-
1.
+8 -3Kuranda herhangi bir ulusa özel bir ayet göremezsiniz.o dediğiniz sonradan uydurma emevi dönemi hadislerinde olur
ortodoks islam araplaştırır fakat biraz tarih incelediğimizde Türklerin kendine ait bir islam anlayışı oluşturduğunu görebiliriz. alevilik bektaşilik buna yakındır hatta sünnilikte bile bunun izleri vardır
cahil 3.sınıf Türkçüler ve kemalistler islama tak atmadan önce bir düşünün
-
2.
0Ulan amk bidatçi pislik seni, aleviliğin kaynağı ne lan hadis usulü ilminden habersiz cahil seni
-
-
1.
0Namazlarını Türkçe kılıyorlar şamanist inanç temellerine sahipler. herkes hadisleri kendi kafasına göre yorumlar sünnilerde öyle
edit:hadisçi eşari selefi zihniyeti yazacaktım karakter yetmedi amk ben ne yapayım
-
1.
-
3.
+1Al benden de o kadar. Dinin tek kaynağı kurandır.
-
4.
0Beyler @1 in birkaç yazısını gördüm çok tehlikeli fikirleri var tescilli kafir. islamı haşa türkleştirmeyi şaman inancı katmayı düşünüyor hadis inkarcısı sünnet düşmanı ırkçılığı övüyor ayrıca.
Bak gülüm islama giren insan ırkçılığı bırakır. illa ırkçılık cahiliye yolunu seçeceksen gibtirol git göktengrine. -
5.
0hadisler araplaştırmaz kardeşim. şeriatlaştırır. o dediğin bektaşilik felan tarikattir. tarikat bir yoldur. her tarikatin çıkışı aynıdır. tarikat islamın daha güzel yaşanması için gerekli kurumlardır. dediğim gibi. eğitim sistemi farklı okullar gibi tarikatler. fakat sınav aynıdır.
-
6.
0bazı esmer kızların diz kapağını kemiresim geliyor.
-
7.
0Beyler hepinize tavsiyem MATURIDI ve goruslerini okuyun yazdiklarinizin cevaplari orda bi cogunuz kulaktan dolma yazmissiniz yazilari.
-
-
1.
0maturidiyi biraz tanımlasana eşariden iyi olduğunu biliyorum ama ayrıntı lazım
-
2.
0Imam maturidi horosan bolgesinde yasamis ve diger arap imamlara gore pozitif ilimlere olumlu bakan akılcı, vahiyi akıl ile yoğuran 9 ve 10.yy arasinda yasamis turklerin büyük çoğunluğunun az sayida pakistanli ve yine az sayida arap ve farsin itikat imami olarak kabul ettigi onemli bir islam alimidir. Bulundugu donemde baskıcı yonetime karsı hutbeler okumus zulme karsi mucadele etmek gerektigini soylemistir.O donemde din ve devlet islerinin birbirinden ayrilmasi gerektigini soylemistir. Cünkü 'devlet adaminda dini vasif olursa halk onu kutsallastirir her dedigi dogru olur fakat devlet adami politika gereği yanlis seyler yapmasi gerekir ve halk onuda dinden sayar'.Yine iman-amel ayrimi gibi gorusleri de vardir. Daha ayrintili bilgi icin Prof.Dr.Sönmez Kutlu nun makalelerini okumani tavsiye ederim.
-
1.
-
8.
0Aga insanlar bağnazlaşıp asimile oluyolar Allah ile Tanrının ayrı oldugunu savunuyolar
-
9.
-1arkadaşlar üstünlük ırkda değildir takvadadır ilimdedir