1. 1.
    0
    başlayın. benimle ilgili olmayacak ama islâm ile ilgili.

    bismillâh.

    ayrıca ilk olarak ; habire mesaj olarak ' tanrıya tek soru sorma hakkın olsa napardın , ne derdin ' diyenlere ithafen :

    zihnimde her şeye dâir beliren tüm bilgi açlığını giderebilecek , içinde soruyu da barındıran cevap nedir ?
    vira bismillâh

    ---

    edit : amk kaç ay geçti yeter mesaj atmayın küfür ne ediyorsunuz bin kuruları.
    ···
  2. 2.
    0
    cevâb isteyen gelsin.
    ···
  3. 3.
    0
    @3 hamd olsun kardeşim ben iyiyim , sen de iyisindir inşâallah.
    ···
  4. 4.
    0
    @4 islâm'î yaşadığımı belirdmek istedim.
    @5 alışganlık olmuş kardeşim.
    ···
  5. 5.
    0
    @7 kardeşim ilgi ve âlâkaya göre yönlendirilip , gençlerimizin daha iyi bir seçim yapmasını sağlayabiliriz.

    senin dediğini yaparsak belki daha zor gelir bâzılarına ve adâletsizlik olur.
    ···
  6. 6.
    0
    @12 en çok gâyret eden kardeşim.

    @13 her hayrın başıdır.
    ···
  7. 7.
    0
    @17 hayır izmirli gürûhun iftirâsı
    @18 livata haramdır
    ···
  8. 8.
    0
    @20 112 / iHLÂS - 3: O, doğurmamış ve doğmamıştır.
    @21 masturbasyon haram değil mekruhtur.
    ···
  9. 9.
    0
    @23 değiştirebilir kardeşim
    @24 nâsib ise uçar.
    ···
  10. 10.
    0
    @26 elhâmdulillah
    ···
  11. 11.
    0
    @28 peygamperimiz (sav.) pek çok günâhın affı içün köle âzâdının kâfî olacağını belirtmiştir.yâni peygamberimizin maksadı bu âdeti ve haksızlığı yavaş yavaş dünyâ'dan silmek idi.

    neden oğul kurban etmek iyi gösteriliyor ?

    çünkü o dönem , yani feodal düzenin tes'îrli olduğu arap coğrafyasında ya da genel olarak ortadoğuda ataerkil bir toplum anlayışı var idi. yâni erkek evlât çok kıymetli idi ve sunulabilecek en yüce kurban idi.
    ···
  12. 12.
    0
    @29 çünkü insanlar tesbih sâyesinde cemaat ile daha fazla vakit geçirebiliyor ( tâbi isteyen o faslı atlayabiliyor ) ve 99 defâ şükredebiliyor.

    hata herkesin ortak yazgısıdır , hatasız kul olmaz kimseye sövme.

    @31 kardeşim kader iki şekilde ele alınır genel olarak. bir şaşmaz âkîbetimiz , bir de alternatiflerin mevcud olduğu kaderimiz vardır ve ikincisinde seçeneklerimiz vardır demin de belirttiğim gibi.

    bir kapı kapanırsa ikinci kapı açılabilir.

    @32 kölelik peygamberimiz (sav) ' in hoş görmediği bir şeydir ve evvelki cevâblarımda da bunu belirttim. kefâret olarak senin tutman lâzım.

    @33 izlemem o tür şeyler.

    @34 zirâ kadınlar daha zârif yaratılmıştır. elbette rabbimiz onları da koruyabilir lâkin erkekler daha dayanıklı olduğu içün peygâmberlik ile onurlandırılanlar tamâmen erkektir. kadınlar evvelki dinlerde ve dinimizde de mâsumiyet ve temizlik ile özdeşleştirilmişdir. ( bâkire )meryem annemiz gibi.

    @35 zirâ dinazorlar âdem aleyhisselâmdan evvel yaşayıp , yok olmuşlardır. kuran-ı kerîm beşeriyyetin teşrifinden sonrasını izâh eder
    ···
  13. 13.
    0
    @37 seni allah'a hâvâle ediyorum.
    @38 islâm dinini yaymak ve kötü gidişâtlara son vermek içün. elbette ' rabbin gücü sulhü hârbsiz sağlamağa yeter idi ' lâkin ilâhi emr bu yönde.
    @39 allah'a hâvâle ediyorum seni de.
    @41 küfr günâhtır ve kötü söz sâhibine âitdir. insanlar allah'ın emri ile oluşturdular.

    @44'e cevâblar :

    1.dünyâ'da nefsimizi sakındırmamızı istediği her şeyi gani gani veriyor allah.
    2.kadınlar ikinci sınıf değildir. sadece ekonomik düzen dâhi erkek ekseninde oluşduğu ve gelişdiği içün erkeklere ' iş kurma , âile geçindirme ' gibi vâzifeler verilir dâima toplumlarda
    3.dinde zorlama yok elbet , sâdece hakikati kavratana değin yoğun bir telkin emri var cenâb-ı hak'tan.
    4.resurullah (sav.) ' in sünnetini yerine getirmek herkese iyi gelecektir. onun yaşamı mü'mînler içün emsâl niteliğindedir. kuran-ı kerîm ' de bu yüzden onun yaşdıbının belirli safhalarını içerir.
    ···
  14. 14.
    0
    @45 insanların allah'ın verdiği ilim ile icâd ettiği mekanizma uçuruyor.
    @46 izlerim bâzen.
    @47 her hayrın başı.
    @49 konu ile âlâkasız lâkin cevâb vereyim : içerisini , yapıştırıcının tes'îr edemeyeceği bir maddeden tasarlamışlardır
    ···
  15. 15.
    0
    @51 kardeşim prostat olabilirsin , içerideki men'î kuruyup zarar verebilir mekânizmaya. en güzeli harama bakmamak ve nefsini günâhtan sakındırmak.
    @52 hepsi lâtife.
    @53 dünya bir sahne değil , imtihân yeridir.
    @55 islâm'ın emrlerini yerine getirme gayreti içinde olan demek kardeşim.
    @56 hayvan bitkiyi yer. çünkü tâbîâttaki denge budur.
    @58 allah râzı olsun kardeşim.
    ···
  16. 16.
    0
    @60 aynıdır kardeşim. yok mu sorusu olan ?
    ···
  17. 17.
    0
    @63 evet doğrudur kardeşim. hatta resurullah (sav.) evlâdını kaybeden bir annenin feryâdını , koşuşturmalarını görüyor ve en son kadın evlâdını bulup sarılıyor , öpüyor. ve çevredekilere soruyor resurullah ' bu kadın evlâdının kötülüğünü ister mi ? diyor. çevresindeki mü'mînler ' hayır ya resurullah istemez ' diyorlar. bunun üzerine peygamberimiz şöyle buyuruyor :

    - şu annenin evlâdına duyduğu merhametin ( zannediyorsam ) doksandokuz mislini allah kullarına karşı duyar.

    yine de arzu eden araştırmalı , daha iyi anlar mes'eleyi.

    @64 mü'mîn müslümandır ama her müslüman mü'mîn değildir. mühim olan evvelâ müslüman olmakdır.
    ···
  18. 18.
    0
    @65 kardeşim link bozuk : Forbidden
    @66 tamam
    @67 sorunu idrâk edemedim kardeşim. istemişsin ve başarmışsın. rabbim sana nâsib etmiş başarmayı. ?
    @69 saatin camından yansımış olabilir veyâ kanlı bir cinâyet işlenmiştir ama kâtil temizlese de saatteki kan izini temizlemeyi unutmuştur. ? bilemiyorum kardeşim ihtimâl çok fazla.
    ···
  19. 19.
    0
    @71 kalpten imân etmeyen , mes'eleyi tamâmen pazarlığa çeviren bir insan olduğun içün tam müslümân olacağından şüpheliyim.en doğrusunu allah bilir.
    @72 haklısın kardeşim.ben ' koyu müslüman ' derken ' islâmı yaşama gâyreti içinde olan ' demek istedim.
    ···
  20. 20.
    0
    @76 kardeşim bak , mesela olayı ilk olarak ikinci âyetten ele alalım ; peygamberin evinde fazla oturmayın , o bundan rahatsız olmaktadır denmekte.esâsında biz de peygamberimizin sünnetine tutunmaktan gâyrı çâre bulamayacağımız için ( ümmet-i muhafazid olarak ) onun yaşadıklarını , rabbin ona dâir uyarılarını yaşamımıza uyarlamalıyız. ne hoş ? ne güzel..

    bu âyette rabbin uyardığı her ne var ise kendi yaşamımızı bu yönde tâhlil edip , buna göre hareket edebiliriz meselâ

    yâni gittiğimiz yerde fazla oturmayız ya da başka şekiller ile kurânda belirtilen uyarıları dikkate alırız.

    gelelim ilk âyete : harb sonunda helâl olan şeyleri belirtmiş ve zannediyorum ki senin kafanı karıştıran şey gânimetlerden ' peygamberin ' kendine biçtiği pay. ama bundan sonra yani peygamberimizin ardından emevî devleti kuruldu , ta ispanyaya değin uzandı , osmanlı , selçuklu , memlûk.. hepsinin hükümdârı bu âyete binâen harb gânimetlerinin ve kadınlarının pek çoğunu sahiblenmedi mi ? meselâ seferlerden , sürgünlerden gelen kızlar hâremde pâdişâha sunulmadı mı ? demekki islâm dinine vâkıf olan hükümdâr hâlifeler de olayı benim gibi yorumlamışlar.

    özet olarak : orada peygamber yerine kendini ya da bir başkasını koyarak düşün. resurullah'ın başından geçen her şey ümmeti içün bir uyarı sayılır.
    ···