/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +39 -48
    Şakirtler hemen cugulasın siz kendi kutsal kitabınızı bile okumaya üşenen insanlarsınız.
    irade nedir öncelikle onu söyliyelim kısaca
    karşına çıkan seçeneklerden birini seçmedir. seçebilen iradeye sahip kişidir.
    insanın böyle bir “seçim” yapabilmesi, “Tanrı’nın iradesi”ne, “Tanrı’nın dilemesi”ne bağlıdır.

    “Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz..”
    Diyanet çevirisidir bu. Ve bunu diyen söz, iki ayette aynen yer alıyor. (Bkz. Insan Suresi, ayet:30, Tekvir:29)

    Bu ayetlerin açıklamasıyla, insana, birşeyi yapma ya da yapmama özgürlüğü şöyle dursun, birşeye yönelme, birşeyi “dileme, isteme özgürlüğü”nün bile verilmediği son derece net bir biçimde anlatılıyor.

    Çünkü, bu ayetlere göre, herhangi bir konuda “Tanrı dilemeli” ki, “insan da dileyebilsin”. Insanın dilemesini, istemesini; Tanrı dilemiyor, istemiyorsa, Insan dileyemez, isteyemez.

    Yine Diyanet çevirisinden:

    “Allah kimi dilerse onu saptırır, ve kimi dilerse onu doğru yola koyar.” (Enam suresi, ayet:39)
    Yani düşünsene insan istese bile Allah istemedikçe doğru yolu bulamaz bu ayete göre

    “Ey muhafazid! Rabbin dileseydi, yeryüzünde insanların hepsi inanırdı.” (Yunus suresi, ayet:99)

    Kuran’ın sözü de ne denli açıktır:

    “Biz dilesek herkese hidayet verirdik. Fakat cehennemi tamamen cin ve insanlarla dolduracağıma dair, benden söz çıkmıştır.” (Secde suresi, ayet: 13)

    “Allah kimi doğru yola koymak isterse, onun kalbini Islamiyet’e açar. Kimi de saptırmak isterse, göğe yükseliyormuş gibi, kalbini dar ve sıkıntılı kılar. Allah inanmayanları küfür karanlığında bırakır” (Enam suresi, ayet:125)

    “Ustün delil, Allah’ın delilidir. O dileseydi, hepinizi doğru yola eriştirirdi de!” (Enam suresi, ayet:149)

    “Allah size bir zarar gelmesini dilerse, O’na karşı kimin gücü birşeye yeter?” (Feth suresi, ayet:11)

    Tanrı dilerse, insan iradesini iyiye, dilerse kötüye yöneltir. Anlatılan bu. Bu benimsenince de, “insan iradesi” havada kalır.

    Kesmeye yarayan bir bıçağın, yelden sallanan bir ağacın, ya da savrulan bir nesnenin, açılıp kapanan bir kapının nasıl özgürlüğü yoksa, insanın da birşeyi yapma ya da yapmama özgürlüğü yoktur. Ne yapıyor ya da yapmıyorsa, zorunlu olarak yapıyor ya da yapmıyor.

    Kusura bakmayın durum budur. AYETLERi YANLIŞ YORUMLAMA DiYECEK ARKADAŞLARA GELiNCE HERŞEYDE OKUDUĞUMUZU ANLIYORSAK KURAN DA NEDEN BAŞKA ŞEYLERi ANLAMAK ZORUNDAYIZ AMK
    Tümünü Göster
    ···