-
1.
+1 -2ne dini olduğunu bilemem. ama barış ve hoşgörü dini değildir.
sabah akşam ebu leheb'e, yahudilere lanet eden ayetlerle ibadet yapmanın neresi evrensel ya da barış, hoşgörüyle alakalı?
hristiyan, yahudilere kafir gözüyle ayrım yapan ayetlerin neresi evrensel, hoşgörü, barışla alakalı?
kadına muamaleyi öğreten ayetlerin neresi evrensel?
islam, 7.yy arap kabilelerine ait bir dindir. onların kültüründen ibarettir.
noktalama işaretleri, harekeleri sonradan çıkan, kavramları süryani hristiyanlara ait; varlık gibi adlar v. s. ama islam hiç tahrif edilmemiş. hadisler bile fıkh başlığı altında müslümanlar şehirleşince hukuk kurma ihtiyacının ürünü. ve muhafazid'den 200 yıl sonra. islam'da ilerleme bile savaşların ürünü, tamamen başka din ve milletlerle etkileşime geçmenin sonucu. -
-
1.
0Kardeşim sen hz.muhafazidin yaptığı tek kötü hareket bulamazsın. onun yanına gelip elbisesini döve döve yırtmış ama tek ses etmemiştir. cennetle müjdelenmiştir ama hala namaz kılmaktadır seni cennetle müjdelseler gidip hemen karılara atlarsın zaten cennetliğim diye.50 kişi topluca taş atmış hiç ses etmemiş.az ama öz konuşmuştur tek yanlış bulamazsın bir kaç yanlışı vardır fakat günlerce ağlayarak affedilmiştir. kafir gözüyle ayırmak en doğal hakkıdır kafir diyince hemen gidip öldürüyolarmı hayır tabikide bu konu şöyle geçer."hiç bir müslüman diğerinin dinine küfretmesin eğer küfrederse karşı dindeki adam bana küfreder hiç bir müslüman allahına küfür ettirmelidir"konu bu kadar basit
Ebu leheb islam dinindeki en kötü adamdır eğer allahın yardımı olmasa(haşa)Ebu leheb islami engelleyecek güçtedir. kadına muamele çok iyi şekildedir sizin gibi gavatlar gibi baskı kurmazsa açılır kemal amcalarında her gece üstünde zıplar bu dahamı hoş?.son cümleni burada kim anladı bilmiyorum ama düzgün cümle kur derim. -
2.
0günümüzde muhafazid gibi eğer mesele güzel ahlaksa, güzel ahlaklı olup kendisini peygamber ilan edenlerde var. ve gayette iyi insanlar davranışsal ve sözsel olarak. bu bir mucize değil. *
-
3.
0Kardeşim nerede var ya.en az 2-3 günah işleyen var sen söyledim bari isimde ver malmısınız anlamıyorum hala
diğerleri 1 -
1.
-
2.
0(bkz: müslümanların yüzde 99 u budur) bu video karşıt bir argüman niteliğindedir. ve gerçeği birebir yansıtır.
-
3.
0sen olayı çok yanlış anlamışsın hocam :D görmek istediğin gibi görüp yorumluyosun, burada hidayete erecek halin yok tartışmanın da anlamı yok ama sizin gibileri anlayamıyorum abe tamam inanmıyosun eyvallah da ne diye tak atıyosun be iflahsız...
-
4.
0ne sanmistin yannan yenimi farkettin
-
5.
0seni kim tuttu la
-
6.
+1yeryüzünde 10 bin adet din vardır, 33 milyondan fazla da tanrı tanımı ya da tanrı var.
hepsi de kendi zamanının, dilinin, kültürünün, tarihinin, şartlarının ürünü olup insanla birlikte her an değişmektedir.
dine sosyolojik açıdan üretilen karşıt argümanları görmesek bile deneysel mantıkçı için cinler, melekler, büyü, mucize, vahiy, dua, şeytan vesvesesi, beddua, büyü, helak eden, kızan, yemin eden, tam da 7.yy kureyş lehçesindeki deyim, ata sözleri, kalıplarıyla o zamanın şartlarına göre cevaplar vererek arapça konuşan, insana kızıp hakaret eden v.s. insansı tanrı gibi şizofrenik, paranoyak, deli saçması, hayali yaratık, olay ve masalların bir önemi yoktur zaten. -
7.
0müslümanlara müslümanların müslüman tanımı ile bakılmamalı, zan üstüne kurulu inançları.
7.yy'da muhafazid kureyş lehçesi ile islam ve müslüman olarak neyi tanımlamışsa islam ve müslüman odur.
tasavvuf, hinduizm mistisizmidir. kültürel etkileşimle müslümanlara geçmiştir.
biz müslümanlar gibi imanımı rahatlatayım gözüyle bakayım demediğimizden eski yunan felsefesini, aristoculuğu benimseyen mutezile ekolü gibi islam akıl dinidir demiyoruz ya da eşariler gibi islam akıl ile gönül arasında orta bir yoldur demiyoruz.
islam'ın hakiki hali selefiliğe dayalıdır, selefiliğe yakındır. arap kültürünün ürünüdür kur'an. muhafazid'in evliliği, yemek yemesi, adetleri, deyimleri, ata sözleri v.s. bunun en kesin delilidir zaten.
mutezile, eşarilik, sünnilik diğer kültürlerle etkileşim ve eski yunan felsefesi sonucu ortaya çıkmıştır. -
8.
0cahiliye döneminde kız çocuklarını diri diri toprağa gömen insanlara lanet okuyor o ayetler, kadınları alınıp satılan bir cinsel obje olarak gören cahiliye devrine lanet okuyor o ayetler, inançsız kalbinde insanlığın zerresi ve iyilik kalmamış korkusuz zevk için insan öldüren cahiliye dönemine ayet okuyor o ayetler.
iyilikten hoşgörüden insanlıktan barıştan bahsediyor o ayetler. ha sen ubü leheb ve ebu cehil'i savunmak istiyorsan o ayrı
@3 doğru söylemiş sana ne desek boş -
9.
0tamam sen öyle düşünüyorsun bu benim umrumda değil
-
10.
0ben islam ya da hz. muhafazid'e düşman değilim. olaylara sadece deneysel mantıkçı, objektif bakıyorum.
islam'ın insan ürünü olduğunu bilmekle, ona kin tutmak ayrı şeyler.
islam'ın temeli kötülük değildir. iyilik, düzen getirme, ahlak tahsis etme gibi niyetler üzerine kuruludur. ama sorun bunun 7.yy'a ait bir kitapla yapılmaya çalışılmasıdır, ona deli saçması, kendi saf anlamı dışında anlamlar yüklenerek.
din de iyi ve kötü şeylere sebep olur, bilim de. insanlara bağlı. ama iyiliğe ya da kötülüğe teşvik edici ayetler bir arada olabiliyor bir din de, bu da sadece kur'an'a özgü değil. burada önemli olan cahiller gibi kin, nefretle değil; akılla bakmak. günümüz iman edenleri gibi de gönlü rahatlatmak için hz. muhafazid'in bile istemeyeceği bir din yaratarak değil.
islam geldiği hali ile anlaşılmalı. bunun için araştırma ve dogmatik ilahiyatçılardan uzak olmak şart. -
11.
0anan da hoşgörülü bir kadındı