-
1.
0BUGÜNKÜ iSRAELiN TARiHiNi ANLATIYORUM iLGiLENEN OLURSA DEVAM EDECEĞiM.
-
2.
0anlat panpa.
-
3.
0HZ. isa’nın ölümünden yaklaşık 40 yıl sonra (vahiyde ki 42 ay bu olsagerek), tapınak MS: 70 yılında yıkıldı. Kudüs M.Ö. 5000 tarihinden itibaren yerleşim yeriydi. ilk ismi “Tanrı’nın Kurduğu Yer” anldıbına gelen URUŞALiM’ dir. ilk defa bir Arap kavmi olan Kenanlı Yabusiler tarafından kurulmuştur.
- 4.
-
5.
0@1 adam assassin's creed i yeni bitirmiş gazı devam ediyor
-
6.
0nereyi araplar kurdu la? tapinagi mi ? yerlesim yerini mi?
-
7.
0Bu şehir, Büyük israil Devletini kuran Hz. Davut M.Ö. 955 yılında bu şehri alıp başkent yapmıştır. Yeni başkentin ismi Huzur Şehri anldıbına gelen YERUŞALiM (Müslümanlarca KUDÜS –Kutsal Yer -olarak anılır) olarak değiştirilmiştir. Hz. Davut, yeni başkente Tanrı için bir tapınak-mabet yapmak istemiş, fakat bunu oğlu Hz. Süleyman gerçekleştirmiştir
-
8.
0Tapınağın inşası yedi sene sürdü. Hz. Musa zamanından Yahudilerin yanlarında taşıdığı, içinde On Emir’in ve Tevrat’ın bir nüshası bulunan kutsal AHiT SANDIĞI artık sabit bir yere, bu iki bölümlü tapınağın “Kutsalların Kutsalı” bölümüne konur.
-
9.
0kaynak kim pic?
-
10.
0@5 sen ne bin adamsın şuku amk
bende daha yeni revelationsu bitirdim o gazla istanbulda çatılardan inemedim bi türlü -
11.
0@1 yhwh(allahın evrim geçirmeden önceki adı ) seni korusun
-
12.
0Bu şehir ve tapınak artık Yahudiler için son derece kutsal bir kent olmuştur. Yahudilerin bağımsızlık sembolleri olmuştur. Bundan sonra Yahudi tarihi demek, bir ölçüde Kudüs ve tapınakla bağlantılı olmuştur. Bu tarihten sonra önemli birçok Tevrat metni, devamlı bir şekilde, düşmanlarının saldırısıyla, Kudüs’ün ve tapınağın yıkılıp, Yahudilerin sürgün edilmesi ve arkasından tekrar Yahudilerin Vaad Edilmiş Topraklara dönüp, Kudüs ve tapınağı kurmalarından bahseder.
-
13.
0En önemli Tevrat bölümlerinden Yeşaya, Yeremya, Daniel, Hezekiel ve Yeremya peygamberlerin kitaplarında bu konular işlenir. Bu istilaların sebebi de, Yahudilerin Tanrı Yahve’nin dinin terk edip putperestliğe sapmalarına bağlanır. Kudüs ve Tapınağın ilk yıkımı M.Ö. 586 yılında Babil Kralı Nebukadnessar tarafından gerçekleştiriliyor. M.S. 538 yılında Pers Kralı Koreş (Cyrus), Babil Krallığını yıkınca, Yahudiler tekrar Kudüs’e dönüp tapınağı M.S. 515 yılında tekrar kurarlar.
-
14.
0Milattan önce 332 yılında Yunanlı Büyük iskender; ikici istila M.Ö. 169 yılında Seleucid imparatoru Kralı Antiochus tarafından gerçekleşti. Bu istilada büyük yıkım ve sürgün olmadı ve üç buçuk yıl sürdü. Bu üçüncü istila daha çok Daniel Peygamberin kehanetlerini doğrular şekildedir. Milattan önce 63 yılında da dördüncü istilacılar, Romalılar şehirde hüküm sürmüş. ikinci büyük yıkım M.S.70 yılında oldu. Kudüs ve tapınak tam anlamıyla yıkılıp Yahudiler dünyanın dört bir yanına sürgün edildiler. Bu ara mabetteki “AHiD SANDIĞI’nın akibeti meçhuldür.
-
15.
0Gerçi Roma şehrinde Kudüs’ün fethi anısına yapılan kabartma anıtta “AHiD SANDIĞI”nın Romalı askerlerin omuzunda taşınırken gösteren bir resim mevcuttur. ANCAK GERÇEK AKiBETi HAKKINDA BiR BiLGi YOKTUR. Böylece uzun yıllar Roma ve Bizans hâkimiyeti altında kalırlar. Bizans imparator Costantin zamanında M.S. 313’te Hıristiyanlığı kabul edince, Kudüs bir hıristiyan şehrine dönüşür. Şimdi insan düşünmeden edemiyor. Tevrat’a göre bu topraklar israiloğullarına Tanrı tarafından verilmişti ve yahudilerde seçilmiş ırktı.
-
16.
0Ancak tarih bunu doğrulamamaktadır. Yahudilerin hayatı bu topraklarda devamlı istila ve sürgünle geçmiştir. Bu vaad gerçekse, Tanrı tarafından seçilmiş bir ırkın, kendileri için vaadedilmiş topraklarda refah içinde yaşamış olması gerekir. Oysa Yahudiler bu topraklarda 7 asır çile içinde yaşayıp MS: 70 yılından sonrada dünyanın dört bir yanına sürülmüşlerdir.
-
17.
0Daha sonra Tapınağın bulunduğu yere M.S. 326 yılında, Kutsal Defin Kilisesi kurulur. M.S. 614’te Sasanilerin elinde kısa bir süre kalısa da, tekrar Bizans geri alır. M.S. 638 Hz. Ömer Bizanslıları yenerek Kudüs’ü fetheder. Yalnız bu fethin çok farklı bir yönü vardır. Kudüs ilk kez kan dökülmeden, yakılıp yıkılmadan, kendiliğinden teslim olmuş ve böylece yakılıp yıkılmamıştır.
-
18.
0Yeni sahipleri ilk kez yerli halkın kanını dökmez. Hatta Hz. Ömer bütün din mensuplarını kapsayacak şekilde, şehrin ana kapısına lailahe illallah ibrahim halilullah yazdırdığı söylenir.
-
19.
0rezerve
-
20.
0Tapınağın bulunduğu yere önce bir cami (Ömer cami-mavi kubbeli), daha sonra Emevi Halifesi Malik ibn Mervan zamanında M.S. 691 yılında, Kutsal Kaya’nın (Hz. muhafazid’in miraça üzerinden yükseldiğine inanılan kaya) üzerine ikinci bir mescid yapıldı (Kubbetüs Sahra-altın kubbeli mescid).