Bu entry silinmiştir
-
1.
+1 -23Bilmediğim hede.
-
-
1.
+21 -4Bi daha hede dersen giberim seni bin kurusu. Yükseltmeyin lan şu dıbına koyduğumun seviyesini !
Am züt meme am züt meme -
-
1.
0Lan kahkahayla güldüm huhahoooooooo
-
1.
-
2.
+1 -1hede diyen ağzını, bunu okuyan beynimi gibeyim.
am züt meme -
3.
+1 -1ananı he demeden giberim oç.
am züt meme -
4.
0komünizm<<<--- stalin---karl marx---charles darwin---evrim---404notfound
diğerleri 2 -
1.
-
2.
+14 -16asil problem din diye birşey yok insanlar uyduruyor yarım akıllarda inaniyor
-
-
1.
0çünkü evrime inanıyorlar bu kadar basit yavrum biz ise ademden geldiğimize...
-
-
1.
0evet biraz araştırma yapıp öğrenebilirsin belgeselleri fln izle youtubeden
-
1.
-
1.
-
3.
0komünizmden materyalizme nasıl gelebildin lan
-
-
1.
+1 -1tamamen ilişkili olmayabilirler ama sonuçta madde odaklılar amk öyle değiller mi başlığı tartışma amaçlı açmadım dedim
-
2.
+2(bkz: diyalektik materyalizm)
Marx'ın yorum sistematiği
bi gibe benzemez orası ayrı.
ama diyalektik giber aga söyliyim.
ccc hegel reyis ccc
-
1.
-
4.
0dine inanlar ahiret için çalışırlar bu dünya için değil
-
5.
0Rasyonalist olduklarindandir sen hic dua ettigin bi seyin karsiligini hicbir insanin eliyle yardim gelmeden ellde ettin mi din emperyalizmin urunudur bunun mekanigini diyalektigini cozmuslerdir ama ve lakin ki komunizm de uygulanamaz bir politikadir savunmasi yersizdir temsil eden kimse yoktur gunumuzde
-
-
1.
+4Hayaller hayatlar diyeyim hayallerimiz herkesin esit sekilde yasamasi derken kastedilen herkesin esit sosyal hizmete ve saglik hizmetine sahip olmasidir bu bir hayaldir cunku gunumuze hakim olan siyasi akim emperyalizmdir ve bunun temel sebebi insani kimyamizdan gelen egomuzdur komunizm egoyu kabul etmez ve bunyesinde bulundurmaz ancak gunumuz dunyasi tamamen ego uzerinedir. Fight club'in vermek istedigi mesaj da budur "We buy things we dont need with money we dont have to impress people we dont like" diyor ki: "ihtiyacimiz olmayan seyleri ihtiyacimiz olmayan parayla aliyoruz ve etkilemek zorunda olmadigimiz insanlari etkilemek icin kullaniyoruz"
-
1.
-
6.
+1Olabiliyor. Marksla engelsin göruslerine göre ters ama onlarin ne dusundugunun ne onemi var amk.
Simdi abdestli komünistler diye bir olay var. Islamiyetin komünal duzeni emrettigini iddia ediyorlar. Devrimci peygamber kitabini okuyabilirsin bununla ilgili. -
7.
+1altyapı üstyapıyı belirliyor panpa .altyapı üretim ilişkileri yani üretim araçlarının mülkiyeti din hukuk kültür gibi üstayapıyı şekilliyor .din de vicdansız bir dünyanın vicdanı olsun diye insan eliyle uyduruyor sisteme pas atıp duruyor .sömürünün olmadığı bilimsel çalışmaların şaha kalktığı kominizmde bu ihtiyaç kendiliğinden ortadan kalkacaktır din de bitecektir haliyle .---marksa göre ---
-
8.
0Karl Marx din hakkında böyle söylüyor:
Dinsel üzüntü, bir ölçüde gerçek üzüntünün dışavurumu ve bir başka ölçüde de gerçek üzüntüye karşı protesto oluyor. Din ezilen insanın içli ezgisini, kalpsiz bir dünyanın sıcaklığını, tinin dıştalandığı toplumsal koşulların tinini oluşturuyor. Din, halkın afyonunu oluşturuyor.
Halkın aldatıcı mutluluğunu olarak dini ortadan kaldırmak, halkın gerçek mutluluğunu istemek anldıbına geliyor. Halkın kendi durumu üzerindeki yanılsamalardan vazgeçmesini isteme, halkın yanılsamalara gereksinim duyan bir durumdan vazgeçmesini istemek anldıbına geliyor. Öyleyse dinin eleştirisi, dinin aylasını oluşturduğu bu gözyaşları vadisinin tohum halindeki eleştirisi anldıbına geliyor. -
-
1.
+1ne demek panpa
-
1.
-
9.
0maoya göre din gereklidir. ama bahsettiğimiz din islamsa islam değiştirilebilir bir şey değildir. inandım diyince biten bir şey de değil. islamın kendine has bir ekonomi modeli toplum modeli vardır bunun uygulanmadığı bir yerde içinden de olsa istememek kişiyi din dışı bırakır.
bir de müslüman komünistler var onlar apayrı bir dünya. -
10.
+1Marx ve Lenine göre din afyondur ancak Lenin kendi eserlerinde din olgusunun kişiye münhasır olduğundan kimsenin ibadetine karışmanın doğru olmadığını bunun devletin müdahale edeceği bir şey olmadığını belirtir Devlet, dinler ilgilenmemelidir; dinsel kurumlar devlete bağlı olmamalıdır. Herkes istediği dini savunmakta ya da ateist olduğunu açıklamakta özgür olmalıdır der hatta. Mao Zedunga göre din gereklidir hatta ama kişi yorumlamalıdır. Sonuç olarak komünizmde dine de her alanda olduğu gibi özgürlükçü yaklaşılır uzak olması bir arada olmaması gibi tezler faşistlerin attığı taktan başka bir şey değildir
-
11.
0Materyalizm kısaca görmediği hiçbirşeye inanamamaktır . Maddecilik
-
12.
+1
Din-dışı eleştirinin temelini şu oluşturuyor: insanı insan yapan din değil, dini yapan insandır. Yani din, henüz kendine erişmemiş ya da çoktan yitirmiş bulunulan insanın sahip olduğu kendinin bilinci ve kendinin duygusunu oluşturuyor. Ama insan, dünyanın dışında herhangi bir yere çekilmiş soyut bir öz değil. insan, insanın dünyası, devlet, toplum anldıbına geliyor. Bu devlet, bu toplum, dünyanın tersine çevrilmiş bilinci olan dini üretiyor, çünkü kendileri alt-üst olmuş bir dünya oluşturuyor. Din bu dünyanın genel teorisini, onun angiblopedik özetleme kitabını, onun halksal biçimdeki mantığını, onun tinselci point d'honneur'ünü (onur sorununu), kendinden geçmesini, ahlaksal onaylanmasını, görkemli tamamlayıcısını, teselli ve aklanmasının evrensel temelini oluşturuyor. Din insanal özün doğaüstü gerçekleşmesini oluşturuyor, çünkü insanal öz gerçek gerçekliğe sahip bulunmuyor. Öyleyse dine karşı savaşım vermek, dolaylı olarak dinin tinsel aromasını oluşturduğu dünyaya karşı savaşım vermek anldıbına geliyor.
Dinsel üzüntü, bir ölçüde gerçek üzüntünün dışavurumu ve bir başka ölçüde de gerçek üzüntüye karşı protesto oluyor. Din ezilen insanın içli ezgisini, kalpsiz bir dünyanın sıcaklığını, tinin dıştalandığı toplumsal koşulların tinini oluşturuyor. Din, halkın afyonunu oluşturuyor.
Halkın aldatıcı mutluluğunu olarak dini ortadan kaldırmak, halkın gerçek mutluluğunu istemek anldıbına geliyor. Halkın kendi durumu üzerindeki yanılsamalardan vazgeçmesini isteme, halkın yanılsamalara gereksinim duyan bir durumdan vazgeçmesini istemek anldıbına geliyor. Öyleyse dinin eleştirisi, dinin aylasını oluşturduğu bu gözyaşları vadisinin tohum halindeki eleştirisi anldıbına geliyorI
-Karl Marx
-
13.
0Din kişiye özeldir. Komünizm senin inancına karışamaz. Marx her ne kadar dinleri sevmese de yanındaki komünistlerden bazıları ateist değildir.
Komünizm din değildir.Bir görüştür. insanları bölerek sınıflaştıran yapıyı ve sistemi yok etmek ister. Herkesin bir arada barış içinde yaşadıkları bir yer ister. Zenginin, fakiri ezmediği bir Dünya ister.
Tabi Lenin'den sonra Komünizm Kapitalizm'e uyarlandı ve şuanki durumumuzdayız. Adamlar hayatlarını adamışlar bu görüşe ama bir tane adam çıka geliyor ''Ben Stalin'imdiyerek masaya yumruğunu vuruyor ve diktatörcülük oynuyor. Sonra da toprak sömürüyor.insan yoksa sorun da yoktur'' diyor ve şuanda Sovyet'ler yok oluyor. -
14.
0Din Afyondur - Karl Marx
Din insanın gelişmesini engeller dine bağlı olursan sınırlamış olursun kendini mesela Kuran a bağlı olarak yaşarsan eğer şuanki afrika gibi olursun. ortadan dini kaldırırsın ve kişiyi bilime yönlendirirsin -
-
1.
0kurana bağlı yaşarsan Afrika gibi olursun lafın çok yanlış panpa Kuran tamamen uygulandığında islam ülkelerinin ne kadar güçlü bilimde ilerlemiş olduğunu bilmelisin ayrıca Afrika'nın çoğu Hristiyan ve son olarak afrikayı şuan bu hale getirenler onlar sömüren Hristiyan ülkeler
-
1.
-
15.
0evet bilgi yok ama fikir var sözlüğüne hoş geldiniz .
-
16.
+1 -2komünizm pişmanlıktır
-
17.
0Kanka sebebi dindeki ruhban sınıfının halkı din adına sömürüyor olması
-
18.
0ona benzer yönetim vardı anasını gibtiler panpa libyada sosyalist islam vardı ama normal insanlarada eşit bakılıyordu yani.
-
19.
+2Hep böyle bilgi içerikli başlık olsa süper olur amk
-
20.
+1 -1komünizm gelse zekat nasıl verecen amk. kılıf uydurmayalım. komünizm milli kimliği gibip atan çoluk çocuk hayali mutluluk getirmeyen gibindirik dünya düzenidir