1. 101.
    -1
    4 adımda anlatıyorum

    1- mantığına sokayım
    2- allah'ın şüphesiz sonsuz gücü olduğu kesin. ama insani yaratmaktaki amacı senin dediğin değil. diyorsun madem sonsuz güc"üm" var neden böyle bir şey yapay"ım". sen bunu demekle kendi aklınla allah'ın gücünü bir tutmuş oluyorsun. allah insanı irade ile yaratmış ister inanırsın ister inanmaz yanarsın demiş. benim fikrimi soracak olursan senin söylediğine göre "allah'ın zevki" çok saçma bir kavram. sadece bi imtihan ötesi yok kardeşim.
    3- şu aç çocuk topuklu karı meselesine gelince: zekât sana farz kılınmış kendi malından ver ki o çocuk aç kalmasın kendi zevkinden ver ki o çocuk orda yalnız kalmasın. " dünya senin etrafına dönmüyor bak neler var " mantığıyla düşün, çok farklı bir sonuca varacaksın.
    4- gibtir git şimdi
    ···
  2. 102.
    +1
    @12 hakklı verdim şukunu
    ···
  3. 103.
    0
    @78 panpa anlam çıkarma olayını boşver. o ayette 5 kere peygamberin eşleri diyor. ben daha bişey diyemem sana. o ayet kesin ve net peygamberin karılarına allah tarafından gönderilmiş bir ayet.

    orda demiyor ki "ey müminlerin eşleri olan mümin kadınlar" diye. orda "peygamberin eşleri" yazıyor açık. benim bildiğim peygamber bir tane. yani tüm müslümanlık peygamber değildir heralde. neyse daha fazla kafa yoramıcam. daha açık anlatamam bunu sana.

    ha sen dersen ki yok öyle değil tüm kadınlara gönderilmiş o diye hala. sen anlamak istediğin gibi anlıyorsun demektir.

    ayrıca her ayetten dolu anlam çıkartırız demek, ayetlerina anlamı çok yogundur herşeyden bahseder demek değildir. eğer ki sen ayeti söylenenin dışında yorumlarsan birbiriyle çelişen bi sürü anlam çıkar ayetten hangisine inanacağını şaşırırsın. zaten günümüzde olan da bundan başkası değildir.

    şayet o ayette tüm müslümanlığa mesaj veriliyor olsa öyle hita pedilirdi kesinlikle. aynı ayetlerin çoğunda olduğu gibi.
    ···
  4. 104.
    0
    aç çocukları doyurmadığımı nerden çıkardınız ki bu birşeyi değiştirmez dünyada bi sürü insan var ben genel olarak adalet neden yok diyorum herkes eşit yaratılsın sonra seçimler insanlara kalsın diyorum mantıklı değilmi yine bir sınav olur işte ama anne babamızı seçme şansımız yok genetiğimiz belli değil maddi durum belli değil bunlardan bahsediyorum
    ···
  5. 105.
    0
    @83 aynştayn dedected. ya olm bi bitmediniz amk. siz ne zannediyorsunuz ki? bütün müslümanlar aslında sizin kadar zekice düşünemiyorlar, hiç sorgulayamıyorlar, hepsi düz kafalı adamlar o yüzden de bu ayetlerdeki sözde "saçmalıkları" çözemiyorlar falan mı zannediyorsunuz? neymiş allah hem yaratıp hem kaderini belirleyip hem de hesap soruyormuş falan. la olm şunu bi anlayın artık. allah'ın tanımını hiçbir insan yapamaz. insan aklına gelen hiçbir şey tanrı değildir. tanımı yapılamayan bi şey hakkında paradokslar üretilemez. tanımını bilmediğin bi şey hakkında "neden şöyle değil de böyle?" diye sorular sorulamaz. senin yaptığın "tanrı" kavrdıbını kafanda "insanlaştırmak". 5 yaşındaki çocukların kafalarında yarattığı ak sakallı büyük baba figürüne indirgemek. şunu bi anlayın artık. çünkü bunu kafanıza sokamadığınız, anlamak istemediğiniz için hala bu abuk subuk hiçbir anlamı olmayan çöplükten ibaret sorularınızı sormaya devam ediyorsunuz. ne kadar komik ve aciz konuma düştüğünüzün farkında değilsiniz.
    ···
  6. 106.
    0
    allah yoksa neden korkunca allah diyoruz
    ···
  7. 107.
    0
    @83 gerçekten ya. sen bu sorularla insanların imanlarından şüpheye düşeceklerini mi zannediyorun? ulan yemin ediyorum var ya senin sorduğun bu soruların bana zerre bi etkisi yok. aksine siz bu absürd soruları sordukça ben gülüyorum la. çok üstün zekalı zannediyorsunuz ya bi de kendizi sorarken iyice komik ve aciz konuma düşüyorsunuz gözümüzde. allah'a şükrediyorum. beni bu kadar gereksiz saçma sorulardan kurtardığı için. şunu kafanıza sokun zekanız hiçbir zaman ilahi olana üstün gelemeyecek. imkansız. kibrinize yenildiğiniz müddetçe de bizim gözümüzde komik duruma düşmeye devam edeceksiniz.
    ···
  8. 108.
    0
    @83 sen kendini istediğin kadar zeki gör. "iyi" nin tek bir kaynağı olabilir. o da allah'tır. sen istediğin kadar asıl iyi olan biziz. biz hiçbir ödül beklemeden iyilik yapıyoruz de. kandır kendini. "iyi"nin ne olduğuna insan karar veremez. sana göre insan öldürmek kötüdür. başkasına göre de "doğal seleksiyon"un gereğidir. sana göre hırsızlık kötüdür. başkasına göre "kendi çıkarı"na uygun olduğu için iyidir. sana göre iyiliği belirleyen kıstaslardan birisi "kendi çıkarın" olamaz. ama başkasına göre olur. çünkü "çıkarın" iyilik kıstası olup olamayacağını belirleyecek başka bir kıstas yok. sana göre tecavüz kötüdür. başkasına göre "hayvani ihtiyacın" karşılanmasıdır. neticede biyoloji bizi "hayvan" olarak sınıflandırıyor. sana göre "vicdan" iyinin ne olduğunu belirleyendir. o zaman da şu sorun çıkar. herkesin vicdanı birbirine eşit değildir. kimisi kadına tecavüz eder sonra akiam mışıl mışıl uyur. kimisi karafatma ezer o gün yaptığından dolayı bunalıma girer. herkes ayrı ayrı vicdana sahiptir. kıstas denen şeyin sabit ve değişmez olması lazım. yani diyeceğim o ki "ama kuran'da huri var, yok zinaya sopa var" falan diye istediğin kadar eleştir sinirlen. kuran'daki ayetlerin kötü olup olmadığına ne sen karar verebilirsin ne de dünya üzerindeki herhangi birisi karar verebilir. "iyi" yi belirleyen yalnızca allah'tır. onu getirdiğine ya teslim olursun ya da hiçbir kıstasın olmadan ayetler hakkında atıp tutarsın.
    ···
  9. 109.
    0
    @85 87 88 ruh hastası panpam bulmuş yine beni (: sen haklısın panpa her konuda sana lafım olamaz benim (:
    ···