1. 26.
    +1
    @62 doğru ccc devlet baba ccc aramızda kopyacı hırsız entel binler var gandrıkçı kemale özenmişler
    ···
  2. 27.
    +1
    @84 bilmiyorum
    @86 ispanya komünist partisi mi kanka
    ···
  3. 28.
    -1
    @167 tekrar okumayı düşünüyorum cevap doğrumu ?
    ···
  4. 29.
    +1
    şuku vericem vermezsem vermediğim kişiyi gibiyim

    ayrıca entry giren diğer fakir lerde soru sorabilir ama şuku isterlerse skimi yesinler

    soru : materyalizm nedir ?
    ···
  5. 30.
    +1
    @164 okuduğum kitabı unuttum mk

    bastil-bastile bastille hangisi ? tam emin değilim ama fransızcayı mantıken düşünürsek 3. südür muhtemelen
    ···
  6. 31.
    +1
    faydacılık ya da pragmatizm hem iyinin teorisi hem de doğrunun teorisidir. i̇yinin teorisi olarak faydacılık refahcıdır (welfarist). i̇yi en fazla faydayı sağlayandır ve burada fayda zevk, tatmin veya bir nesnel değerler listesine göre tanımlanır. bir doğru teorisi olarak ise faydacılık neticecidir (consequentialist). doğru hareket bir şeyin uygulanabildiği ölçüde gerçek olduğu savına dayandırılmıştır. buna göre eğer bir olgu ya da görüş pratikte uygulanabiliyorsa ve başarı veriyorsa o şey mekanizmaları tartışılmaksızın doğru kabul edilmelidir, tersi durumda da yolunda gitmeyen şey araştırılmaksızın çöpe atılmalıdır. ampirizm ile yakın alakası olan bu felsefi akımı teorik düşüncenin tam tersi olarak nitelemek yanlış olmayacaktır. faydacılık ilk olarak 18. yüzyıl i̇ngiltere'sinde jeremy bentham ve diğerleri tarafından öne sürülmüştür. fakat epikür (aipikuros) gibi antik yunan filozoflarına kadar geri gidilebilir. i̇lk kez ortaya atıldığında iyi en fazla insana en fazla mutluluğu getiren şey olarak tanımlanmıştı. ancak daha sonra bentham iki farklı ve birbiri ile çelişme potansiyeli olan kavram içerdiğinden birinci kısmı atıp sadece “en büyük mutluluk prensibi” demiştir.
    hem bentham'ın hem de epikür'ün formulasyonu hedonistik nedenselliğin farklı tipleri olarak düşünülebilir çünkü hareketlerin doğruluğunu sebep oldukları mutluluğa göre ölçüyorlardı ve mutluluğu zevkle tanımlıyorlardı. ancak bentham'ın formulasyonu ferdi olmayan bir hedonizmdi. epikür'ün kişiyi en mutlu eden şeyi yapmasını tavsiye etmesine karşılık bentham herkesi en mutlu yapacak şeyi yapmayı uygun görüyordu.
    john stuart mill "utilitarianism" isminde ünlü (ve kısa) bir kitap yazmıştır. mill bir faydacı olmasına rağmen bütün zevklerin aynı değerde olmadığını ileri sürmüştür. “mutsuz bir sokrat (sokrates) olmak mutlu bir domuz olmaktan yeğdir” sözü bu görüşünü anlatır.
    faydacılığı eleştirenler bu görüşün birkaç problemi olduğunu söylemişlerdir. bunlardan biri değişik insanların faydalarının karşılaştırılmasının zorluğudur. i̇lk faydacıların çoğu mutluluğun felisifik hesap (felisific calculus) ile sayısal olarak ölçülebilip karşılaştırılabileceğine inanıyorlardı ama pratikte bu hiçbir zaman yapılamadı. değişik insanların mutluluğunun kıyaslanmasının sadece pratikte değil prensipte de mümkün olmayacağı ileri sürülmüştür. faydacılığın savunucuları bu problemin iki kötü seçenek arasında karar vermek zorunda kalan herkesin karşılaşabileceği bir problem olduğunu söyleyerek karşılık vermişlerdir. bir milyar insanın ölmesiyle bir kişinin ölmesinin aynı derecede kötü olduğunu söyleyemiyorsanız bu problemi utilitaryanizmi red etmek için kullanamazsınız demişlerdir.
    faydacılık sağduyu ile çeliştiği için de eleştirilmiştir. örneğin kişi kendi çocuğunun hayatı ile iki yabancının hayatını kurtarmak arasında seçim yapmak zorunda kaldığında kendi çocuğunu kurtarmayı seçecektir. ama faydacılar iki yabancıyı kurtarmanın gelecekte daha fazla potansiyel mutluluğa sebebiyet vereceğinden tersini tercih etmeyi destekleyeceklerdir.
    bu akımın -bir şey uygulanabildiği ölçüde doğrudur- şeklindeki savı ise hiç bir teorik mekanizmanın tartışılmasına izin verilmeden bir şey özden yoksun olduğu halde başarılı bile olsa kabul gördüğünden eleştirilmiştir. sözgelimi birbirinden farklı seceneklere sahip bir soru hiç bir bilgi sahibi olmayan kimse tarafından rastgele ama doğru yanıtlandığında faydacılıga göre o şey artık mutlaklık kazanmıştır. bu kişinin bilgili eğitimli ya da zeki olması pek de önemli unsurlar değildir. tersi durumda da çok iyi eğitimli ve yetenek sahibi kişiler toplumda iyi statülere erişemediğinde onların gerizekalı ya da cahil olarak damgalanmaları bu akım yüzündendir. kısacası faydacılıkta önemli olan öz değil biçimdir, olayların teorik akışı önemsizdir mutlak olan daima pratik başarı olarak kabul edilir.
    daniel dennett kararlarımızı yönlendirmek için faydacılığın kullanmasının sınırlarını belirlemek için three mile adasını örnek olarak kullanır. bu nükleer santraldaki kaza iyi mi yoksa kötü bir şey miydi? bu kaza birçok kişi tarafından nükleer enerji politikasına yaptığı etkiler yüzünden yararlı olarak görülmekteydi. (neticede çernobil kadar kötü bir kaza değildi). dennett faydacılık açısından tüm kanıtları tartıp bir karara varmak için hâlâ daha erken (aradan geçen 20 yıla rağmen) olduğunu söylemektedir.
    burada söz edilen sıkıntılardan kurtulmak için faydacılığın değişik çeşitleri ortaya atılmıştır. faydacılığın geleneksel şekli en fazla fayda getiren hareket en iyi harekettir diyen hareket faydacılığıdır. buna alternatif ise en iyi hareket en fazla faydayı sağlayacak kuralın emrettiği harekettir diyen kural faydacılığıdır.
    örneğin bir kişi yalan söylerse en fazla faydayı elde edeceği bir durumda olsun. hareket faydacılığına göre en doğru hareket yalan söylemektir. ama genel kural olarak doğruyu söylemek o kişiye daha fazla fayda sağlayacağını kabul edersek kural faydacılığı açısından doğruyu söylemek gerekmektedir...

    ayrıca amua koyim pragmatiklik..

    7/8 sayfa var ama 8.sayfa boş ne iş anlayamadım a.q.
    Tümünü Göster
    ···
  7. 32.
    +1
    ben seni şukuladım @81 birazda olsa sende mutlu ol diyee
    ···
  8. 33.
    +1
    poum amk bi gib bildiginiz yok . sen de ver şukumu
    ···
  9. 34.
    +1
    otsbir in bilimsel adı
    ···
  10. 35.
    +1
    soru 2 : harakiri ne demektir doğru cevabı veren hakarakiri isimli üyeyi gibebilir
    ···
  11. 36.
    +1
    gibin sağolsun panpa
    ···
  12. 37.
    -1
    funeral bilgi yarışması yapacaksan önce o -mi eklerini ayrı yaz koçum
    ···
  13. 38.
    +1
    John Nash'i mi yazsın?
    ···
  14. 39.
    +1
    @2 gibtir ipne
    @3 bilmesek yutturucak
    @4 jigalo terk
    @5 yaratıcıydı
    @6 entellik yapma
    @9 doğru ama kopya soru iptal gibtirin dağılın
    @10 güzeldi ama babayı al

    @9 şaka lan fakir al şukunu cevap doğru
    ···
  15. 40.
    +1
    matarayı yala remzim nin kısaltması.

    evet diğer soruyu alıyım.
    ···
  16. 41.
    +1
    maddecilik yazıyo panpa
    ···
  17. 42.
    +1
    @140 ben bıktım birazda sen sor sen şuku dağıt
    ···
  18. 43.
    -1
    temel anlayışın materyallerden oluştuğu, toplulukların bu amaç uğruna toplandıkları ideoloji materyalizmdir..
    ···
  19. 44.
    +1
    hakkari türkiyenin bir ilçesidir panpa.
    @aynştaynım.
    ···
  20. 45.
    -1
    @120 gibmiş
    ···