-
29.
0materyalistler dünya malına önem verirler diye bir genelleme olamaz.. Avrupa'da da zamanında bir şey bilmeyen halk böyle düşünüyordu. materyal kelimesi geçtiğin için maddiyata tapan, mal mülk düşkünü biri olarak algılanıyordu.. Ama bu yanlış panpa. Belki de bilinçli olarak böyle söyleniyordu.
-
28.
0sunu bilin, komünizm,dinle savaşmaz.
komünizmin yaşandığı koşullarda, dine ihtiyaç olmayacaktır ya da din gereksiz olacaktır. -
27.
0Eşeğin gibinden dolayı
Din uyusturucudur çünkü -
26.
0ideoloji ile dinin ne alakası var amk? Faşizmin dini mi var şimdi?
-
25.
0komünizmde din yok diye bir şey yoktur kardeşim. isteyen istediği şeye inanabilir. komünist değilim ama komünizmin öz ideolojisini çok mantıklı buluyorum.ama bir liderin devletin oldugu yerde komünizm olmaz bu yüzden bir ütopyadır bana göre
-
24.
-1materyalizmi para bul mülk düşkünü olarak anlayan eğitimsiz kıro cahil adama ne anlatsak boş..
-
-
1.
0gibtirgit amk kürdü öyle anlamadım zaten
-
-
1.
-1ulan kabak gibi belli ne demek istedigin..
önce git eğitim al sonra gel konuş..
amk köylü kafasıyla gelmiş teori tartışıyorsun..
-
1.
-
2.
0ya dıbına kodumun oğlu bak ilk sayfada adam demişki materyalizmle ne alakası var ben orda dedim tamamen alakası yok ama bi yerde ilişkisi var tamamen yok diyemezsin materyalizmin apayrı bi felsefi konu olduğunu biliyorum bana laf anlatma yaşın benden büyük biliyorum tanıyorum seni daha bilgilisin olabilir ama eğitim olarak eline veririm giberim seni eğitim başka bilgili olmak başka bana eğitim al deme. ayrıca senin heryerin bilgi olsa ne olur amk teröristi seni pkk savunucusu huur çocuğu seni senin gibi nasıl caka atarım diye kitap okumuyorum ben başlıkta ta dedim tartışmak değil soru için diye burdan herşeyi anlamalıydın ama bilgin kadar beynin olsaydı be abicim
-
1.
-
23.
0bak kardeşim haklı olduğu yer de var haksız olduğu yer de var
şimdi daiş ve benzeri terör örgütlerini görüyorsun, böyle oluşumlara fırsat vermemek için dini reddeder, marx din afyondur derken aynen bunu kastetmişti yani, insanları huri ve cennetle kandırıp, sinek öldürür gibi insan öldürmeye teşvik ediyorlar bu gibi oluşumlar karşıda ki insanın manevi duygularını sömürerek beslenir,
ama bir yaratıcıya inanmamak ta bu kadar ahmakça gelir bana... -
22.
0Türkiyede amina kodumun komunistleri müslüman ama sorsan hepsi koyu komunist
-
21.
0komünizme göre din bir nevi ırkçılıktır kardeşim yani insanları sınıflara ayırır bu yüzden yok yani özetledim bu konu hakkında daha çok konuşulur ama bur arada müslümanım çügülemeyin hemen adamın sorduğu soruya cevap verdim benim kendi düşüncem bu değildir
-
20.
+1 -1komünizm gelse zekat nasıl verecen amk. kılıf uydurmayalım. komünizm milli kimliği gibip atan çoluk çocuk hayali mutluluk getirmeyen gibindirik dünya düzenidir
-
19.
+2Hep böyle bilgi içerikli başlık olsa süper olur amk
-
18.
0ona benzer yönetim vardı anasını gibtiler panpa libyada sosyalist islam vardı ama normal insanlarada eşit bakılıyordu yani.
-
17.
0Kanka sebebi dindeki ruhban sınıfının halkı din adına sömürüyor olması
-
16.
+1 -2komünizm pişmanlıktır
-
15.
0evet bilgi yok ama fikir var sözlüğüne hoş geldiniz .
-
14.
0Din Afyondur - Karl Marx
Din insanın gelişmesini engeller dine bağlı olursan sınırlamış olursun kendini mesela Kuran a bağlı olarak yaşarsan eğer şuanki afrika gibi olursun. ortadan dini kaldırırsın ve kişiyi bilime yönlendirirsin -
-
1.
0kurana bağlı yaşarsan Afrika gibi olursun lafın çok yanlış panpa Kuran tamamen uygulandığında islam ülkelerinin ne kadar güçlü bilimde ilerlemiş olduğunu bilmelisin ayrıca Afrika'nın çoğu Hristiyan ve son olarak afrikayı şuan bu hale getirenler onlar sömüren Hristiyan ülkeler
-
1.
-
13.
0Din kişiye özeldir. Komünizm senin inancına karışamaz. Marx her ne kadar dinleri sevmese de yanındaki komünistlerden bazıları ateist değildir.
Komünizm din değildir.Bir görüştür. insanları bölerek sınıflaştıran yapıyı ve sistemi yok etmek ister. Herkesin bir arada barış içinde yaşadıkları bir yer ister. Zenginin, fakiri ezmediği bir Dünya ister.
Tabi Lenin'den sonra Komünizm Kapitalizm'e uyarlandı ve şuanki durumumuzdayız. Adamlar hayatlarını adamışlar bu görüşe ama bir tane adam çıka geliyor ''Ben Stalin'imdiyerek masaya yumruğunu vuruyor ve diktatörcülük oynuyor. Sonra da toprak sömürüyor.insan yoksa sorun da yoktur'' diyor ve şuanda Sovyet'ler yok oluyor. -
12.
+1
Din-dışı eleştirinin temelini şu oluşturuyor: insanı insan yapan din değil, dini yapan insandır. Yani din, henüz kendine erişmemiş ya da çoktan yitirmiş bulunulan insanın sahip olduğu kendinin bilinci ve kendinin duygusunu oluşturuyor. Ama insan, dünyanın dışında herhangi bir yere çekilmiş soyut bir öz değil. insan, insanın dünyası, devlet, toplum anldıbına geliyor. Bu devlet, bu toplum, dünyanın tersine çevrilmiş bilinci olan dini üretiyor, çünkü kendileri alt-üst olmuş bir dünya oluşturuyor. Din bu dünyanın genel teorisini, onun angiblopedik özetleme kitabını, onun halksal biçimdeki mantığını, onun tinselci point d'honneur'ünü (onur sorununu), kendinden geçmesini, ahlaksal onaylanmasını, görkemli tamamlayıcısını, teselli ve aklanmasının evrensel temelini oluşturuyor. Din insanal özün doğaüstü gerçekleşmesini oluşturuyor, çünkü insanal öz gerçek gerçekliğe sahip bulunmuyor. Öyleyse dine karşı savaşım vermek, dolaylı olarak dinin tinsel aromasını oluşturduğu dünyaya karşı savaşım vermek anldıbına geliyor.
Dinsel üzüntü, bir ölçüde gerçek üzüntünün dışavurumu ve bir başka ölçüde de gerçek üzüntüye karşı protesto oluyor. Din ezilen insanın içli ezgisini, kalpsiz bir dünyanın sıcaklığını, tinin dıştalandığı toplumsal koşulların tinini oluşturuyor. Din, halkın afyonunu oluşturuyor.
Halkın aldatıcı mutluluğunu olarak dini ortadan kaldırmak, halkın gerçek mutluluğunu istemek anldıbına geliyor. Halkın kendi durumu üzerindeki yanılsamalardan vazgeçmesini isteme, halkın yanılsamalara gereksinim duyan bir durumdan vazgeçmesini istemek anldıbına geliyor. Öyleyse dinin eleştirisi, dinin aylasını oluşturduğu bu gözyaşları vadisinin tohum halindeki eleştirisi anldıbına geliyorI
-Karl Marx
-
11.
0Materyalizm kısaca görmediği hiçbirşeye inanamamaktır . Maddecilik
-
10.
+1Marx ve Lenine göre din afyondur ancak Lenin kendi eserlerinde din olgusunun kişiye münhasır olduğundan kimsenin ibadetine karışmanın doğru olmadığını bunun devletin müdahale edeceği bir şey olmadığını belirtir Devlet, dinler ilgilenmemelidir; dinsel kurumlar devlete bağlı olmamalıdır. Herkes istediği dini savunmakta ya da ateist olduğunu açıklamakta özgür olmalıdır der hatta. Mao Zedunga göre din gereklidir hatta ama kişi yorumlamalıdır. Sonuç olarak komünizmde dine de her alanda olduğu gibi özgürlükçü yaklaşılır uzak olması bir arada olmaması gibi tezler faşistlerin attığı taktan başka bir şey değildir