-
176.
0Cevap yazardım da üşeniyom
-
177.
0Allah seni 2 bireyin birleşerek oluşabileceğin şekilde yaratmış. Yani herşeyi yaratan Allah bizim gibi acizlerin özelliklerine sahip olması sencede biraz garip olmazmıydı? Yaratıcının yaratılandan farklılıkları olmazsa ne üstünlüğü kalırdı? Bu insan aklının yetmiyeceği bir soru.
-
178.
0Allaha bir yaratılmış sıfatı yüklersen o zaman Allah yaratan değil yaratılmış olur Allahı yaratanı sorarsan başka bir yaratan bulursun bu döngü böyle sonsuza denk sürer. Çıkmaza girersin ve bir yerde mutlaka durursun.
Örnek verecek olursak bir dolabı marangoz yapar ama marangoza kapaklıdır altı düzdür diyebilir miyiz ya da dolaba 2 gözlü 2 ayaklıdır diyebilir miyiz burdaki mantıksızlık olduğu gibi Allah'a yaratılmış diyemeyiz o zaman Allah yaratmış olmaktan çıkar biz gibi yaratık olur -
-
1.
0allahın yaratılmamıl olduğunu kabul eden sizsiniz.
bu 2 ye 4 demen gibi bişey.sen 2 ye 3 diyorsun ben 2 ye 2 diyorum gibi.
tamamen isimlendirme ve sıfatlandırma meselesi
-
1.
-
179.
0Saçmantıklı
-
180.
0Reserved
-
181.
0O zaman dabıl error Allah'ı birisi yarattiysa onu yaratani kim yarattı
-
182.
0Ya amina kodumun andavalı bi tak bilmeden konusuyor boslukta enerjiler maddeye donusebilir boyle sacma seyler dusuncegine git biraz fizik kitaplasrini kurcala
-
183.
0Hawking muhabbetinde en sonda tanrı kendiliğinden var oluyorsa burda teoriyi sunmak için tanrının ezelden geldiğini kabul etmek gerekir
-
184.
0termodinamik kanunlarına göre hiçbir şey yoktan var edilemez dolayısıyla büyük bir kudret eli olmadan evrendeki kanunlara göre evren kendi kendine yoktan var olamaz herşeye gücü yeten biri buna yardım etmeli evreni oluşturacak olan güç öyle kudret sahibi olmalı ki kimseye ihtiyaç duymamalı işte biz buna Allah diyoruz
-
185.
0Tartisilmamasi gereken bi soru diye dusunuyorm sjsjsnsjsjs
-
186.
0güzel kardeşim zaten her şeyin bi yaratıcısı olma fikrini alt ediyo tanrı kavramı tanrının sıfatı yaratılmamış olan demek zaten
-
187.
0Gerizekali evrenin sonsuzlugu mu var bu bir ikincisi evren tumden sanki bir varlik gibi anlatiyorsun ve zaten Kuran okursan o cumleleri bir insanin yazmadiğini anlarsin
-
188.
0sadece cinleri acikla sirf onlardan dolayi muslumanim
-
189.
0Amk Stephan Hawkings im sorusuna hata var. Adam Tanrı yaratılmamıştır diyo Stephan Hawkings bişeyler yaratılmadan da olabiliyormuş diyo. Amk yaradılmama sadece Tanrıya özgü bi durum. Hem Papa ve Stephan Hawking atışmazlar amk Hristiyan dünyası dıbına koyardı
-
190.
0seni benden başka giben oldu mu? sorusu düsturuyla yazdığın yazın acınası.
-
191.
0@17 cevabini vermia beyler uzatmaya gerek yok
- 192.
-
193.
0Ayni soruyu anan sordugunda karnina seni birakmistim demek nesilden nesile geciyo ateistlik
-
194.
0rezerve
-
195.
0“Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.”
Hangisi daha büyüktür?
a) Beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
Ya da
b) Beklenen değer (dini hayat)
Varsayım…
a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
Olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) Ve
b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
Olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)
Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
“Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael.
“Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
Sonsuz mutluluk = +00
Sonsuza dek lanetlenmek =-00
“Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
sonsuz.”
(a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
o zaman
{a)< (b) böylece... (b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat) "Anladınız mı? Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”
Adam FAWER-Olasılıksız (kitap)
Şimdi anladın mı bay gerizekali
başlık yok! burası bom boş!