1. 76.
    0
    @60 kusra bakma ayetleriniz dandnik muhafazid ancak okadarını yazmış benzetdiği şeylerde gün gelip kitabını gibip atmış
    şu firavun hikayesine inanıyorsanda kafanı gibiyim
    ···
  2. 77.
    0
    cevap @8 de net
    ···
  3. 78.
    0
    @63 inanmak istemiyorsan inanma milletin neye inanıp inanmayacağı seni ilgilendirmez
    müslümanlara hep kızarsınız bize karışıyor inancımızı yargılıyor diye sizde yargılamayın o zaman amk bini gibtir git şimdi
    ···
  4. 79.
    0
    @63 işte ben de onu diyorum. sen bu kafayla bu işlerle neden uğraşıyosun. git fizikle uğraş ne bileyim okuduysan bi üniversite daha oku. senin niyetin belli neden yoruyosun kendini. herkesin aklı var bırak biz takılalım böyle şeylere biz çözmeye çalışalım.
    ···
  5. 80.
    0
    saate göre mal herif
    onların ikindi sabah saatleri vardır ne malsınız valla beyin basmıyo amk ateistleri
    ···
  6. 81.
    0
    @65 mal adam kuranda saate göremi tutun diyor mal herif gecenin gündüze günd
    znde gceye geçişini hesap edip kullanabiliyoruz ya kutuplarda ? orda epey bir karanlık var gecesi yok gündüzü yok
    bilmem anlayabildinmi mal herif konu burda kuran ayetindeki hüküm
    ···
  7. 82.
    0
    @65 he dıbına koyayım herkes aptal bir sen zekisin dünya bilim enstitüsündeki çoğunluğu fizikçiden oluşan 400 den fazla profesörün %93 ü ateist sen gelmişin beyini basmıyor diyorsun heriflerin. sen ki nick bulamayacak kadar mal bir herifsin gelmişin burada artistlik yapıyon bir gibtir git demek istiyorum .
    ···
  8. 83.
    0
    @1 norveç e en yakın başak bir ülkeye göre
    ···
  9. 84.
    0
    evet diyanetten gelen cevap beyler özet yok amk okumazsanız gibiniz bilir;

    sorunuz:
    bakara suresi 187. ayet: tan yerinde beyaz iplikle siyah iplik ayırt edilinceye kadar yiyin için, sonra da orucu geceye kadar tamamlayın...
    merakım şu: islam bir dünya dini olduğuna göre, müslüman olmaya karar veren bir eskimo gündüzün 6 ay sürdüğü kutuplarda neye göre oruç tutacak?

    cevap:

    kur'an-ı kerim elbette tüm zamanlara ve mekanlara hitabetmektedir. ancak kur'an-ı kerim'de kıyamete kadar insanların karşılaşacağı her şey bütün ayrıntılarıyla anlatılmış değildir.
    kuran-ı kerim, allah'ın varlığına, birliğine, peygamberlerine, kitaplarına, meleklerine, ahiret gününe ve her şeyin allah'ın takdiriyle meydana geldiğine iman, canın, malın, neslin, aklın ve dinin korunması, ibadetler ve temel ahlak ilkeleri gibi asli prensipleri açık bir şekilde ortaya koymuş, zaman ve mekana göre değişebilecek nitelikteki hükümleri ve ayrıntıları ilim adamlarının ictihatlarına bırakmıştır. müslümanlığın kıyamete kadar sürmesini ve her asırda hak din olma niteliğini devam ettirmesini sağlayan da bu özelliğidir.
    bu çerçevede i̇slam alimleri asırlardır yeni ortaya çıkan meselelerin hükümlerini kur'an ve sünnetin ortaya koyduğu temel prensipler çerçevesinde ictihad yoluyla belirlemektedirler.
    kutup bölgelerinde veya buralara yakın yerlerde ibadet vakitleri de bu çerçevede çözüme kavuşturulacak meselelerdendir. bu konuda müslüman ilim adamları, hz. peygamberin, vakitlerin oluşmadığı zamanlarda namaz vakitlerinin takdirle belirlinmesini ifade eden bir hadisinden hareketle, oruç ve namaz vakitlerinin takdirle belirlenmesi gerektiği kanatindedirler. takdirde ölçü alınacak kriter konusu içtihadi bir meseledir. bu bakımdan bu kriter konusunda farklı birtakım içtihatların ortaya çıkması doğaldır.
    diyanet i̇şleri başkanlığının dünya i̇slam birliğiyle ortaklaşa olarak 1980 yılında brüksel'de düzenlediği bir konferansta ilim adamaları bu konuyu tartışarak kur'an ve sünnetin ışığında bazı çözümler ortaya koymuşlardır. buna göre kutuplara doğru en kısa gece veya en kısa gündüzün oluştuğu son enlem dairesi 66º enlemdir. bu enlemden sonraki yerler 66º enlemin namaz ve oruç vakitlerine göre ibadetlerini yerine getireceklerdir. 45º enleminden sonraki bölgeler için de yatsı olarak mekke-i mükerreme dikkate alınmak suretiyle akşamın vaktine 1 saat 20 dakika eklenerek yatsı vaktinin tesbit edilmesi esası benimsenmiştir. bütün bunlar i̇slam fıkhının kuralları çerçevesinde yapılmaktadır.
    söylediğimiz gibi bir gün insanlar uzayda koloni oluşturursa o kolonideki müslümanlar mesela; mekke-i mükerreme'deki veya ekvator hattı üzerindeki namaz vakitlerini esas alacak saatle namaz ve oruç vakitlerini belirler ve ibadetlerini yaparlar. çünkü beş vakit namazın vakitlerinin güneşin doğuşu, batışı, tepe noktasına gelişi; şafağın sökmesi, kaybolması gibi alametlere bağlanmış olması dünyadaki insanların büyük bir çoğunluğunun bu alametlerin zuhur ettiği bölgelerde yaşıyor olmasından ve bu alametlerin tesbitinin herkes için kolay oluşundandır. esas olan beş vakit namazın farziyyetidir. bu asli alametler oluşmadığı takdirde bunun yerine müslümanlar açısından uygun düşecek bir kriterle vakitler belirlenir. tıpkı abdest ve gusül için su bulunmayınca veya suyu kullanma imkanı olmayınca bunun yerine teyemmüm yapılması gibi…

    kur’ân-ı kerim’de kutuplarda nasıl oruç tutulacağına dair bir açıklama yoktur. bu husus ictihadî bir konu olup kutup bölgelerinde namaz, oruç gibi vakte bağlı ibadetlerin uygulanışında, o bölgelere en yakın vakitlerin normal teşekkül ettiği memleketlerdeki vakitlere göre takvim ve saatleri esas alınır. diğer normal bölgelerdeki farklılık güneşin hareketlerinden kaynaklanmaktadır. çünkü doğu bölgeler akşam olduğunda batı yöndeki bir çok bölgelerde ya öğle, ya ikindi ya da sabah olabilmektedir. bu durum insanların yeryüzü yüzeyinde farklı farklı bölgelere iskanlarından kaynaklanmaktadır. kutuplar bir zaruret ve isrtisnai durumdur. saat hesaplamasına göre ibadetler yürütülür. i̇ster 6 ay gündüz ister gece olsun.

    ---
    açıklama: lütfen bu eposta adresini cevap yazmak veya yeniden soru sormak için kullanmayın. bunun yerine dini sorular web sayfasını kullanın. bu adrese gönderilecek iletiler dikkate alınmayacaktır. saygılarımızla.

    not: bu cevap sizin özel sorunuzla ilgili olarak kurul uzmanımızca hazırlanmış bir görüştür, genelleştiril
    Tümünü Göster
    ···