-
1.
+1Zaman zaman sözlükte yasanan tartışmalardan gördüğüm kadarıyla islami konularda bilgi sahibi, mevzuyu yalamış yutmuş neredeyse alim düzeyinde arkadaşlar var. Kafama takılan hususları burada paylaşarak bana yol göstermelerini rica ediyorum.
- Tıbbı Nebevi olarak bilinen(peygamber tıbbı) ,icersinde tükürükle tedavi, üfürükle tedavi ve Oksayarak tedavi yöntemlerini içeren. Bizzat Peygamber tarafından tatbik edilmiş ve çevresinede bu tedavilerin uygulanması konusunda salık vermiştir. Sizler bu tedaviler konusunda ne düşünüyorsunuz. Hastalandıgınızda evde tükürük yöntemi uyguluyor musunuz ?
- Yine peygamberin Bulasıcı hastalıklar hususunda söylediği “bulaşıcı hastalık yoktur” cümlesini kabul ediyor musunuz ?
- Peygamberin kendi evlatlığı olan Zeyd in esi olan Zeyneb ile boşanmasından sonra Peygambere Es olması hususunda(hatta bununla ilgili ayet inmesine ahzab suresi 37. Ayet) gorusleriniz nelerdir?
- Peygamberin esleri arasında sevişme sırası konusunda çıkan anlaşmazlık neticesinde gelen Ahzab suresi 51. Ayetiyle Allahın peybamberin(sevişmek için dilediğini one alabilir, dilediğini oteleyebilirsin ) Cinsi münasebetlerine yönelik ayet göndermesi konusunda ne düşünüyorsunuz ?
Bu ve bunun gibi ornekleri çoğaltmak mümkün fakat bunları tartışma ortdıbının kalitesine gore yazmayı daha uygun buldum. Cevaplarınız neticesinde devam edebiliriz. Baslık Islama hakaretten uzak ,tamamen Tartısma amaçlıdır.
Dipnot:Bu yazınıdaki bilgilerin tümü Kurandan ve Buhari ve Müslim gibi tüm islam aleminde temel kaynak kabul edilen islami eserlerin es-Sahih(yani güvenilirliğinden süphe edilmeyen) kısımlarından derlenmiştir. Tartısmak isteyen herkesin acık, küfür ve hakarete gerek yok.. -
2.
+1kanka imamhatiplisin ama bu dediklerin islamdan uzaklaştırıyor deist misin?
not: haklısın panpa kadına değer sadece yatak verilir islamda -
-
1.
0Deist değilim, hatta deistleri arada kalmış görüyorum. Deistlerin mantigi Ne şiş yansın ne kebap. Bilim in tek gerçek olduğunu düşünüyorum..
-
-
1.
0ateistsin o zaman imamhatip den senin gibi biri çıkması tuhaf
-
2.
0Objektif düşünebilen herkesin geleceği nokta bu malesef.
-
3.
0salak salak konuşma ya tamam ateist olabilirsin de objektif düşünebilen herkesin geldiği nokta bu ne demek ? nasıl bi cahil cesareti bu
-
4.
0rahatsız olmana gerek yok,sen kendini objektif görüyorsun, bende öyle. Kişisellesmesin. Yazdıklarıma söylemek istediğin temeli olan bir bilgin varsa onu konuşalım..
-
5.
0hayır kurduğun cümlede mantık hatası var objektif düşünebilen herkes geleceği nokta bu cümlesi objektif değilken nasıl objektif düşündüğünü iddia edebiliyosun ? benim takıldığım nokta o
-
6.
0kaldı ki gerçekten merak ediyorsan sorduğun soruların cevabını inci sözlük te araman çok saçma
-
7.
0Objektif ten kastım mensubu olduğun inancı kenara bırakıp olayı dışardan bakarak değerlendirmen. Bu Hristiyanlik olur budizm olur hı farketmez..
diğerleri 5 -
1.
-
1.
-
3.
+1 -1Bulaşıcı hastalik yokturu neye binaen hangi sartta söyledigini veya söylemedigine bakmak lazim.
Veba ve cüzzam icin bulasmamasi yönünde verdigi talimatlar da vardir. Onlara bakildigi zaman bulasici hastalik konusunda hassas olduğu görülmektedir.
Edit: adam kafasina takilan sorulari adam gibi sormus ne küfrediyosun sizin gibi insanlar yüzünden soguyor bu adamlar bunun vebalinin ne kadar agir oldugunu tahmin edemiyo musunuz ? -
-
1.
+1Buhâri'nin de yer verdigi hadiste, muhafazid'in "hastalıkta bulasma olmaz" sözü
üzerine bir köylü Arabın karsı çıktıgı ve Muham-med'le bu Arap arasında su tartısma
oldugu anlatılır:
- Bulasıcı hastalık diye bir sey yok.
- Nasıl olmaz ey Tanrı elçisi? Bulasıcı hastalık diye bir sey yoksa, benim kumluktaki
develerime ne oldu? Birer geyik gibi (güzel ve saglıklı) idiler. Sonra uyuz develer
katıldı aralanna ve develerimi de uyuz ettiler
131
- Ya ilk uyuz deveye hastalık nereden geçti? Kim geçirdi? (Bkz. Buhâri, Kitabu't- Tıbb
I 25; Tecrid, hadis no: 1928; Müslim, Kitabu's-Selâm 1101, hadis no: 2220. Ve öteki
hadis kitaplan.)
peygamberin anlatmak istediği husus Diyanet yayınlarında söyle açıklanmıştır;
"lk uyuz hastalıgına tutulan devenin bu hastalıgının baskasından, baska bir yerden
geçmedigi, Allah'ın takdiriyle oldugu kuskusuz. Senin develerine uyuz geçmesi de Yüce
Allah'ın takdiriyledir." Böyle demek istemistir.
(Bkz. Tecrid, 1928 no.lu hadis, dipnot: 1,
c. 12, S. 86, Diyanet yay.)
-
1.