-
1.
+14 -16beyler bana göre öyle eksilemeden okuyun. mantıklı cevapları olanları bekliyorum.
1.amerikaya emperyalist diyorlar.rus emperyalizminin peşinden koşuyorlar.
2.bir doktorla çaycının aynı parayı almasını savunuyorlar.
3.insancıl takılıyorlar ama mao ve stalin toplam 100 milyon kişiyi öldürdü.
4.türkiyede çıkıp özgürlük diyorlar ama ideolojilerine göre herkes esaret içinde yaşıyor.
5.kendi atalarını savunduklarını söylüyorlar mao ve stalin resimleriyle büyüyorlar.
6.atatürkçüyüm diyorlar. atatürkün "türklük aleminin en büyük düşmanı komünizmdir" lafını bilmemezlikten geliyorlar.
7.ta ebesinin dıbına amerikanın işgal ettiği yerlere dikkat çekerler. bulgaristanda türk katliamı yapan komünist yoldaşlarına laf etmezler.
8.herkesin özgür olmasını isterler. yoldaşları lenin'in kutsal mabetleri yıktırdığından bahsetmezler.
9.komünizm ırkçılıkla ters orantılıdır derler. yoldaşları mao ırkçılık yaparak 20 milyon doğu türkistanlıyı katletmiştir. -
2.
+1 -2@1 yazdıklarında adam akıllı bir şey olsa tartışılır. sizler tartışmayı hakaret etmek zannediyosunuz bilmediğiniz ideolojiler hakkında yorum yapıyosunuz ve ordan burdan duyduklarınızı gerçekmiş gibi aktarıyosunuz.
-
3.
-2@12
1)komünizm rusya devletinde doğmuştur.
2)çok kitap okudum panpa.her apartmanın ortak tuvaleti bile varmış amk. herkes aynı şartlarda aynı parayla. yemeği bile devlet getiriyor.
3)komünizmin nelere sebep olduğunu göstermek istiyorum
4)anlamadın mı amk
5)80 dönemine bak görürsün resimleri.
6)en işine gelmeyen madde buydu ondan -
4.
-2@4 panpa anlat. neresi yanlış yukardakilerin? hangisi yalan
-
5.
+1 -1@3 yıl oldu 2012 hala komünistler neyin peşinde amk. üniversitelerde bağırıyorlar lenin melin
-
6.
-1@14 entry nick uyumsuzluğu panpa *
-
7.
-1@10 Asosyal iphone kullanicisi
bebişinci nesil inci sözlük yazarı -
8.
+1sadece ikinci maddeyi dikkate aldım gerisi genelleme ya da bir anlamı olmayan ifadeler.
2 doktorla çaycı aynı parayı mı alacak ?
evet herkes aynı parayı alacak kim ne iş yapmak istiyorsa hangi işi seviyorsa o işi yapabilecek yani sen çöpçü olmak mı istiyorsun bu işi severek hakkıyla mı yapıyorsun işte verdiğin emeğin hakkını alacaksın bir diğeri insan yönetiminde mi çalışmak istiyor o da sevdiği işi yaparak para kazanacak. para herkes için ikinci planda olacak ve insanlar zorla mühendis, doktor veya avukat olmayacak. bir iş için diğerinden zor diyebilir misin ? her işin bir zorluğu vardır kimisi kafa yorar kimisi fiziken yorulur ama eve döndüğünde işte sevdiğim işi yapıyorum ve mutluyum diyebilir. kimse terfi için milletin kuyusunu kazmaya araya adam sokmaya çalışmaz. bunların hepsi emekler aynı olsada yüksek maaş farklarından dolayı ortaya çıkan durumlar. üniversitelerde hiç sevmediği bölümleri okuyan ve hayatı boyunca mutsuz olarak çalışacak insanlar dolu ama neden uğraşıyorlar ? üç kuruş daha fazla kazanabilmek için. ben bugün çıkıp desem ki tüm iş sektörleri bin türk lirası maaş alacaktır her ne konumda olursa olsun hangi üniversiteyi bitirirse bitirsin ne yaparsın ? kimisi der ki giberim bırakıyorum çaycılık yapmak benim hayalimdi kimisi der ben profesör olmak istiyorum okulda olmaktan ve ilerde bu sınıfta ders vermekten çok mutlu olurum. bu sayede çalışan bir millet ortaya çıkacaktır ve verimlilik kaç katına çıkar artık orasını siz tahmin edin.
ve sonuç olarak
insanlar hem insan gibi yaşayacak hem de yaptıkları işin eğitimini işi öğrenmek için alacaktır, eğitim kurumuna seve seve gidecektir
beyinsiz hocaların, yöneticilerin kısacası yetki olarak üst olanların ego tatminleri ortadan kalkacaktır
biri diğerinden üstün olmayacaktır
senin baban sana kıyafet alamıyor iken, karnını doyuramıyor iken diğeri lüks içinde yaşıyorsa, yemediği yemeklerden kalanları çöpe attığında başkaları o çöptekilerle karınlarını doyuruyorsa ben buna insanlık demem !
belki şunu diyebilirsin onun babası da üniversitede iyi bir bölüm okusaydı neden buna mecbur mu ? adamın mesleği sevdiği ve hayvani şekilde iyi olduğu iş tornacılıksa onu milleti öldüren yanlış tedavi uygulayan doktor olmaya zorlayan zihniyetin ben dıbına koyarım. -
9.
0@1 panpa şukunu verdim. dilim döndüğünce:
1- aklı basında hiç bir komünist, rus emperyalizmini desteklemez. stalinci değildir.
2- bir doktorla çaycının aynı parayı almasını savunmaz. sadece eğitimde tam anlamıyla fırsat eşitliğinden yanadırlar. günümüz çaycılarının etnik azınlıklardan, doktorların geliri daha iyi ailelerden çıktıklarını düşünürsen(kürt doktor yoktur mesela) mantılı bi açıklmadır bu.ayrıca sosyalist dille anlatırsak, elbette bir kalfa ustayla aynı parayo almaz. anca kalfanın da usta olma sansı vardır.
3- mao ve stalinin 100 bin kişiyi öldürmesi elbette bir kıstastır.ama antikomünist liderlerin yaptığıyla benzerdir. ölümleri cinayetleri elbette savunmuyorum. ancak gerçek bi komünist lider bunu yapmazdı.(che olabilir, castro da sayılabilir)
4- halkların esaret içindeki yasadıkları doğrudur.bu hala komünizmin olgunlaşmamış olmasından kaynaklanır. liberal düşüncenin asağı yukar- 400 yıllık gecmişi varken ve dominant güçken komünimin bu halde olması çok garipsenmez.
5-mao ve stalin resmiyle büyüdüğümüz yalan.biz daha çok lenin che resimleriyle büyürüz. kendi atalarımızı savunuruz (mustafa kemal emperyalizme hoooooyt amok huurları diyen ilk liderdir.)
6-atatürkçü olmamız türkiyenin içinde bulunduğu durumdur. atatürkçülüğün poizitif anlamla bir alternatifi yoktur. ayrıca dediğim gibi emperyalizmle ilk savasan lider atatürktür.
7-bulgtaristan bunu yapmıştır. doğrudur.rusyanın finlandiyaya yaptığı gibi.( cumhuriyet gazatesi bunu fin kahramanların direnmesi diye manşetlemiştir) yeni nesil türk solu için solculuk deniz gezmişten ibarettir.bu ccahillikle bulgarların eleştirilmemesi bizim kabahitimizdir.
8-hakkında bilgim yok. yazarsan aydınlatabilirim
9-ırkçılığı sevmeyiz ancak bu eski liderlerin yaptığı bir hatadır. örneğin rusya azerbeycanı rusca konuşmak zorunda bırakmıştır. nazım hikmetin anılarını bakarsan,rus yönetimini eleştirdiği ve azerbaycanda türkçeyi savunduğu için milliyetçi bi kimlikle tanındığını görürsün. özet:liderler maaalesef hata yaparlar.
eksiemeden okuyun binler. terslik görürseniz pm atın konuşak. -
10.
0malın biride çıkmış stalin almanların dıbına koydu yazmış ahahhahah olm ne mallar var ya
ccc adolf hitler ccc -
11.
0komunist değilim, anarşistim fakat komünistlerle aynı fikirde olduğum bir çok konu var. şimdi sana cevap vereyim.
1. sscb'nin olayı george orwell'ın "hayvan çiftliği"ndeki olayla aynıdır. hatta neredeyse bütün devrimlerin gidişatı aynı olmuştur. bolşevikler, otoritenin haksızlığını ön plana atarak devrim yaptılar ve kendileri daha beter bir otorite kurdular. otoritenin olduğu her yerde bu böyledir. başta fakirler ve köleler arasında yayılan hristiyanlığın şu an vatikan gibi satılsa dünyayı besleyecek kurumlar oluşturması da buna benzer. buraya kadar tamam. ama rus emperyalizmi mi kaldı amk!
2.komunizm'de "ortak mülkiyet" olayı vardır. yani her şey, herkesindir. tıp, eğitim, barınma, beslenme vs gibi şeyler herkesindir ve özel olamaz. bireysel mülkiyet yoktur. yani komünizm "yarin yanağından gayrı her şeyde hep beraber" olayındadır biraz o yüzden kimin ne kadar maaş aldığının çok önemi yoktur.
3. 1'de bahsettiğim olayla bağlantılı.
5 ve 6. komünistlerin çoğu atatürk'ü sevmez. zaten bir komünist atatürk'ü sevebiliyorsa orada bir dengesizlik vardır. atatürk, bir burjuva devrimcisi ve jakoben bir diktatördür. sol muhalefetle arası pek iyi değildir. "hem komünist hem atatürkçü" olanlara ben de baya gülerim.
bulgaristan olayı'nda haklısın. türklere yapılan asimilasyon bugün türkiye'de kürtlere yapılandan farklı değildir. ayrıca bosna'da ırkçı katliamlar gerçekleştiren partinin "sırbistan komünist partisi" olması da ayrı bir çelişkidir.
ama çok dar bir açıdan bakmışsın. das kapital'i okumadığın ve kusura bakma biraz kulaktan dolma konuştuğun belli. - 12.
-
13.
0komünistlerin atatürkçü olduğunu nereden çıkardın?
komünizmin sosyalizmle ya da mao'nun halk cumhuriyetiyle aynı şey olduğunu (düzen açısından) nerede okudun da yumurtluyorsun?
sscb döneminde bile dünyada o düzene karşı çıkan o kadar komünist varken hala rusya mı diyon dıbına kodumun cahili -
14.
0@29 eskişehir gazetesi 1926.git araştır
-
15.
0huur cocugudur
-
16.
0senin bütün saydıkların komünist olmayan yani daha doğrusu komünizm seviysine ulaşamamış devletlerin yaptıklarıdır. saydığın devletler ve liderlerin hepsi sosyalisttir bu bir. öncelikle eleştirdiğin ideolojiyi bilmen lazım komünizm, sosyalizm sonrası aşama yani devletsiz toplumdur ki hiçbir zaman bu aşamaya gelinememiştir. ikincisi saydığın devletlerin yaptıkları başarısız sosyalizm denemeleri sırasında olmuştur. bu başarısız denemeler dünya halklarının emperyalizme ve kapitalizme teslim olması anldıbına gelmez.. daha adil düzene geçilene kadar denemeler sürecektir, ezilen insanlar hakkını arayacaktır. diyorsun ki komünistler atatürkçü geçiniyor. gerçek komünistler asla atatürkü savunmaz çünkü atatürk bir burjuva devrimcisidir. bu kadar yeter sanırım sormak istediğin birşey varsa sorabilirsin
-
17.
0@1 liseli değilse yemin ederim ki bütün sözlüğe veriyorum. böyle cehalet görülmedi
not:komünist de değilim amk ama bu velet en fazla 12 yaşındadır -
18.
0hala komünizm/sosyalizm diye 1970'lerin kafasını yaşayan mı var amk.
-
19.
0@40 entry-nick :(
-
20.
0yıl oldu 2012 hala neyin peşindesin?
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 22 11 2024
-
hayat artigi anani bacini
-
cccrammsteinccc adlı yazarın top oldugunu duydm
-
2020 de dogan cocuk 4 yasinda
-
arkadaşlara internette ünlü bir yazarım diyorum
-
kar yerine meteor yağsa da
-
karıma zütümü yalattım
-
nefretsiz yaşamak her şeyle herkesle barışık
-
bıktım bunaldım çatışma
-
allahı sevmiyor değerlerini benimsemiyoruz
-
herkes koyumden arsa satip gidiyor
-
zütte tak olmaz lan yavşaklar
-
beni kimse tanımıyor burda
-
niyet ettim silik yemeye
-
sınıfı kuzuya çeviren öğretmen
-
conor suçlu bulundu
-
rus escye giden varmıdır
-
kürtlerin neden ülkesi yok anlatan video
-
topal odlek ordek ananin
-
karım bana zütünü sildiriyor
-
nerde dalyarak var mod yapıyosunuz
-
incel öfkesi
- / 1