1. 59.
    0
    incide entel arayan aklını gibeyim
    ···
  2. 58.
    -1
    @55 insanların şu anki yaşadıkları hayatı güzelleştirmeleri derdine düşmesi ancak refahla mümkün olur. yani modern toplumda eşitliğe giden yol yine ekonomik
    ···
  3. 57.
    0
    @56 şu anda bi ayrımcılıktan bahsetmiyoruz zaten panpa onu ancak feministler yapar
    ···
  4. 56.
    0
    ataerkilmi ne ataerkili ataerkil ne arar la bazarda ben öle bişi görmedim ben 55 yaşınadyım biz araba alışverişi için gelioz bura ataerkil olarak bize gelmez müşteri
    ···
  5. 55.
    0
    amklarım nüfusun çoğunluğu büyük şehirlerde yaşıyo, amlılar yasalarla korunuyo, bir elleri yağda bir elleri balda, face hesapları sex randevusu dolu, herbirinin enaz 3 tane fakbadisi, kapısının önünde yatan enaz 5 tane züt yalayıcı adamı var. siz gelmiş aterkil bıdı bıdı gibtirin lan bu ülkede erkekler eziliyo. eşşek gibi çalışan para kazanan biz, it gibi iktidar ego mücadelesi veren biz, tavlayan biz, terki boynuzu yiyen yine biz. sonra aterkildi gibti soktu. az bile ataerkiliz amk...

    not: sadece gideri olan gibilebilir amlıları ortalamaya aldım...
    ···
  6. 54.
    0
    @53 hukuk normlarının değişmesi; toplumların düşünce yapısı, fikir dünyası ile alakalıdır melesela; fransız ihtilalinden sonra insanların özgürlüklerine olan düşkünlüğü artmış insan odaklı kuralların getirilmesi savunulmuş -avrupa insan hakları bildirgeside insan odaklı hukuk kurallarına örnek teşkil eder- veya darwinin teorisinden sonra bazı insanların bir boşluğa düşmesi ve şu anda yaşadıkları hayatı güzelleştirme gayrtine düşmeleri yine insanların düşünce yapısını etkileyen olaylardandır ve direk olarak hukuk kurallarının değişmesini etkiler niteliktedirler.
    ···
  7. 53.
    0
    kadının geri okudum panpa
    kusura kalma by
    ···
  8. 52.
    0
    @52 peki hukuk normlarını kim değiştiriyor panpa? niye değiştiriyor?
    ···
  9. 51.
    0
    @48 düşünce yapısı gün geçtikçe değişti, hukuk kuralları insana verilen önemin artırılması ve toplumsal eşitliğin sağlanması konusu üzerinde geliştikçe; yani insan odaklı bir hal almaya başladıkça söylediğin durum oluştu. ataerkil toplum yapısı gidiyor ve yerine eşitlik formları geliyor hal böyle olunca erkek kadın üzerinde ki etkisini kaybediyor yani kısaca -değişen hukuk anlayışı-ndan dolayı
    ···
  10. 50.
    0
    incinin entellerimi olur lan varsa yoksa am züt meme diyecek kadar kültürlüyüz
    ···
  11. 49.
    0
    @44 elbette erkeğin zaafı olduğu için kullanıyor ayrıca düşün erkek ve kadının fiziksel olarak eşit seviyede olduğunu en ufak bi kusurda dayak yemeyi göze alarak kavgaya girebilecek mi bahsi geçen erkek. elbette zayıf görüp günün stresini veya sinirini çıkarma dürtüsü oluşuyor içinde
    ···
  12. 48.
    0
    @1 kaşardır panpa.
    ···
  13. 47.
    0
    günümüzde asıl sormamız gereken soru şu bence: yıllardan beri bir şekilde devinimini sürdüren ataerkil topluluklar niye yıkıldı? modern erkek neden kadın karşısında eskisi kadar güçlü duramıyor? erkeğin üstünlükleri neden elinden alında. sonuç olarak sosyal bir eşitsizlik hala mevcut, hala birileri diğerlerine tahakküm ediyor? ama neden özellikle erkekler kadınları üzerindeki hakimiyeti kaybettiler?
    ···
  14. 46.
    0
    ekşici bin
    ···
  15. 45.
    0
    @44 panpa tarım toplumları için konuşuyoruz modern dünyada elbette fiziksel güçsüzlüğün bir önemi yok.
    ···
  16. 44.
    0
    güzel bağladın panpacım tebrik ediyorum * birde o toplumlarda fiziksel güç ön plandaydı bugüne oranla bu da büyük bir değişim gösterdi yani eşitlik ortdıbının oluşmasında önemli rolü var.
    ···
  17. 43.
    0
    @40 41 42 fankiler, kadının bedeni, amı zütü memesi demişiniz de kadın bunu bu şekilde kullandığı için mi durum bu yoksa erkeğin bunlara zaafı olduğu için mi. şahsen, fiziksel güçsüzlüğe inanmıyorum, mesela bir ellilik bir prof tanırım herkes önünde saygı duruşuna geçer. vursam ölür ama söz konusu bile değil. bence erkeğin kadını ezme sebebi, kadına olan zaafının kendini ezmesi de olabilir.

    e o zaman da kadın ne amk onun zaafı yok mu. ya da neden biz de çok. yoksa ataerkil olduğumuz için mi. paradoks oldu panpalar.
    ···
  18. 42.
    +2
    ataerkil düzende kadinin yeri yoktur. düzenin sahibi erkektir cünkü ve tabiki kadinin da sahibi erkektir. insanligin ilk evresinde anaerkil düzen hakimdi. özel mülkiyetin gelisimi ve tabiki elde edilen özel mülkün gelecek nesillere aktarabilme derdi ile varis konusu mevzu haline geldi. mal mülk edinen erkek kendi kanindan bir varisi garantilemek icin kadini önce bekarete sonra da cinsel sadakete zorladi. tek eslilik böyle gelisti. bu tek eslilik tek yönlü oldugunu da unutmayalim. kadin mutlak tek eslilige mahkum edilirken, erkegin baska cinsel partnerlere yönelmesi "elinin kiri" sayildi. onun icindir ki namus kavrami hemen hemen tamamiyla kadin üzerine kuruludur. tipki özel mülk gibi, kadin da aslinda özel mükün bir parcasidir. baslica görevi de mülkün ayni ailede kalmasini saglamak icin erkegine onun kanindan cocuk dogurmaktir. kadinin cinsel sadakatsizlik yüzünden cezalandirilmasinin, öldürülmesinin, siddet görmesinin temelinde özel mülkiyet yatmakta. özel mülkiyetin kalktigi dünyada ataerkil düzen kalmaz, kadin mal konumundan cikar. dogurganligi yüzünden üstelike rkekten daha üstün sayilir.
    ···
  19. 41.
    0
    @41 evet panpa.

    ben meseleye şöyle yaklaşıyorum.

    her çağ için ekonomik düzeni baz alarak düşünmek lazım. alt yapı üst yapıyı belirliyor büyük ölçüde. kadın hor görülüyor çünkü ekonomik olarak işlevi zayıf. ama bu erkeklerin yüceltildiği anldıbına gelmiyor. sadece erkekler, kadınlardan biraz daha fazla saygı görüyor, o da ekonomik olarak biraz daha işlevsel olduğu için. günümüzde kadın-erkek eşitliğinin tartışılması, bedeni çalışmadan ziyade zihinsel çalışmanın önplana çıkmasından dolayı. iki cins de aynı verimi verdiğinden artık ikisi arasında sosyal statü bakımından pek bir fark kalmadı.
    ···
  20. 40.
    0
    @40 zaten konunun bütün esprisi bu noktada; -fiziksel özellikler- bu durumundan dolayı ne eşitsizliğin yapılması ne de, bu işi rant elde etme durumuna dönüştürmesi kabul edilemez bütün olayımız kafamızın içinde ki o nesne olmalı . kadın oldğu için hakları alınması veya kadın oldğu için soyunarak para kazanması aynı seviyede olaylardır benim açımdan
    ···