1. 76.
    0
    burda ne arıyon o zaman
    ···
  2. 77.
    0
    @187 @1 belki onun bilinmekliğini istemesi , imtihanın bir parçasıdır. kopuk kopuk düşünüyorsun.ve ' neden imtihan için yaratıldık ' diyorsun .. işte çelişki burada başlıyor ; onun bilinmekliğini istemesi için. illâ sâdece birini mi becerebilir âdemoğlu ? rabbin birliğini kabûl etmek islâmın temel şartıdır. bu da ' onun bilinmekliğini istemesi ile ' çelişmiyor asla.' bizim imtihânımız ona ne katar ' mışmışmış..her ne kadar tatmin edici bir cevâb olarak görmesen de bu bizim ilmimizin dışındadır. ne yani ? bizi yaratan , bilincimizi belirli bir ölçü ile vâr eden rabbin bizi yaratma gâyesini izâhı ' ben cinleri ve insanları yalnız bana kulluk etsinler deyü yarattım ' dan ibâret kardeşim. ötesini bilmiyoruz , çünkü gâyrı bilgi yok bu hususta.

    allah'a insânî nitelikler yükleyen ben değil sen ve senin gibi düşünenlerdir dostum.
    kur'ân-ı kerîm neden indirildi ? insnalığa rehber olsun deyü. onun ilmi ışığında , onun bizde aktardığı ilim nispetince allah husuunda bilgi sâhibiyiz. hatta ' ama neden böyle bir şey istiyor egosu mu var ? dedin ya hani .. allah ' ben size şah damarınızdan daha yakınım ' diyor.bu ne demek ?

    ayrıca allah'a insânî nitelikler yüklenemeyeceğini belirtmem , onun ilmine asla vâkıf olamayacağımız anldıbına gelmez , konuyu farklı yerlere çekiyorsun.

    ayrıca ; ' allaha insani nitelikler yüklenemez ya da ona hiçbir nitelik yüklenemez sonucunu çıkarıyosun bu söylem ile yani bu dolaylı olarak şu demek oluyo sen kısıtlı aklın ve zekanla allahı tanımlayıp niteleyemezsin yani aklın yetmez.. '' demişsin. bak dostum , allah esmâ-ûl hüsnâ ' da yâni 99 isminde özelliklerini belirtmiştir. bağışlayıcı , muhâfaza edici gibi ..

    yâni bize , bizim anlayabileceğimiz ölçütte izâh etmiş kendini. bilmem anlatabildim mi ?

    kısıtlamayı asıp tasvir edebilecegin herhangi bi özellik var mı yaratıcıyla ılgılı?

    evet var. demin de dediğim gibi , insan şuurunun idrâk edebileceği şekilde izâh etmiş kendini esmâ-ûl hüsnâ ' da.

    her devre farklı bir uyarıcı ve yapmamızı arzu ettiği vazifeler bütünü gönderiyor allah. -- peki ama neden?? sebebi nedir?

    demişsin..

    dün gece , senin gibi bir soru soran arkadaşa da verdiğim cevaptan alıntı yapmak mecburiyetinde hissediyorum kendimi.

    meselâ tarihsel materyalizm deyü bir şey var değil mi ? yani tarih , olması gerektiği gibi işliyor ve hiçbir dönem tamamen eskisi gibi olmuyor , insanlık değişiyor , gelişiyor doğru mu ?

    kendi ağzınla söylüyorsun ' her devre ' .. ne demek bu ? devir'in anlamı nedir ?

    belirli devrimler , yenilikler ile önceki zamandan farklılaşan dönem ..

    ee ? ' farklı ' devirler , aynı kitab ile izâh edilebilir miydi ? hayır..

    allah , köklü değişimlerin olduğu vakitlerde birbiri ile bağlantılı üç kitab indirdi yeryüzüne.

    evet..

    peki ; insanlığın ibred alması içün vuku bulan hâdiseler misâl 500 ilâ 1000 yılları arasında gerçekleşirse , 600. yılda indirilen bir kitap tüm olayı hakkını vererek izâh edebilir mi ?

    ha sen diyebilirsin ki ' neden allah ilk indirdiği kitâbı muhafaza etmedi de üç kitap indirmek zorunda kaldı.

    söyleyeyim : üç kitap da birbirleri ile ilişkilidir. yaradılış , büyük tufan , beklenen mesih gibi olgular farklılık ya da sapma göstermez ne incilde ne kur'ânda. sâdece isâ âleyhisselâm'a yüklenen mânâ farklılık gösterir.

    yani birbirleri ile âlâkâlı olmayan üç farklı kitap indirilseydi senin dediğin şey doğru olabilirdi.

    2.soru : ' dini inancı olanların özellikle de müslümanların neden bilimi ötekileştirip uzaklaştırdığıyla ilgili: '

    neden ötekileştirilmiş bilim ? ricâ ediyorum dinî inancı olmayanların açtığı facebook sayfalarında bir gezin. orada din ile bilim arasına öyle büyük bir duvar inşâ etmişler ki , insanlar ister istemez ' bilim ile âlâkâdar olmak içün en kötü ihtimâlle deist olmak gerek sanırı ' deyü düşünmeye başlıyorlar.

    kur'ân bilim ile hiçbir zaman ayrı düşmez. zirâ o bir bilim kitabı değildir , insanlığa uyarıcı olarak indirilmiştir. ve ' aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırırım ' diyerek insanları - bilhassa mü'mînleri - akıllarını çalıştırmaya , ilim tahsil etmeye teşvik eder.kur'ânın bilimsel konular ile ilgili herhangi bir iddiâsı olmamıştır çünkü indiriliş maksadı bu değildir. evet senin dediğin de doğru ; günümüz müslümanları din tâcîrlerinin elinde islâm'ı unutuyor , sapıtıyorlar.ama her devirde vuku bulan bir hâdisedir bu , tıpkı ortaçağ avrupasında cennetten arsa satın alanların yaşadığı gibi..

    3. evvelâ şunu iyi bilin ki bir müslüman , islâmiyetten bihâber ( habersiz ) her insanın vebâlini boynunda taşır .. sâhâberlerden bâzı kişilerin bugün rusya'da dâhi kabri vardır. bu demek oluyor ki ; o dönem , yâni islâmiyetin çıktığı vakitlerde insanlar bağdaş kurup tüm gün oturmamış. ayrıca kendi ağzınızla itirâf etmişsiniz , mezopotamya ilk uygarlığın , bilimin , felsefenin başladığı , geliştiği bölgedir deyü. ilmin , felsefenin bu denli geliştiği bir coğrafyanın yakınlarında indirilen kur'ân yalnızca ondan haberdâr olanların inanmasını şart koşar. yâni sizin de belirttiğiniz üzre ; ' yöresel inanışlara sâhip afrika yerlileri veyâhut kuzey amerika'da ki insanlar haberdâr değildiler kur'ândan ve mükellef sayılmadılar , kendi inançlarını nasıl icrâ ettikleri hesâba çekilir muhtemelen.

    4. sen ellinci defâ soruyorsun ve ben de ne yazık ki ellinci defâ cevâb veriyorum sana :

    kur'ân sâdece bir rehberdir ve müslümanlar , peygamber sünnetini yerine getirmek ile mükelleftir. yâni peygamberin yaptıklarından , kitâb vâsıtası ile uyarıldıklarından hayatlarına pay biçmelidirler. orada peygamberin eşlerine nasıl davranması gerektiği yazılı ile meselâ devlet adamlarının ya da birden çok kadının ihtiyâcını karşılayabilen ( olayı farklı yerlere çekme bu ihtiyaç o ihtiyaç değil ) şahsiyetler de aynı şekilde davranmalıdır diyebiliriz. tekrâr ediyorum ve sen aynı soruyu sordukça sabırla yine tekrâr edeceğim ; kur'ân insanlığa rehber olsun diye indirilmiştir ve emirlerini , buyruklarını hayatımıza uyarlamamız içün vardır.

    5. evet insan aklı kur'ânı pek âlâ izâh edebilir.

    '' kur'ânı anlayabıldıgımız kadarıyla mı yasamalıyız yoksa tum hukumleryle bı butun olarak kabul edıp bunu bı yasam bıcımı olarak mı kabul etmelıyız? ''

    kur'ânı evvelâ idrâk edebilmek içün okuyup bizzat kendin yorumlamalı , sonra ulemânın yorumlarını dikkate alıp hayatını bu şekilde devâm ettirmelisin.

    kur'ân her akıl tarafından idrâk edilebilir , yeter ki önyargılarından kurtulabilesin.
    Tümünü Göster
    ···
  3. 78.
    0
    allah utandırmasın panpa
    ···
  4. 79.
    0
    @1allah neden erkeği üstün
    yaratmış. madem bura sınav dünyası ve kendine kul arıyor test edecek kadınlarda pek ala test edilebilir.

    neden erkek üstün gösteriliyor kuranda allah kullarına ayrım mı yapıyor?

    neden eşit kudretde yaratmadı? neden kadınlardan tarla diye bahsediliyor yani erkek için yaratılmış onların üremesini ve zevk almasını çoğaltacak birşey olarak gösteriliyor.

    mesela ilk ademi yaratmış sonra havvayı adem için yaratmış neden?

    Vaatlerin çoğu erkeğe kadına ise sadece tavsiye var mesela örtün ,kocana sadık kal ,sozunden cıkma vb.
    ···
  5. 80.
    0
    @189 ben allahın varlığından bahsetmiyorum.ben kurandaki mikailden bahsediyorum. allahın varlığı ayrı bir olay kur'an ın varlığı ayrı bir olay.
    alalhın varlığını ya da yokluğunu kanıtlayamam.
    bilgisi dahili dediğn kuvvet allah mı mikail melek mi tam anlayamadım ama öyle bir kanun varsa mikail melek niye yaratılsın? napıyor bu melek onu soruyorum görevi nedir?
    yüzyıllardır yapılan yağmur duasının sebepi hangi inançtır?
    ···
  6. 81.
    0
    @1 panpa geçen bir başlıkta sordum gibleyen olmadı sana sorayım bir de?
    şindi kur'an da tabiat olaylarına bakan melek mikail ya.geçen aklıma takıldı şimdi meteoroloji öyle bir seviyeye geldi ki her şeyi bilir oldular. eskiden böyle değildi. belki daha da ilerleyecekler.
    eğer tabiat olaylarını mikail (a.s) koordine etseydi bunun tahmin edilebilir bişi olmaması gerekmez miydi?
    eğer nerdeyse 0 sapmayla bilebildiklerine göre bunun bir kanunu olduğu gerçeği ortaya çıkmıyo mu?
    ···
  7. 82.
    0
    @172

    1. e bu allahın kendi söyleminde çeliştiği anldıbına gelmiyor mu? ne demiş allah: "ben gizli bir hazine idim bilmekliğimi istedim adem`i meydana getirdim... sen ne diyosun:peki sevgili dostum imtihan nedir bilir misin ?'' biz allahın bilmekliğini göstermek istediği için mi yaratıldık yoksa onun bizi tabii tutacak olduğu bi imtihan için mi? peki ya şöyle sorayım biz neden imtihan için yaratıldık? bizim bi imtihana tabii tutulmamızın sebebi nedir? yani bana elle tutulur mantıklı bi sebep sunmanı istiyorum sadece bunu aslında bana değil kendine de sunmanı istiyorum allah insanın beni neden yarattın sorusuna cevap vermiş bilinirlik kazanmak istediği için peki ama neden bi imtihana tabii tutuyor beni bunu neden yapmak istesin ki bu ona ne katıcak sorusuna bi cevap vermiş mi?? bilinirliğini neden bi imtihanla gösterme çabasında? insani nitelikler yükleme konusunda ise yine benim dediğim sonuca gelicek konu.. allaha insani nitelikler yüklenemez ya da ona hiçbir nitelik yüklenemez sonucunu çıkarıyosun bu söylem ile yani bu dolaylı olarak şu demek oluyo sen kısıtlı aklın ve zekanla allahı tanımlayıp niteleyemezsin yani aklın yetmez senın koskoca yaratıcıyı niteleyip çözümlemeye onun için bunu düşünme klagib dogmatik öteleyici bilgiler.. eğer benim düşündüğüm gibi değilse sen bi insan olarak yaratıcıyı nasıl tasvir edebilirsin ona insansı özellikler yukleyememenın verdıgı kısıtlamayı asıp tasvir edebilecegin herhangi bi özellik var mı yaratıcıyla ılgılı?

    her devre farklı bir uyarıcı ve yapmamızı arzu ettiği vazifeler bütünü gönderiyor allah. -- peki ama neden?? sebebi nedir?

    2. kısa ve net bi soru sormam yeterli sanırım bu konuda dini inancı olanların özellikle de müslümanların neden bilimi ötekileştirip uzaklaştırdığıyla ilgili: senin için öncelik bilimsel kanıtlar mıdır yoksa kuranı kerimdeki hükümler midir? benim önceliğim her zaman bilimdir deneydir senin ise her zaman önce kurandır sonra bilimdir ikisinin birlikte olduğu durumlardaysa her zaman ilgili durumlar varsa kurana öncelik tanırsın net bi konuda bilim ile kuran tam zıt hükümler veriyorsa sen hangisine inanmayı tercih edersin? kurana.. ve sen bılıme sıkı sıkıya tutunan bı muslumansın senın gıbı olmayan mılyonlar koru korune kurana hatta ne kuranı dın tacırlerıne sarılan zavallı kandırılmıslar..

    3.bu sorumu yanlış anlamışsınız.. benim demek istediğim şu siz dediniz ki tabiki haddi aşmadan dini gönderildiği dönemin şartlarına göre ele almak gerekir.. buna benzer bişi söylediniz bende diyorum ki müslümanlık tüm dünya kavimlerine gönderilmedi mi? bu diğer kavimler için ya da söyle soylıyım orta dogu dısında yasayan mesela kuzey amerıka da yasayan bı ınsan ıcın bi kayıp degıl mıdır? hz muhafazid arap degıl de o donemkı amerıka kıtasında bı mayalı ya da azteklı olarak dunyaya gelseydı ve dını orada oranın yontemlerıyle yaysaydı? son peygamber ordan cıksaydı?? sence de gelen tum peygamberlerın orta dogudan cıkması bu cografyada yasayan ınsanlara bı torpıl degıl mıdır?? ben atıyorum 1200 yılında mekgibada dogmus olsaydım muslumanlık orta doguda dolu dızgın ılerlerken benım bundan haberım olmıcaktı ve ben musluman olmadan kendı yerel ınanısıma gore yasayıp olup gıdıcektım? belkı dogaya tapıcaktm belkı atese belkı gunese ama emınım kı allaha tapmıcaktım namaz kılıp oruc tutmıcaktım vs.. sence de cok garıp degıl mı? ınsanlıgın ılk adımlarının goruldugu yer afrıka oldugu soylenır ılk yerlesımlerın ılk ınsansı yasamınsa mezopotamyada var oldugu soylenır ve ne garıptır kı sıbırya bolgesınde veya arjantın bolgesınde hıc peygamber cıkmazken sımdıye kadar dunyaya gelmıs tum peygamberler orta dogudan cıkmıs tam da bu mezopotamyanın oldugu bolgenın cevresınden.. sence bu allahın ısı mı? yoksa orta doguda cevresıne gore cook daha hızlı gelısen ve modernlesen kavımlerın ısı mı?? eger bu allahın takdırıyse buyuk bı haksızlık yok mu ortada dıger cografyalarda yasayan ınsanlara karsı? allahın bu adaletsızlıgı yapmasına ınanmaktansa bunun sadece daha once akıllanıp bıseylerın farkına varan ınsan topluluklarının dini toplumu duzenlemek ve dızgınlemek ıcın o doneme uygn sartlarla olusturdugu kurallar butunu oldugunu kabul etmek daha mantıklı.. cunku ortada hıcbı kural yokken kaos ve anarji vardır her ne kadar o donemde buyuk boyutlara ulasmasa da guclunun gucsuzu ezmesı en temel kuraldır bunu yok etmek ıcın devlet kurulmussa da dın kadar etkılı olamamıs hıcbı zaman ama ne zaman kı dın ortaya atılmıs ıste o zaman kıtlelerı dızgınlemek cok dhaa kolaylasmıs..

    4. ve 50. defa özellıkle sordugum seye degıl genel duruma ornek verıyosun tmm daha ayrıntılı soruyorum o zaman su ayete cevap verır mısınız?

    Ahzap-50:
    Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helâl kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikâhlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helâl kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

    51- Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.

    koskoca kuranın bundan bahsetmesi nasıl oluyo da sana garip gelmiyor anlamıyorum.. kuran neden ındırıldı? ınsanların allahın hukumlerıne uymasında yardımcı olsun dıye degıl mı? pekı bana ne peygambere helal kılınan kadınlardan?? benım muslumanlıgımda pusula olcak bı kıtap da neden bundan bahsedılıyor kı bana ne bundan bana ne yararı var peygambere helal kılınan kadınların? yanı anlamak ve kabullenmek senın ıcın cok zor farkındayım ama o kadar amatorce yazılmıs kı :/

    5. yani şunu söylüyosun insan aklı kuranı pek ala izah edebilir ama sen edemiyosun ya da belirli bi çoğunluk edemiyor.. edebilenlerse pek ala edebiliyor bu allahın ya da kuranın kusura degıl senın aklının ve ızahının yetersızlıgınden dıyosun.. anlıyorum ama benım sıze soyledıgım bı paradoks degıl sadece aklı verdıgıne ınandıgının kıtabı gonderdıgıne ınandıgının nasıl olur da bu ıkısı arasındakı baglantıyı unutmus olabılecegını soruyorum.. kuranı anlayabıldıgımız kadarıyla mı yasamalıyız yoksa tum hukumleryle bı butun olarak kabul edıp bunu bı yasam bıcımı olarak mı kabul etmelıyız? ıslama gore 2.si ama kuran ve ınsan mantıgı buna ızın vermemekte yanı net olarak dusuncemı sorarsan bu kadar mukemmel var olmus bı varlıgın bu denli hatalarla dolu evet kabul edıyorum zekıce yazılmıs ama ne yazık kı bolca hata muamma ve ıhtımale yer veren bı kıtabı mantık cercevesınde sındırmesı ne yazık kı mumkun olmayan bı durum bunu mumkun kılan ıse zekamız aklımız ya da mantıgımız degıl sadece duygularımız..
    Tümünü Göster
    ···
  8. 83.
    0
    huzur islamda
    ···
  9. 84.
    0
    @184 senin belirlediğin tarih o çocuğun kaderidir
    ···
  10. 85.
    0
    islama göre bir insan kendi kaderini veya başka birinin kaderini değiştiremez değil mi ? ama astronomide islamda var ben çocuğumun çıkma ayını ayarlayabilirim bu onun kaderini değiştirmek olmaz mı
    ···
  11. 86.
    0
    @159 a cevap ver kardeş soru bugün aklıma takıldı cidden merak ediyorum
    ···
  12. 87.
    0
    163'ü es geçmeyelim müslüm bey
    ···
  13. 88.
    0
    neden p yerine b yazıyorsun güzel türkçemizi katlediyorsun, yazılarnda cevab, sevab,mes'ele gibilerinden birçok saçmasapan imla hatası var. ben allah yerine allay yazsam hoşuna gider miydi?
    ···
  14. 89.
    0
    @1 akşam sohbete niye gelmedin a mübarek?
    ···
  15. 90.
    0
    @151 kardeşim ağzını bozma , boşver..
    ···
  16. 91.
    0
    @148 mümin kardeşim yerine küfür ediyorum gibtir git amkdum ergen bini ufacık beyninle zor duruma düşürmeye çalışma kuş beyinli
    ···
  17. 92.
    0
    @147 asıl amacım bu değil meraklanma. ama bu taaruz neden anlayamadım açıkçası ?

    kuranın 7 farklı halinin bulunduğunu söyledin ve müslümansın.. hmmmm..
    ···
  18. 93.
    0
    ay doğarken mi yola çıkıyorsun?
    ···
  19. 94.
    0
    @146 bi daha olmasin.
    ···
  20. 95.
    0
    @144 savunma moduna gecmene gerek yok zira ben ortaya bir iddia atmadim. sadece bir yerde boyle birsey okumustum senin bilgin var mi dedim. ayrica muzlu cevabindaki uslup hicbirseyi aciklamiyor bunu sen de bildigin icin satir arasi itiraf etmissin. ben de inancimi korumaya calisan bir insanim ama sunu unutma ki burada cevaplar sunarak sorumluluk aliyorsun verdigin yanlis, yetersiz ya da kotu cevaplar yuzunden insanlari dinden sogutabilirsin. ki asil amacinin bu olmadigini dusunmek istiyorum.
    ···