bir çiftten kadın olan öldü, geriye; 3 kız, anne baba ve koca kaldı. ayetlere göre taksimat yapalım:baba =1/6 anne= 1/6 kızlar=2/3 koca= 1/4
toplyalım: 1/6 + 1/6 + 2/3 + 1/4 = 15/12
bu işi içinden çıkılmaz bir duruma sokan fahiş bir hatadır. mezhepler bunu kur'an'ı daha dikkatli okuyup çözmek yerine kendi kafalarına göre yeni kat sayılar belirleyince, bu problem günümüze kadar gelmiştir.
oysa ki allah, kur'an'da hatasız bir sistem belirlemiştir. evli bir çiftten kadının öldüğünü düşünün, bu kadının akrabaları, annesi, babası ve çocuklarıdır. kocası akrabası değil, evlilik sözleşmesinden ötürü mirastan payı vardır. allah bu konuyla ilgili şu hesaba katılmayan ayeti indirmiştir.
" herkes için ebeveynlerini ve yakınlarını mirastan pay alacak mirasçılar olarak belirledik. aranızda sözleşme olanlara da nasiplerini verip gönderin. iyi bilin ki allah her şeye hakkıyla şahittir" (4/33)
ayette belirtilen yakınların çocuklar ve kardeşler olduğu pay dağlımı yapılan ayetlerden anlaşılıyor. sözleşmeden kasıt evlilik sözleşmesidir. dolayısı ile açıkça görüldüğü üzere ebeveynler ve yakınlar ile eş ayrı sınıflar olarak zikredilmiştir. ve allah sözleşmeniz olanlara da nasibini verin demiştir.şimdi yukarıdaki soruyu tekrar yapalım:
kadın öldü, geriye; anne, baba, üç kız ve koca kaldı.
mirastan hakları şu şekildedir: anne =1/6 baba= 1/6 çocuklar= 2/3 koca= 1/4
nisa 33. ayette belirtildiği üzere kocaya hakkı verilip gönderilir. yani kalan mirasın 1/4'ünü alıp ayrılır.geriye kalan nisa 33'te de belirtildiği gibi merhumun asıl akrabaları arasında söylenen oranlarda dağıtılır:
1/6 + 1/6 + 2/3 = 6/6 = 1 görüldüğü gibi hiç bir hata yoktur.
Başka sorunuz varsa cevaplayayım. -
152.
+1 -1@127 sağol bro
-
153.
-1@127 cevapladıgınımı sanıyon mesepler karıştırmış ortalıgı adssadasds lan bak Nisa-11. Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). Eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.Tümünü Göster
Nisa-12. Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (zevcelerinizindir). Eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah’tan size vasiyettir. Allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.
Bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. Yukarıdaki ayetlere göre miras paylaşımı şöyle olacaktır:Üç kız evlada mirasın 2/3′ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır.
Bu durumu, matematiksel olarak hesaplarsak:
(2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (Halbuki 1,0 olması gerekirdi!..)
Bu sonuç Kur’an’da verilen oranların hatalı olduğunu göstermektedir. Çünkü mirasın %112,5 u mirasçılara dağıtılamaz. Böyle %100′ün üstünde bir dağıtım yapmak imkansızdır.
ÖRNEK:
Adam ölüyor. Geride kalan varisler şunlar; eşi, 3 kız çocuğu, annesi ve babası..
Buna göre miras dağıtım oranları Nisa suresi 11. ve 12. ayetin de şöyle bildirilmiştir:
Kız çocuklarına mirasın 2/3 ü
Anneye mirasın 1/6 sı
Babaya mirasın 1/6 sı
Eşine mirasın 1/8 i
————————————
Adamın kalan mirasını 120 milyar farzedelim:
120 x 2/3 = 80 çocuklara
120 x 1/6 = 20 anneye
120 x 1/6 = 20 babaya
——————————
toplam = 120 Görüldüğü gibi mirastan eşe hiç para kalmadı.
Eğer eş de almış olsa;
12 x 1/8 = 15 Eşe düşen pay
—————————-
Toplam = 135
Ortada ise 120 milyar var. Eşe 1 kuruş dahi kalmadı.
işte bu, Kur’an ayetlerinin hatalı olduğunu gösterir.
Halife Ömer’in Hataya Karşı Avl Yöntemi:
Bu hatayı düzeltmek için Ömer “avl”, “avliye” olarak adlandırılan basit bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem allah’ın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir… Günümüzde islam hukuku miras konusunda bu yöntemi esas alır.
Avl yöntemiyle bir anlamda Kur’an ayetlerinin dışına çıkılmakta ve Kur’an’a göre şeriat uyguladıklarını söyleyenler, mecbur kalarak kendi uydurdukları hüküm ve yöntemi kullanmaktadırlar.
Avl yöntemi ile şu yol izlenir :
27/24 oranında payda 27′ye yükseltilerek 27/27 = 1 oranına ulaşılır.
Böylece varislerin yeni oranları;
Üç kızın toplam payı: 2/3 = 16/24 yerine 16/27
Annenin payı: 1/6 = 4/24 yerine 4/27
Babanın payı: 1/6 = 4/24 yerine 4/27
Zevcenin payı: 1/8 = 3/24 yerine 3/27
olacak şekilde değiştirilmiş olur.
Yani matematik olarak yanlış olan, ama çaresiz ve zorunlu kalınarak hileli bir yöntemle oranlar değiştirilmek suretiyle paylaşımın sağlanması yoluna gidilmiştir.
Görüldüğü gibi ayetlerde belirtilen oranların kullanımı mümkün olmadığı için bu oranlar değiştirilmiştir ve başka oranlar kullanılmaktadır.
Böyle basit bir dört işlem hatasının, her harfi, her kelimesi Allah sözü olduğu bildirilen Kur’an’da yer alması, Allah gibi kusursuz bir varlığın hatası olmasa gerek. O halde, bu hatanın sebebi ne olabilir dersiniz?
Bu, Kur’an’ı muhafazid’in uydurduğunun en önemli delili midir?
Bu hata şimdiye kadar izah edilememiş, mantıklı, bilimsel bir yanıt verilememiştir. -
154.
-1119 a bak amk allahın kendi yarattıgına akılsız demesi normalmiş muhafazid yazmıştır bu gayet açık kuranda mekke ile medine inen ayetler arasında şiirsel farklılıklar bile var atatürkün ( atatürk diyecem şimdi dinciler gaza gelecek yediremeyecek kendine rahat olun atatürke gerektigi kadar saygı duyorum chp tabanından degilim ) makalesi var ... artık yardımmı almış sormuşmu muhafazid bilmiyorum
-
155.
+1nick entari uyumu gibi geldi.
-
156.
-1@132 bin mukavele kardeşim
-
157.
+1şimdi muhafazidin kuran'ı kendi eliyli yazdığını farzetsek niçin allah nurunu, islamı tamamlayacağına dair ayet yazdırıp, kuran ayetlerinin daha bitmeden, önündeki bir çok savaşıda göze alarak vefat edebilme ihtimaline karşı davasını riske atıyor ? ve üstelik savaşlarda en ön saflarda savaşıyor ve düşmana savaşta en çok yaklaşan kişi olup kendini ve davasını riske atıyor? kuran ayetleri bitmeden vefat etseydi davasının batıl olacağını insanların anlayabilme ihtimaline karşı hemde ???
-
158.
-1@135 gel kardeşim bak 1 muhafazid hiçbir savaşta en önde olmamıştır bunu bana ispatlayamazsın zaten hikaye ile konuşmuyorum ben ayetle konuşuyorum 2 adam kuranı yazmasının belkide iyi bir niyeti vardı toplum düzenini saglamak ama sonra gücü elde edince insan oglu haremler cariyeler helal kılındı müslümanlara olan farzlar onun yapmasında darlık yoka dönüştü kıral gibi yaşadı öldü ben adamın zeki oldugunu en azından o dönemiçin öyle oldugunnu düşünüyorum zaten taktir ediyorum ama bana kutsal kitap ayagı yapmasın 3 ayrıca aç googla bak muhafazid ölene kadar ayet inmiştir öldügü yıl dahil son ayet ile öldügü yıl aynı 40 yaşından itibaren 23 yıl da inmiŞ 610 YILINDA başlamış adamın öldügü yıl 632-633 yani ölene kadar yazmış kardeşim içindeki maneviyatı yalanda arama emin ol araştırısan çok mantıklı şeyler bulacaksın dünya ile enerji ile ilgili yani maneviyatın olacak merak etme ama araştır yani kendin çöz
-
159.
+1@136 tebrik ederim bütün islamı çökerttin ya helal sana xd
-
160.
+1ateist değilim panpa ama saygılı bir şekilde düşüncelerini, fikirlerini anlattığın için saygı duyarım.
-
161.
0@ afrikadakisoncigköfteci noldu lan verebilecgin cevap bumu saol canım
-
162.
+1@130 yazımı okumadığın yazdıklarından belli oluyor. daha önceki yazdığım ayette(nisa 33) olan kuralı uygularsak sorunun kalmadığını matematiksel olarak yazmıştım. Bunun yerine Hz. Osman zamanındaki avliye yöntemi de uygulanarak paydalar eşitlenebilir. illaki oranı 1 yapmak istediğinizde "erkek çocuk, kız çocuk(tek veya fazla olma durumu ayrı ayrı),anne, baba,kardeş,eş" 7 farklı değişkenimiz var. bunların tüm kombinasyonları için hep 1 çıkması gerekli.Tümünü Göster
üstteki 7 durumdan sadece 1inin olması, sadece 2sinin olması, sadece 3ünün olması... sadece 7sının olması şeklinde seçimler yapılmak zorundadır(permutasyon). (kızçocuklardaki seçim teklik/çokluk aynı anda olamayacağından 6 değişken seçip, kızçocukları kendi içinde 2ye ayırabiliriz)
(6 1) permütasyonu= 6
(6 2) permütasyonu= 15
(6 3) permütasyonu= 20
(6 4) permütasyonu= 15
(6 5) permütasyonu= 6
(6 6) permütasyonu= 1
6+15+20+15+6+1=63 kombinasyon, bu değer kızlar kendi içinde 2 tip olduğundan 5in permütasyonları da(1+5+10+5+1+1=23).
hesaba dahil edilir 63+23=86 kombinasyon ortaya çıkar.
[burada tekrar belirtiyim, üstteki hesabın kabacadır, kombinasyonun büyüklüğünü göstermek içindir]
86 farklı kombinasyonlardan örnekler verilmek istenirse;"sadece tek kızçocuğun kalması", "sadece anne-babanın kalması", "anne-baba-kızkardeşin kalması" gibi 80 küsür örnek verilir. bu 80 küsür kombinasyonların tamamı için ayetler yazılsaydı en az 86 ayetten(ki içinde çok uzun ayetler de bulunmak zorunda olacak) oluşacak bir kısmı nisa suresinde ayırmak gerekecekti.(nisa 176 ayettir)
Allah(cc) kendini zeki sanan ve hakikaten zeki olan tüm insanoğlunun toplam zekasının, sonsuz misli zekaya sahip olduğundan bunca kombinasyona girmemiş, bize direkt işin özünü, algoritmayı vermiş. Belki bunlar sana mantıklı bir açıklama olabilir.(Tabiki objektif olabilirsen)
@131 mekkede gelen ayetler temel iman esaslarını içermekteydi ve muhatabı olan kureyş kabilesinde şiir ve belagat revaçta olduğu için müşrikleri etkilemek amacıyla daha fazla şiirsel ve edebidir. Bunun yanı sıra devamlı iman ile ilgili konular devamlı tekrarlandığı için her seferinde farklı edebi teknik kullanılmıştır. Medineye geçildiğinde iman esaslarıyla ilgili yeteri derecede ayetlerin var olması, islam’ın artık bir site-devlet düzenine sahip olması, bu devletin, dinî ibadetler yanında sosyal, kültürel, ekonomik düzenlemelere, evrensel hükümlere ihtiyaç duyması Medenî surelerdeki ifadelerin daha uzun, daha açıklayıcı olmasını zorunlu kılmıştır.
@135 Peygamberimiz (asm) ordu komutanıydı. Bu bakımdan onun esas görevi düşmanla birebir çarpışmak değil, orduyu yönetmektir. Kendisi yazdığı iddiaları da sadece çamur atmak amacıyla üretilmiş asılsız iddialardır. Tarih, fizik,astronomi, kimya,biyoloji, edebiyat vs. gibi konularda eğitim almadan böyle bir kitabı yazabileceğini nasıl iddia edebiliyorsunuz. Kral gibi yaşadığından bahsediyorsunuz. Kendisine mal, liderlik, krallık teklifini neden ” Bir elime ayı bir elime güneşi koysanız islam’ı anlatmaktan vazgeçmem.” diyerek reddetmiş ve daha sonra yıllarca – 3 yılı tecrit, ambargo altında 10 yıl civarında tehdit, saldırı, hakaret, suikast, tüm malını din yoluna kaybetmeyi göze almıştır. Öyle ki açlıktan karnına taş bağladığı, aylarca evinde sıcak yemek yiyemediği, sirke ile kuru ekmek yiyip sonra ” Ne güzel nimet” buyurduğu, yatak olarak hasır kullanıp, yatağından kalkınca hasırın izlerinin vücudunda belli olduğu, gelen bir çok hediyeyi evine girmeden dağıttığı düşünülürse ! muhafazid (as) zaten Hılfıl fudul derneğine üye, çevresi zenginlerle çevrili, Hacerul Esved’i yerine koyması olayı zaten şöhretini tüm Mekke’ye yaymışken O’na herkes muhafazid’ul Emin diyorken, kendisi zaten Mekke’nin ileri gelen lider bir kabilesinden ve akrabaları hep yönetici kesiminden insanlardan oluşurken böyle biri neden peygamberlikten önce de sonra da bir çok fırsatı elinin tersi ile itip hep zor olan yolu, islam’ı tebliğ etme yolunu tercih edip, can-mal her şeyini bu yolda feda etsin? Hele hicret olayı tamamen bu iddiayı geçersiz kılar: Düşünsenize mal, mülk, hatıra, anı… her şey terk ediliyor, mantık mı bu? Kuran’da var olan, kendini hatalarından ötürü uyaran ayetler ne olacak? Şöhret düşünen insan hatasını belgeler mi yoksa gizler mi? 40 yaşından sonra zıvanadan çıkan (!) bir insan resim- heykelinin yapılmasını neden yasaklasın? Ölümsüz olma isteği ile yapılan dev heykeller, piramitler düşünülürse bu mantıksız değil midir? Savaş ganimetlerinden kendi payına düşenlerin gideceği yerler bile bellidir ( Enfal: 41) Vefat ederken ne kızı ne damadını vekil bırakır. “Milletin efendisi millete hizmet edendir” buyurur. Halkına hizmet eder, su dağıtır, işleri paylaştırır, kendi üzerine düşeni de kendi yapar – Mescit yapımında, hendek kazmada, piknikte – hep bir iş yapar, ayağının bağı çözülünce bağlamak isteyene ” Hayır bu kendi işini başkasına gördürmek demektir, ben efendi değilim” diye reddederdi. -
163.
0@139 abi bunları yazarken şüphelenmedinmi hiç sen yazmamıssın kopyala yapıştır yapmıssın bellide bi oku amk benim tezimi dogruluyon insan işi bu muhafazid yazmış bak yazdıgın vcümlelere
mekkede gelen ayetler temel iman esaslarını içermekteydi ve muhatabı olan kureyş kabilesinde şiir ve belagat revaçta olduğu için müşrikleri etkilemek amacıyla daha fazla şiirsel ve edebidir.
medineye geçildiğinde iman esaslarıyla ilgili yeteri derecede ayetlerin var olması, islam’ın artık bir site-devlet düzenine sahip olması, bu devletin, dinî ibadetler yanında sosyal, kültürel, ekonomik düzenlemelere, evrensel hükümlere ihtiyaç duyması medenî surelerdeki ifadelerin daha uzun, daha açıklayıcı olmasını zorunlu kılmıştır.
bunları insan yapar insan !!
diger yazdıklarına zaten yukaruda evap verdim kardeşim miras hukukuna gelince dikkat edersen miras hukuku ayetinden sonra bi bildirge yayınlanmış mekkede hz.ömer tarafında miras hukukundki açıkları görmüş adam kapatmak için ama hala tutmayan durumlar var yukarda yazıyor @130 da kardeşim -
164.
0ne yapıyonuz lan burda. neyse gidiyom ben
-
165.
0@142 gel lan gitme oku bak neler oluyor burda
-
166.
0@141 Konuyu farklı alanlara çekerek haksızlığını örtemezsin. Yazdıklarımı okuyarak yapıştırıyorum merak etme. @131 de neden edebi farkların olduğu eleştirisine bir cevap olarak yazdım. Cevabım bunu bir insanın yazdığı konusunda en ufak bir işaret vermez. insan için gelmiş olan kitabın illa insan tarafından yazılma zorunluluğu yoktur. insan bilincinden daha yüksek bilinçlerde bunu yapabilir. Müslümanlar bunun en üst bilinç olan Allah tarafından gönderildiğine inanıyor. Sen bunu insan tarafından oluşturulduğuna inanabilirsin. Ama asla kesinlik belirtemezsin.
Miras konusunda ise verdiğim örnekleri hiçe saysak bile. Bu surelerin geliş tarihi ile peygamberimizin ölümü arasında ortalama 7 sene var. Bu vakit içerisinde senin hata olarak bahsettiğin durumu söyleyen biri olmamış mı? Hadi biri söylemiş de olsun. Nası olsa senin dediğine göre insan uydurması olan kitapta neden düzeltme olmamış? Bile bile hatalı gitmek sana mantıklı geliyor mu?
Konuyu miras hukukuna da sıkıştırmaya gerek yok. Aklına yatmayan yerler varsa onlardan da bahsedebilirsin.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 01 2025
-
kayra burda uslu uslu takiliyodu
-
nefret31in babası geberincee
-
kayra valla mal amg
-
560binlik panpam gitti herkes birbirine düştü
-
wow girle yazdıklarım kime dert olmuş la
-
benim ya futbolcu ya da dovuscu fln olmam
-
şu karının tutuklanması
-
abdullah ucmakdan gotcpsivarmi yorumu
-
naber lan suç işleme potansiyeli olan tipler
-
ateyiz ahlakı capsli
-
murat cemcir ayak bağıydı ayrıldığı iyi oldu
-
beyler allah peygamber aşkına bana yardım edin
-
gotcapsivarmı nın karısı konstant tarafından
-
az cok diyip
-
ooo kavga mı var gençler
-
esnaf lokantasına silahlı gidip
-
makarasla bana asyadan tetikçi
-
31spor emmim sınavceğzin nasıl geçti
-
pgibolojik sorunları olanlara tavsiyeler
-
koyu mavi adam gey mi
-
soldaki foto daha azdırıcı
-
beyler havucu buldum
-
31 sonrası gelen bilgelik
-
50 yıl sonra sözlüğe döndüm
-
daha fazla nefret gerekli
-
normal11ey olarak güzellik uykusundan uyandım
-
mustafa kemal ruhumuzu söküp aldı
- / 1