-
26.
0@34 kardeşim abd meraklısı değilim.
k.k. şu an için a.b.d. ye muhtaç hale getirilmiştir dedim.
çin veya bir başkası a.b.d. den faklı mı? önemli olan savunma sistemini çinden veya bir başkasından almak değil kendin üretmektir!
biz zamanında uçak üreten arabasını kendisi üreten bir ülke idik ama sağ partiler bunlara engel oldular!
gündemi sen biraz takip et ama yandaş basından değil!
emin ol chp başta 12 yıldır tek başına iktidar olsaydı ve van minut deseydi, füze yi abd den değilde çinden alsaydı ben de senin gibi gururlanırdım ilk başta. helal derdim.
ama sonra biraz düşünürdüm, araştırırdım,bu konularla ilgili yaılan yazıları okurdum.
ve bu yapılanların sadece beni ve benim gibileri gaza getirmek için yapıldığını anlardım.
"savunma sistemini çin' den alırım arkadaş, işine gelirse" diyebiliyor ama sadece diyebiliyor!
yolsuzluk yapmayı bırakıp savunma sistemini kendisi ürettiği gün bu lafı yazarsın ve beraberce alkışlarız senle.
ama bunlar hep lafta! hep şov!
şimdi diyeceksin ki "kılıçdaroğlu nun 600 tl sözü de lafta" ben de derim ki "e kardeşim kılıçdaroğlu na oy verip 12 yıl başta tuttun da bu sözleri o zaman mı lafta??"
gerçek gündem imf ye borç silip başka yerlere dış borcu 10 katına çıkarmasıdır!
gerçek gündem milli her değerimizi özelleştirip, satıp oradan gelen sıcak paralarla ekonomiyi ayakta turmasıdır(yani rakamları düşük tutmasıdır) ve bu yüzden kapıda bekleyen ekonomik krizdir!
gerçek gündenm ekomik kriz çıkarsa ki çıkacak bu yönetimle, bu krizin 2001 krizinden daha beter olacağıdır!
(ki 2001 krizi de özal hükümetinin özelleştirmeleri ve yanlış politikalarının sonucudur)
Not: çin dediğin ülke de bugün en kapitalist , halkına ve diğer dinden halkalara(budistlere)karşı en acımasız hükümete sahip ülkedir ve geleceğin a.b.d. sidir. a.b.d. den daha beterdir yani) -
27.
0@32 anlatana kadar azimle yazacağız anlatacağız panpa.
beni cevap veremeyecek durumda bırakacakları, bak orada haklısın o yanlıştı olmamalıydı dedirtecekleri güne kadar anlatacağım panpa.
kendileri anlamasa bile en azından vicdanları anlar belki
ya da şu okudukları beyinlerinde depolanırda genleri vasıtasıyla belki çocukları anlar ileride. -
28.
0@35 ben de çin meraklısı değilim. bir zamanlar uçak ürettiğimizi de ihraç ettiğimizi de gayet iyi biliyorum. sağ veya sol farketmez, atatürk'ün vefatından beri, hatta daha vefat etmeden bir kaç sene öncesinden beri ülkeyi geri çekmeye başladılar. bu zamana kadar da hep bu yapıldı. ne zaman millet birini iktidara getirdiyse bi şekilde erkenden indirildi veya ortaya bi tak beceremeyen koalisyonlar çıktı. kendi silahımızı da diğer sanayi ürünlerimizi de kendimiz yapmalıyız evet, bunu ben de deliler gibi istiyorum, ama yine dikkat et, bu konudaki kararlar yine son 10 yılda verilen kararlar. yerli tüfek, yerli otomobil, yerli uçak, yerli helikopter, yerli uydu, füze savunma sisteminde de nükleer teknolojide de diğer ülkelerle ortak geliştirmenin, yani teknoloji paylaşımının konuşuluyor olması... daha da sayılabilir. bir zamanlar nasıl istanbul'un ortasında, beşiktaş'ta uçak üretiyorsak, bugün aynılarının yeniden yapılması gündemde. bu kararları cesurca alabilen kim? bu cesareti verenler kimler? bi de son olarak, önemli bi noktayı atlamamak gerek. teknolojiden ve sanayiden bahsedince muhalefetin en hızlı tepkisi: niye kendimiz yapmıyoruz?! cevap çok basit, çünkü daha önce hiç yapmadık. uzun zamandır hiç yapmadık. tekrar yeni yeni başlıyoruz. buna en basit örnek cumhuriyet döneminden verilebilir: ilk şeker fabrikalarımız... ilk şeker fabrikalarımızın kurulumunu almanlar yaptı, onlarla anlaştık. bu atatürk döneminde oldu, bu bi suç değil, ama sonrası çok önemli! ilk fabrikalardan sonra o fabrikaların atölyeleri yeni fabrikalar için malzeme üretmeye başladı, sonrasında kendi fabrikalarımızı kendimiz kurduk. yani bu bi süreç, ve en sonunda başladı artık...
-
29.
0@37 bak "diğer ülkelerle ortak geliştirmenin, yani teknoloji paylaşımının konuşuluyor olması" diyorsun.
işte sorunda burada ya.
diğer ülkelerle ortak demek senin ülkene yarardan çok zararı var demek.
bütün kontrolün diğer ülkelerde olması demek.
işte diğer ülkelerle ortak yapmamak yani onların boyunduruğu altına bile isteye girmemek için zaten daha önceki sağ olmayan hükümetler bunları yapmadılar.
kendimiz üretebiliriz daha önce ürettik atatürk döneminde olduğu gibi seninde söylediğin gibi. ancak o dönem ilk defa yapılacağı için ortak yapılabilir kontrolü elden bırakmayarak.
ancak biz de şuan en zeki mühendiste vardır, bilim adamıda ve hepsi beyin göçü olmuştur.
istesek kendimiz yapabilir tek başımıza.
ama işte yabancılar buna izin vermiyorlar.
ya ortak(yani benim isteklerim dahilinde) yaparız ya da yapamazsın yaptırmayız diyorlar.
daha önce ki partilerde eğer öyleyse yapmıyoruz amk diyyorlar dı haklı olarak!
ama menderes sağolsun, demiral sağolsun, özal sağolsun, erdoğan sağolsun ülke hep bunlarla ortak yaptı ne yaptıysa yapmaz olaydı!!!
bırakmıyorlar ki bir sosyal demokrat(bak sol demiyorum o hayal çünkü) bir parti 4 yıl tek başına hükümet olsun bi ülkeyi rayına oturtsun! o zaman ülke gerçekten dünyada söz sahibi olsun!
ama hayır her zaman hep ülkeyi karıştırmışlar sağcılar abd ile birleşip her zaman olaylar olaylar ve halkımızda şöyle bir algı oluşmuş:
"bunlar ülkeyi yönetemez içine ederler" halbu ki ülkeyi yönetmelerine izin vermeyip içine edenler kendileri maalesef ve farkında değiller!
bak emin ol eğer kılıçdaroğlu ve chp tek başına iktidar olsaydı ve onlar çin ile bu anlaşmayı lafta bırakmayıp gerçekten(biliyosun çin postayı koydu akp yapamadı bu antlaşmayı) yapsaydı ben ve benim gibiler yine yukarıda dediklerimi derdik ve neden kendimiz korkmadan yapmıyoruz? derdik ama akp liler ve diğerleri ne derdi biliyor musun? "gomünüst çinle anlaştılarrr!! abd nin nesi vardı???" derlerdi.
sanki çin kapitalist değilmiş gibi! geziye katılanlara halen komünist diyenler bunu derdi emin ol!
işte fark burada panpa... -
30.
0@35 aslında imf borçları konusunu atladım, evet ona da güzel cevaplarım var. imf borçları öyle pis borçlardı ki, geri ödenebilmesinin hiçbir şekilde garantisi yoktu. üstüne üstlük, imf'ye borç taktığın anda, artık imf senin iç işlerine de karışabiliyordu, yani yapacağın yatırımları kasten engelleyebiliyordu. imf borcu varken köprüymüş, marmaraymış, tüp geçitmiş, havaalanıymış, geçmiş olsun, adama hiçbirini yaptırmazlardı... şimdiki dış borçlarımızın ise nasıl ödeneceği daha şimdiden belli! marmarayın borcu marmarayın gelirleriyle, köprünün borcu köprünün gelirleriyle, havaalanının borcu havaalanının gelirleriyle ödenecek! yani bu imf'den borç alıp memlekete sıcak para sokmakla aynı şey değil, bunun adı yatırım ve ülkeyi büyütmek...
-
31.
0@38 çok basit bir şey anlatmaya çalışıyorum aslında. mesela ben senden bana bir sandalye yapmanı istesem, ya da benim saçımı traş etmeni istesem, ya da bana bir bilgisayar programı yapmanı istesem, hadi yap hemen bunu desem, bu mümkün müdür? önce marangozdan öğrenmen gerekir, önce berberden öğrenmen gerekir, önce mühendisten öğrenmen gerekir. ülkeler de aynen bu süreçlerden geçerler işte. daha önce hiçbir şekilde uyduya dokunmamışken 10 senede kendi uydumuzu tasarlayıp, hesabını yapıp fırlatmayı nasıl bekleyebilirsin? türkiye şu an hızla öğreniyor, ortaklıklar kuruyor, işi kapıyor ve sonra yerlisini ortaya koymaya çalışıyor. anlatmaya çalıştığım bu. şüpheli bir uçak kazasında fizikçilerimiz öldü. tam da konu nükleere gelmişken, cern'de deneylere katılabilecek insanlarımız şüpheli bi kazada öldüler. bu da garip mesela...
-
32.
0@39Tümünü Göster
imf ye ilk borcu yapan zaten menderes hükümetiydi. sonradan katlandı haliyle.
ve borcun kapatılması eğer üreterek ve ürettiğini yurtdışına satarak elde ettiğin gelir yerine özelleştirme ve başka yerlerden aldığın borçla yapılıyorsa o imf borcunu kapatmanın yarardan çok zararı vardır.
bunun nesini anlamıyorsun panpa??
peki neden böyle bir saçmalık yaptı bu hükümet?
bir çok sebebi vardır ama en basiti şu:
algı ile oynamak!
yani imf kelimesi halkımızın belleğinde özellikle 2001 krizinden beri o kadar yerleşmiş ve öcü olarak bellenmiş ki akp kurnazca şöyle diyor:
"eğer imf ye borcu silersek o zaman sırtımız yere gelmez! e peki nasıl kapatacaz imf ye borcu?
başka borçlarla ve elimizde avucumuzda ne varsa(limanlar, topraklar,fabrikalar, elektirik idaresi v.d.) satarak. yani daha çok borçlanarak! ve bu şekilde imf ye olan borcu kapatırız!
eğer akp imf ye olan borcu kapattı lan şaka mı bu? imf!!! lan imf !! boru değil helal olsun, gibi cümleler kurdurtursak vatandaşa tamamdır! gerisini umursamazlar. artık "algı" yani "zalim imf den kurtulduk algısı" oluşmuştur "
diyor akp şark kurnazlığıyla... peki sonrasında gelişen muhabbet ne oluyor?
aynen şu oluyor:
- "dış borç akp döneminde kat kat artmış mı?"
+ "boşver imf ye olan borcu sildik ya sen ona bak! "
- "elde avuçta ne varsa satılmış, özelleştirilmedik yer kalmamış ama!? "
+ "olsun imf ye borcu kapattılar ya sen ona bak! "
- "yahu tamam da o imf ye olan borcu kapatmak için oldu bütün bunlar daha da taku yiyecek ülke!! "
- " dediklerini anlamıyorum ama imf ye borcu kapattık boşver"
+ " lannnn??? "
bilmem anlatabildim mi?
not: ayrıca o marmaray ı da japonyaya normal bedelinin 2 katı parala yaptırldı. bu da başka bir ülkeye zarar hemde katrilyonluk zarar tartışmasıdır!!
not 2: çok hayalci ve iyimsersin panpa. inşallah ülkede daha büyük ekonomik kriz çıkmaz ve inşallah senin deiklerin doğru çıkar! ama işimiz allaha kaldıysa zaten bitmişiz biz!
not 3: zaten ilerde çıkacak ekonomik krizde de ülkenin başında akp olmaz büyük bir ihtimalle.bak buraya yazıyorum yeni ilerideki 5-10 yıl içerisinde ülke chp-akp-mhp-bdp koalisyonunda yönetilecek ve chp 1. parti olacak. ve akp nin 12 yıllık berbat politikalarının sonucu oluşacak dev ekonomik kriz (ve tabii gelecek büyük istanbul depremi de var.ve akp nin almadığı deprem önlemleri harcadığı katrilyonlarca deprem vergisi sonucu deprem yönetmi de iyi yapılamayacak) chp nin başına kalacak!! chp 4 yılda ekonomiyi düzeltecek önlemler alacak ancak bi dahaki seçimlerde seçilemeycek. ve yerine seçilen akp chp nin politikalarını devam ettirip ve yeni borçlanmalarla krizden kurtulacak! ve yine 50 yıl boyunca chp oy alamayacak. (aynı senaryoyu dsp-anap-mhp koalisyonu döneminde ve daha önceki dönemlerde de hep yaşamıştık. hep gerçek kurtarıcılar ve onların kaymağını yiyen sahtekarlar ülkesi oldu bu ülke maalesef!) -
33.
0@40Tümünü Göster
bak kardeşim yine mantıksızca yine tarihe bakmadan yazmışsın.
diyorum ki bu yazdıkların evet atatürk dönemi için geçerliydi. ülkede bilen okumuş adam kalmamıştı. atatürkte bilen adam yetiştirene kadar mecbur yurtdışından bilen mühendis çağırmıştı.ama hiç bir zaman onların parasıyla onların kontrolü boyunduruğu altında bir proje yapmadı. yapmazdıda yapamazlardıda zaten. burada atatürk ten bahsediyoruz!
ama bugün nasa da,cern deneyinde, coca kola da, microsoftta ve diğer bir çok dünyaya yön veren kuruluşta üst düzey görevler yapan türk bilim insanları ve mühendisleri var! beyin gücü var yani elimizde!
ancak yaptırmıyorlar neden biliyor musun? gelişmemzi istemiyorlar bunu ilk okul çocuğu bile biliyor zaten.
ama işte bilmedikleri şu. eğer dünyayı yöneten bu güçlere karşı çıkıp da ben kendi paramla yapacam dersen sana engel olurlar. yapmana izin vermezler. ülkeni karıştırırlar, ambargo koyarlar, ekonomini ve ülke huzurunu bozarlar. ve halkın da sana bi daha oy vermez. sen de istediklerini yapamadan 4 yılda hükümetten düşersin.
ama onlarla anlaşarak yaparsan projelerini, seni 12 yıl başta tutarlar her türlü desteği sağlarlar.
şimdi diyeceksin ki veya bu yazdıklarımı okuyanlar varsa diyecekler ki "e akp döneminde de gezi olaylarını çıkardılar dış gücler" acaba onlar mı çıkardı yoksa senin hükümetin bilerek halkı gezi de gaza mı getirdi provake mi etti? gezi olaylarının sebebi sorumlusu bu hükümettir!
neyse kısacası diyorum ki dış güçlerin boyunduruğu altına girmeden bir proje üretebiyor isen, ülkene yarardan çok zarar getiren çılgın projeler yerine bir proje üretebiliyorsan eğer alkışlarım.
diyeceksin ki e madem böyle projeler yapmasına dış güçler izin vermiyor nasıl yapacak?
diretecek! gerekirse bir kaç yıl ülken aç kalacak ama yapacak! ülkende çıkarılacak olaylara izin vermeyerek provake etmeyerek, herkesi her vatandaşı gerçekten kucaklayarak yapacak!
üreterek ürettiğiyle doyan bir ülke olarak yapacak! halk üzerinden medyayla doğru yönde etki bırakacak.
yani avm lere değil köy pazarlarına gidin bir süre, sıkın dişinizi diyerek.
daha önceki hükümetlerin(ecevit hükümeti) elinde bu imkanlar yoktu, yani medya üzerinde hakimiyet kurmamışlardı, bütün rakip sol veya sola yakın partiler ortadan kaybolmamıştı oyları tek çatı altına girmemişti.
yani akp nin bu kadar desteği var, bu kadar oyu var ama
halen gençlere, doğaya,muhalif sanatçılara, muhalif olmayan sanatçılara, alevilere,süryanilere, yezidilere,türkiyede yaşayan ermenilere, rumlara,yahudilere kısacası kendisinden olmayan herkese ve herşeye düşman!
isteseler ülkeyi bu destekle gerçekten muasır medeniyetler seviyesine çıkarabilirler ama istemiyorlar çünkü bu parti ve bu adamlar dış güçlerin bir projesidir. büyük ortadoğu projesi ve başka her türlü projenin! tıpkı diğer 3. dünya ülkelerinin başında uzun süredir bulunan hükümet ve liderler gibi.
bu son yazdığım cümleler size komik geliyorsa eğer gerçekten bu konularla ilgili çekilen hiç bir belgesele, yazılan hiç bir yazıya, incelemeye,resime, belgeye internette denk gelmemişsiniz demektir.
e elinizin altında internetnet var yazın google a araştırın.
sadece akp , b.o.p. , abdüllatif şener , banu avar gibi cümleler yazsanız bile yeter... -
34.
0@41 @42 panpa ben de yazacağımı yazdım, sen de yazacağını yazdın. ikimiz de diğer tarafa güvenmiyoruz, ama ikimiz de özünde aynı şeyleri istiyoruz... bekleyip göreceğiz, görmeye devam edeceğiz bazı şeyleri. tabi ki bu iş saldım çayıra şeklinde böyle bakmakla olmaz! tartışacağız, konuşacağız, yine takipte olacağız, kimin nerde yanlışını nerde doğrusunu görüyorsak ona göre davranıp, işin özünde hedeflediğimiz amaçlara ülke olarak ulaşmaya çalışacağız...
-
35.
0@1 helal olsun bütün yazdıklarını okudum ve altına imzamı atarım.
çok doğru ve tutarlı tespitler ve cevaplar vermişsin herkese. ama ne yazıkki bu ülkede doğrular ve iyiler her zaman yenilmiştir.
kime laf anlatmaya çalışıyorsun?
şukulardan şuku beğen. -
36.
0lan gibtiğimin trolü tayyibi mi savunuyorum ben? sizin particilik anlayışınızı gibeyim ben.. ne huur çocuğusun, bu yaklaşımlarla dexer efendiden bi farkın yok işte, sen bunu anlayamıyorsun..
ha neler döndüğünü anlamıyorsun derken, kapalı kapılar ardındaki şeylerden bahsetmedim, sadece tvlerde gösterileni bile zütünden anlıyorsun senin sorunun bu.. hani public olan konularda neler döndüğünü anlayamayacak kadar cahilsin, onu diyorum..
ayrıca kk'nın da aynı dexer gibi gidip amerikada lobi faaliyetlerine girdiğini, ondan sonra cemaatçi belediye başkanının da amerikadan geldikten sonra partiye alındığını vs unutma bebişim.. aynı özellikler, benim tek savunduğum kurtarıcı olarak gördüğünüz adamların da farksız olduğu ve bunun sonucunda gidip ha o ha bu ikisine de versen aynı demiyorum sadece keşke mayıs-eylül sürecini yaşarken doğru birşeyler yaptığınızı anlayabilseydiniz onu diyorum..
ha bundan sonra da yırt zütünü , takip edip bütün entryleri çüküle, yannanımın altına bile yatamazsın bu sığlıkla..
sağlıcakla, -
37.
0ulan hayır şuraya kılıçdaroğlunu eleştiren adamlar bari çıkıp da bu cehennemlikleri savunmasınlar!
desinler ki boş oy atacam!
desinler ki ne akp ne chp ne mhp ne bdp gidecem bal partisine vercem!
o zaman derim ki yine biraz mantıklı düşünüyorlar.
o zaman derim ki gel kardeşim düzgünce mantık çerçevesinde tartışalım yanlış düşündüğü. anlık düşündüğü, türkiyenin geçmişinden bugününe yaşananları gerçekten ölçerek tartarak düşünmediğini hep konuşurum.
ama yok kardaşım yok adamlar halen takım tutar gibi, halen kendi yarattıkları korkulara, efsanelere,mitoslara inanarak diyorlar ki ben oyumu r.t.e. ye verecem !!!
işte bunlara koyun diyenlere, cahil diyenlere, aptal diyenlere kızıyorum çok kızıyorum ama yine de biraz anlıyorum ...
yazık bu ülkeye, yazık askeri ücretle çalışıp da her gün metrobüslerde çile çekenlere, yazık evinin camı yok diye soğuktan ölen bebeğe, yazık kalleşçe öldürülen ali ismail korkmazlara ve Cengiz Akyıldız 'lara ...
chp şuan süper bir parti mi? hayır elbette değil! ama kötünün iyisi hem de en iyisi ve akp ye karşı başa gelme ihtimali;
yani istanbulu ve ankara yı alma ihtimali diğer bütün partilerden daha fazla!
ah bir de şu kararsızlar artık mantıklı düşünüp karar verse!
bu ülke daha güzel bir ülke olacak o zaman!
ama göreceğiz, umutla bekliyoruz 30 mart akşdıbını!
eğer yine zalimler ve hırsızlar kazanırsa da tüm ülkemin canı sağolsun !!! -
38.
0@30 bu herıflere bısı anlatamazsın amk kalın kafalı sıkkolar akıl fukara olunca fıkır de ukala olurmus panpa bosver
-
39.
0@9 anca rte ağzıyla konuşursunuz zaten.
hele bi o ssk muhabbetini doğru araştır.
o dönemin türkiyesini iyi oku! -
40.
0@12 yav neyin dejenformasyon'undasın sen olm?
100 milyar yuro devletin kasasında olması gerekirken yok!!! bu kadar açık işte!
yok olan ağaçları, içine edilen arazileri falan saymıyorum bile!!!
onların zararı da ayrı tabii ağaolu saolsun!! -
41.
0ne 600'ü bu ülkede ihtiyacı olana aylık 2 milyar verilirdi o parayla.
ama şu soruyu sormak lazım,o para yolsuzluğa gitmeseydi bile başka bi hükümet yine de o parayı bu şekilde kullanır mıydı -
42.
0ln dıbına kdğmn çocuğu sni skrm atatrke laf uzatma
-
43.
0bu aralar şehzadelerin başkanlık yaptığı vakıflara 100 milyon dolar aktarıldığı söyleniyor amk . urladaki villalar , kuyumcular , gemicikler , hastaneler , isviçredeki banka hesapları vay yavrum vay
(bkz: gözünüzü toprak doyursun)
edit : gözünüzü toprak doyursun derken gidin toprak alın arsa alın anlamında demedim -
44.
0@16 ben değil kılıçdaroğlu haklı panpa : )
-
45.
0bu herıf okadar sereflı namuslu bı adam kı rte gıbı sulalesını bazı yerlerın basına getırmıyo herhangı bı kurum ya da kurulusta 1 tane akrabasını goremezsınız abısı bıle bekcılık yapıyo amk basbakanın oglu bı yerde mudur kızı yanında karısına rıxos otel
-
hakikimall vardi aga be
-
cok konusma wow girlcik
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 26 11 2024
-
ramstein nobete misin
-
google yazinca cikmiyan sozlluk
-
kan bagisi yapmam aga
-
ulan birfoto atsan nolur
-
pümberte abim
-
29 11 2024 cumaya gelmiyenlerr
-
wow girl nude bir fotonu pm kutuma
-
pehh yine akşamı ettik pehh 25 11 2024 19 05
-
böcek eti yiyceksiniz nakit para kulanmıcaksınız
-
nıdya
-
hani inci disk yanınca 2020 ye ışınlandı ya
-
allahtan başka tanrı olmadığına
-
birgün ateist hocaya hoca hoca ben
-
ulob
-
kadinlar niye içine alıyor
-
bana 10 yıl önce bir o çocuğu
-
havalar sogudu iyice
-
zalinazurt ablana selam söyle
-
inci puan ne gibeme yarar zaten
-
topal odlek ordek gezmeye gidiyor 26 11 2024
-
lögnib
-
siltib
-
26 kasım 2024
-
yabancılar türkiyeceyi kolayca öğreniyor
-
birgün hoca gölde otururken yanınaa mümn
-
casino royale synopsis
-
allah ım mutlak üstün subhan
- / 2