-
1.
0neydi lan... neydi neydi ...
-
2.
0insanlar allah a inanır hayvanların ne skime inandıkları hiç bir zaman ortaya çıkmayacak
-
3.
0peki akciğer ne işe yarıyor kan mı üretiyor napıyor
-
4.
0@22 bişey derdimde şimdi ban yemeye gerek yok
-
5.
0@17 yılın zekisi amk
-
6.
0pulmoner halkdilinde akciğer kanda bulunan hemoglobin denilen zımbırtıları o2 ile yükler, hemoglobin denen zıbırtılarda ven (damar) ile vucudu dolaşır co2 ile yüklenir geri kürkcü dükkanı olan pulmonerlere gelir.
-
7.
0bide pulmoner emboli var o farklı konu
-
8.
0ciksi zevk için yaparlar başkada bi tak yok
-
9.
0herkes profesör olmuş mına koyim
-
10.
0@17 şaka olduğunu söyle bin
-
11.
0@17 iyi daşşak geçmiş
-
12.
0@30 ciddi sordum panpa az cahilim sory .s
-
13.
0@11 eyw reis :D nabza göre şerbet kralına maden suyunu vericen demişler aldın maden suyunu.
-
14.
0@32 sana cahil demek olmaz panpa önünde saygıyla eğiliyorum
-
15.
0@33 şişesi sende kalsın panpa, sorun yok
-
16.
0@35 hediyeyi geri çevirmek olmaz şimdi ayıptır. ama hediyeyi hediye etmek sünnetir bizde başkasına veririz artık napalım .d
-
17.
0mantıklı .d
-
18.
0amk o kadar anatomi ve fizyoloji eğitiminden sonra bu malın kopy paste ile imana geldim ya la
-
19.
0içinde akciger olması onun illa nefes aldığı anldıbına gelmiyo ki,
-
20.
0INSAN'I HAYVAN'DAN AYIRAN FARK!...Tümünü Göster
Insan, birçok bakimdan baska hayvânlara, hattâ bazi sifatlari bitkilere ve cansiz maddelere benzer ise de, insani hayvândan ayiran, belli husûsî insanlik sifatlari vardir. Insana insanlik serefi, bu özelliklerinden gelmektedir. Bu özellik, rûhun idrâk yani kavrama, düsünme kuvvetidir. Iyi huylari kötülerinden, iyi isleri fenâlarindan ayiran, bu kuvvettir. Allahü teâlâ, bu özelligi insana verdi ki, bununla yaratanini anlasin. Kalb ve rûh, bu kuvveti ile, yerleri, gökleri inceleyerek, Allahü teâlânin varligini ve yüksek sifatlarini anlar. Sonra, emirlerine ve yasaklarina, yanî Islâmiyyete uyarak dünyâ ve âhiret saâdetine kavusur, felâketlerden kurtulur. Zâriyât sûresinin 56. âyetinde meâlen;
(Insanlari ve cinni, bana ibâdet etmeleri için yarattim) buyuruldu.
Bu âyet-i kerîmedeki (Ibâdet etmeleri için) ifâdesi, (Beni tanimalari için) demektir. Yanî Allahü teâlâyi tanimak, inanmak için yaratildik.
BUNLAR SEREF SAYILSAYDI...
Insanlarin hayvanlara benzeyen taraflari, sehvânî ve gadab kuvvetleridir. Bunun ikisi de, insan rûhu için kiymetli degildir. Bu kuvvetler, hayvânlarda da vardir. Hattâ hayvânlarda, insândan dahâ kuvvetlidir. Meselâ, öküz ve esek insandan dahâ fazla yer ve içer. Arslan, manda ve fil, insandan dahâ kuvvetlidir. Kurt ve kaplan, insandan dahâ çok dögüsür, parçalar. Fâre, kedi, köpek, karanlikta da görür, uzaktan, çabuk koku alirlar. Bütün bu kuvvetler, insan için seref olamaz. Bunlar, seref sayilsaydi, isimleri geçen hayvânlar, insandan dahâ serefli, dahâ üstün olurlardi.
Allahü teâlâ, insana, diger varliklardan farkli olarak rûhun yani sira, akil ve nefis kuvvetleri de vermistir. Insan, aklina tâbi olursa, dogruyu, yaratanina giden yolu bulur. Nefsine tâbi olursa, hayvandan da asagi olur. Cebrâîl aleyhisselâm, akli, hayâyi ve îmâni Âdem aleyhisselâma getirdi ve;
-Yâ Âdem! Allahü teâlâ selâm eder, sana getirdigim su üç hediyyenin birini kabûl etsin dedi buyurur. Âdem aleyhisselâm akli kabûl edince, Cebrâîl aleyhisselâm, îmân ile hayâya;
-Siz gidin buyurur. Îmân;
-Allahü teâlâ bana, akil nerede ise, sen de orada ol diye emretti der. Ondan sonra hayâ da ayni sekilde, Allahü teâlâ tarafindan emrolundugunu beyân ederek, her ikisi de, akil ile berâber Âdem aleyhisselâmda kalirlar. Bu sebeple Allahü teâlâ, kime akil verirse, hayâ ile îmân da onunla berâberdir.
Akli olan, Allahü teâlâya îmân eder. Îmân eden de hayâ sahibi ve edebli olur. Edebi olan da, her seye kavusur. Süfyân-i Sevrî hazretleri;
"Edeb ögrenilmeden ilim ögrenilmez" buyurmustur. Edeb, güzel hallere, huylara sâhib olmak ve utanilacak hareketlerden sakinmak, her hususta haddini bilip, siniri gözetmek hâlidir. Imâm-i Rabbânî hazretleri;
"Edebi gözetmek, zikirden üstündür. Edebi gözetmeyen Hakk'a kavusamaz" buyurmustur. Bahâeddîn-i Buhârî hazretleri bir sohbetlerinde buyurur ki:
"Bizim yolumuzdakilerin su edebi gözetmesi gerekir:
Birincisi; Allahü teâlâya karsi edeptir. Yâni zâhiri ve bâtini ile tamâmen kulluk içinde olmali. Allahü teâlânin bütün emirlerini yerine getirip, yasaklarindan sakinmasi ve Allahü teâlâdan baska her seyi terk etmesidir.
Ikincisi; Resûlullah efendimize karsi edeptir. Bu da is ve hâllerde O'na uymaktir.
Üçüncüsü; hocasina karsi edeptir. Cünkü kendisinin Peygamber efendimize uymasina, hocasi vâsita olmustur. Bu bakimdan, hocasini hiçbir zaman unutmamalidir."
ILIM VE IDRAK KUVVETI...
Insanin kalbine, rûhuna, ahlâkina kiymet verilmezse, insanin hayvândan farki olmaz. Hattâ hayvânlardan asagi olur. Insani hayvândan ayiran özellik, ilim ve idrâk kuvvetidir. Sems-i Tebrîzî hazretleri;
"Âdemoglunun edebden nasîbi yok ise insan degildir. Âdemoglu ile hayvan arasindaki fark budur. Gözünü aç ve gör ki bütün Allahü teâlânin kelâminin mânâsi, âyet âyet edebden ibârettir" buyurmustur.
Netice olarak insani hayvandan ayiran fark, edeptir. Edep hududa, sinirlara riâyet etmek, o siniri, asmamak, tasmamaktir. En büyük edep ise, ilahi hududu muhafaza etmek, gözetmektir.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 10 02 2025
-
brolarım benim incel manifestosu ne zaman gelir
-
anidenn gelen cccrammsteinccc adlı yazarıı
-
şu tarz başlıklar
-
türk erkeği kaçınılmaz son
-
günaydıncan tayfa
-
souki bu video hakkında ne düşünüyorsun
-
akomdan iatanbula kar uyarısı
-
nikli başlıkları okudukça bendeki minimum keyif
-
tom kaulitzz bromunn çaylağı kalkmalı
-
baktıgınız benim gördügünüz sizsiniz
-
zz top z nasıl bir
-
size 10 milyon dolar vereeceklerr
-
beyler baliye çok hesaplı tur buldum
-
analını gibtirtmek isteyen inciciler
-
hani lan kurtlar vadisi ile çocuklar duymasın
-
bana intihar et yazar mısınız
-
bugün kısıklı civarında bi inciciye arkadan girdim
-
zalinazort acaip hafifledim
-
inci sözlük olmasaydı ben
-
tom kaulitz ve kurtcocain çaylak
-
askere gıtmeden önce
-
mine tugayın ayakları nasıl kokuyordur
- / 1