/i/Hikaye

Herkesin bir hikayesi var, ya senin hikayen nedir?
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 26.
    0
    hoca dediklerin cami hocaları, din dersi veren din kültürü ve halak bilgisi öğretmenleri mi?
    ···
  2. 27.
    0
    insan oglunun yolculugun başı yok ki sonu olsun.hep bi yolculuk hep bi süreç ardından gelenler önünde kalanlar.. sonuç insan..

    ondört bin yıl gezdim divanelikte
    sıtk-ı ismin buldum pervanelikte
    içtim şarabını mestanelikte
    kırkların ceminde dara düş oldum
    kırkların ceminde haydar haydar dara düş oldum

    güruh-u naci'ye özümü kattım
    insan sıfatından çok geldim gittim
    bülbül oldum firdevs bağında öttüm
    bir zaman gül için zara düş oldum
    bir zaman gül için haydar haydar zara düş oldum
    ···
  3. 28.
    +1 -1
    @21 amk gerizekalısı bugün oruç tutarken mahalle baskısı yapan adamların yerinde siz - sözde allaha inanmayanlar - olsanız anası gibilir memleketin. çok iyi anlıyorum yurdum gariban seçmenini. hakaret etmeye devam et biz de sığır seçmenlerle aynı memlekette yaşamaya devam edelim sizin takunuza.

    bi türkiyedeki muhalefete inanmıyorum, bi de sizin gibi çakma ateistlere.
    ···
  4. 29.
    0
    @22 tarikatta ileri seviyeye gelmiş vekiller

    @23 soruyu anlamamışsın

    arkadaşlar soruyu bi kaç kez okuyun olmuyor böyle

    aynı hamur diyorum, aynı kaynak diyorum.

    nasıl oluyor da muhafazidin nefsi ona hizmet edebilecek seviyede tekamül ediyor

    nasıl oluyor da benim nefsim hep benim aleyhime çalışıyor

    aynı değiliz, eşit değiliz diyin kabul edeyim.
    ···
  5. 30.
    +1
    Güzel kardeşim canım kardeşim. Zaten insanın temel özelliği kendine ait değişken iradesi olmasıdır. Hepimiz eşit olduğumuz taktirde hepimiz robot oluruz. Bizi yaratan Allah diyor ki biz size geliştirebileceğiniz bir irade verdik.

    şöyle bak hepimiz başlangıçta eşitiz. Bebekken hepimizin aktiviteleri aynı değil mi? zaman içerisinde kendi iradene birşeyler ekliyorsun. Bak şuan mesela kendi iradene birşeyler eklemişsin sorguluyorsun. Bunu yaparken nasıl oldu araştırdın okudun birşeyler ortaya koydun. ama başka birisi hiç sorgulamadı körü körüne inandı oda onun iradesi. birisi içkiyi tattı çok hoşuna gitti bırakamadı. birisi tattı hoşuna gitti ama onun kötü olduğunu araştırdı öğrendi iradesini ona göre kurdu.

    Yani bizler değişken iradelere sahip canlılarız. Kendi kendimize değişkenlik gösterebiliyoruz. hiç bir insan doğuştan katil şerefsiz olarak doğmadığını biliyoruz. bu bizim en büyük özelliğimiz. Değişken iradelerimiz.

    Sana altını çizerek söylüyorum. Peygamberler için dahi bu geçerlidir. mükkemmel bir iradeyle değil. her insandaki irade ile yaratılmışlar bunu bize ilahi kaynaklar söylüyor. hataları vardır.
    ···
  6. 31.
    0
    ateist falan değilim ayrıca, çok farklı bir inanışım var.

    orayı karıştırmayın hiç

    sadece soruma cevap verin.

    bildiğiniz her şeyi unuyun, soruya odaklanın.

    neden diye bir kere sorun.

    bakalım ne cevap gelecek.
    ···
  7. 32.
    -1
    @23 çok yanlış çok yanlış..
    'bu işi en iyi beceren insanlar da peygamberlik makdıbını haketmişlerdir. dünyaya geldiklerinde onlar da peygamber değildi.'

    allahın katında hepsi bellidir sadece peygamber degil bizimki de bellidir o ayrı.ama bunun sırrını nasıl oldugunu düşünmek yersiz çünkü bizim sınırımızı aşan algımız dısında bi yöntem var işin içinde.
    ···
  8. 33.
    0
    yuhh amq nasıl bir tarikatmış o. ileri gelen vekilleri cevap verememiş.
    ···
  9. 34.
    +1 -1
    "gün dünyanın kendi etrafında dönmesiyle oluşur demekki dünyadan önce gün yoktu"
    amk malı bide inançlılara sığ derler
    ···
  10. 35.
    -1
    @27 şu kısma odaklan; neden muhafazid nefsini bu kadar kolay eğitebildi

    neden o bu kadar şanslıydı? neden bu kadar kolay bi şekilde tekamül etti.

    neden bazıları ateist ailelerde doğup hiç dini, allahı tanımadan cehennemi boyluyor

    mesela müslüman bir ailede doğan çocuk daha şanslı değil mi?

    hiçbir müslüman bu sorularıma cevap veremez

    çünkü biraz sorgulayıp mantıklı konuştuğu anda reenkarnasyona varmış olur
    ···
  11. 36.
    0
    tekamül ettiğine "inanılıyor".
    aynıyız. eşitiz.

    cennetle müjdelenmiş diyorsun... da, bu dediklerin yüzyıllar evvelsi yazılan bilgiler.
    ne kadar doğrular ? ne kadar geçerliler ?
    ···
  12. 37.
    -1
    lan verdik ya cevabı ali ekber abi ile.. daha ne istiyon amk?bu sizi reenkarnsyon dedittirmeye çalısıyor arkadaslar ama biraz kaskafa oldugu için sizi ezmeye kalkıyor çeyrek aklı yarım bilgisiyle..

    diyinde rahatlasın amk ılıgı *
    ···
  13. 38.
    -1
    @31 aslında cevabı biliyorlar, ama söylemezler. herkese verilmez bu bilgiler.

    içeri girebilmek lazım önce.
    ···
  14. 39.
    -1
    ---uyarı---

    ---bu konuları bilmeyeni yoldan çıkarır kafir eder dikkat---

    al sana cevabı amk

    daha allah ile cihan yok iken, biz anı var edip ilân eyledik
    hakk'a hiçbir lâyık mekân yok iken, hanemize aldık mihman eyledik

    kendisinin henüz ismi yok idi, ismi şöyle dursun cismi yok idi
    hiçbir kıyafeti, resmi yok idi, şekil verip tıpkı insan eyledik

    allah ile işte burada birleştik, nokta-i âmâ'ya girdik yerleştik
    sırrı künh ü kenzi orda söyleştik, ismi şerifini rahman eyledik

    âşikâr olunca zât'ı sıfat'ı, kün dedik var ettik bu semâvâtı
    birlikte yarattık hep kâinatı, nam-ı nisan'ını cihan eyledik

    yerleri gökleri yaptık yedi kat, altı günde tamam oldu kâinat
    yarattık içinde bunca mahlûkât, erzâkını verdik ihsân eyledik

    asılsız fasılsız yaptık cenneti, huri gılmanlara verdik zîneti
    türlü vaatlerle her bir milleti, sevindirip sad-ı handân eyledik

    bir cehennem kazdık gayetle derin, lâf ateşi ile eyledik tezyin
    kıldan gayet ince, kılıçtan keskin, üstüne bir köprü mizan eyledik

    gerçi kün emri ile varoldu cihan, arş-ı kürsi gezdik durduk bir zaman
    boş kalmasın diye bu kevn-ü mekân, âdem'in halkını ferman eyledik

    irfan olan bilir sırrı müphemi, izhar etmek için ismi âzam'ı
    çamurdan yoğurduk, yaptık âdem'i, ruhumuzdan bir rûh revân eyledik

    âdem ile havva birlik idiler, ne güzel bir mekân bulduk dediler
    cennetin içinde buğday yediler, sürdük bir tarafa puyan eyledik

    âdem'le havva'dan geldi çok insan, nebîler, velîler oldu nümâyân
    yüzbin kere doldu boşaldı cihan, nuh nebiyyullah'a tufan eyledik

    salih'e bir deve eyledik ihsan, kayanın içinden çıktı nâgâhan
    pek çokları buna etmedi iman, anları hâk ile yeksan eyledik

    bir zaman eshab-ı kehf'i uyuttuk, hazreti musa'yı tur'da okuttuk
    sit'e çuha yaptık bezler dokuttuk, idris'e biçtirip kaftan eyledik

    süleyman'ı dehre sultan eyledik, eyyub'a acıdık derman eyledik
    yâkub'u ağlattık nalân eyledik, musa'yı şuayb'a çoban eyledik

    yusuf'u kuyuya attımış idik, mısırda kul deye sattırmış idik
    zeliha'yı ana çattırmış idik, zellesinden bend-i zindan eyledik

    davut peygambere çaldırdık udu, kazadan kurtardık lût ile hûd'u
    bak ne hâle koyduk nâr-ı nemrut'u, ibrahim'e bağ-ı bostan eyledik

    ismail'e bedel cennetten kurban, gönderdik sâd oldu halil-i rahman
    balığın karnını bir hayli zaman, yunus peygambere mekân eyledik

    bir mescide soktuk meryem ana'yı, pedersiz doğurttuk orada isâ'yı
    bir ağaç içinde zekeriyâ'yı, biçtirip kanını rizân eyledik

    beytülmakdis'te kudüs şehri'nde, nehri seria'da erden nehri'nde
    tathir etmek için gününb birinde, yahya'yı isâ'yı üryan eyledik

    böyle cilvelerle vakit geçirdik, bu enbiyâ ile çok iş bitirdik
    başka bir nebîyi zişân getirdik, anın her nutkunu kur'an eyledik

    küffârı, kureyş'i ettik bahane, muhafazid mustafa geldi cihan'e
    halkı davet etmek için imane, mürtezâ'yı ana ihvân eyledik

    ana kıyas olmaz asla bir nebî, nebîler şâhıdır hakk'ın habîbi
    dünyanın ukbâ'nın odur sebebi, biz anı nebîyi zişân eyledik

    hak muhafazid-ali ile birleştik, hep beraber kab-ı kavseyn'e gittik
    o makamda pek çok muhabbet ettik, leyletel'esra'yı seyrân eyledik

    bu sözleri sanma her insan anlar, kuş dilidir bunu süleyman anlar
    bu sırrı müphemi ârifan anlar, çünkü cahillerden pinhan eyledik

    hak ile hak idik biz ezelî'de, ta rûz-u elest'te kâlûbelî'de
    mekânı huda'da bezm-i celî'de, cemâlini gördük iman eyledik

    vahdet âlemini bilmeyen insan, insan suretinde kaldı bir hayvan
    bizden ayrı değil hazreti sübhân, bunu kur'an ile âyân eyledi

    sözlerimiz bizim pek muhakkaktır, doğan, ölen, yapan, bozan hep hak'tır
    her nereye baksan hakkı mutlaktır, ahvâli vahdeti beyân eyledik

    vahdet sarayı'na girenler için, hakk'ı hakk'el-yakîn görenler için
    bu sırrı harabî bilenler için, birlik meydanında cevlân eyledik
    Tümünü Göster
    ···
  15. 40.
    -1
    arkadaşlar kabul edin ya eşit yaratılmadık ya da reenkarnasyon var...
    ···
  16. 41.
    0
    @33

    1) muhafazidin şanslı olma sebebi: (senin istanbulda doğup tinerci olmama ve iyi biri olma şansın)*9999999999999999999999

    2) kimin cehenneme gidip gitmeyeceğini sadece allah bilir.

    3) şanslı denemez. hayvanlar bile şansına yaşamıyor. handikap denebilir. müslüman ailede doğup ateist-oç-satanist-anasınıbabasınıkesen adamlar da var. o da avantajını bin etmek.
    ···
  17. 42.
    -1
    i will dump it down for you, bekleyin.

    şimdi düşünün ki kurabiye yapıyorsunuz, hepsine aynı malzemeyi koysanız hepsi aynı lezzette olmaz mı?

    ama nasıl oluyor da bazıları daha lezzetli?

    nasıl oluyor da muhafazid benden daha üstün oluyor?

    bunu açıklayın bana
    ···
  18. 43.
    0
    hangisindensin kardeş budizm mi hinduizm mi?
    ···
  19. 44.
    -1
    @40 bak, işin içinde bir zerre bile şans varsa adaletten söz edemeyiz. hepimiz tanrının adil olduğunu kabul ediyoruz değil mi?
    ···
  20. 45.
    0
    Bunun şansla alakası yok ki. sende aynı şekilde nefsini eğitebilirsin. Açtın okudun alkol yasak biraz daha derine indin tıbbende zararlı aha işte bak içmiyorum diyorsun ve sende nefsini eğitmiş oluyorsun yani her insan eşit şartlarda eğitebilir sadece aklını kullanırsa. Şunu şöyle düşün lise yıllarında nasıl bir insandın Üniversite yıllarında nasıl geliştirdin. bugün üniversite okuyan biriyle üniversite okumayan birini karşılaştırdığında arada uçurum olduğunu görürsün değil mi bilgi kültür seviye açısından nefiste böyle işte araştırmayan okumayan öğrenmeyen birisi nefsini geliştiremiyor.

    Ateist ailede doğdu hiç dini Allahı tanımadı o insan aklı evvel ölürse zaten sorumlu değil ama işte bak ne dedik aklı ermeye başladığı an diyor ki Allah ben sana akıl verdim irade verdim okudun mu araştırdın mı o zaman cezasını çekeceksin kullanmadığın için o aklı diyor.

    Müslüman örneğine gelebiliriz. Müslüman ailede doğarsın namazını kılar ibadetini yapar ama hırsızdır aga çalar çırpar öyle hırsız derken anladın sen başımızda var bazıları mesela çalıp çırpıyor. işte Allah oradada sana irade verdim birey olarak akıl verdim ne kadarını kullandın diye sorar. yani buda bir gösterge değil.

    Her insan eşittir başlangıçta ama sonrasını kendi çizer. çünkü bizler en akıllı değişken varlıklarız. buradan reenkarnasyona nasıl varıyorsun oda ilginç.
    ···