1. 1.
    +3 -1
    evet binler yıllarca bizimkisi bozulmadı diye hava attık elin gavuruna ama durum böyle değil binler şimdi bana söyleyin mezheplere bölünmüş bi din nasıl bozulmamış olabilir? din ilk geldiği şeklinde değil binler din ilk indiğinde mezhep diye bişey yoktu ve şuanda mezhepsiz has müslüman kalmadığına göre islamda bozuldu binler üzgünüm ama bu böyle şimdi çıkıp bazı şakirt kardeşlerim hanefiliği savunabilir beyler hanefilik diye bişey olduğuna göre o da özünü kaybetmiş demektir şuan kılınan namaz emevi namazı olduğunu herkes biliyor gerçekte bu kadar uzun namaz yok üzgünüm binler artık ben deistliği seçip allah yoluna kendimi adıyorum.
    ···
  1. 2.
    0
    gelin binler yorumları alayım
    ···
  2. 3.
    +1 -1
    emevi namazı mı :d .. dinin özünde aşk vardır.. aşk rahmete sebep olacaktır.. kurtaracak şey ilim olsa şeytan kovulmazdı.. aşkın önemi olmasa adem affedilmezdi.. rahmet için aşk .. aşk için namaz.. özü korunur dinin..
    ···
  3. 4.
    0
    iyi panpa. default bir agnostik olarak destek verdim.
    ···
  4. 5.
    0
    @4 şakirt panpam sen ibadedeti yanlış yaparakmı dinin özünü korucaksın emevi namazı lafına neden güldün anlamdım hoca efendiyi fazla izlemişin beynin bulanmış
    ···
  5. 6.
    +1 -2
    gibtir git koçum... ufak beyninle islam için teori üreticek, tez çürütücek adammısın lan sen. gibtir git. lütfen... kalbini kırarım git kardeşim.
    ···
  6. 7.
    0
    @7 senin gibi yoz kafalar yüzünden memleket bu durumda gazalinin yolundan giden sizler yüzünden bu memleket bi adım ileri gidemiyo bırakın insanlar fikirlerini söylesinler
    ···
  7. 8.
    0
    mezhepler din değil ki mezhepler dinin pratikte uygulanma biçimleridir. ister tabi olursun istersen dinin özüne bağlı kalarak kendi mezhebini kurabilirsin
    ···
  8. 9.
    0
    sen aptal mısın lan Kur-an diye bir kitap inmiş bize. adam mezhepler çıktı diye dinden dönmüş ya ehehhe
    ···
  9. 10.
    0
    ismi geçen islam kim tanıyamadım.
    ···
  10. 11.
    0
    @6 dua et de zekan artsın. başka sözüm yok sana..
    ···
  11. 12.
    0
    @10 @11 evet kur an var ama o zaman mezhepler arasındaki ibadet farklılıklarını nasıl açıklıcaksın hanefiyle şafi bi kişinin kıldığı namaz şekli aynımı abdest bile farklı yada alevilik bunlardan çok farklı nasıl kafana göre mezhep kurabilirsin biraz mantıklı düşünün
    ···
  12. 13.
    0
    adam haklı beyler
    ···
  13. 14.
    0
    @13 zekam başkasının aklını gerektirmicek kadar düşünme kabileyetine sahip merak etme
    ···
  14. 15.
    0
    @1 dalyarak kardeşim.din başından beri bi ayrım içindeydi zaten. bunun için uydurulmuş birşeydi.bu artık günümüzdeki pezeveklerin takunu çıkarması sonucu siz eşek tayfasının bile görebileceği boyuta kadar geldi olay sadece bu kadar amk.
    ···
  15. 16.
    0
    ibadetler mevzusunda kuranın tavsiyesi bellidir "peygamber sizin için güzel bir örnektir" diyor. bunun dışında kesin hatlarla çizilmemiş ibadet biçimlerinde esnek davranmak mümkündür. mesela şiiler 5 vakti 3 e indirip kılıyor diye bunlar kafir oldu diyemeyiz. yani özetle senin yaptığın ya pire için yorgan yakmak ya da bahane aramaktır.
    ···
  16. 17.
    0
    @1,@2,@3... @18 http://inciswf.com/ffvqo3xg.swf
    ···
  17. 18.
    +1
    @17 başta bi problem yok @18 o konuda kesinn bi karar vermedim. konuya gelince günümüzde çıkan bazı din liderleri peygamber gibi davranıyor mezhepler cemaatler yada tarikatlar kökten bozulmalara neden oluyor birçok insan bunlar yüzünden dinden soğumuş durumda dini yozlaştırıp çirkinleştiriyorlar .5 vakti 3 vakte indiriyolar diyosun peki islamın beş şartından biri olan namaz söylenirken günde 5 vakit diye şart koşuluyor buna ne diyebilirsin.
    ···
  18. 19.
    -1
    @21 eyvallah panpam
    ···
  19. 20.
    -1
    kendi yorumlarını tarzlarını kültürlerini din diye insanlara dayatanlara herkes karşı durmalı. mesela iranlıların kerbela olayı aslında eski yas geleneklerini islama uyarlamalarıdır. yine türklerin bazı şaman adetlerini terketmemeleri gibi bu örnekler çoğaltılabilir. liderlerin şahsi yorumları da bu şekilde değerlendirilebilir. evet dinin şekillendirdiği bir toplumsal biçimden bahsedilebilir fakat her ferdin kendine has bi dindarlığı olacaktır olmalıdır.
    ···