1. 1.
    +4 -5
    neden kabeye girer girmez ordaki halkın çoğunun kutsalı olan putları yaktırdı.
    ···
  2. 2.
    -2
    @3 sakin ol dostum sadece bu konu hakkında müslüman arkadaşların ne düşündüğünü merak ettim.
    ···
  3. 3.
    -1
    @5 teşekkürler kardeşim. daha mantıklı ve mümkünse belli bir yaşı geçmiş arkadaşları güzel açıklamalar için bekliyorum.
    ···
  4. 4.
    -1
    @7 kabeyi inşa eden müslümanlardan sonrasını okumadım
    ···
  5. 5.
    -1
    @9 putperestleri katletmedikleri nasıl bilinebilir ki? hem bugün kabe yıkılmasın diye canını vermeye hazır milyarlarca müslüman var. bugün bile insanların kutsalları kendi canlarından çok daha önemli durumda öyle ilkel bir dönemi sen düşün artık. bir de sırf islamı saçma bulduğu için bir musevi gelip kabeyi yaksa ne düşünürsün? senin için saçma olabilir ama o insanların dini.
    ···
  6. 6.
    -1
    @14 onu geçtim hacerül esved diye Allahın sağ kolu kabul edilen bir taş var kardeşim. bunun cahiliye dönemi diye adlandırılan dönemdeki müşriklikten ne farkı var ki? zaten onlarda bilinenin aksine o putları tanrı olarak kabul etmiyordu sadece gerçek tanrıya ulaşmak için bir araç olarak kullanıyorlardı. aynı mantık değil mi?
    ···
  7. 7.
    0
    @23 o taş hakkında bazı hadisler
    Allah’a yemin ederim ki, Cenab-ı Hak kıyamet gününde O’nu gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde kendisine ihlas ile el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahit olarak diriltecektir”
    (Hacer-ül esvedi hayırlı işlerinize şahit yapın. Çünkü o, kıyamette şefaati reddedilmeyen bir şefaatçidir. Dili ve iki dudağı olacak ve ona elini sürene şahitlik yapacaktır.) [Taberani]
    “Kıyamet gününde Hacer’ül Esved getirilecek Konuşan bir dili bulunacak ve kendisini selamlayan herkesin mü’min ve muvahhid olduğuna şehadet edecek”
    "Vallahi Allah, onu Kıyamet gününde gören iki gözü ve konuşan bir dili olduğu halde diriltecektir de kendisini hakkıyla istilâm edenler hakkında tanıklık edecektir” (Tirmizî)
    Bu hadisler kara taşın şefaat edebileceğini söylüyor, yani cennete girmelerini kolaylaştıracakmış insanların. Müşriklerin inançları da aynıdır.
    "Kendisini hak ile istilâm eden için tanıklık edecektir O, mahlûkatıyla musâfaha eden Allah'ın sağı (sağ kolu)dır" Taberânî
    “Allah ile müsafaha etmek (tokalaşmak) isteyen, Hacer’ül Esved’i istilam eylesin”
    “Hacer’ül Esved yeryüzünde Allah’ın yeminidir Yani sağ koludur Kişi kardeşiyle müsafaha ettiği gibi Allahu Teala da onunla, insanlar ile musafaha eder”
    ···
  8. 8.
    0
    @22 bu inanç çok yanlış anlaşılıyor maalesef. ordaki putlara tapmıyordu o kişiler kendilerini ana tarnıya yaklaştıracak bir araç olarak görüyordu yani bugünkü müslümanlar kuran okurken abdest alıyor, belinin aşağısında tutmuyor diye müslümanlar kitaba tapıyor demekten pek farkı yok bu söylemin. kimin gazabı hakettiğini, zalim olduğunu, kimin masum olduğu öğrendiğin kaynağa göre değişir.
    ···
  9. 9.
    0
    @30 şimdi buna cevap verebilmek için senin put diye tanımladığın şeyi öğrenmem gerek? nedir put? cahiliye müşriklerincede benzer şeylere inanılırdı zaten putların kıyamette konuşabileceğine, kendilerini günahlarından arındırdığına vs... ki hacerül esved'e zaten islam dini gelmeden önce müşriklerde tapıyordu hatta bu taşıdan yararlanarak değişik ayinler yaparlardı. yani müslümanların bugün o taşa elini sürerek günahlarından arınacağına inanmasıyla mekkeli müşriklerin o taşa yaptıkları arasında hemen hemen hiçbir fark yok ikisinde de ortak hedef var: tanrıya yaklaşmak.

    kuran-ı-kerimle peygamberin sözü nasıl ters düşebilir ki? öyleyse yaratıcı peygamberi yeterince iyi yaratamamış. bu hadislere uydurma demek neredeyse imkansız çünkü seninde dediğin gibi bizzat hz.ömer'den alınmış hadislerdir.

    hitlerin caniliği veya soykırıma uğrayan yahudilerin masumluğu tarihte şüphenin minimuma düştüğü yerlerdir fakat islam tarihindede bize masum olarak tanıtılmış caniler, cani olarak tanıtılmış mazlumlar gayet çoktur bana kalırsa. bunların hala bir yanı aydınlatılamamıştır hitlerle bunlar karşılaştırılamaz bile.
    ···
  10. 10.
    0
    @34 taş yardımıyla onun yaklaşması veya allahın o taş hatrına kendisine yaklaştırması. ne farkeder ki sonuçta allaha yaklaşacağına inanıyor tıpkı müşrik inancındaki gibi. başka bir incelik varsa da ben anlayamadım ne yazık ki.
    ···