1. 1.
    +1
    üstinsana giden yoldaki en büyük taş'ın ahlak'ın getirilerinden bir zütverenlik. evrimsel olarak engelliler güçsüzdür ve seleksiyon içinde olmaları gerektiği gibi yaşamak zorundadırlar. nasıl ki penisi kısa olan bir erkeğin partnerini mutlu edememesi gibi. nasıl ki avlanmayı öğrenmeyen zütlek aslan yavrusunun zayıflıktan ölmesi gibi.

    gerekli koşullar oluştuğunda yani şu an içinizdeki 'nasıl söyleyebiliyor bunları bu hayvan?' sorusu silindiğinde buna hep beraber güleceğiz.
    ···
  2. 2.
    -1
    @21 'sorun' 3. sayfa gazete haberlerinde, engelliye tazyikli su sıkan poliste, içest ilişkilerde, ferre sitelerinde en çok aranan kelimenin 'mom' olmasında, dünyanın en çok tutan dizilerinin ahlakilikten sıyrılmış olmasında, çocuk katledilişlerinde, 'sorun' ahlakta. öyle bir şey yok. sorun değil bunlar realite. 'ecce homo' gerçek insan yani. ahlak insanı daha da güçsüzleştiren ve mutsuzlaştıran bir olgu.
    ···
  3. 3.
    +1
    @22 sosyal yaşam için gerekli ki ahlak oluştu dıbına koyayım üstinsana ahlaktan kurtulup dönüşücekmişiz .sosyal canlılarız dıbına kodugum bencilliğe ve ahlağa aynı anda sahip olunabilir vicdan göstermenin duygusal geri dönüşü var insana. senin istediğin gibi olsak senden aldığım borcu artık gibsen ödemem bacını gördüğüm yerde giber tüyerim yolda giderken yavaşlamamak için yolun kenarında kalp krizi geçiren anana selam çakar devam ederim bu mu üstinsan aq
    ···
  4. 4.
    +1
    insan ırkı evrimsel süreçte engelli bireylerini koruyabilecek şekilde zekasını geliştirdiği için engelli bireylerin doğal seleksiyonda elenmemesi mantıklı görülebilir. Engelli bireyleri kurtaran bireysel yeteneklerinden ziyade insan ırkının süregelmiş birikimidir. Şu an seni doğaya salsak sen de gib gibi kalırsın muhtemelen. Saçma sapan konuşup insanı sinir etme
    ···
  5. 5.
    0
    @17 işte sen şu ana dek yerleşik yaşantının oluşmuşluklarıyla düşünüyorsun. iyiliği farkındaysan parantez içinde yazdım. şimdiye kadar düşündüğün iyi ve kötü kavramlarını unut. sadece bir yanılsama çünkü. ben üzerine kurulu bir 'iyilik' oluşmalı üstinsanda.
    ···
  6. 6.
    0
    ben de o noktoda ben üzerine kurulan yeni iyilik düzeninin dünyayı daha kötü yerlere zütüreceğini savunuyorum işte. Bundan 3000 yıl önce insanlar çok daha kötü, dünya çok daha iyi bir durumdaydı. Hadi onu da geç, 1000 yıl önce hem dünya hem de insanlık çok daha iyi bir durumdaydı. Şimdi o bahsettiğin insanlık kavrdıbını unut, yenisi gelecek diyeceksin ama o çok ütopik işte bu düzeyde. Bahsettiğin yeni kavram muhtemelen insan ilişkileri ve empatiden tamamen sıyrılmış, bireysel avantajları gözeten bir olgu olacak. istediğin buysa saygı duymak lazım o da bir görüştür tabii ki
    ···
  7. 7.
    0
    @19 evet empatiden, bu üstünkörü gereksiz ahlak'tan sıyrılmış bencillik üzerine kurulu olacak bir düzen. ayrıntıları da var lakin özüyle bu şekilde. bir de hala günümüz iyi'sini ve kötü'sünü kullanarak betimliyorsun her şeyi. bundan sıyrılmak lazım.
    ···
  8. 8.
    0
    @16 o zaman niye engellilere hassasiyet göstermiyoruz kendinle çelişiyosun dıbına koyayım evrimsel olarak bu noktaya gelmişiz ahlak oluşmuş ona uyuyoruz bizde sorun nerde ?
    ···
  9. 9.
    0
    muhtaç bireyi zor durumdan kurtarma içgüdüsünün insanlığın sonradan geliştirdiği yapay bir duygu olduğunu düşünüyorsan sürüdeki topal yavruyu aslanlardan kurtaran fil sürüsünü izlemeni tavsiye ederim. evrimsel süreçte kendinle birlikte kabilendekileri kurtarabilmek de bir artıdır. Ha kurtarılmasa daha sağlıklı genler gelecek nesile aktarılabilir haklısın ama hiç kimse kendi canından birini gelecek nesile aktaracak genleri düsünerek imha etmez. ister insan olsun ister başka canlı. çocugunun engelli doğdugunu düsün ondan sonra yaz bu yazdıklarını
    ···
  10. 10.
    0
    okuyanı gibsinler
    ···
  11. 11.
    0
    hayvanların bile ruhu olduğuna inanırım da, senin inanmam. vicdan denen bir şey var.
    ···
  12. 12.
    0
    saçları dökülen, kısa boylu, çelimsiz insanları da öldürek amk
    ···
  13. 13.
    0
    hayvanlara da acımıyordur bu ırzını gibtiğim
    ···
  14. 14.
    0
    kötülüğünü savunamayıp iyiligini olusturabiliyorsak iyiligini savunamayıp kotulugunu de olusturabiliriz aynı derecede mantıklı. kötü olan tarafın gerçeklesecegini öngürmek icin de cok zeki veya kahin olmaya gerek yok. hangi gelişmemiz iyiye gitti şimdiye kadar amk
    ···
  15. 15.
    0
    @15 toplum dediğin doğada meydana geldi burada gelişti ve burada yaşıyor zira. ayrı paralel bir mecrada değil.
    ···
  16. 16.
    0
    @3 bu lafı güzafları sana söyleten gibik ahlak normları. dürtüler değişmez. ve dürtüler bir engelliye hassasiyeti istemez. sadece öz benliğini düşünür.
    ···
  17. 17.
    0
    @5 empati de bir ahlak yan etkisidir. ve şu gibik oluşkun toplumda bunu düşünmek senin de hissettiğin gibi acı verici olabilir. lakin bütün bunlar yıkılmalı. ve değindiğin gibi üstinsan topluluğunda gelecek nesile daha sağlıklı bireyler vermek makul olanı olacaktır.
    ···
  18. 18.
    0
    ulan tam da bunun üstüne denk geldi. bugün haberlerde izledim şirketten eve dönünce. bir öğretmen doğuştan beyin felci geçirmiş bir kız çocuğuna yürümeyi öğretmiş. başarmış bunu. engelli çocuk yarında birlikte miyiz? diye soruyordu hocaya.

    işte yaşamın aynası tam olarak bu.

    engel mi?

    sen gözlerini bağla ve caddeden karşıya geçip marketten bir şeyler al ve eve geri gel. bakalım engel mi çocuğum.
    ···
  19. 19.
    0
    bi gün engelli olursun da karşıma çıkarsın bin. babam da engelli. senin annen baban da engelli hale gelebilir. öldürecen mi onları yavşak.
    ···
  20. 20.
    0
    günün birinde engelli olursan göstereceğim hassasiyetin tanımını yapmışsın amk kaşarı.

    sonuçta sen de ben de bir engelli adayıyız ama seni sakat bırakmayı çok isterdim.
    ···