-
1.
+16 -7Şuan acıdan patlamak üzereyim beyler. 95/3 celp 2 gidiyorum askere, ekim 1 de yani. 2 hafta önce benden ayrılan sevgilim 2 ay sonra eski sevgilisiyle nişanlanma kararı almış. Size şuan yaşadığım acıyı kelimelerle anlatamam. Sadece dayanılmaz bi acı işte, yaşarken ölüyosun, elinden hiçbirşey gelmiyor, biricik meleğinin 2 ay sonra el koynunda olmasını biliyosun felan. Ölüyorum anasını satayım. Yaşarken ölüyorum. Allah inancım olmasa yüksek ihtimal şuan asmıştım kendimi, o derece kötüyüm beyler.
Şimdi bu başlığı neden açtım kısaca özet geçeyim. Aslında sizi pek düşündüğümden değil, sırf Allahın rızasını kazanabilmek için açtım. Çünkü şuan yaşadığım acıdan kimseyi düşünecek halim yok.
Bu başlıkta kısa kısa Allah ın asıl dinini anlatacam, sadece MANTIK çerçevesinde. Ve insanların ne derece yanılgıda oldugunu anlatacam. inananların inancını delillerle kuvvetlendirecem, ateist olanın kafasını karıstıracam, yanlıs dine mensup olanı doğruya iletmeye calısacam.
Direkt giriyorum konuya daha fazla uzatmadan. Önce kısa kısa konuları anlatıp en son sonuca gelecem.
1.) Kuran nedir, nasıl bi kitaptır?
27:75 Göklerde ve yerde gizli olan her şey, istisnasız APAÇIK bir kitaptadır.
27:76 Bu Kuran, israiloğullarının hâlâ tartışmakta olduğu bir çok konuyu anlatmaktadır.
27:77 Elbette o bir kılavuzdur ve inananlar için bir rahmettir.
27:79 Allah'a güven. Sen apaçık gerçeği izlemektesin.
38:87 "Bu, tüm dünyaya bir mesajdır."
81:27 Bu, tüm halklara bir mesajdır.
81:28 Sizden doğru davranmak isteyenler için...
26:209 Bu bir uyarı ve mesajdır; çünkü biz haksızlık etmeyiz.
73:19 Bu bir hatırlatmadır; dileyen, Rabbine doğru yol tutar.
7:32 ... Bilen bir toplum için ayetlerimizi böyle DETAYLI açıklarız.
6:126 Bu, Rabbinin dosdoğru yoludur. Öğüt alan bir toplum için ayetleri DETAYIYLA açıklamış bulunuyoruz.
54:17 Kuran'ı mesaj için KOLAYLAŞTIRDIK; öğüt alan yok mudur?
44:2 APAÇIK olan bu kitaba andolsun.
6:38 Kanatlarıyla uçan kuşlar dahil yeryüzündeki tüm yaratıklar sizin gibi birer toplum. Biz kitapta hiçbir şeyi EKgib bırakmadık. Sonra onlar (tüm yaratıklar) Rab'lerinin huzuruna toplanacak.
6:114 Allah'tan başka yasa koyucu mu arayayım? O ki size kitabı detaylı olarak indirmiştir. Kendilerine kitap vermiş olduklarımız onun Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. O halde kuşkulananlardan olma.
43:44 Bu, sana ve halkına bir mesajdır; ondan sorulacaksınız.
Özet: Kuran, detaylıdır, apaçıktır, kolaylaştırılmıştır ve bu kitapta hiçbirşey ekgib bırakılmamıştır.
2.) muhafazid kimdir, elçilerin görevi nedir?
38:65 De ki, "Ben sadece bir UYARICIYIM. Tek ve Egemen olan Allah'tan başka bir tanrı yoktur."
41:6 De ki, "Ben, sadece sizin gibi bir insanım. Bana, sizin tanrınızın bir tek tanrı olduğu vahyediliyor. O'na yönelin, O'ndan bağışlanma dileyin. Vay ortak koşanlara!"
34:28 Biz seni tüm halka bir müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Ancak halkın çoğu bilmez.
7:184 Düşünmezler mi? Arkadaşlarında hiçbir delilik yoktur. O, ancak APAÇIK bir UYARICIDIR.
25:7 Ve dediler, "Nasıl olur da bu elçi yemek yiyor ve çarşılarda dolaşıyor? Kendisiyle birlikte uyarıcı olarak bir melek inseydi ya!"
25:20 Senden önce gönderdiğimiz tüm elçiler de yemek yerler, çarşılarda dolaşırlardı. Sizi birbiriniz için bir sınav yaptık; dayanabilecek misiniz? Rabbin Görendir.
25:41 Seni her gördüklerinde seni alaya alırlar: "Allah'ın elçi olarak gönderdiği kişi bu mu?"
26:153 Dediler ki, "Sen büyülenmişsin."
26:154 "Sen bizim gibi bir insansın. Doğru sözlü isen bize bir mucize getir bakalım."
10:49 De ki: "Allah'ın dilemesi dışında, ben kendime dahi ne bir zarar ne de bir yarar verme gücüne sahip değilim... "
6:66 Gerçek olmasına rağmen senin halkın bunu yalanladı. De ki: "Ben üzerinizde gözetici değilim."
6:107 Allah isteseydi ortak koşamazlardı. Seni onların üzerine bekçi yapmadık. Onların vekili de sen değilsin.
88:21 Hatırlat, çünkü sen hatırlatıcısın.
88:22 Sen onları zorlayacak değilsin.
16:82 Yüz çevirirlerse, sana düşen, yalnızca (mesajı) açık bir biçimde iletmektir.
29:18 Yalanlarsanız, sizden önceki toplumlar da yalanlamışlardı. Elçinin görevi ancak açıkça bildirmektir
25:56 Biz seni bir müjdeleyici ve uyarıcı olmaktan başka bir görevle göndermedik.
isteyen okusun, bu da hz. muhafazid in insani tepkileriyle ilgili ayetler:
93:6 Seni bir öksüz olarak bulup barındırmadık mı?
93:7 Seni bir sapmis olarak bulup doğruya iletmedik mi?
93:8 Seni fakir bulup zengin etmedik mi?
93:9 Öyleyse, öksüzü yüzüstü bırakma.
93:10 Dilenciyi de azarlama.
--
80:1 Surat astı ve döndü;
80:2 O kör adam geldi diye.
80:3 Ne bilirsin, belki de o arınacak;
80:4 Yahut ta öğüt alacak ve ona mesajın yararı dokunacaktı.
80:5 Kendisini zengin görüp önemsemeyene gelince;
80:6 Sen ona yöneliyorsun.
80:7 Onun arınmamasından sana ne?
80:8 Oysa, sana büyük bir hevesle gelen,
80:9 Saygı gösterdiği halde,
80:10 ilgi göstermedin ona.
---
Özet: muhafazid bizim gibi bir insandır. Onun ve tüm elçilerin tek görevi mesajı açıkça bildirip uyarmaktır.
Şimdi gelelim şimdi ki sözde müslümanlara. Müslümanların %99 u muhafazid in ayın ortadan ikiye ayırdığına inanıyor. Çünkü hadislerde öyle yazılmış. Ulen hiç mi kuran okumazsınız, veyahut hiç mi anlamazsınız? muhafazid in öyle bir gücü olsaydı Uhud savaşını tek başına almaz mıydı anasını satayım? Allah boşuna demiyor: "3:7 ... Akıl ve anlayış sahiplerinden başkası öğüt almaz", "39:18 Onlar ki sözü (kavl) dinlerler ve en güzeline uyarlar. Onlar, Allah'ın yol gösterdiği kimselerdir. Onlar akıl sahipleridir".
Bir kere Kuran ı adam akıllı anlayarak okuyan bir insanın elçilerin tek görevinin sadece mesajı tebliğ etmesiyle görevlendiğini bilir. Onun dışında din adına hiçbirşey söyleyemez. Çünkü biz sadece Allah ın kitabından sorumluyuz. Elçiler de sadece Allah ın mesajını bize iletmekten sorumlu. Ekstra olarak kendileri din adına hadis madis SÖY LE YE MEZ. ilgili ayetler:
53:2 Arkadaşınız (muhafazid) ne sapmıştır, ne de azmıştır.
53:3 Ne de kendi KiŞiSEL ARZUSUNDAN konuşmaktadır.
12:111 ... Bu, UYDURMA BiR HADiS(söz) değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, herşeyin detaylı açıklaması ve inananlar için bir hidayet ve Rahmettir.
77:50 Artık bundan sonra hangi hadise (söze) inanırlar?
ve daha aklıma gelmeyen nice ayetler.
Ve Allah ın hadis kitapları ile ilgili resmen nokta atışı yaptığı ayeti yazayım:
68:36 Neyiniz var, ne biçim hüküm veriyorsunuz?
68:37 Yoksa sizin bir kitabınız var da ondan mı ders alıyorsunuz?
68:38 içinde, neyi seçip beğenirseniz, mutlaka sizin olacak diye.
68:39 Yoksa, dilediğiniz hükmü verebileceğinize dair diriliş gününe kadar sürecek bir güvence mi aldınız bizden?
68:40 Sor onlara, "Bunu kim garanti etmektedir?"
68:41 Yoksa onların ortakları mı var? Haydi ortaklarını getirsinler, eğer doğru kimseler iseler?
Altta devam ediyorum.
-
2.
+3Bir de günümüzdeki her müslümanın bi mezhebi vardır, oysa Allah kuranda apaçık şekilde mezheplerle ilgili, dinde parçalanmalarla ilgili şöyle der:Tümünü Göster
23:53 Fakat, onlar islerini çesitli kitaplara ayirdilar. Her grup kendi yaninda bulunandan hosnut...
30:32 O dinlerini parça parça eden ve kendileri de değişik gruplara ayrılanlardan (olmayın). Her grup kendi yanında olanla sevinmektedir.
19:37 (isâ hakkında) kendi aralarında gruplaşanlar görüş ayrılığına düştüler. Artık o büyük güne şahit olacak o inkarcıların vay hâline !
3:103 ALLAH'ın ipine topluca sımsıkı sarılın; ayrılığa düşmeyin...
Allah apaçık şekilde dinde parçalanmamızı istemiyor. Fakat insanımız ve bizler çoğu şeye körü körüne inanıyoruz. Çoğu şeyi sorgulamadan. Bak ama Allah bununla ilgili ne diyor: "Hakkında bilgin bulunmayan birşeye inanıp ardına körü körüne düşme, çünkü işitme, görme duyusu ve beyin, hepsi ondan sorumludur".
Şuan diyanet başkanlıgımız ve insanlarımızın kuranla bir alakası oldugunu dusunuyor musunuz hâlâ? Müslümanların çoğu geçmiş zamanda yaşayan evliyaların şeyhlerin hükümlerini din diye uyguluyor. Ve bu müslümanlar o kadar aptallaştırılmış ki kitabı arapça hiçbirşey anlamadan okudugunda sevap kazandıklarını sanıyorlar. Tekerleme gibi subhanallah subhanallah subhanallah diyince gunahlarının silindigini yahut sevap kazandıgını sanıyor. Olum aklım almıyor, insan nasıl bu kadar aptal olabilir ya? Gelin Allah ın evliyalar ve onlar gibi din adamları hakkında ve herşeyi körü körüne inanan insanlar hakkında apaçık sunduğu ayetleri göstereyim şimdi size:
Çoğumuz bilir bunu, dilden dile anlatılmıştır. Falanca evliya hadis veya allahın vahyi diye insanlara bildirmiş ve bütün inanan insanlar da bunu yemiş. Cehennemde günahlarınız bitene kadar yanarsınız ve ardından cennet e gidersiniz yalanı. Oysa Allah apaçık şekilde kuranda cennetin de, cehennemin de ebedi olduğunu söyler. Ve bu yalanı söyleyenlerle ilgili Allah ın ayetini yazayım size:
3:24 Çünkü onlar, "Cehennem sayılı birkaç günün dışında bize dokunmayacak," dediler. Uydurdukları şeyler onları dinlerinde böylece yanıltmıştır.
2:80 "Sayılı birkaç gün dışında ateş bize değmeyecek," dediler. De ki: "Allah'tan böyle bir söz mü aldınız ki Allah verdiği sözden dönmez yoksa Allah adına bilmediğiniz bir şeyi mi söylüyorsunuz?"
---
2:170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun," dense, "Hayır, biz atalarımızın izlediği yolu izleriz," derler. Peki, ataları bir şey düşünemeyen ve doğru yolu bulamayan kimseler olsalar da mı?!
2:171 inkarcıların durumu, sözleri ancak bağırma ve çağırma biçiminde algılayarak (anlamadan) tekrarlayan kişi gibidir. Sağır, dilsiz ve kördürler; düşünmezler.
2:78 Aralarında ümmiler var ki kuruntu ve söylentilerin dışında kitabı bilmezler; bildiklerini zannederler.
7:3 Rabbinizden size indirileni izleyin, O'ndan başkalarını dost edinerek izlemeyin. Ne kadar az öğüt alıyorsunuz!(Burdaki dost kelimesi kuran da"evliya" diye geçer)
7:28 Herhangi bir kötü şey işledikleri zaman, "Atalarımızı böyle yapar bulduk; Allah da bize öyle emretti," derler. De ki: "Allah kötü bir şeyi emretmez. Allah hakkında nasıl olur da bilmediklerinizi söylersiniz?"
7:30 Bir grubu doğru yola iletti, bir grup da sapıklığı hakketti. Onlar, şeytanları Allah'tan başka dostlar edindiler ama kendilerini doğru yolda sanıyorlar.
10:59 De ki: "ALLAH'ın size indirdiği rızıkların bir kısmını helal, bir kısmını da haram ettiğinizi görmez misiniz?" De ki: "ALLAH mı size izin verdi, yoksa ALLAH'a iftira mı ediyorsunuz?"
29:41 Allah'ın dışında edindikleri velilerin örneği, bir ev edinen dişi örümceğin örneğine benzer. Gerçek şu ki, evlerin en çürüğü (en az güvenilir olanı) dişi örümceğin evidir, keşke bilselerdi.
29:68 Yalan uydurup Allah'a yakıştırandan ve kendisine gelen gerçeği yalanlayandan daha zalim kim olabilir? Kafirler için cehennemde bir yer yok mu?
2:79 Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, "işte bu, Allah katındandır" derler. Vay haline onların ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların kazanıp durdukları yüzünden!
16:116 Dillerinizin yalan yere nitelendirmesinden ötürü "Bu helaldir, bu haramdır" demeyin. Böylece ALLAH'a yalan yakıştırmış olursunuz. ALLAH'a yalan yakıştıranlar başarıya ulaşamazlar.
ve daha bunun gibi nice ayetler...
Beyler yazı çok uzadı son bikaç hamlemi yapıp bilimi destekleyen ayetleri yazacam.
Hepimiz biliriz, bütün müslümanlar hz. muhafazid i diğer bütün peygamberlerden ayırır, aleviler hz. ali yi, hristiyanlar ise isa yı
Allah ın bununla ilgili ayetini açıklayayım şimdi size:
"2:285 Elçi, Rabbinden kendisine indirilene inandı, inananlar da... Hepsi, Allah'a, meleklerine, kitaplarına ve elçilerine inanırlar: "Elçilerinin hiçbirisi arasında ayırım yapmayız." Derler ki: "işittik ve uyduk. Rabbimiz bizi bağışla; dönüş sanadır."
2:136 "Allah'a, bize indirilene, ibrahim, ismail, ishak, Yakub ve torunlarına indirilenlere, Musa'ya, isa'ya verilene ve tüm peygamberlere Rab'leri tarafından verilenlere inandık. Onların hiçbiri arasında ayırım yapmayız. Biz sadece O'na teslim olanlarız," deyiniz. -
3.
+2BiLiMi DESTEKLEYEN AYETLERDEN BiRKAÇI:Tümünü Göster
75:4 Evet; parmak uçlarını bile düzenlemeye gücümüz yeter. (Salak yerine koymak istemem sizi ama aramızdaki bazı asalaklar bunu anlamayacaktır, onlar için açıklayayım; bütün insanların parmak izi farklıdır)
Neml 88: "Sen dağlara bakar da onları donuk-durgun görürsün. Oysaki onlar, bulutların dolaştığı gibi dolaşmaktadır. Her şeyi güzel ve yerli yerinde yapan Allah'ın sanatıdır bu! Yaptıklarınızdan gereğince haberdardır O!"
http://imgim.com/8764incij4862772.jpg
TÂRIK suresi, 12. ayeti: "çatlayışlarla/yarılışlarla dolu yere yemin olsun"
http://www.imgim.com/yerinyapisi2.jpg
HiCR suresi, 22. ayeti: "Rüzgârları dölleyiciler olarak gönderdik... "
http://imgim.com/xblxvr.gif
Tarık 1 - Göğe ve Tarık'a (vuruşluya) andolsun,
Tarık 2 - Tarık'ın ne olduğunu nereden bileceksin?
Tarık 3 - Delen yıldızdır.
Tarık, "vurmak, çarpmak" anlamlarına gelir. Ve bu gök cisminin özellikleri ise madde madde şunlardır:
1- Vuruşlu olmak
2- Yıldız olmak
3- Delmek
Bu sıfatlara uyan tek gök cismi pulsarlardır.
Eğer eski bir yıldız olan pulsardan bir avuç madde alıp dünyaya bırakırsanız, bu madde dünyayı delip geçecek güce sahip olabilir.
Son olarak Allah ın insanlarla ilgili tespitlerini yazıp bitiriyorum.
100:6 insan Rabbine karşı çok nankördür.
100:7 Üstelik buna da tanıktır.
100:8 O mala çok düşkündür.
107:4 Yazıklar olsun o namaz kılanlara,
107:5 Onlar ki namazlarından tümüyle habersizdirler.
107:6 Onlar ki gösteriş yaparlar.
107:7 Ve yardımı da engellerler.
80:17 Yazıklar olsun insana; ne kadar da nankördür!
75:13 O gün insana, yapıp yapmadığı herşey haber verilir.
75:14 Doğrusu, insan kendi kendisine tanıktır.
75:15 Birtakım özürler ortaya atsa da...
104:1 Yazıklar olsun her dedikoducuya ve iftiracıya.
104:2 Ki o para/mal biriktirir ve onu sayar durur.
104:3 Sanki parası/malı onu ölümsüz yapacakmış gibi.
90:11 Ne var ki zor yola katlanamadı.
90:12 Zor yolun ne olduğunu bilir misin?
90:13 Köleleri özgürlüklerine kavuşturmaktır;
90:14 Kıtlık anında doyurmaktır:
90:15 Akraba bir öksüzü,
90:16 Yahut düşkün bir yoksulu...
90:17 Dahası, birbirlerine sabır ve sevgiyi öğütleyen inananlardan olmaktır.
25:50 ... Ne var ki insanların çoğunluğu nankörlükte diretmektedir.
25:44 Onların çoğunun gerçekten işittiklerini yahut anladıklarını mı sanıyorsun? Onlar sadece çiftlik hayvanları gibidir; hayır, yolca daha da sapıktırlar
10:36 Onların çoğu, ancak zanna uyarlar. Zan ise gerçeğin yerini tutamaz. Allah onların yaptıklarını Bilendir.
17:41 Biz, öğüt almaları için Kuran'da açıkladık. Ne var ki bu, sadece onların nefretini arttırır
17:83 insana nimet verdiğimiz zaman, yüz çevirip yan çizer. Kendisine kötülük dokununca da umutsuzluğa düşer
10:55 Göklerde ve yerde olanlar elbette Allah'ındır. Allah'ın sözü tamamıyla gerçektir; fakat onların çoğu bilmez.
10:92 "Senden sonraki kuşaklara ibret olman için bugün senin cesedini koruyacağız. Ne var ki insanların çoğunluğu işaretlerimizden habersizdirler."
6:116 Yeryüzündekilerin çoğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar ancak zanna uyuyorlar ve onlar sadece tahminde bulunup saçmalıyorlar.
6:123 Her ülkenin önde gelen suçlularına, orada hile ve entrika yapmaları için izin verdik. Aslında kendilerinden başkasını kandırmıyorlar. Ama farkında değiller.
34:28 Biz seni tüm halka bir müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Ancak halkın çoğu bilmez.
41:4 Bir müjdeci ve bir uyarıcıdır. Ancak onların çoğunluğu ondan yüz çevirmiştir; onlar işitmezler.
43:15 ... insan gerçekten apaçık bir nankördür.
43:78 Size gerçeği getirdik; ancak çoğunuz gerçekten hoşlanmıyorsunuz.
44:39 Biz onları ancak belli bir amaca göre yarattık. Ne var ki onların çoğu bilmezler.
ve daha bunun gibi yüzlerce ayet... Durun lan, son olarak bir de ahiret günü hz. muhafazid in Allah a söyleyeceği ayeti yazayım size. Bitiriyorum.
25:27 O gün zalim kimse (üzüntüden) elini ısırıp şöyle der: "Keşke, elçi ile birlikte aynı yolu tutsaydım."
25:28 "Vay bana, keşke falancayı arkadaş edinmeseydim."
25:29 "Beni, bana ulaşan mesajdan saptırdı. Gerçekten, şeytan insanı yarı yolda bırakır."
25:30 Elçi de, "Rabbim, halkım Kuran'ı terketti," der.
Hayvan gibi yazmışım lan şimdi farkettim, kusra bakmayın :(
http://imgim.com/923incio1416245.jpg
Bu arada hâlâ kapatamıyorum şarkıyı lan :(
https://www.youtube.com/watch?v=H6cL__c1BLA
edit: son olarak 4.5 dakikalık şu videoyu da izleyin:
https://www.youtube.com/watch?v=mqmzp0oIwTA -
-
1.
0kardeş alıyorum bu emeğini kusura bakma
-
2.
0al hacı sorun değil niyetimiz belli zaten. ama gene de alıntı yazarsan fena olmaz
-
1.
-
4.
+1insan kendisini bir damla sudan yarattığımızı görmüyor mu? bir de bakıyorsun ki, apaçık bir düşman kesilmiş. kendi yaradılışını unutarak bize karşı misal getirmeye kalkışıyor ve: ‘şu çürümüş kemikleri kim diriltecek?’ diyor. de ki: ‘onları ilk defa yaratmış olan diriltecek.’ çünkü o, her türlü yaratmayı gayet iyi bilir. ……… gökleri ve yeri yaratan, onların benzerlerini yaratmaya kadir değil midir? elbette kadirdir. o, her şeyi hakkıyla bilen yaratıcıdır. bir şey yaratmak istediği zaman o’nun yaptığı ‘ol’ demekten ibarettir. hemen oluverir. her şeyin mülkü kendi elinde olan allah’ın şanı ne kadar yücedir! siz de o’na döneceksiniz.” (yasin, 77-83)
-
5.
0Aklıma gelmişken müslümanların yahudi veya hristiyanların cennete gidemeyeceği iddiasına değineyim. ilgili ayetler ile:
2:111 "Yahudi veya Hıristiyanlardan başkası cennete giremez," dediler. Bu, onların kuruntusudur. De ki: "Doğru sözlüler iseniz delilinizi getirin."
2:62 inananlar, Yahudiler, Hıristiyanlar ve diğer dinlerden her kim: Allah'a ve ahirete inanır ve erdemli bir hayat sürdürürse, onların ödülleri Rab'leri katındadır. Onlar için korku ve üzüntü yoktur.
---
36:60 Ey Adem'in çocukları, şeytana tapmayacağınıza dair sizden söz almamış mıydım? O sizin açık düşmanınızdır
36:61 Bana kulluk edin. Bu en doğru yoldur.
36:62 Buna rağmen o, sizden bir çok nesilleri saptırdı. Hiç aklınızı kullanmaz mıydınız?
---
7:172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim?" "Evet, tanıklık ediyoruz," derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik," diyemezsiniz.
7:173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin," diyemezsiniz.
7:174 Ayetleri böyle açıklıyoruz ki (bize) dönebilsinler. -
-
1.
02:111 ayetinin konuyla ilgisi yok
2:62 ayetinde Musa aleyhisselam zamanındaki yahudiler var ayetin öncesi ve sonrasında, cımbızlama
36:60-62 ayetlerinin konuyla ilgisi yok
Aynı şekilde 7:172-174 ayetlerinin de konuyla ilgisi yok. Ajan mısın mk bini -
2.
-1Valla şu yorumunla daha çok imanımı arttırıyorsun hacı. Öncelikle nasıl tartışma yapılacağını, yapılırken takıncağın üsluptan bi habersin.
BAkara 171: inkarcıların durumu, sözleri ancak bağırma ve çağırma biçiminde algılayarak (anlamadan) tekrarlayan kişi gibidir. Sağır, dilsiz ve kördürler; düşünmezler.
Türklerin bi sözü vardır bilir misin? "Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla" belki böylece daha iyi anlarsın yazdığım ayetleri.
Allah boşuna demiyor:
2:269 ... Akıl sahiplerinden başkası öğüt almaz. -
-
1.
0Cevap mı bu sen bilmiyorsun ben biliyorum demek cevap mı?
2:111 ayeti "sadece yahudi ve hristiyanlar cennete gircek" diyenlere bir uyarı değil mi? Yani dediklerini yanlışlamak. Konuyla ilgisini açıkla. Deli gibi kuyuya taş atmakla olmuyor.
Ve gayet güzel tartışma yapıyorum
Bak bunu yazmıyorum:
"BAkara 171: inkarcıların durumu, sözleri ancak bağırma ve çağırma biçiminde algılayarak (anlamadan) tekrarlayan kişi gibidir. Sağır, dilsiz ve kördürler; düşünmezler."
Yine aynı şey
"Allah boşuna demiyor:
2:269 ... Akıl sahiplerinden başkası öğüt almaz."
Ne demek sen bilmiyorsun ben biliyorum. Sen böyle mi TARTIŞMA yapıyorsun. Bu mu tartışma. Sen düşünemiyorsun, dediğin yanlış işte hıh diyerek mi tartışma yapıyorsun. AJAN MISIN ULAN
2:62 ayetinde Musa aleyhisselam anlatılıyor açıkça cımbızlıyorsun ayetleri
36:60-62 ayetleri Allah'ın emrine uymayan şeytana uyanlara denmemişte, kime denmiş? Yoksa onu yazarak. Hııh işte siz şeytana uyuyorsunuz diyerek mi TARTIŞMA YAPIYORSUN AJAN MISIN ULAN
Son yazdığın ayetlerde ben doğruyum siz yanlışsınız tavrında bu da tartışma değil. KeEndi gibi düşünmeyenleri Kur'anı kullanarak kötülemek. Sebebini ise hiç açıklamadan
Açıkça: SAHKETARKLI ve yahut AJANLIK ve yahut APTALLIK ve yahut TROLLÜK ve yahut iSLAMOFOBi ve yahut başka şey -
2.
-1Hayır arkadaşım, senin takındığın üsluba göre cevap verdim sadece olay bu. Bu kadar atarlanmana gerek yoktu, biraz düşünmen yeter.
-
3.
0Benim takındığım uslüpta sıkıntı ne mk malı sen önce yanlışlarını düzelt. Cımbızlama yapıyorsun, diğer ayetlerin alakası nerde. Üstelik bu yazdıklarını benden önce yazmışın. Kıvırma cevap ver
Takındığım uslüpta ne var. Madde madde izah ediyorum ne var yani
Alakasız görünen ayetlerin ilgi alakalarını açıklamak ZORUNDASIN deli gibi kuyuya taş atma
Cımbızladığın ayet hakkkında ne düşünüyorsun
Hadi gevezelik etmeden cevap ver. -
4.
0Hâlâ insan gibi konuşamıyosun ama ben seni insan yerine koyup adam akıllı cevap vereceğim sana.
Bak şimdi güzel kardeşim, tek tek cevap vereyim sadece mantığını kullanarak cevap ver bana.
2:111 "Yahudi veya Hıristiyanlardan başkası cennete giremez," dediler. Bu, onların kuruntusudur. De ki: "Doğru sözlüler iseniz delilinizi getirin."
Buna konuyla bi ilgisi yok diyosun değil mi? Allah apaçık şekilde o zamanki yahudi ve hristiyanların kendi dinleri için öyle birşey söylediklerini söylüyor. Ve bunun onlar için bir kuruntu olduğunu söylüyor. Şimdi ki müslümanların onlardan farkı ne? Onlar da kendi dinleri için demiyor mu müslüman harici hiçkimse cennete gidemez diye?
2:62 inananlar, Yahudiler, Hıristiyanlar ve diğer dinlerden her kim: Allah'a ve ahirete inanır ve erdemli bir hayat sürdürürse, onların ödülleri Rab'leri katındadır. Onlar için korku ve üzüntü yoktur.
Bunun nesini cımbızlamışım ben arkadaşım? Allah apaçık şekilde diyor hangi dinde olurlarsa olsun kim Allah'a inanır, ahirete inanır ve ERDEMLi bir yaşam sürürse onların ödülleri rableri katındandır diyor.
Erdemli insanların ne olduğunu bilmiyor isen aç kuran ı bütün olarak oku. Erdemli olarak yaşamazsan günde 40 rekat 40 yıl namaz kıl gene kurtaramaz o duaların senin.
Diğer ayetlerin konuyla bi ilgisi yok zaten, o yüzden aralarına tire (-) koydum. O ayetlerde söylemek istediğim Allah'ın insanları uyardığı ve bu mesajdan sonra öbür dünyada mazaretleri kabul etmeyeceğini söylüyorum -
5.
0En baştaTümünü Göster
"Valla şu yorumunla daha çok imanımı arttırıyorsun hacı. Öncelikle nasıl tartışma yapılacağını, yapılırken takıncağın üsluptan bi habersin." Başlamışsın çok insan gibi konuşmuşsun bir de yüzsüz yüzsüz bana suç atıyorsun.
"Şimdi ki müslümanların onlardan farkı ne? Onlar da kendi dinleri için demiyor mu müslüman harici hiçkimse cennete gidemez diye?" Böyle saçma kıyas yok. Allah Hristiyanlar için Yahudiler için demişse ve sen durumu Müslümanlar için BENZETiYORSAN napalım. Kuran sadece BENZiYOR iŞTE ile açıklanmaz. Kuranı kendi ANLAYIŞIN ile anlatma. Çünkü orda Hristiyan ve Yahudilerin kendi dinlerinden başkasını kabul etmemesi diğer bütün insanlara atfedilemez hemen, sadece 2 dinin üyeleri "Bizim dinimizden başkası cennete giremez" demesi ile o söz bütün insanlar için yanlış olmayacak. Bu delil değil, varsayım senin ALGIN
Tekrar diyim oku iyice:
"2:62 ayetinde Musa aleyhisselam anlatılıyor açıkça cımbızlıyorsun ayetleri"
Musa aleyhisselam zamanı anlatılırken o insanlara denilen bugünki için denmez nitekim, o zaman tabi oldukları Musa Aleyhisselam'dı şimdi kimin ümmetleri muhafazid -sallalahüaleyhivesellem-
Buyur
"Hani, "Ey Mûsâ! Biz bir çeşit yemeğe asla katlanamayız. O halde, bizim için Rabbine yalvar da, o bize yerden biten sebze, kabak, sarımsak, mercimek, soğan versin" demiştiniz. O da size, "iyi olanı düşük olanla değiştirmek mi istiyorsunuz? Öyle ise inin şehre! istedikleriniz orada var" demişti. Böylece zillet ve yoksulluk onları kapladı. Onlar, Allah'ın gazabına uğradılar. Bunun sebebi, onların; Allah'ın âyetlerini inkâr ediyor, peygamberleri de haksız yere öldürüyor olmaları idi. Bütün bunların sebebi ise, isyan etmek ve aşırı gitmekte oluşlarıydı."
"Şüphesiz, inananlar (Müslümanlar) ile, Yahudiler, Hıristiyanlar ve Sâbiîlerden (her bir grubun kendi şeriatında) "Allah'a ve ahiret gününe inanan ve salih ameller işleyenler için Rableri katında mükafat vardır; onlar korkuya uğramayacaklar, mahzun da olmayacaklardır" (diye hükmedilmiştir)."
"Hani, (Tevrat ile amel edeceğinize dair) sizden sağlam bir söz almış, Tûr dağını da tepenize dikmiş ve "Sakınasınız diye, size verdiğimiz Kitab'ı sıkı tutun, onun içindekileri düşünün (gafil olmayın)" demiştik."
ilki 2. surenin 61. ayeti diğeri 2. surenin 62. ayeti diğeri 2. surenin 63. ayeti Diyanet mealleri
Cımbızladığın delillendi!
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
6.
+1Kuran'ın hüküm vermediği konularda hadislere bakılır Kuranla çelişen hiç bi sahih hadis yoktur ve ayın ikiye yarılması olayı da kamer suresinde geçmektedir
-
-
1.
+154:1 Saat (dünyanın sonu) yaklaştı ve ay yarıldı.
Olm ne alaka şimdi muhafazid in ayı yarması ile bu ayet? Allah kıyametin kopacağı vakit ayın yarıldığını apaçık şekilde söylüyor cidden bunu nasıl açık şekilde anlayamıyosunuz ya?
Ayrıca hükmü yalnızca Allah verebilir, ne demek şimdi kuran da verilmeyen hükümlerde hadislere bakılır?
Yusuf 40: 'O'ndan başka taptıklarınız, sizin ve atalarınızın uydurduğu isimlerden ibarettir. ALLAH onlara her hangi bir güç vermemiştir. Hüküm, ancak ALLAH'ındır. Yalnızca kendisine kulluk etmenizi emretmiştir. Dosdoğru din işte budur. Ne var ki halkın çoğu bunu bilmiyor.' -
-
1.
0"Yüzlerinin ateşte bir yandan bir yana döndürüleceği gün, "Keşke Allah'a ve Resül'e itaat edeydik" diyecekler."Tümünü Göster
Ahzap suresi 66. ayet Diyanet meali
Öncesinde miras hukukundan bahsedilerek;
"işte bu (hükümler) Allah'ın koyduğu sınırlarıdır. Kim Allah'a ve Peygamberine itaat ederse, Allah onu, içinden ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokar. işte bu büyük başarıdır." Nisa suresi 13. Ayet, Diyanet meali
"Kim de Allah'a ve Peygamberine isyan eder ve onun koyduğu sınırları aşarsa, Allah onu ebedi kalacağı cehennem ateşine sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır." Nisa suresi 14. Ayet, Diyanet meali
Öncesinde cihattan bahsederek;
"Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin. Amellerinizi boşa çıkarmayın." muhafazid Suresi 33. Ayet, Diyanet meali.
Öncesinde galiba münafıklardan bahsederek, son Ayetin son cümlesine dikkat et;
"Kim peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik."
"Sana "baş üstüne" derler. Fakat senin yanından çıktıklarında, içlerinden bir takımı, geceleyin; (senin gündüz) söylediklerinin aksini kurarlar. Allah onların geceleyin kurduklarını yazmaktadır. Sen onlara aldırma. Allah'a tevekkül et. Vekil olarak Allah yeter."
"Hâlâ Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı."
"Kendilerine güvenlik (barış) veya korku (savaş) ile ilgili bir haber geldiğinde onu yayarlar. Halbuki onu peygambere ve içlerinden yetki sahibi kimselere zütürselerdi, elbette bunlardan, onu değerlendirip sonuç (hüküm) çıkarabilecek nitelikte olanları onu anlayıp bilirlerdi. Allah'ın size lütfu ve merhameti olmasaydı, pek azınız hariç, muhakkak şeytana uyardınız." Nisa Suresi 80-83. Ayetler, Diyanet meali
"Senden önce de ancak, kendilerine vahyettiğimiz birtakım erkekleri peygamber olarak gönderdik. Eğer bilmiyorsanız ilim sahiplerine sorun."
"(O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur'an'ı indirdik." Nahl Suresi 43-44. Ayetler, Diyanet meali
Ayet açık(Allah bilir) apaçık belgeler açıklanması için Peygambere gönderilmiş. Ne demek düşün bakalım. Apaçık demek açıklanmıycak demek mi, düşün bakalım. Tebliğ diyerek kıvırma, açıklamak tebliğden daha çok bir şeydir.
Sadece tebliğ mi? itaat ne demek. Peygamber efendimizin -sallallahüaleyhivesellem- basit bir insan olduğunu söylüyorsan Kur'anı kerimde ne işi var sadece "Allah'a itaat" denseydi? -
2.
+1iyi dinle şimdi panpa. Ben de katılıyorum sana. Evet hem Allah a hem de peygambere uymamız gerekiyor. Çünkü peygambere uymak Allah'a uymak gibidir değil mi?
Peki peygamberin görevi ve yaptığı ne ki ona uyuyoruz? Kurana soralım bu soruyu:
3:144 muhafazid, ancak bir peygamberdir. Ondan önce de peygamberler gelip geçmiştir...
NAHL Suresi 35. Ayet
Ortak koşanlar, ALLAH dilemeseydi ne biz, ne de atalarımız O'ndan başka bir şeye tapmaz ve O'nun haram ettiğinden başkasını da haram kılmazdık. Kendilerinden öncekiler de böyle davranmıştı. ELÇiNiN AÇIKÇA BiLDiRMEKTEN BAŞKA BiR GÖREVi Mi VAR?
38:65 De ki, "Ben sadece bir uyarıcıyım. Tek ve Egemen olan Allah'tan başka bir tanrı yoktur."
7:184 Düşünmezler mi? Arkadaşlarında hiçbir delilik yoktur. O, ancak apaçık bir uyarıcıdır.
ikimizde gayet açıkça anlayabiliyoruz değil mi? Elçinin görevi açıkça mesajı bize bildirmek. Ve sadece Allah ın vahyettiği ayetleri bize söylemek. Hz. muhafazid kuran a ek olarak birşey söyleyemez. Çünkü Allah hiçbirşeyi ekgib bırakmadığını söylüyor. Fakat insanlar kuran dışında başka sözlerde eklenmesini istemiş hep kuran'a. Bak Allah bunun için ne diyor güzel panpam
isra 73: Başka bir şeyi uydurup bize yakıştırman için nerdeyse seni sana vahyettiğimizden ayırıp saptıracaklardı. i̇şte o zaman seni dost edineceklerdi.
75:16 Onu aceleye getirip dilini oynatma.
75:17 Onu toplamak da okutmak da bize düşer.
75:18 Biz onu okuduğumuz zaman, onun okunuşunu izle.
75:19 Sonra, onu açıklamak da bizim görevimizdir.
O'ndan başka taptıklarınız, sizin ve atalarınızın uydurduğu isimlerden ibarettir. ALLAH onlara her hangi bir güç vermemiştir. HÜKÜM, ANCAK ALLAH'INDIR. Yalnızca kendisine kulluk etmenizi emretmiştir. Dosdoğru din işte budur. Ne var ki halkın çoğu bunu bilmiyor.'
Anladın mı panpa? Hüküm sadece Allah'ın. Onu toplatıp açıklamakta sadece Allah'a ait.
39:33 KESiNLiKLE DiN SADECE ALLAH'A AiTTiR. O'nun dışındakileri dost olarak edinenler, 'Onlar bizi ALLAH'a daha fazla yaklaştırsın diye biz onlara tapıyoruz.' (derler). Ayrılığa düştükleri bu konuda onların arasında ALLAH karar verecektir. ALLAH kuşkusuz, yalancıları ve nankörleri doğru yola iletmez.
Not: bu ayetteki dost kelimesi de arapçada evliya diye geçer.
-
1.
-
1.
-
7.
0Nisa 24-34
Ahzap 37-50
Talak-4
ve daha nicesi, şuan aklıma gelmedi. Açın okuyun islamı öğrenin panpalar. -
-
1.
0Ben ayetlerde bi sıkıntı göremiyorum, Allah kitapta hiçbirşeyi ekgib bırakmadığını söylüyor. Ve aynı zamanda Kuran bir yasalar kitabıdır. "25:1 Tüm dünyaya bir uyarı olarak, Yasalar Kitabını kuluna indiren çok Yücedir."
49:16 De ki, 'ALLAH'a dininizi mi öğretiyorsunuz? ALLAH göklerde ve yerde olanı bilir. ALLAH her şeyi bilendir.'
2:6 inkar edenlere gelince, onları uyarsan da uyarmasan da onlar için birdir; onlar inanmazlar. -
2.
0Ben ayetlerde sıkıntı mı var dedim ? Demedim. Demek ki senin içinde bu ayetler ile ilgili şüphelerin var ki hemen savunmaya geçmişsin.
Müslümanım ve verdiğim ayetler beni son derecede etkilemiş imanımı artırmış ayetlerdir.Sen hayırdır? Yoksa sıkıntı görüp de ben sıkıntı göremiyorum deme ihtiyacını niçin hissediyorsun?
Tatlı su müslümanı hemen de sonra inkar edenler ayetini eklemiş.CIK CIK CIK. -
3.
+1 -1Sen de her müslümanı aptal mı sanıyosun panpik? Söylemlerinden ne çıkardığını anlayamayacak kapasitede olduğumu mu sanıyosun? Ben de daha önce ateisttim sünnilik dininden dolayı, kurandaki gerçekleri görmeye başladıktan sonra müslüman oldum. Karikateistte takılmaya devam et panpik
diğerleri 1 -
1.
-
8.
0ilk başları okuyunca direk bıraktım bence senin kafa karışmış panpa. inandığın kitabı bir kez daha oku. https://www.youtube.com/watch?v=Ooz3iVXwDNI
-
-
1.
0Anlamadım panpa ateist misin, sünni müslüman mısın? Attığın linkteki konuşmalara son derece katılıyorum, zaten ihsan Eliaçık ta Kuran müslümanıdır hadisleri, evliyaları, şeyhleri reddeder.
Bu arada o sorunun cevabını kuran ayetleriyle ben yazayım sana:
Nisa 23: Size şunlar yasaklandı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, karılarınızın anaları, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız -eğer onlarla gerdeğe girmemişseniz kızlarıyla evlenebilirsiniz-, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almanız... Mevcut evlilikler bu yasanın dışındadır. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.
Zaten bu ayetle yola çıkıp aklını çalıştırırsan babaannenin de haram oldugunu Allah ın verdigi akılla anlayabilirsin. Hadise felan ihtiyacın yok. Ki zaten hangi insan babaannesiyle evlenir ki olm?
2:269 ... Düşünce sahiplerinden başkası öğüt almaz.
39:18 Onlar ki sözü (kavl) dinlerler ve en güzeline uyarlar. Onlar, Allah'ın yol gösterdiği kimselerdir. Onlar akıl sahipleridir
8:22 Allah yanında, yaratıkların en kötüsü, akıllarını kullanmayan sağır ve dilsizlerdir.
10:42 Onlardan seni dinleyenler de var; akıllarını kullanmayan sağırlara sen mi işittireceksin?
10:43 Onlardan sana bakanlar da var; görüşü olmayan körleri sen mi doğruya ileteceksin? -
-
1.
0Ben agnostik bir panpayım. bu ayette annemizle evlenemeyeceğimizi söylüyor aklını çalıştıran her insan annesiyle veya kızıyla evlenmeyeceğini bilir. sen kitapta hiç bir şey ekgib bırakılmadı diyince bende gösteriyim dedim. Bir insan torunuyla evlenebilirmi? bu söylememiş mesela
-
2.
0Agnostik olmana sevindim panpa. En azından aklını kullanmayı başarmışsın.
"3:67 ibrahim ne Yahudi idi ne de Hıristiyan; tektanrıcı bir müslümandı. Hiçbir zaman ortak koşanlardan olmadı."
Bak kafanı kullanıyosun, iyiyi kötüyü ayırt edebilmişsin. Neden şimdi konu din oldu mu onu yalanlamaya çalışıyorsun panpa? Neden konu din oldu mu inkar etmek için mantığını iyi kullanmıyorsun? Allah rızası için o ayetten gerçekten doğruyu yanlışı ayıramıyo musun? Bir insanın torunyla evlenemeyeceğini anlayamıyor musun? Ki zaten öyle birşey nerde görülmüş panpa? Bence sen şu yazıyı sonuna kadar bi oku panpa. Birşey kaybetmezsin. Şu 1.5 dakikalık videoyu da izle bi belki önyargılarını kırar biraz.
https://www.youtube.com/watch?v=-1Px9UJvzBM -
3.
04300 tane din görüşü var be kardeşim bunların en doğrusu senin olduğunu nerden biliyosun zaten siz dinin ekgib yanlarına bakmadığınız için sorgulamadığınız için böyle düşünüyosunuz. Müslümanların çoğu hayatlarında neye inandıklarını sorgulamadığı bilmediği için ailelerinden öğrendiği dini yine hak ve doğru olduğunu zannederek benimsiyo. Benimde zaten ilk başım herkes gibi müslümandı ateistlere karşı çıkıyodum yazıyodum felan sorgulamaya başladıkça insan ne kadar salak olduğunu öğreniyo be pampam. Burda konu bu ayette değil ben dinlerin gerçek olduğuna inanmıyorum. hepsi bir kültürdür bir gelenektir. bir inançtır. Sende doğduğun yerin popüler kültüründen etkilenerek oranın inancını sahipleniyosun. dinin içindeki saçmalılara çelişkilerı ekgibleri araştır. insalar niye ateist agnostik deist panteist oluyo düşün..
-
4.
0Sen beni çok yanlış anlamışsın olm. Ben zaten sorgulayan biriyim. Bak sen yazıyı okumamışsın bile, eğer okumuşsan da anlamamışsın. Ben zaten müslümanların müslüman olmadığını Allah a ortak koştuklarını söylüyorum. Gerçek dinin ne günümüz müslümanlarının oldugunu söylüyorum ne hristiyanların ne de yahudilerin.
Evet katılıyorum sana şuan kendini müslüman sanan çoğu müşrik Allah a ortak koşuyor farkında bile değil. Kuranda olmayan çoğu şeyi din diye uyguluyorlar. Bak sen müslümanlara sorgulamadıkları için yargılıyorsun ama sen hiç kuran ı veyahut diğer kitapları sorgulamamıssın, tek tek ele alıp adam akıllı okumamıssın. Ben diyorum ki; tevrat da, incil de, kuran da Allah ın gönderdiği kitaplar. Fakat bu dini bozanlar, uyduruk hikayeleri din diye insanlara empoze edenler bu sahte din adamları zaten. Ben bunu açıklamaya çalışıyorum bu başlıkta. Müslümanların zaten kuranla uzaktan yakından alakası yok. Onların çoğu kuranı arapça hiçbirşey anlamadan okuyunca sevap aldığını düşünen, tekerleme gibi subhanallah söyleyerek sevap kazandıgını sanan insanlar. Bunların zaten akılla mantıkla hiçbir alakası yok ben de bunu söylüyorum bu başlıkta.
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
9.
+2Çok güzel yazmışsın kardeşim düşüncelerimi yazıya dökmüşsün emeğe saygı
-
10.
+1sübhanallah kardeş imana geldim
-
11.
0rezzzzzzzzzzz
-
12.
+1 -1Ya ben senin güzel canını yiyim ya. Kendince yazmışsın çok detaylı okumadım göz geçirdim sonunu ama hiç canını üzme çünkü geçecek emin ol ve inan bana. Biraz zorlanacaksın ama geçecek hatta ona karşı hiçbirşey hissetmez duruma bile geleceksin. Bende bi benzerini yaşadım erkek arkadaşım beni kekleyip aldatmıştı tamda mezun olacağım sene final dönemime denk gelmişti neler çektiğimi bi ben bi allah bilir ama şimdi geçti gitti. 5 6 ayda sıfırlanıyorsun emin ol
-
-
1.
0Eyvallah panpa moral için teşekkür ederim. Yalnız ben bu sıkıntıları daha önce de çektim, bu acıyı daha önce de misliyle çektim. Böylesine bi hayal kırıklığını tekrardan yaşamak fazla yıprattı sadece olay bu. Allah bana sabır versin ne diyim, sabrediyoruz işte.
-
2.
0E tamam en azından kaşarlanmışsın ilki kadar koymaz mesela olumlu tarafından bak biraz polyannacılık olacak ama
-
3.
0Ya panpa ilki kadar koyuyo gene ya. Hayatımda 3 defa böyle aşık oldum hepsinde de aynı acıyı yaşadım anasını satayım. Bunda çok daha fazla canımın yandığını düşünüyorum, çünkü evleniyor panpa. Ben askerdeyken o başkasının koynunda olacak. Hazmedemiyorum anladın mı :(
Evin heryerinde anısı var bi de, ailem felan biliyodu, askerden önce kendi aramızda yüzük felan takacaktık.
Vicdansız ya, Allah'a havale etmekten başka yapabildiğim birşey yok
diğerleri 1 -
1.