-
151.
0seni benden başka giben oldu mu? sorusu düsturuyla yazdığın yazın acınası.
-
152.
0@17 cevabini vermia beyler uzatmaya gerek yok
- 153.
-
154.
0Ayni soruyu anan sordugunda karnina seni birakmistim demek nesilden nesile geciyo ateistlik
-
155.
0rezerve
-
156.
0“Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.”
Hangisi daha büyüktür?
a) Beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
Ya da
b) Beklenen değer (dini hayat)
Varsayım…
a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
Olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) Ve
b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
Olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)
Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
“Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael.
“Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
Sonsuz mutluluk = +00
Sonsuza dek lanetlenmek =-00
“Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
sonsuz.”
(a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
o zaman
{a)< (b) böylece... (b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat) "Anladınız mı? Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”
Adam FAWER-Olasılıksız (kitap)
Şimdi anladın mı bay gerizekali -
157.
0Tartisilmamasi gereken bi soru diye dusunuyorm sjsjsnsjsjs
-
158.
0termodinamik kanunlarına göre hiçbir şey yoktan var edilemez dolayısıyla büyük bir kudret eli olmadan evrendeki kanunlara göre evren kendi kendine yoktan var olamaz herşeye gücü yeten biri buna yardım etmeli evreni oluşturacak olan güç öyle kudret sahibi olmalı ki kimseye ihtiyaç duymamalı işte biz buna Allah diyoruz
-
159.
0Sandalye düşünün öndeki 2 ayağı var sadece bu sandalye ayakta durabilir mi (bazi gerizekalilara gore durabilir)duramaz arkasında yine 2 ayaklı sandalye bu böyle devam eder ama herşeyi ayakta tutan 4 ayaklı sandalyedir burdan tanrının 4 ayaklı sandalye gibi muhtaç olmadığını çıkarırız
Anlayana -
160.
0Boşver dünyayı sen nasıl oldun onu anlat ...
-
-
1.
0anam ve babam yaptı
-
1.
-
161.
0Amk Stephan Hawkings im sorusuna hata var. Adam Tanrı yaratılmamıştır diyo Stephan Hawkings bişeyler yaratılmadan da olabiliyormuş diyo. Amk yaradılmama sadece Tanrıya özgü bi durum. Hem Papa ve Stephan Hawking atışmazlar amk Hristiyan dünyası dıbına koyardı
-
162.
0sadece cinleri acikla sirf onlardan dolayi muslumanim
-
163.
0Bak şuradan gibtir git biz cevaplamaktan yorulduk siz aynı mantiksizligi sormaktan yorulmadiniz...
-
164.
0Cvap ananda
-
165.
0Sırat köprüsünden sorarsïn artık.
-
166.
0Hocam Tanri kelimesi mana olarak hic bir seye muhtaç olmayan ebedi ve ezeli olan her şeye kadir olan demektir. Bi defa sorun da kendinle celisiyorsun. Stephan denen tirrege gelirsek dostum ALLAH sonradan var olmadiki var olmak için bir şeye ihtiyaç duysun? Ama evren sonradan var oldu ki bunu bilimde kabul eder yani ni yaratici olmak zorunda. Eğer biz Tanri sonradan oluştu deseydik eyvallah çekerdim ama haksizsin stwphaninda annesi kasar...
-
-
1.
0"Tanri kelimesi mana olarak hic bir seye muhtaç olmayan ebedi ve ezeli olan her şeye kadir olan demektir" bu insanların uydurduğu bir terim.ben kabul etmiyorum mesela.
doğruysa ispatla. -
-
1.
-1insanların uydurduğu bi terim değil Tanri bu anlama gelir peri dediğin zaman aklina sihir yapan koca zütlü memeli kanatli avrat geliyorsa buda öyle.
-
1.
-
1.
-
167.
0Yaradılışın gereği olarak aklımız yaradanın ilmi ezelsini kavrayamaz güzel kardeşim benim bazı şeyleri tevekkül etmek gerekir
-
168.
0güzel kardeşim zaten her şeyin bi yaratıcısı olma fikrini alt ediyo tanrı kavramı tanrının sıfatı yaratılmamış olan demek zaten
-
169.
0Gerizekali evrenin sonsuzlugu mu var bu bir ikincisi evren tumden sanki bir varlik gibi anlatiyorsun ve zaten Kuran okursan o cumleleri bir insanin yazmadiğini anlarsin
-
170.
-1Ulan tamam hadi ateyizlerin dediği çıkıyor.Kim ne kaybedecek?
Ama Allahın varlığına ve birliğine oldukten sonra inanman ne fayda edecek.O zaman sen gg biz win
başlık yok! burası bom boş!