1. 1.
    0
    demektir, bankada çalışan gudubet suratlı Neriman Hanım için evrakların üzerine çay dökülmesidir.

    Kar yağması bir çocuk için okulların tatil olmasıdır, bir yetişkin için trafiğin içine sıçılmasıdır.

    "Başın sağolsun" lafı söyleyen için bir görevini yapma, bir vicdanını rahatlatmadır. Duyan için dünyanın en ağır lafıdır.

    Cahile laf geçirememek, Galilei için engizisyon mahkemesine dünyanın döndüğünü anlatmaktır. Bir çocuk için Atari'nin televizyonu bozmadığını babaanneye anlatmaktır.

    Kuran, inanmayan için saçmalık, öylesine inanan için evin bir köşesinde durması gereken Arapça kitap, gönülden inanan için lütuftur.

    Terörist, bir Amerikalı için Müslüman, bir Türk için PKK'lı, bir Filistinli için israil devletidir.

    Plüton, 5 sene önce lise giriş sınavlarına hazırlanan bir çocuk için gezegendir, bugün hazırlanan çocuk için değildir.

    Savaş, aşırı zenginler için fırsat, generaller için onur, masumlar için ölümdür.

    Korsan, yazarlar için hırsızlık, tezgâhtarlar için ekmek kapısıdır.

    Huzur, bencil için sürekli cebini doldurup kendini garantiye almaktır. Kalender için tanımadığı üstü başı incin bir adama yemek ısmarladıktan sonra cebinde kalan son parayla dolmuşa binmektir.

    Mütevazilik, kibirli insan için "mütevaziyim" demektir. Mütevazi adam için "ben de kibir sahibiyim" demektir.

    Veli toplantısı, notları iyi olan öğrenci için pek bir şey ifade etmez, notları kötü olan öğrenci için kara kara düşünme zamanıdır.

    Bayramlar ailesi olanlar için güzeldir, ailesi olmayan adam için sıradan bir gündür.

    Tsunami bir Haitili için korkudur, Yozgatlı için "o ne amağa goyum"dur.

    Kurnazlık, bir çocuk için bakkala çaktırmadan içinde taso var mı diye cipsleri kurcalamaktır. Bir bakkal için "kaşarım kötü abi, beyaz peynir keseyim sana" deyip elinde kalan beyaz peyniri kakalamaktır.

    Vatanseverlik cahil için ölmektir, kafayı kullanan adam için hayattayken bir şeyler yapabilmektir.

    internet, ufku dar adam için Facebook'ta okey oynamaktır, ufku geniş insan için bütün dünyaya ulaşabilmektir.

    Akıllı çocuk, cahil anneye göre yerinde mal mal oturan çocuktur. Elinde kamerayla "komik bi şey yapsa da internet'e koysam" diye düşünüp bütün gün evladını çeken hödük anne için şımarık çocuktur.

    Saygı, cahil müslüman için başka insanların içkisine sigarasına laf atmaktır, akıl sahibi müslüman için müzik dinlerken "ezan mı okunuyor" tereddüttüne düştüğü an müziğin sesini bir an kısıp dışarıyı dinlemektir.

    Eğitim toplumun gözünde kolejdir, üniversitedir, diplomadır. Toplumun yanıldığını farkedenler için her türlü yeni bilgi ve fikirdir.

    insan içgüdüyle doğuştan gelen çok az şey haricinde kendi gözlemleyip yaşadıklarıyla öğreniyor dünyayı. Her insan farklı hayatlar yaşıyor, farklı olaylar gözlemliyor, farklı kişilerle ilişki kuruyor, ve ne gariptir ki her şeyi bu kadar "görelilik" üzerine olan insanın doğruları, doğru kabul ediliyor. Halbuki Plüton 5 sene önce de aynı Plüton'du, şu an da aynı Plüton. Plüton kendini bozmadı, Plüton değişmedi, o her zamanki gibi öyle dolanıp durdu yörüngesinde, değişen sadece insanın doğruları oldu. Bir şeyin "doğru" olması, insanların veya toplumun onu doğru bellemesiyle alakalı değildir. Fakat yine de doğası gereği kusurlu olmaya mahkum insanın doğruları doğru kabul ediliyor bu hayatta. idamlar, karalamalar, eğitim, adalet hep bu insanın doğrularına göre şekillendiriliyor bu dünyada. Medya, insanların sevmeleri gereken kişileri nefret ettirebiliyor, nefret etmeleri gereken kişileri sevdirebiliyor. Korkmaları gereken şeye alıştırabiliyor, alışmaları gereken şeyden korkutabiliyor. Zira insanlardan oluşan bir dünyanın doğrularını belirlemenin yolu, bu insanlara doğumlarından itibaren bir şeyleri "doğru" diye dayatmaktan geçiyor. insan onu doğru kabul ederse, o şey doğru oluyor.

    Öyleyse bir soru soracağım.

    Ya insanlar yanılıyorsa?
    (Michael gibkofield)
    ···
  1. 2.
    0
    okuyanın anasını avradını gibeyim. eksi
    ···
  2. 3.
    0
    özet geç bin
    ···
  3. 4.
    +1
    http://www.incicaps.com/resimler/2dqn6sy-1.gif
    ···
  4. 5.
    0
    bunu yazan adam bile okumadı beyler
    ···
  5. 6.
    0
    şinanarinarinay..

    hiç havamda değilim panpa hepsini okuyamam şimdi.

    rizörvt
    ···
  6. 7.
    0
    okuyun cahiller ufkunuz açılsın biraz
    ···
  7. 8.
    0
    herkes okusun
    ···
  8. 9.
    0
    http://inciswf.com/eto.swf
    ···
  9. 10.
    0
    uplatmayın
    ···
  10. 11.
    0
    yanlız bu soruyu yıllardır ahlak felsefesi adı altında insanlar sorup durdu. en bilinen sorusu ise eski yunan da kölelik savunulan ve iyi olan bişeyken şimdi kötü ve ahlaksızlık olarak nitelenir öyleyse bizim bugün bildiğimiz iyi şeyler de gelecek de ayıp olarak karşılanacak sonuç olarak bu bilgi de şu fikirle örtüşür "değişmiyen tek şey değişimin kendisidir"
    ···
  11. 12.
    0
    panpa güzel olmuş eline sağlık şuku nu da verdim
    ···
  12. 13.
    0
    okuyun lan ibretlik
    ···
  13. 14.
    0
    @11 evet panpa aynen öle şu an iyidir veya kötüdür dediklerimiz doğduğumuzdan bugüne çevrenin etkisiyle oluşmuş düşünceler ve çevrede sürekli değişiyo insanlar değişiyo doğal olarak iyi ve kötü kavarmıda sürekli bi değişim içinde, bu yüzden asıl doğrunun, iyinin ve kötünün ne olduğunu asla bilemeyiz
    ···
  14. 15.
    0
    uplatmayın amua goyim
    ···
  15. 16.
    0
    okursanız ananız gibilsin zaten nerde am züt hikayesi var okuyun sonuna kadar amkdumun bebeleri
    ···
  16. 17.
    0
    boş vaktim var zaten okudum hoşumada gitti lan
    ···
  17. 18.
    0
    @2 sesli güldüm sebepsiz tşk şuku
    ···
  18. 19.
    0
    okuyup ibret alınmalı
    ···
  19. 20.
    0
    nese okuyan okudu gibtirip gidiyorum amk cahilleri
    ···