1. 39.
    0
    @38 panpa her toplumun işleyişi kendi kurallarını yaratır.

    günümüzde pek farklı olduğunu savunabilir misin? mesela allah özene bezene yaratmış ama bedenini sermaye olarak ortaya koyup bunun üzerinden para kazanan adriana lima ne kadar özgür ve ahlaki bakımdan ne kabul edilebilir bir noktada? neden genç kızlar amaçsızca soyunup kendilerini ifşa etme gereği duyuyorlar? ayrıca kölelik sadece kadınlar için söz konusu olan bir durum değil, mesela doğu anadolu'da sadece kadınlar değil erkekler de ağanın malıdır. ağa haricinde kimsenin mülkiyet hakkı yoktur, toprağı bırakıp gitme, ekip biçmeme hakkı yoktur.
    ···
  2. 38.
    0
    eski romanın ataerkil niteliği hat safhalarda idi zaten kadının yeri dışında aile reisi bir erkek olmak meclise seçilme sebebiydi
    ···
  3. 37.
    0
    @35 işte bu yüzden bir iş bölümü ve ayrımın olduğunu savunuyorum ancak eşitsizliğin olması yanlış bişey nasıl insanlığın varlığının devamı konusunda bir ayrımcılık söz konusu olmuyorsa toplumsal hayatta da bu eşitsizliğin yapılmaması gerekirdi kadının mal gibi alınıp satılması kanunlara işlenmemeli onurunun zedelenmesi derecesine gelmemesi gerekirdi
    ···
  4. 36.
    0
    @36 panpa sadece semavi dinler de değil antik yunan'da da öyle.

    antik yunan'da kadınlar evden dışarı çıkmazmış ve olabildiğince küçük yaşta evlendirilirmiş. evden dışarı çıkan kadınlar toplumsal olarak hakir görülürmüş. hatta bu yüzden evden az çıkan kızların tenleri daha beyaz olduğundan erkekler beyaz tenli kızlarla evlenmeyi tercih ederlermiş. kısacası tek tanrılı toplumlardan önce de olan bir alışkanlık bu.
    ···
  5. 35.
    0
    panpacığım üstad lars von trier'ın da antichristde dediği gibi, kadın deccaldir. kadının toplumda yeri, semavi dinlerde zaten belirlidir. kadını erkeği cennetten kovduran, riyakar, günahkar, amı zütü falan öyle. yahudilikte lilith ve yakından tanıdığımız havva kadın figürününü bizlere böyle empoze ettirtmiştir. şimdi efendim avrupai ülkeler daha laikçi olduğu için dinlerin şeytani tasvirini es geçmiş ve kadına daha değerli bi yer vermeyi göreceli olarak başarmıştır. ama biz, bilsekte bilmesekte bu şeytani yaratığı dışlamaktayız. bence gay olalım. hıhı evet.
    ···
  6. 34.
    0
    @34 aslında ilkel toplumlardaki yaşam koşullarını düşündüğümüzde bu normal dostum.

    şöyle ki kadın kendi kendini savunmaktan aciz. bedenen zayıf. avcılıkta pek başarılı olmadığı gibi mezopotamya tarzı ağır tarımda da işe yaramaz. zira bunlar bedensel güce dayalı aktiviteler. uygarlığın ilk safhasında ortalama yaşam süresinin 30 olduğunu ve çoğu kadının doğumdan sonra öldüğünü, ölmese bile en azından birkaç ay boyunca bedenen olağadışı zayıf düştüğünü -loğusalık sebebiyle- ve en azından birkaç yıl boyunca çocukla ilgilenmesi gerektiğini düşündüğümüzde kadının neden geri planda kaldığını anlayabiliriz.
    ···
  7. 33.
    0
    @31 bende toplumsal hayatta bir iş bölümü olduğunun savunurum ancak bu şekilde bir eşitsizlğin olması üzücü ve kabul edilemez kadının üstlendiği görevi küçümsemek ve haklarını hiçe saymak en azından çağın geresinde bir tutumdur
    ···
  8. 32.
    0
    ancak batı tipi sanayi toplumlarında durum tam tersi.

    kadın ve erkek iş alanları bakımından birbirinden ayrılsa da kadınlar da erkekler gibi ya fabrikalarda amele ya da bürolarda beyaz yakalı olarak çalışmak zorunda. zira büyük aileden çekirdek aileye geçiş, kadının ev içindeki görevlerinde azalmaya neden olduğundan bir süre sonra kadın, evde işlevsiz hale geliyor. kendine yatersiz bütçeye sahip olan hanelerde bu bir sorun, ancak kendine yeter hanelerde kadın adeta ıskartaya çıkıyor. köyde yaşayan kadınlar oldukça üretken şehirde yaşayan kadınların altın günü, plates gibi ıvır zıvırla uğraşması hep bu yüzden.
    ···
  9. 31.
    0
    ataerkil toplumda kadının yeri kocasının yanıdır.
    ayrıcana dünya onların elinin altındadır.
    evet..
    ···
  10. 30.
    0
    özellikle doğu anadolu gibi hala feodal yapının egemen olduğu toplumlarda kadının başlıca görevi haneyi çekip çevirmek, çocuk doğurmak ve bu çocukları büyütmek, evdeki küçük üretimlerle ev ekonomisine katkı sağlamak. kadın ve erkek, yaşam alanı ve üstlendiği görevler bakımından tamamen birbirinden ayrışmış olduğundan, sosyal anlamda aralarındaki eşitsizlik de artıyor.
    ···
  11. 29.
    0
    @27 bayrağa ve özellikle dile yansımış olan kalıplar toplumun aynasıdır haklsın
    ···
  12. 28.
    0
    ne diyo beyler bunlar ben anlamadım amk
    ···
  13. 27.
    0
    @25 panpacım eski mezopotomya toplumlarından birinde olan bir yasa aynen şu şekildedir -erkek borcuna karşılık karısını verebilir-
    ···
  14. 26.
    0
    @24 anaerkil yapı temelde var zaten. bu yapıyı türklerde ele alacak olursak selçukluların çift başlı kartal simgesi anaerkil topluma, en azından kadın erkek eşitliğine en somut örnek
    ···
  15. 25.
    0
    @22 güzel bir bakış açısı buna ihtiyacımız vardı panpa sohbetimize zenginlik kattın
    ···
  16. 24.
    0
    @23 unutmuşum panpa. çıkarken kapatırım neyse muhabbete devam.
    eskiden erkekler kadınları mal olarak görürdü ama şimdi bu durum değişti diye düşünmekteyim. artık kadınlar bizi kullanıyorlar.
    ···
  17. 23.
    0
    @21 milat öncesi toplumların hukuk normları bizi hayal kırıklığına uğratıyor aslında anaerkil toplum yapısını görmek zor bir hal almış durumda eski sümerde mal gibi kullanılan kadınlar yasalarca onay almış halde bulunuyor
    ···
  18. 22.
    0
    @20 müstehcen ağırlıklı bi yazı yazmışsın panpa ama bunu kınanamamız gerekmiyor düşünceler özgürdür kısmen haklısın bu arada entel genç modun açık kalmış dikkat et
    ···
  19. 21.
    0
    panpa şimdi tarım toplumlarında sanayi toplumlarında bu durum farklılaşıyor.

    köyden kente göçle beraber aile yapısında bir değişme var, bu konuya eğilebiliriz.
    ···
  20. 20.
    0
    --spoiler--
    Bu toplumlarda erkeklere kadınlardan daha çok saygı gösterilir. Bu erkek üstünlüğü ilkesi etrafında, toplumun kültürü, adetleri, inancı ve mitolojisi, anaerkil düzenli toplumunkinden farklı bir biçim oluşturur.

    Ataerkillik sözcüğü Türkçe kökenlidir. Türkçe'ye Fransızca'dan geçmiş olan ve batı dillerinde Ataerkillik manasında kullanılan patriarka sözcüğü ise Latince patria (baba) ve Yunanca achein (hükmetmek) kelimelerinden türemiştir. ataerkilliğe dayanan, ata erki temelli olan oluşumlara "ataerkil" veya "patriarkal" denir.

    Modern dünyada dahi ataerkilliğin hakimiyeti neredeyse tartışılmazdır. Bununla birlikte, ataerkil olduğu söylenen toplumlar arasında büyük farklılıklar göze çarpmaktadır. Ataerkillik, maço kültürün yaygınlaşmasına da zemin hazırlamıştır. Bazı tarihçilere göre ataerkillik (partiyarka) dünya toplumlarına egemen olmadan önce bazı toplumlarda bazı toplumlar anaerkil bir düzene sahipti, bazılarında da cinsiyet egemenliği bulunmamaktaydı.
    --spoiler--

    am züt meme **
    ···