-
5.
+1Öncelikle o kanunlar temel fiziktir , Newton fiziğidir , 18. yüzyıl fiziğidir ve aslında yanlıştır , evrenimiz çok fazla boyutlardan oluşuyor , o basit kanunlar sadece 4 boyut olsaydı tamamı ile doğru olurdu , kütle ve cisim senin için bir anlam ifade eder ve kütle korunumu kanunuda sadece 4 boyut içindir , ağırlıksız olup bir cisim olabilir mi dersen en kolayından antimadde nin kütlesi - ile ifade edilir , kütle eksi bile olabilir yani şimdi buna göre bir şeyin var olabilmesi için kütlesi olması gerekmez , aynı şekilde bir formuda olması gerekmez çünkü birşeylerin bir form içinde görmek senin 4 boyutlu dünyanda sana ait birşey. Buraya kadar bilimsel gittik , islama ters düşen bir şey yok aslında , Newton fiziğinden çıkıp modern fiziğe girdiğimizde bir problem yok bence ..
-
-
1.
0Ya Newton fiziğinin genelde büyük rakamlara çıkıldığında sıçtığını biliyorum o yüzden 3. Maddeyi ekledim. Mesela Einstein newtonun zaman her yerde aynıdır teorisinin sıçtığını görmüş ve izafiyet teorisini ortaya çıkarmıştır. Ama okullarda yaklaşık değer veren ve pratik olan Newton fiziğini uyguluyorlar. Modern fizik için gerekli altyapıya sahip olamıyoruz. O yüzden dediğin mantıklı ve doğru. Modern fizikte çok bir bilgim yok o yüzden bı şey diyemeyeceğim.
-
1.
-
4.
02 veya 3 bence doğru panpa
-
-
1.
0Bana da en mantıklısı onlar geliyor. En mantıklısı 2
-
-
1.
0Bence de doğru çünkü tanrıyı evrenüstü bir varlık olarak değerlendirebiliriz, anlamayacağımız şekilde işliyodur belki de olaylar
-
1.
-
1.
-
3.
0Sarhos kadayla kim okiyacak bunu simdi aq
-
2.
+1Okumadım çügü
-
1.
-3beyler çoğu kanun üstünde uzun zaman düşünürüm. evrene uyumlumu tanrıya uyumlu mu. bikaç kanunda farkettim ki tanrıya uymuyor. bakın onlardan birini açıklıyayım kısaca.
ilkokul yıllarından beri hepimiz fen bilimleri dersleri görüyoruz. bu derslerde hep duyduğumuz cümleler var. etki tepki kanununda bir cisme etki yoksa o cisme tepki de yoktur. kütle korunum kanununda bir cismin kütlesi eğer 5 gramsa o cismi hiçbir kuvvet 6 gram yapamaz (yoktan var edemez) gibi evrensel hatta kainatsal cümleler var. bu cümleler yabancı kaynaklarda but the god parantezi ile geçer. ben bu işin manevi kısmını bırakarak ele alıcam.
yaratma kavramı sıfırı bir yapmaktır yoktan var etmektir. bu kütle korunum kanununa ters düşer. ya da evrende maddesel bir varlığı görülmeyen tanrının evrene hiçbir etkisinin görülmemesi islama ters düşer. şimdi bu durumda kütle korunun kanunu ve yaratma kavramı nasıl bir arada olabilir?
1) evrende sonsuzluktan beri bir kütle vardır ve tanrı bu kütleyi bir usta gibi şekillendirmiştir. bu kütleyi şekillendirmeye yaratma denmiştir. (eğer böyleyse tanrı evrende sonsuzluktan beri duran kütleye muhtaç mıdır? tanrının herhangi bir şeye muhtaç olması söz konusu mudur?)
2) kabul ettiğimiz kanunlar tanrıya etkisizdir. bilimdeki bütün kanunların istisnası tanrıdır.
3) bu kanun yanlıştır. tarihten beri değişen bilim kanunları yine yanılmıştır. doğruluğuna inandığımız çoğu şey belki bir yalandır.
beyler mesela bunun gibi islama ters düşen kanunlar var. sizin yorumunuz nedir mesela bu kanuna. fikirlerinizi merak ediyorum.