-
11.
0amma öttün be aq un oğlu
-
10.
+1misyoner misiniz lan siz ?
Misyoneriiiz dıbınaa koyim -
9.
0Seviyeyi yükseltme oç
-
8.
+8Ye kebabı
iç şarabı
Vur karpuz züte -
-
1.
+2Bu gidişle gibimi gidersin cennete
-
1.
-
7.
+1ananın şarabında sarhoş oldum
-
6.
+1 -3Bilgi verip seviye yükseltmeyin lan şurda
AM GÖT MEME -
5.
+3güzel bilgi eyv canım
-
4.
+1Oo aydinlattin knk bizi saolasin
-
3.
+17 -2Bende tam diyordum aq kilisede niye şarap veriliyor diye teşekkürler kardeşim aydınlattığın için bizi
-
2.
+42 -1Sus amk hayın misyoneri
papaz bıransın geri dönmüş beyler -
-
1.
-21 yok icecek azmis, yok turkler daha gelmemis ayran yokmus, sanki simdi ortadoguda ayran iciyorlar. o zaman da envai tur icecek vardi tabi.
2 bir hristiyanin sarap icmesi de gunah felan degildir, ancak tanri incil insanlara icinizi de disinizi da temiz tutun der. yani sagligini etkileyecek sekilde icersen de yehovanin sozune karsi gelmis olursun.
3 isa mesih son aksam yemeginde ogrencilerine sarap benim kanimdir, ekmek benim etimdir demis. suyu saraba cevirmesi baska zaman olmustur ve isa mesihin ilk halka acik mucizesidir. -
-
1.
-1La cahıl isa mesih in ilk halka açık mucizesi Allah. In izin ve emriyle bir bebekken halka açık şekilde meryemin kucağında konuşmasıdır.
-
2.
0Bir Düğünde ilk Mucizesini Yapıyor
Current time 0:00
Duration 0:00
YUHANNA 2:1-12
KANA’DAKi DÜĞÜN
iSA SUYU ŞARABA ÇEViRiR
Natanael’in isa’nın ilk öğrencilerinden biri olmasının üzerinden iki gün geçmişti. isa öğrencilerinden birkaçıyla birlikte kuzeye, memleketleri olan Celile bölgesine dönüyordu. Natanael’in memleketi olan Kana şehrine gideceklerdi. Kana, isa’nın büyüdüğü Nasıra kentinin kuzeyindeki tepelerde bulunuyordu. Onlar Kana’da bir düğüne davet edilmişlerdi.
isa’nın annesi de düğüne gelmişti. Meryem evlenen çiftin aile dostu olarak muhtemelen düğündeki çok sayıda misafirle ilgileniyordu. Bu nedenle bir eksiğin hemen farkına vararak isa’ya “Şarapları kalmadı” dedi (Yuhanna 2:3).
Aslında Meryem isa’ya bir şeyler yapmasını söylemeye çalışıyordu. isa kendi dilinde itiraz ifade eden bir deyim kullanarak, “Benden ne istiyorsun?” dedi (Yuhanna 2:4). Tanrı’nın atadığı Kral olarak, faaliyetinin gökteki Babası tarafından yönlendirilmesi gerekiyordu, ailesi ya da arkadaşları tarafından değil. Meryem hikmetli davranarak meseleyi oğlunun ellerine bıraktı ve hizmet eden kişilere yalnızca, “Size ne derse onu yapın” dedi (Yuhanna 2:5).
Orada her biri kırk litreden fazla su alabilen altı taş küp vardı. isa hizmetçilere “Küpleri suyla doldurun” talimatını verdi. Sonra da, “Şimdi biraz alıp ziyafet reisine zütürün” dedi (Yuhanna 2:7, 8).
Ziyafet reisi şarabın yüksek kalitesinden dolayı damadı övüyor
Ziyafet reisi şarabın mükemmel kalitesine hayran kaldı, onun mucizevi şekilde yapıldığından habersizdi. Damadı çağırarak şöyle dedi: “Başkaları önce iyi şarabı çıkarır, herkes çok içtiği zaman da kötüsünü getirir. Ama sen iyi şarabı şimdiye kadar saklamışsın” (Yuhanna 2:10).
Bu isa’nın yaptığı ilk mucizeydi. Bu mucizeyi gören öğrencilerin ona olan imanları güçlendi. Daha sonra isa, annesi ve üvey kardeşleriyle beraber Celile Gölü’nün kuzeybatı kıyısındaki Kefernahum şehrine gitti. -
3.
01. lafın : O zamanlar envai tür olan içeceği bize tek tek sayabilir misin merak ettim ben de ?
Vodka? Visky? Rakı? Şampanya? Kımız?
O zamanlar saydıklarımdan ekgib olarak sadece ---Şerbet--- var ki o da çocuk içeceği. Alkol müslümanlık zamanı yasaklanana kadar yaşı büyük olan herkes Şarap içerdi.
2 : --- Bu lafın özeti /ihtiyacınız olandan fazlasını yiyip içmeyin/ dir--- şu cumleyı okuduktan sonra eleştirir gibi yapıp benim lafımı tekrar etmen ne kadar mantıklı? ihtiyaçtan fazlası sağlığa zarar demek zaten. Ayrıca hristiyan birinin keyif için şarap içmesi günahtır. Sana kim öğrettiyse yanlış öğretmiş.
3. Bu dediğin 2 olay birbiri ile bağlantılı konular olduğu için yanlış hatırlamışım. Ben o cümleyi düğünde kurdu diye hatırlıyorum. -
4.
0hristiyanlikta gunah kavramlari farklidir, sevap zaten yoktur.
ibadet ve cehennem de yoktur aslinda.
hristiyanlikta icip sarhos olabilirsin, bunda bir sakinca yok.
ama uzun yillar boyunca hergun icip siroz olman tavsiye edilmez.
bunu yapsan bile gunah diye birsey yoktur, sadece incilin tavsiyesini dinlememis olursun.
uncilin tavsiyesini dinlemezsen, sana gunah yazilir diye birsey yok.
sadece su var, eger seytanin tarafina cekilmek istemiyorsan, incilde anlatildigi gibi yasa denir.
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
1.
+71 -2Hristiyanlığın yayıldığı coğrafyada içecek olarak çok az tür şey vardı.
1= Su
2= Şarap
3= Bira ( mezapotamya yöresinde )
4= Süt.
5= Kesin değil ama bir ihtimal kahve ( Güney arap coğrafyasında )
Yani o zamanlar daha Türkler Orta Asyada olduğundan, ayran o yöreye henüz ulaşmamış. Kola fanta gibi yemeğin yanına içelibilecek içecekler de henüz üretimde değil.
Yani sözün özü yerel halkın eğlence-yemek gibi ortamlarda içebileceği tek şey adından da anlaşılacağı gibi ( arapça dilinde içmek' anldıbına gelen ) Şaraptır.
Biliyrosunuz Hz.isa\'nın mucizelerinden biri, suyu şaraba çevirmesidir. Ancak bu mucize gerçekleşirken bir söz daha eklemiştir. Şarabı benim kanımdan bir damla, ekmeği benim etimden bir parça gibiymiş gibi yiyin
Bu lafın özeti 'ihtiyacınız olandan fazlasını yiyip içmeyin
Bu yüzden kilise şarap ve ekmeği sembolik olarak dağıtır.
Bu rituel de şu şekilde olur.
Şarap verileceği günün sabahı kiliseye gidecek olan cemaat sabah kahvaltıda hayvansal hiç bir şey yemez. (( Çok katı dindarlar sadece zeytinyağı ekmek yer ))
O gün sabah duası bittikten sonra papaz içinde ekmek parçacıkları, şarap,su olan bir kupayı çıkartıp sabah niyet eden oldu mu' der . Niyet edenler papazın önüne sıraya dizilir. Ve papaz tek tek herkese aynı kaşıktan ( Çay kaşığı ) 1 defa olmak üzere ekmek ve şarap parçası yedirir.
Bu kadar.
Öyle şarapların açılıp herkese bardak bardak servis edilme durumu yok yani.
Bu Hz. isa\'nın şarap mucizesini anmak için yapılan bir rituel.
Geri kalan zamanda evinde falan hristiyan birinin de şarap içmesi günah yani.
Yok öyle 'ben hristiyanım istediğim gibi vururum şaraba durumu.