0
ilk sorunun kendimce cevabı şu;
Bak kardeşim sen bu dünyada tanrının varlığını kabul etmeyerek yaşamakta özgürsün ama bu özgürlüğünde mağlesef ki cehennem gibi bir cezası oluyo. Sen orda hırsız örneğini vermişsin. Aslında bu mantıklı bir düşünce ama mantıklı olan herşey doğru değildir. Bu mantık biliminin değişmez kuralıdır.
Sana şöyle bi örnek vereyim kardeşim;
Sen büyük bi kralsın ve kocaman bi uygarlığı yönetiyosun. Onlar sana tanrı gözüyle bakıyolar ve sende kendini tanrı gibi hissediyosun.
Şimdi düşün;
Senin her istediğini yapan ve emirlerine itaat eden kişiyle bunun tam tersi bir kişi senin için bir olurmu?
2. Sorunun cevabı kendimce şöyle;
Zaten eğer Allah'ın varlığına iman etmişsen (ki şu zamanda dünyanın bi çok ünlü ateisti müslüman olmaya başladı) onun yarattığı herşey onun varlığına bir delildir. Ama kardeşim inanmayan biri için mesele bundan daha büyüktür. Unutma ki önemli olan düşünerek Allah ın varlığını kabul etmektir. Yani Allah ın varlığına dair bir delil olsaydı (yani senin inanabiliceğin), zaten ozaman bu bi sınav olmazdı. Yani Allah bizi imtahan ediyor olmazdı. Sonuç olarak cevabı altında yazan sorularla dolu bi sınav kağıdı kadar saçma olurdu bu durum. Yani zaten önemli olan şey" sana göre olmayan kanıtlara " bakmak değil görmektir mesele.
3. Sorunun cevabida kendimce şu;
Bak kardeşim sen tanrısın ve bütün insanları yarattın diyelim. Sen istesen bu insana her istediğini yaptıra bilirsin ama mesele senin onlara değil onların kendi iradeleriyle sana inanması. Yine cennet cehennem konusuna girdin. Az çok pgiboloji ve bilinç altından anlarım. Sana bi kaç fikrimi söyliyeyim. Sen cehenneme gitmekten korkuyosun fakat inanmak istemiyosun çünkü işine gelmiyo. Sırf bu yüzdende arada kalmışsın. Sen diyorsun ki Allah ın varlığından emin değilim veya değiliz. Peki kardeşim sana şöyle bişey sorim monalisa tablosu çok güzel ve sanatsal bir eserdir. Peki bunu çizen kimdir daha doğrusu icraa eden yani üreten oluşturan kişi tabikide.. devamı üstte(@88)