-
1.
+2 -2"Kim dinini değiştirirse onu öldürün"
[el-Buhârî, es-Sahîh, Cihâd, 149; Ebû Dâvûd, es-Sünen, Hudûd, 1; et-Tirmizî, es-Sünen, Hudûd, 20; ibnu Mâce, es-Sünen, Hudûd, 2.]
-
2.
+6 -8iste ergen ve sivilceli ateist
-
3.
-1@2 nickini görünce entryini önemsemekten vazgeçtim
-
4.
-3@2 geldi yine dıbına kodumunun yobazı, hadi yalan hadis desene dıbına kodumunun hıyarı seni
-
5.
-1@2 gibmeye çalıştı ama kendini gibti
-
6.
-1haklısın
-
7.
-1@2 yobaz kafir putperest
-
8.
+12bir hadisin kaynagi ne olursa olsun, dogrulugunu test etmek icin, su yöntemler kullanilmalidir,
1) islamda kuran en dogru bilgidir. kaynagi ne olursa olsun bir hadis kuranla celisiyorsa, otomatikman o hadis kaynagi sorgulanmalidir ve muhtemelen yanlis veya ekgibtir.
2) hadisler arasi tutarliliga bakmaliyz. 1 hadis diger bir hadisle celisiyorsa, 2 hadiste sorgulanmalidir.
3) hadisleri mantik süzgecinden gecirmek, onlari dönemin sartlarina göre degerlendirmek gerekmektedir.
o zaman baslayalim,
5: 32,
Kim, bir cana kıymayan veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmayan bir nefsi öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de bir nefsin yaşamasına sebep olursa, bütün insanları yaşatmış gibi olur
4 : 92,
Hata dışında bir mümin, diğer bir mümini öldüremez. Ve kim bir mümini yanlışlıkla öldürürse, mümin bir köle azad etmesi ve ölenin ailesine (varislerine) teslim edilecek bir diyet vermesi gerekir.
4 : 93,
Kim bir mümini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî olarak kalacağı cehennemdir. Allah ona gazab ve lanet etmiş ve onun için büyük bir azab hazırlamıştır.
6 : 151,
Haksız yere Allah'ın haram kıldığı cana kıymayın.
17 : 33,
Haklı bir sebep olmadıkça, Allah'ın öldürülmesini haram kıldığı canı öldürmeyin.
25 : 68,
Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar ve zina etmezler.
yukaridaki 6 ayet,
öldürmemeyi,
haksiz yere öldürmemeyi,
öldürmenin günah ve suc oldugunu,
öldürmenin haram kilindigini vs. anlatiyor.
bir diger bilgi olarak, " kuran hicbir zaman, müslümanlara saldiran olmadikca saldirmayi, müslüman öldürülmedikce öldürmeyi yani ilk saldiran olmayi asla emretmiyor " bu cok önemli. bunu 2. bilgi olarak alalim.
son olarakta, dini degistiren kimseler icin kuran, kafir kelimesini kullanir. ve tekrar yukarda dedigim gibi, kisi müslümanda olsa kafir de olsa, sana saldirmadikca, senden ona saldirmamani bunun günah oldugunu söyler.
ayrica kuranda din degistirmis kimselerin öldürülmesi gerektigi yazmaz.
tüm bilgileri harmanladigimiz vakit cikan sonuc, islamda din degistirenlerin cezasinin cehennemde verilecegidir.
bahsettiginiz hadisi destekler argümanlariniz varsa, bekliyorum. iyi aksamlar.
daha fazlasi icin,
(bkz: din bilim ve felsefe) -
9.
0@8 gömcürmüs
-
10.
0@8 gibilerinden ogrenicen dini amk salaklari yanlış kaynaktan bir söz bulup dinde bug buldum diye seviniyor
-
11.
0@8 şuku
-
12.
-1@10 bu sana gelsin azcık araştır kitabın tamamen bug oldğunu anlarsın.Tümünü Göster
biliyorsunuz, malı mülkü yerinde bir dul olan hatice ile evlenen peygamberimiz, onun ölümünün ardından birçok eşe ve cariyeye sahip olmuştur. yeri gelmiş 9 yaşındaki aişe anamızı almış, yeri gelmiş ben-i kurayza kabilesini kılıçtan geçirdikten sonra kendi payına düşen kadınları cariyesi yapmıştır.
neyse efendim.
günlerden birgün peygamberimiz the allah resulü, evlatlığı zeyd'in evine gidiyor ancak zeyd evde yok. eşi zeynep'i uygunsuz bir kıyafetle görüyor. (buradaki uygunsuzluk kıstasını bilemeyeceğim). tabii aşık oluyor peygamberimiz evlatlığının eşine. gel zaman git zaman, yüreğindeki sevdayı bastıramayıp gidip zeynep'i eşi zeyd'den istiyor. (buraya dikkat)
kütüb-i sitte'de şöyle birşeyler var:
" resulullah (sav), zeyd (ra)e git onu bana kendinden iste dedi zeyd gitti zeynebe geldiği zaman hamurunu yoğuruyordu. zeyd der ki: 'onu gördüğüm zaman içimde bir zorluk hissettim, ona bakamaz hale geldim. sırtımı ona çevirerek, geri geri yaklaştım ve: 'ey zeyneb! beni resulullah (sav) gönderdi. seni istiyor' dedim." kaynak
tabii zeyd'in bu kadar zor bir kararı almasında ahzab suresi'nin 36. ayeti de etkili olmuştu:
"allah ve peygamber'i bir şeye hükmettiği zaman, inanan erkek ve kadına artık işlerinde başka yolu seçmek yaraşmaz. allah'a ve peygamber'e baş kaldıran şüphesiz apaçık bir şekilde sapmış olur." (ahzab 36)
tabii fitnenin ve dedikodunun hüküm sürdüğü arap yarımadasında bu durumun dedikodulara neden olması kaçınılmazdı. bu nedenle allah (c.c.) ahzab suresi'nin 60 ve 61'inci ayetlerini indirerek dedikoducuları açıkça tehdit etti: " andolsun ki, eğer münafıklar ve kalblerinde bir hastalık olanlar ve medine'de dedikodu yapanlar, bu yaptıklarından vaz geçmezlerse, mutlaka seni onlara musallat ederiz. sonra seninle orada az bir zamandan fazla komşu kalamazlar." (ahzab, 60) "melun olarak nerede bulunurlarsa yakalanırlar ve öldürülürler" (ahzab 61)
tabii daha öncesinde "bakın bu iş bildiğiniz gibi değil" demeye de getirilmişti:
"hani sen, allah'ın kendisine nimet verdiği ve senin de kendisine nimet verdiğin kişiye: "eşini yanında tut ve allah'tan sakın" diyordun; insanlardan çekinerek allah'ın açığa vuracağı şeyi kendi nefsinde saklı tutuyordun; oysa allah, kendisinden çekinmene çok daha layıktı. artık zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu seninle evlendirdik; ki böylelikle evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri (kadınları boşadıkları) zaman, onlarla evlenme konusunda mü'minler üzerine bir güçlük olmasın. allah'ın emri yerine getirilmiştir." (ahzab 37)
neyse efendim bu durumun bir diğer boyutu daha vardı: ya muhafazid'in eşleri de birilerine "uygunsuz" görünür de onlar da istenirse ne olacaktı? çözüm yine kullarını sıkıntıda bırakmayan allah (c.c)'den geldi. muhafazid'in eşleri "uygunsuz durmayın, sağa sola bakmayın, örtünün" şeklinde uyarıldı. bir yandan allah (c.c.) muhafazid'in eşlerini "müminlerin anneleri" ilan edip, başkalarıyla evlenmelerini de yasakladı. (kaynak: azhab suresi)
alıntıdır. -
13.
0ben lafa degil icraata bakarim derken cok samimiydiniz ama, kafa kesmeye devam gencler.
-
14.
-1Kuranda inanmayanlara onlar domuzdur diyodu. 21. Yüzyılda hala Allaha inanan varmı lan
-
15.
+1@8 el elden üstündür diyerek geçirmiş
-
16.
+1@8. Gibmis
@10. Mal -
17.
+1@8 süpersin
-
18.
0@8 evire cevire, duvardan duvara.
suku -
19.
0@8 gibmis
- 20.