+3
bekle editleyecem
edit: O zamanlar, Japon sanatçıların bir çoğu gözlerini batı sanatına çevirdi ve batı sanatının işçiliğini ve estetik standardını derinlemesine inceledi. Açık görüşlü ve yenilikçi boyama sanatçılarından biri olan Yamamoto Hosui, kendisine hayran olan artist Kuroda Seiki ile birlikte Japon sanatını, Yoga'yı Japon sanat döngüsüne tanıtma açısından baskın bir şekilde yeni bir dalgaya doğru yönlendirdi. Konumuz olarak Yamamoto Hosui'yi ele alalım, erken boyama tarzı; Wenrenhua denen ve ayrıca Japoncada Bunjinga olarak bilinen bir nevi geleneksel Çin boyamasından ileri gelen Nanga'ya atfedildi. Bununla birlikte, Paris'teki yurtdışı çalışmalarından sonra, boyama tarzında işini daha batı görünüşlü hale getiren büyük bir geçiş oldu. Japonya'ya döndüğünde özellikle Japonya'daki Barbizon okulunun Fransız çizim tekniğini öğretti. Hosui’nin çalışmalarına ait bazı özellikler aslında, gerek Neoklasizm gerekse Romantizm karakterlerini birleştiren başka bir Fransız sanat türü olan Akademik sanattan gelmiştir. Dolayısıyla, batı toplumsal değerlerin ve estetiğin, geleneksellikten modernizme bir geçiş ile tam olarak Japon sanatçıların boyama fikirlerini nasıl değiştirdiğini ortaya çıkarmak için Yamamoto Hosui’nin çalışmalarını çağdaş Fransız sanatçıların diğer çalışmaları ile karşılaştırmak suretiyle derinlemesine analiz edelim.