1. 191.
    0
    @190 allahu teala tâbî olaylar içün birtakım melekler vâzîfelendirmiştir kardeşim. ama elbette artık meteorolojinin bu denli geliştiği bir dünyâda her şeyi melekler ayarlıyor deyip , aradan çeklimek cehâlet belirtisidir.

    sen meselâ senin de belirttiğin gibi mikâili ; bilinmeyen , görülmeyen lâkin hava olaylarında eylemlerinin tes'îri olan bir mahlûk olarak görmelisin.

    @191 kadına ( senin bakış açına göre ) daha az kıymet veren kur'ânı kerîm herkesin ibâdetlerinin , ahlâkî güzelliğinin karşılığını mutlaka alacağını haber vermiştir. yâni kadının daha silik yaşaması , çocuk doğurmak , evin noksanlıklarını gidermek gibi vâzifeler içün yaradılması onun ikinci plana atıldığını kanıtlamaz. ayrıca ' kadınlar sizin tarlanızdır ' cümlesini barındıran âyette senin dediğin gibi ' kadınlar cinsel haz almanızı sağlayan makinelerdir ' fikri değil , 'onlar sizinle vardır ve neslinizi onlarla devâm ettirebilir , bu şekilde düzeninizi kurabilirsiniz ' fikri aşılanmak istenmektedir.

    meselâ talmut ( tevrat ) ta , havva'nın neden âdem'den sonra ve onun kemiğinden yaratıldığı şu şekilde , etkileyici bir anlatım ile izâh edilmiştir:

    talmuttan bir alıntı..

    "bir kadını ağlatırken çok dikkat edin,
    çünkü tanrı gözyaşını sayar!
    kadın erkeğin kaburgasından yaratıldı,
    ayaklarından yaratılmadı,
    öyle olsaydı ezilirdi,
    üstün olmasın diye başından da yaratılmadı
    ama göğsündden yaratıldı, eşit olsun diye..
    kolun biraz altından, korunsun diye..
    kalp hizasından sevilsin diye.."

    @192 saol dostum
    ···
  2. 190.
    0
    @187 @1 belki onun bilinmekliğini istemesi , imtihanın bir parçasıdır. kopuk kopuk düşünüyorsun.ve ' neden imtihan için yaratıldık ' diyorsun .. işte çelişki burada başlıyor ; onun bilinmekliğini istemesi için. illâ sâdece birini mi becerebilir âdemoğlu ? rabbin birliğini kabûl etmek islâmın temel şartıdır. bu da ' onun bilinmekliğini istemesi ile ' çelişmiyor asla.' bizim imtihânımız ona ne katar ' mışmışmış..her ne kadar tatmin edici bir cevâb olarak görmesen de bu bizim ilmimizin dışındadır. ne yani ? bizi yaratan , bilincimizi belirli bir ölçü ile vâr eden rabbin bizi yaratma gâyesini izâhı ' ben cinleri ve insanları yalnız bana kulluk etsinler deyü yarattım ' dan ibâret kardeşim. ötesini bilmiyoruz , çünkü gâyrı bilgi yok bu hususta.

    allah'a insânî nitelikler yükleyen ben değil sen ve senin gibi düşünenlerdir dostum.
    kur'ân-ı kerîm neden indirildi ? insnalığa rehber olsun deyü. onun ilmi ışığında , onun bizde aktardığı ilim nispetince allah husuunda bilgi sâhibiyiz. hatta ' ama neden böyle bir şey istiyor egosu mu var ? dedin ya hani .. allah ' ben size şah damarınızdan daha yakınım ' diyor.bu ne demek ?

    ayrıca allah'a insânî nitelikler yüklenemeyeceğini belirtmem , onun ilmine asla vâkıf olamayacağımız anldıbına gelmez , konuyu farklı yerlere çekiyorsun.

    ayrıca ; ' allaha insani nitelikler yüklenemez ya da ona hiçbir nitelik yüklenemez sonucunu çıkarıyosun bu söylem ile yani bu dolaylı olarak şu demek oluyo sen kısıtlı aklın ve zekanla allahı tanımlayıp niteleyemezsin yani aklın yetmez.. '' demişsin. bak dostum , allah esmâ-ûl hüsnâ ' da yâni 99 isminde özelliklerini belirtmiştir. bağışlayıcı , muhâfaza edici gibi ..

    yâni bize , bizim anlayabileceğimiz ölçütte izâh etmiş kendini. bilmem anlatabildim mi ?

    kısıtlamayı asıp tasvir edebilecegin herhangi bi özellik var mı yaratıcıyla ılgılı?

    evet var. demin de dediğim gibi , insan şuurunun idrâk edebileceği şekilde izâh etmiş kendini esmâ-ûl hüsnâ ' da.

    her devre farklı bir uyarıcı ve yapmamızı arzu ettiği vazifeler bütünü gönderiyor allah. -- peki ama neden?? sebebi nedir?

    demişsin..

    dün gece , senin gibi bir soru soran arkadaşa da verdiğim cevaptan alıntı yapmak mecburiyetinde hissediyorum kendimi.

    meselâ tarihsel materyalizm deyü bir şey var değil mi ? yani tarih , olması gerektiği gibi işliyor ve hiçbir dönem tamamen eskisi gibi olmuyor , insanlık değişiyor , gelişiyor doğru mu ?

    kendi ağzınla söylüyorsun ' her devre ' .. ne demek bu ? devir'in anlamı nedir ?

    belirli devrimler , yenilikler ile önceki zamandan farklılaşan dönem ..

    ee ? ' farklı ' devirler , aynı kitab ile izâh edilebilir miydi ? hayır..

    allah , köklü değişimlerin olduğu vakitlerde birbiri ile bağlantılı üç kitab indirdi yeryüzüne.

    evet..

    peki ; insanlığın ibred alması içün vuku bulan hâdiseler misâl 500 ilâ 1000 yılları arasında gerçekleşirse , 600. yılda indirilen bir kitap tüm olayı hakkını vererek izâh edebilir mi ?

    ha sen diyebilirsin ki ' neden allah ilk indirdiği kitâbı muhafaza etmedi de üç kitap indirmek zorunda kaldı.

    söyleyeyim : üç kitap da birbirleri ile ilişkilidir. yaradılış , büyük tufan , beklenen mesih gibi olgular farklılık ya da sapma göstermez ne incilde ne kur'ânda. sâdece isâ âleyhisselâm'a yüklenen mânâ farklılık gösterir.

    yani birbirleri ile âlâkâlı olmayan üç farklı kitap indirilseydi senin dediğin şey doğru olabilirdi.

    2.soru : ' dini inancı olanların özellikle de müslümanların neden bilimi ötekileştirip uzaklaştırdığıyla ilgili: '

    neden ötekileştirilmiş bilim ? ricâ ediyorum dinî inancı olmayanların açtığı facebook sayfalarında bir gezin. orada din ile bilim arasına öyle büyük bir duvar inşâ etmişler ki , insanlar ister istemez ' bilim ile âlâkâdar olmak içün en kötü ihtimâlle deist olmak gerek sanırı ' deyü düşünmeye başlıyorlar.

    kur'ân bilim ile hiçbir zaman ayrı düşmez. zirâ o bir bilim kitabı değildir , insanlığa uyarıcı olarak indirilmiştir. ve ' aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırırım ' diyerek insanları - bilhassa mü'mînleri - akıllarını çalıştırmaya , ilim tahsil etmeye teşvik eder.kur'ânın bilimsel konular ile ilgili herhangi bir iddiâsı olmamıştır çünkü indiriliş maksadı bu değildir. evet senin dediğin de doğru ; günümüz müslümanları din tâcîrlerinin elinde islâm'ı unutuyor , sapıtıyorlar.ama her devirde vuku bulan bir hâdisedir bu , tıpkı ortaçağ avrupasında cennetten arsa satın alanların yaşadığı gibi..

    3. evvelâ şunu iyi bilin ki bir müslüman , islâmiyetten bihâber ( habersiz ) her insanın vebâlini boynunda taşır .. sâhâberlerden bâzı kişilerin bugün rusya'da dâhi kabri vardır. bu demek oluyor ki ; o dönem , yâni islâmiyetin çıktığı vakitlerde insanlar bağdaş kurup tüm gün oturmamış. ayrıca kendi ağzınızla itirâf etmişsiniz , mezopotamya ilk uygarlığın , bilimin , felsefenin başladığı , geliştiği bölgedir deyü. ilmin , felsefenin bu denli geliştiği bir coğrafyanın yakınlarında indirilen kur'ân yalnızca ondan haberdâr olanların inanmasını şart koşar. yâni sizin de belirttiğiniz üzre ; ' yöresel inanışlara sâhip afrika yerlileri veyâhut kuzey amerika'da ki insanlar haberdâr değildiler kur'ândan ve mükellef sayılmadılar , kendi inançlarını nasıl icrâ ettikleri hesâba çekilir muhtemelen.

    4. sen ellinci defâ soruyorsun ve ben de ne yazık ki ellinci defâ cevâb veriyorum sana :

    kur'ân sâdece bir rehberdir ve müslümanlar , peygamber sünnetini yerine getirmek ile mükelleftir. yâni peygamberin yaptıklarından , kitâb vâsıtası ile uyarıldıklarından hayatlarına pay biçmelidirler. orada peygamberin eşlerine nasıl davranması gerektiği yazılı ile meselâ devlet adamlarının ya da birden çok kadının ihtiyâcını karşılayabilen ( olayı farklı yerlere çekme bu ihtiyaç o ihtiyaç değil ) şahsiyetler de aynı şekilde davranmalıdır diyebiliriz. tekrâr ediyorum ve sen aynı soruyu sordukça sabırla yine tekrâr edeceğim ; kur'ân insanlığa rehber olsun diye indirilmiştir ve emirlerini , buyruklarını hayatımıza uyarlamamız içün vardır.

    5. evet insan aklı kur'ânı pek âlâ izâh edebilir.

    '' kur'ânı anlayabıldıgımız kadarıyla mı yasamalıyız yoksa tum hukumleryle bı butun olarak kabul edıp bunu bı yasam bıcımı olarak mı kabul etmelıyız? ''

    kur'ânı evvelâ idrâk edebilmek içün okuyup bizzat kendin yorumlamalı , sonra ulemânın yorumlarını dikkate alıp hayatını bu şekilde devâm ettirmelisin.

    kur'ân her akıl tarafından idrâk edilebilir , yeter ki önyargılarından kurtulabilesin.
    Tümünü Göster
    ···
  3. 189.
    0
    allah utandırmasın panpa
    ···
  4. 188.
    0
    @1allah neden erkeği üstün
    yaratmış. madem bura sınav dünyası ve kendine kul arıyor test edecek kadınlarda pek ala test edilebilir.

    neden erkek üstün gösteriliyor kuranda allah kullarına ayrım mı yapıyor?

    neden eşit kudretde yaratmadı? neden kadınlardan tarla diye bahsediliyor yani erkek için yaratılmış onların üremesini ve zevk almasını çoğaltacak birşey olarak gösteriliyor.

    mesela ilk ademi yaratmış sonra havvayı adem için yaratmış neden?

    Vaatlerin çoğu erkeğe kadına ise sadece tavsiye var mesela örtün ,kocana sadık kal ,sozunden cıkma vb.
    ···
  5. 187.
    0
    @189 ben allahın varlığından bahsetmiyorum.ben kurandaki mikailden bahsediyorum. allahın varlığı ayrı bir olay kur'an ın varlığı ayrı bir olay.
    alalhın varlığını ya da yokluğunu kanıtlayamam.
    bilgisi dahili dediğn kuvvet allah mı mikail melek mi tam anlayamadım ama öyle bir kanun varsa mikail melek niye yaratılsın? napıyor bu melek onu soruyorum görevi nedir?
    yüzyıllardır yapılan yağmur duasının sebepi hangi inançtır?
    ···
  6. 186.
    0
    @1 panpa geçen bir başlıkta sordum gibleyen olmadı sana sorayım bir de?
    şindi kur'an da tabiat olaylarına bakan melek mikail ya.geçen aklıma takıldı şimdi meteoroloji öyle bir seviyeye geldi ki her şeyi bilir oldular. eskiden böyle değildi. belki daha da ilerleyecekler.
    eğer tabiat olaylarını mikail (a.s) koordine etseydi bunun tahmin edilebilir bişi olmaması gerekmez miydi?
    eğer nerdeyse 0 sapmayla bilebildiklerine göre bunun bir kanunu olduğu gerçeği ortaya çıkmıyo mu?
    ···
  7. 185.
    0
    @172

    1. e bu allahın kendi söyleminde çeliştiği anldıbına gelmiyor mu? ne demiş allah: "ben gizli bir hazine idim bilmekliğimi istedim adem`i meydana getirdim... sen ne diyosun:peki sevgili dostum imtihan nedir bilir misin ?'' biz allahın bilmekliğini göstermek istediği için mi yaratıldık yoksa onun bizi tabii tutacak olduğu bi imtihan için mi? peki ya şöyle sorayım biz neden imtihan için yaratıldık? bizim bi imtihana tabii tutulmamızın sebebi nedir? yani bana elle tutulur mantıklı bi sebep sunmanı istiyorum sadece bunu aslında bana değil kendine de sunmanı istiyorum allah insanın beni neden yarattın sorusuna cevap vermiş bilinirlik kazanmak istediği için peki ama neden bi imtihana tabii tutuyor beni bunu neden yapmak istesin ki bu ona ne katıcak sorusuna bi cevap vermiş mi?? bilinirliğini neden bi imtihanla gösterme çabasında? insani nitelikler yükleme konusunda ise yine benim dediğim sonuca gelicek konu.. allaha insani nitelikler yüklenemez ya da ona hiçbir nitelik yüklenemez sonucunu çıkarıyosun bu söylem ile yani bu dolaylı olarak şu demek oluyo sen kısıtlı aklın ve zekanla allahı tanımlayıp niteleyemezsin yani aklın yetmez senın koskoca yaratıcıyı niteleyip çözümlemeye onun için bunu düşünme klagib dogmatik öteleyici bilgiler.. eğer benim düşündüğüm gibi değilse sen bi insan olarak yaratıcıyı nasıl tasvir edebilirsin ona insansı özellikler yukleyememenın verdıgı kısıtlamayı asıp tasvir edebilecegin herhangi bi özellik var mı yaratıcıyla ılgılı?

    her devre farklı bir uyarıcı ve yapmamızı arzu ettiği vazifeler bütünü gönderiyor allah. -- peki ama neden?? sebebi nedir?

    2. kısa ve net bi soru sormam yeterli sanırım bu konuda dini inancı olanların özellikle de müslümanların neden bilimi ötekileştirip uzaklaştırdığıyla ilgili: senin için öncelik bilimsel kanıtlar mıdır yoksa kuranı kerimdeki hükümler midir? benim önceliğim her zaman bilimdir deneydir senin ise her zaman önce kurandır sonra bilimdir ikisinin birlikte olduğu durumlardaysa her zaman ilgili durumlar varsa kurana öncelik tanırsın net bi konuda bilim ile kuran tam zıt hükümler veriyorsa sen hangisine inanmayı tercih edersin? kurana.. ve sen bılıme sıkı sıkıya tutunan bı muslumansın senın gıbı olmayan mılyonlar koru korune kurana hatta ne kuranı dın tacırlerıne sarılan zavallı kandırılmıslar..

    3.bu sorumu yanlış anlamışsınız.. benim demek istediğim şu siz dediniz ki tabiki haddi aşmadan dini gönderildiği dönemin şartlarına göre ele almak gerekir.. buna benzer bişi söylediniz bende diyorum ki müslümanlık tüm dünya kavimlerine gönderilmedi mi? bu diğer kavimler için ya da söyle soylıyım orta dogu dısında yasayan mesela kuzey amerıka da yasayan bı ınsan ıcın bi kayıp degıl mıdır? hz muhafazid arap degıl de o donemkı amerıka kıtasında bı mayalı ya da azteklı olarak dunyaya gelseydı ve dını orada oranın yontemlerıyle yaysaydı? son peygamber ordan cıksaydı?? sence de gelen tum peygamberlerın orta dogudan cıkması bu cografyada yasayan ınsanlara bı torpıl degıl mıdır?? ben atıyorum 1200 yılında mekgibada dogmus olsaydım muslumanlık orta doguda dolu dızgın ılerlerken benım bundan haberım olmıcaktı ve ben musluman olmadan kendı yerel ınanısıma gore yasayıp olup gıdıcektım? belkı dogaya tapıcaktm belkı atese belkı gunese ama emınım kı allaha tapmıcaktım namaz kılıp oruc tutmıcaktım vs.. sence de cok garıp degıl mı? ınsanlıgın ılk adımlarının goruldugu yer afrıka oldugu soylenır ılk yerlesımlerın ılk ınsansı yasamınsa mezopotamyada var oldugu soylenır ve ne garıptır kı sıbırya bolgesınde veya arjantın bolgesınde hıc peygamber cıkmazken sımdıye kadar dunyaya gelmıs tum peygamberler orta dogudan cıkmıs tam da bu mezopotamyanın oldugu bolgenın cevresınden.. sence bu allahın ısı mı? yoksa orta doguda cevresıne gore cook daha hızlı gelısen ve modernlesen kavımlerın ısı mı?? eger bu allahın takdırıyse buyuk bı haksızlık yok mu ortada dıger cografyalarda yasayan ınsanlara karsı? allahın bu adaletsızlıgı yapmasına ınanmaktansa bunun sadece daha once akıllanıp bıseylerın farkına varan ınsan topluluklarının dini toplumu duzenlemek ve dızgınlemek ıcın o doneme uygn sartlarla olusturdugu kurallar butunu oldugunu kabul etmek daha mantıklı.. cunku ortada hıcbı kural yokken kaos ve anarji vardır her ne kadar o donemde buyuk boyutlara ulasmasa da guclunun gucsuzu ezmesı en temel kuraldır bunu yok etmek ıcın devlet kurulmussa da dın kadar etkılı olamamıs hıcbı zaman ama ne zaman kı dın ortaya atılmıs ıste o zaman kıtlelerı dızgınlemek cok dhaa kolaylasmıs..

    4. ve 50. defa özellıkle sordugum seye degıl genel duruma ornek verıyosun tmm daha ayrıntılı soruyorum o zaman su ayete cevap verır mısınız?

    Ahzap-50:
    Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helâl kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikâhlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helâl kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

    51- Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.

    koskoca kuranın bundan bahsetmesi nasıl oluyo da sana garip gelmiyor anlamıyorum.. kuran neden ındırıldı? ınsanların allahın hukumlerıne uymasında yardımcı olsun dıye degıl mı? pekı bana ne peygambere helal kılınan kadınlardan?? benım muslumanlıgımda pusula olcak bı kıtap da neden bundan bahsedılıyor kı bana ne bundan bana ne yararı var peygambere helal kılınan kadınların? yanı anlamak ve kabullenmek senın ıcın cok zor farkındayım ama o kadar amatorce yazılmıs kı :/

    5. yani şunu söylüyosun insan aklı kuranı pek ala izah edebilir ama sen edemiyosun ya da belirli bi çoğunluk edemiyor.. edebilenlerse pek ala edebiliyor bu allahın ya da kuranın kusura degıl senın aklının ve ızahının yetersızlıgınden dıyosun.. anlıyorum ama benım sıze soyledıgım bı paradoks degıl sadece aklı verdıgıne ınandıgının kıtabı gonderdıgıne ınandıgının nasıl olur da bu ıkısı arasındakı baglantıyı unutmus olabılecegını soruyorum.. kuranı anlayabıldıgımız kadarıyla mı yasamalıyız yoksa tum hukumleryle bı butun olarak kabul edıp bunu bı yasam bıcımı olarak mı kabul etmelıyız? ıslama gore 2.si ama kuran ve ınsan mantıgı buna ızın vermemekte yanı net olarak dusuncemı sorarsan bu kadar mukemmel var olmus bı varlıgın bu denli hatalarla dolu evet kabul edıyorum zekıce yazılmıs ama ne yazık kı bolca hata muamma ve ıhtımale yer veren bı kıtabı mantık cercevesınde sındırmesı ne yazık kı mumkun olmayan bı durum bunu mumkun kılan ıse zekamız aklımız ya da mantıgımız degıl sadece duygularımız..
    Tümünü Göster
    ···
  8. 184.
    0
    huzur islamda
    ···
  9. 183.
    0
    @184 senin belirlediğin tarih o çocuğun kaderidir
    ···
  10. 182.
    0
    islama göre bir insan kendi kaderini veya başka birinin kaderini değiştiremez değil mi ? ama astronomide islamda var ben çocuğumun çıkma ayını ayarlayabilirim bu onun kaderini değiştirmek olmaz mı
    ···
  11. 181.
    0
    burda ne arıyon o zaman
    ···
  12. 180.
    0
    @159 allah her yerdedir elbette , hatta şah damarımızdan dâhi daha yakın olduğunu belirtmiştir.
    lâkin toplu ya da yalın ibâdeti belirli bir nizâma göre yapabilelim deyü kıble ilk olarak kudüs , sonradan kâbe olarak belirlenmiştir.
    ···
  13. 179.
    0
    panpa ben müslümanım ama mümin değilim. sorum şu:

    alkol alıyorum ve alkol 40 gün vücuttan çıkmıyo.o 40 gün boyunca kıldığım namaz kabul olur mu ?

    şu an içki içsem ve haftaya oruç tutsam sonuç nolur ?
    ···
  14. 178.
    0
    kuran-ı kerim'in toplam 300.620 harften olustugunu baz alırsak. arap harfleri uzun oluyor her karakter 3 byte desek toplamda 901.820 byte indirileceği anldıbına geliyor. 23 yıl'ı saniyeye döktüğümüzde 725.328.000 saniye ediyormuş. yani saniyede ortalama 0.00124 byte'la inmiş kutsal kitabımız. o zamanlarda bir mp3 indirmeye kalksalarmış bu hesapla 107 yılda inebilirmiş. yani mp3'ün son 30-40 saniyesini dinleyemememiz muhtemel olurdu. aslında kuran-ı kerim'in yazılı olarak inmesinin ne kadar yerinde bir karar oldugunu anlamış olduk.
    kuran-i kerim'i dunya tarihinin en uzun download'i yapan gercek.

    bunu açıkla bakıyım
    ···
  15. 177.
    0
    @175 mes'ele öyle bir noktaya geliyor ki kardeşim , ya seçiyorsun ve devam ediyorsun ya da reddedip geriyorsun.

    sanırım gayba imân gerekiyor bunun için.
    ···
  16. 176.
    0
    @159 panpa
    ···
  17. 175.
    0
    peygamberimiz arap olduguna gore ic sarabi gib arabi dedigimizde gunaha giriyor muyuz?
    ···
  18. 174.
    0
    @161 kur'ân giriş - gelişme - sonuç tarzı bir kitâb değil. herhangi bir sayfadan , herhangi bir sure'den okunmaya başlanabilesi bu konuda sunabileceğim bir delildir.

    @163 bütün ateistler öldürülmelidir denen müslüman ile bütün müslümanlar terörist , pid0filidir diyen ateist aynı kafayı yaşıyor bence.
    sen cihâdı terörizm olarak algılıyorsan idrâk yolların tıkanmış demektir
    cihâd kılıç ile olmaz. karşı taraf kılıç ile müdâhâle etmediği müddetçe.

    @164 bunun açıklamasını yaptım

    @166 araplar bağımsızlıklarını kazandıktan (!) sonra halife 5. mehmed reşâd cihâd çağrısı yaptı.
    ama o dönem dış güçlerin tes'îri altında olan araplar buna karşı geldi hatta düşman saflarına dâhi katıldılar.
    bu hâlifeliğin fâîdesiz olduğunun kanıtı olamaz.

    @170 zinâ nikâhsız ilişki mânâsına gelir.
    helâl olmayan biri ile hertürlü cinsî münâsebet haramdır.
    tabi öpüşmek vs. değil. bizzat cinsel münâsebet haram.
    ama onlar da mekruh.
    ···
  19. 173.
    0
    hocam ben simdi osbir cekip dısarı cıksam yemek yesem sonra yolda dilenceye sadaka versem kızların totosuna bakıp parasıyla bi kızı gibsem kıza ekmek parası kazandırmıs olurum ama söyle bana mübarek cennete gidermiyim
    ···
  20. 172.
    0
    @162

    1. allah'ı insana has birtakım özellikler ile tasvir ediyorsun.

    ne gibi ?

    ' cok egoist degil mi ? '

    allah gizli bir hâzine değil mi ? allah teistler ve deistler için ( agnostikleri saymıyorum ) her şeyi yaratan bir güç ! değil mi?

    sen oldukça geniş düşünüyorsun ve bu çok iyi.

    ama bir yerde hatan var işte.

    yani şunu yapamaz mıydı? karşımıza geçip evet sizi ben yarattım sizin yaratıcınız benim ve bunun yapmamın tek sebebi gizli bi hazineyken yarattıklarım tarafından bilinirlik kazanmak istedim..

    peki sevgili dostum imtihan nedir bilir misin ?

    her devre farklı bir uyarıcı ve yapmamızı arzu ettiği vazifeler bütünü gönderiyor allah.
    - insanı vasıflar ile ele aldığının delili - : ' karşımıza geçip evet ben sizi yarattım sizin yaratıcınız benim '

    2. aynı soruyu sormuştu iki - üç sayfa önce biri ama sabırla yeniden cevap vereceğim

    kutsal kitap nedir ? tanrı tarafıdan insalara uyarı olsun diye indirilen emirlerin , kuralların ve yasakların derlemesidir elbette. tamam ? oldu. peki kutsal kitabın kutsîyetini kabûl eden insanın , doğada ya da kâinatta vuku bulmuş olayları kitâbın içeriğine göre yorumlamaktan başka çâresi var mıdır ? bu elbette bilimi reddetmek değildir. inançsızların en çok bu huyuna kızarım işte ; bilimi sâhiplenmek , herhangi bir dine ya da tanrıya inanan herkesi câhil ya da terörist diye ( müslümanları özellikle ) yaftalamak.

    atmosferin tam olarak yoğunlaşması , kıtaların hareketi vesâire. altı gün ?
    belki bu altı gün belirli safhaları izâh ediyor. yoksa o vakitte insanları kandırmak için uydurma bir kitap yazmaya karar veren insan bu tür ayrıntılara tenezzül etmez. yani üç maymunu oynayıp , dinleri ' çağdışı ' olarak nitelendirmek son derece mânâsız.

    3. dinler ortadoğu kökenlidir elbette. lâkin ilk başta şu konuda hemfikir olmalıyız ki ; birkaç öğreti ( tanrı barındırmayan ) üzerine kurulu inançlar hâriç ( budizm vs.. ) hemen hemen her bölgede en azından yöresel inançlar var olmuştur. yani tüm dünya inançsız bir hâlde yaşarken ortadoğudan biri çıkıp ' bakın bir yaratıcı varmış hemde kitap indirdi ' dememiş kesinlikle. yani hemen hemen her yerde inançlar mevcuttu . sen , şayet arzu edersen içeriğine göre yaşayıp , mutlu olabileceğin bir kitaba boş diyemezsin.

    4. ellinci defâ izâh ediyorum : sünnet nedir ? peygamberin yaptıkları , yapılmasını istedikleri şeylerün bütünü.
    ve biz müslümanlar , bunlara uyarak yaşarsak hem bu dünyada hem de - var olduğuna inandığımız - öteki dünyada mutlu olacağımıza inanırız. hatta bu hususta örneklerimiz dâhi vardır. yani kur'ânda resurullah'ın şahsî yaşdıbına dâir bir şey var ise bunu hayatımıza uyarlamamız istendiği içün vardır.

    5. Kur'ânı yorumlayan , kendince izâh eden insanların mevcudiyetinden yakınmışsın. ama kimse sana onları takip etmek zorundasın demiyor. ayrıca kur'ân insanlığa rehber olsun deyü indirilmiştir. insan aklının izâh edemeyeceği şeyler barındırsaydı rehber olarak indirilmezdi.ama sen gelip ' allah kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi ? ' tarzı paradokslar sunarsan bana elbette verebileceğim yegâne cevap senin belirttiğin şekilde ' kaçamak ' olur.
    Tümünü Göster
    ···