1. 76.
    0
    @1 panpa araya adam koyuyo ya ondan
    ···
  2. 77.
    0
    @1 gercek su ki kuran'da bolca o ve biz yaziyor. bu aslinda konusanin direkt tanri olmadiginin bir gostergesi. diyelim ki sen bir cetenin elemanisin. ne dersin cete hakkinda. biz dersin herhalde. patrondan bir mesaj ilettiginde de o.
    ···
  3. 78.
    0
    @1 din dersi terk
    ···
  4. 79.
    0
    @10 gereken ayarı vermiş.
    ···
  5. 80.
    0
    bana yükleynmeyin giberim belanızı googleye yazdım ilk çıkanı koydum
    ···
  6. 81.
    0
    @35 ne alakası var yarraammm.. sen müslümanım diye dolaş amk.. nurcu ne demek ne olduğunu öğren önce gib kafalı
    ···
  7. 82.
    0
    @1 öncelikle saol panpa incinin bambaşka bi yönünü gördük. ayetler havada uçuştu amk açıcağın başlığı gibiyim ama farklı bi bakış açısı yinede
    ···
  8. 83.
    0
    @10 cevabı çakmış şimdi @1 düşünsün amk.
    ···
  9. 84.
    0
    @1 züt olmuş
    @10 vermiş ayarı başka söze gerek bırakmamış
    @23 güldüm panpa kap şukunu

    şimdi dağılın burdan kuranda mantık hatası felan yok o hata @1'i çekip çıkaranda
    ···
  10. 85.
    0
    @1 tam amcık kafalısın ya... dinlicenden şüpheliyim ama açıklayayım bin arapça da kullanılan özne kavramıyla türkçede ki aynı değildir. mesela kuran da sürekli biz ifadesi kullanılır... ama başlığın çok sakat niyetin iy değil belli ki sallıosun.
    ···
  11. 86.
    0
    @26 ""şimdi gördünüz mü (rahimlere) döktüğümüz meniyi? onu siz mi yaratıyorsunuz? yoksa biz miyiz yaratan?" vakıa (58-59) ayetlerinde olduğu gibi "biz" ifadesini kullanıyor mesela, ben bir insana yardım etsem, bana sorsalar "falanca kişiye kim yardım etti?" ben eğer mütevazi biri isem", biz yardım ettik derim allahu tealâ da gerek melekleri kasdetmek, gerekse mütevaziliğinden dolayı "biz" demektedir"

    mutevaziliginden dolayi biz diyormus. sanki rifki amca'dan bahsediyor. biz yarattik demesi, tam bir epic failure. meleklerin ne zamandan beri yaratma gucu var?
    ···
  12. 87.
    0
    @7 nurcu
    ···
  13. 88.
    0
    @1 lan mal
    oku
    şakirt mode on
    Allah kuranda neden biz diyor ???

    Esselamu aleyküm arkadaşlar. Kürreden zerreye yolculuk konu başlığında bi arkadaşımız Allah niye bazı ayetlerde biz yaptık, biz indirdik gibi çoğullar kullanıyo diye sormuştu, bizde tam bilmiyorduk, araştırdık belki o kardeşim ve bizim gibi öğrenmek isteyenler vardır diye bu başlığı açtık. Bi yanlışımız varsa lütfen uyarın. Allah hepimizden razı olsun. Allaha emanet olun.

    Cenabı Mevla her işi hiçbir memuru, olmadan yapabileceği gibi, bir işi bir kişiye emir vererek de yaptırabilir. O işi 10, 100, 1000 veya milyonlarca memuruna vererek de yaptırabilir. Bu onun ne kadar kudretli olduğunu gösterir. Haşa yapamayacağını değil.
    Teşbihte hata olmaz bir müdür bi işi kendi yapabilir. O işi altındaki onlarca çalışanına yaptırması onun o işten anlamaması veya işi bilmemesi anldıbına gelmez. O müdürün yetkilerinin ve yapabileceklerinin göstergesidir ki, Yüce Mevla Alemlerin Rabbi, bizi yoktan var eden, kün demeden bi ağaç yaprağının kıpırdamayacağını bize söyleyen, sonsuz kudret sahibi.

    Biz diye hitap edilen âyet-i kerimelerde ise, umumiyetle arada bir vasıta vardır. Meselâ Kurânın indirildiğini haber veren bütün âyet-i kerimelerde Biz indirdik buyurulur. Bütün âyetler vahiy kanalıyla indirildiğine göre, burada Allah ile Peygamber (a.s.m.) arasındaki vasıta, bir melek olan Cebrail'dir (a.s.).
    Yine Bulutla gölge yaptık (Bakara Sûresi, 57.) gibi âyetlerde işi yaptıran Allah, işi yapan Allah'ın memurları mesâbesindeki meleklerdir. Ancak burada, meleklerin memur olarak vasıflandırılmasını, insanların işlerini kolaylaştırmak için kullanma zorunda kaldıkları memurlarla kıyaslanamaz. insanlar acizliklerinden dolayı memur tutuyorlar; Cenab-ı Hak ise kâinatta hükmeden kudretinin icraatını ilân etmek, onlar vasıtasıyla azametini bildirmek için melekleri istihdam ediyor.

    Zaten birçok müfessirimiz, bu çeşit âyet-i kerimelerde Cenab-ı Hakkın kendi azamet ve kudreti, ulûhiyet ve kibriyâsı ile hitap ettiğini bildirirler. Yâni Cenab-ı Hak, Esmâül-Hüsnâsı ve sıfatlarıyla birlikte hitap ederek, kendi büyüklüğünü ve celâlini bildirmektedir.
    Meselâ, Kur'ân'ı kesinlikle Biz indirdik, elbette onu yine Biz koruyacağız (Hicr Sûresi, 9) mealindeki âyet-i kerimenin metninde biz mânâsına gelen dört kelime vardır. Burada hem Cenab-ı Hakkın kibriya ve azametinin ifadesi bahis mevzuudur, hem de meselenin ehemmiyeti zamirlerle kuvvetlendirilmektedir.

    Müfessir Ebu's-Suûd Efendi, bu âyetin tefsirinde, Biz azamet-i şânımız ve uluvv-i cenabımızla Kurânı indirdik der.

    Kevser Sûresinde geçen Biz mânâsına gelen innânın tefsirinde ise Fahrüddin Râzi, buradaki Bizden murad, Cenab-ı Hakkın azametini göstermektir der. Çünkü Kevseri Peygamber Efendimize (a.s.m.) hediye olarak veren, yerin ve göğün sahibi olan Cenab-ı Haktır. Hediye edilen şey de verenin büyüklüğüne göre bir kıymet ve azamet kazanır. (mesela bi Cumhurbaşkanından hediye almak ne kadar önemli ve değerli bir hediyedir. Bir mürşidin talebesine bi hediye vermesi veya aferin demesi ona dünyaları vermekten daha sevimli gelir. Öyle ki bu hediyeyi veren Cenabı Mevla ise değerini ölçmeye ölçümler yetmez. )

    Bediüzzaman hz., Bakara Sûresinin 34. âyetinin tefsirinde Ben mânâsına gelen innî ve Biz dedik mânâsına gelen Kulnâ kelimelerini ele alır ve şöyle der:
    Cenab-ı Hakkın halk ve îcat fiilinde vasıtanın bulunmadığına, kelâm ve hitabında vasıtanın bulunduğuna işarettir.
    (işaratül-îcaz, s. 230)

    mode off
    biraz ağırmı oldu
    Allah kuranda neden ben yerine biz kullanır

    Son zamanlarda kuranda ekgiblik veya tahrif ve fitne amaçlı sorulan sorulardan birinin neden Allah kuran da ben yerine biz der sorusunun cevabını yazalım Tevfik Allahtan. ilk olarak belirtelim ki kuranın türkçe meallerinden hareketle arap dilinin inceliklerini nasıl göreceksiniz unutmayın kuran arapçadır. bu girişi yaptıktan sonra konumuza geçelim .Allahu Tealâ bir olduğuna göre, hatta birin biri olduğuna göre, Kur'an-ı Kerim'de de devamlı kendisine ortak koşmamayı emredip bir Allah inancını işlediğine göre, yer yer "biz" diye hitap etmesinde bir takım hikmet ve inceliklerin olduğunu anlamak gerekir

    Karşımızdaki bir kişiye "Sen" diye hitap etmeyip nezaketten dolayı "Siz" deriz Bunun gibi, büyüklük ifadesi olarak Allah (c c) "Ben" yerine "Biz" kullanabilir

    Kur'an-ı Kerim dikkatlice okunduğunda, ferde, kişiye hitap eden yerlerde "Ben", umuma bakan yerlerde "Biz" ifadesinin kullanıldığı görülür

    • Meselâ, Hz Musa ile konuşurken ve Allah (c c ) ile kul arasında hitap makamında iken, "Gerçekten ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilah yoktur Onun için bana ibadet et Ve beni anmak için namaz kıl " taha (14) ayetinde olduğu gibi "Ben" buyuruyor

    Ama yaratma, Kur'an-ı indirme, onu muhafaza etme gibi, bütün ilahî sıfatların iştirak ettiğiilahî bir işi açıklarken;

    "Muhakkak ki Kur'an-ı Biz indirdik ve onu Biz koruyaca-ğız"hicr (9),

    "Şimdi gördünüz mü (rahimlere) döktüğümüz meniyi? Onu siz mi yaratıyorsunuz? Yoksa biz miyiz yaratan?" vakıa (58-59) ayetlerinde olduğu gibi "Biz" ifadesini kullanıyor Mesela, ben bir insana yardım etsem, bana sorsalar "Falanca kişiye kim yardım etti?" Ben eğer mütevazi biri isem", biz yardım ettik derim Allahu Tealâ da gerek melekleri kasdetmek, gerekse mütevaziliğinden dolayı "Biz" demektedir

    Bir noktayı daha belirtmekte fayda vardır. Kuran’da Allah kendisinden birinci şahıs olarak bahsederken hem tekil “Ben” ifadesini, hem azamet, yücelik, saygınlık belirtisi olarak çoğul olan “Biz” ifadesini kullanır. Fakat Allah’tan ikinci şahıs olarak bahsedildiğinde hep ikinci tekil “Sen” ifadesi geçer, hiçbir zaman ikinci çoğul olarak “Siz” ifadesi geçmez veya Allah’tan üçüncü şahıs olarak bahsedildiğinde hep üçüncü tekil “O” ifadesi geçer, hiçbir zaman üçüncü çoğul “Onlar” ifadesi kullanılmaz. Oysa Kuran’da binlerce defa Allah’tan ikinci veya üçüncü şahıs olarak bahsedilmiştir, bunların biri bile ikinci çoğul veya üçüncü çoğul şahıs değildir. Bu da başta dediğimiz gibi; bu ifadenin Arapçanın dil özelliğinden olduğunu gösterir.
    __________________
    Tümünü Göster
    ···
  14. 89.
    0
    @1 aracıyla gönderdiği için öyle
    ···
  15. 90.
    0
    Allah kainattaki tüm varlıkların toplamıdır panpa devir teorisini öğren. bu teori diye geçer ama tasavvuf ilminin temelini oluşturur yunus emre gibi divan şairleri de kullanmıştır bu teoriyi. bu teoriye göre insanlar Allah'ın bir parçasıdır. o bir denizdir bizler ise ondan yükselen buhar ve tekrar ona geri döneceğiz. bu bağlamda aslında hepimizde tanrının ışığı var. kur'an-ı kerim'deki ifadenin karışık gelmesinin nedeni bu da olabilir ama nispeten. @10 çok sağlam konuştu up up up panpa tekrardan
    ···
  16. 91.
    0
    @10 nihat hatipoğlu
    ···
  17. 92.
    0
    @26 bence biraz bos oldu. hepsini okudum. fikir su cumlede "biz diye hitap edilen âyet-i kerimelerde ise, umumiyetle arada bir vasıta vardır."

    al sana bakara 106: "biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz. allah'ın gücünün her şeye hakkıyla yettiğini bilmez misin?"

    burada ayetin hukmunu yururlukten kaldiran kim? allah'in kendisi degil mi?

    basit ve kacak bir aciklama.

    not: kaldi ki @1 o'yu soruyor,sen bizi gondermissin. harbiden sakirt mode on, beyin fonksiyonlari off.
    ···
  18. 93.
    0
    @1 ya bi kere eline kuran aldığın yok saçmalıyorsun bi gibtir sen git zütündeki mantık hatalarını düzelt.
    ···
  19. 94.
    0
    @30 saol panpa ama dikkat ettiyseniz hep soru işaretleri var cümlenin sonunda. düzgün anlatanlara şuku amk
    ···
  20. 95.
    0
    @10 ""ben" seytanin sozudur"

    bakara-33 "allah şöyle dedi: "ey adem! onlara bunların isimlerini söyle." adem, meleklere onların isimlerini bildirince allah, "size, göklerin ve yerin gaybını şüphesiz ki ben bilirim, yine açığa vurduklarınızı da, gizli tuttuklarınızı da ben bilirim demedim mi?" dedi."

    simdi gibtir git
    ···