1. 176.
    0
    sen kimsin ki be amın evladı? gibtir git kıl yumağına bak hele
    ···
  2. 177.
    0
    böbrek.avi
    umut.avi
    ···
  3. 178.
    0
    ciddiye alıp yazan mallar var bir de uzun uzun.
    ···
  4. 179.
    0
    @2 yeterli.
    ···
  5. 180.
    0
    desene kendini ağırdan satıyorsun bayandan filozofmu olur amk cevabı biliyorum ama kişişel tepkimi ortaya koyarak bu soruya cevap vermek istemiyorum
    ···
  6. 181.
    0
    bizim depresyonumuz kendi hayatlarımız. bu söz hepsini özetliyor zaten. ama şanslı erkek dediğin için verdim eksini belki sen şanslı kız olucaksın belki benim kriterlerimden aşağıdasın ne belli. neyse sakinim.
    ···
  7. 182.
    0
    hangi sandalye
    ···
  8. 183.
    0
    insanın özü, onun varoluşunu içermez. insanın tanımı dünyada bir milyar insanın veya beş insanın veya hiçbir insanın varolmasını gerektirmez. Hiçbir sonlu varlığın özü-tanrıbilimciler hiçbir "yaratığın" özü diyeceklerdir- onun varoluşunu içermez. Bir yaratığın varlığından daha kırılgan, daha az güvenli ve daha bağımlı hiçbir şey yoktur. Berulla kardinali, "insanın varlığını ortadan kaldırmak, onun köleliğini ortadan kaldırmaktan daha kolaydır" demekteydi. Aziz Anselmus ve Descartes’a göre, Tanrı söz konusu olduğunda ise durum bunun tersidir. Tanrı’nın yalnızca özü, yalnızca Tanrı kavramı, onun varoluşunu içerir. Descartes’a göre, nasıl bir matematikçi bir tanımdan hareketle bu tanımdan onun içerdiği sonuçları çıkarırsa aynı şekilde Tanrı kavramından hareketle, bu kavramdan Tanrı’nın varlığını çıkarabiliriz. Tanrı fikri, mükemmel bir varlık fikridir. Eğer o var olmasa, mükemmel olmaz; çünkü onda tam da varoluş denen o özellik ekgib olur. Mükemmel varlığın özünü teşkil eden nitelikler arasında her nitelik gibi mükemmellik olarak göz önüne alınması mümkün olan zorunlu varoluş da bulunmaktadır.

    Kant bu kanıtı güçlü bir biçimde eleştirirken asıl anlamında varoluşta kanıtlara ve kavramlara indirgenemez olan, onların dışında kalan şeyi açığa çıkarmıştır. Kant, varoluşun bir nitelik olmadığını söyler: Varoluş bir başka kavramda içerilmiş olan bir kavram değildir. Mükemmel bir varlık kavramından şüphesiz zorunlu olarak var olan bir varlık kavrdıbını çıkarabilirim, ama bu kavramdan varoluşun kendisini çıkaramam. Varoluş mutlak bir durum, veri olan bir şeydir. Varoluş, kavramdan tamamen farklı bir şeydir. O, kavramların bağlantıları planından başka bir planda yer alır. Yüz gerçek talerlik bir servet basit olarak yüz taler kavramından daha mükemmel, daha karmaşık bir kavram değildir. Kavram bakımından gerçek yüz talerle sadece düşünülen yüz taler arasında bir fark yoktur. Yalnız birinci durumda ortada bir servet vardır, ikinci durumda ise bu servet var değildir. Ve bu çıplak olgu, var olma olgusu, bir yüklem, bir nitelik olamaz. Varoluş hiçbir biçimde özden çıkarılamaz. Aziz Anselmus ve Descartes’ın görüşüne rağmen Tanrı kavramı da bu mutlak kuralın bir istisnasını oluşturmaz. Nasıl ki mümkün yüz taler kavramından gerçek yüz talerin varlığını çıkaramazsam, Tanrı’nın özünden de onun var olduğu sonucuna geçemem.

    Bazı felsefe tarihçileri Kant’ın eleştirisine karşı Aziz Anselmus ve Descartes’ın kanıtını savunmuşlardır. Ancak bunu yaparken onlar, her şeye rağmen, bu eleştiride daha önemli olan şeyi, yani varoluşun "mutlak bir durum", her türlü kavrama yabancı ve indirgenemez olma olgusunu tasdik etmişlerdir. Gerçekten Kant’a, Aziz Anselmus ve Descartes’ın kendisinden hareket ettikleri mükemmel varlık kavrdıbının basit bir kavram olmadığı, bir tür iç deneyim olduğu söylenerek karşı çıkılabilir. Mükemmellik kavramı kendisini anlamaksızın tasarladığım ve zihnimi aşan aşkın bir şeyin benim zihnimde bulunmasıdır. O daha bu haliyle bir varoluşun zihnimde bulunmasıdır. Bu anlamda ontolojik kanıt, bir varlığa ilişkin iç deneyimdir, yoksa bu varlığın çıkarsanması değildir. Kant belki Aziz Anselmus ve Descartes’ın derinliğine söylemek istedikleri şeyi yanlış anlamıştır, ama asıl anlamında varoluş denen şeyde orijinal olan, indirgenemez olan, çıkarsanamaz olan, akılsal olmayan şeyi gayet iyi anlamıştır.
    Tümünü Göster
    ···
  9. 184.
    0
    @152 ithal fındık şurubum ne ye ettin sen yeaw okumadım ama aziz zeus goşha felan yazıyor işte cevap bu arkadaşlar.
    ···
  10. 185.
    0
    koyduğuma bak ya ulan sen erkeklerden üstün müsün kıllı kezban. Biz istemiyoruz senle yemeğe falan çıkmak. Mala bak bi de şart koymuş sanki megan fox dıbına koyayim.
    ···
  11. 186.
    0
    umut.avi
    ···
  12. 187.
    0
    hnfgfvgö
    ···
  13. 188.
    0
    bedava yemek.avi
    ···
  14. 189.
    0
    ya bi gibtir git sen kimsin aq
    ···
  15. 190.
    0
    elimiz gibimizde kezbanın yazdıklarını anlamaya çalışıyoruz bir yandanda kezbanı hayal edip 31 çekiyoruz oyşhhh
    ···
  16. 191.
    0
    @1 amı olanın imanı olmaz, imanı olmayan huurdur, huurdan filozof olmaz...
    ···
  17. 192.
    0
    (bkz: benim evleceğim kadın bakire olmamalı)
    ···
  18. 193.
    0
    (bkz: benim evleceğim kadın bakire olmamalı)
    ···
  19. 194.
    0
    (bkz: benim evleceğim kadın bakire olmamalı)
    ···
  20. 195.
    0
    reserved
    ···