-
1.
+4doğuştan elde edilirmiş. Sonradan bunun değiştirilmesi imkansızmış.
Kant tarafından sabit ve değişmez olarak belirtilen karakter sizce sonradan değişime uğrayamaz mı, bu hipotez sizce doğru mu? Şöyle baktığımızda bizlerin bir günü diğer gününe denk olmamakta zaman içinde düşünceler değişip, gelişip gidiyor. Düşünceler değiştikten sonra illa ki karakter yapısı da değişmez mi?
-
2.
+3happiness is not an ideal of reason but of imagination
-
-
1.
0every happiness cannot be reached by imagination
-
2.
+1mind cannot reach happiness alone without imagination
-
-
1.
+1Pure happiness is only necessary for children. Seniors achieve happiness by seeing pure truths.
-
1.
-
3.
+1
PUSSY ASS BOOBS
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+2ideacı bi yerden tutmuş konuyu. Kafasını gibem ahlaksız itin
-
4.
+3bence değişir panpa.
değişmesinin temel sebebi de çevredir. -
-
1.
+2Bence değişmez knk sadece çevreye uyum sağlar
-
2.
0bence de değişir ama bu insanın 7'si 70'i olayının da yanlış olduğunu ortaya çıkartmaz mı?
-
1.
-
5.
+2happiness is not an ideal of reason but of imagination ..
every happiness cannot be reached by imagination
mind cannot reach happiness alone without imagination
Pure happiness is only necessary for children. Seniors achieve happiness by seeing pure truths.
size laf anlatmakta amma zormus amk -
-
1.
0zxczxcacasxa
-
1.
-
6.
+1değişir.
konu kilit. iyi forumlar. -
7.
+1Bilinçli düşüncelerimiz içgüdüler tarafından yönlendiriliyor. Çevrede etkili karakterde genlerde ama bilinçli düşüncelerimiz bu ikisinden oluşuyor. Karakter doğuştan gelmiyor temeli ilk beş yılda atılıyor sanırım. Sonra temeli söküp yeniden inşa etmek zor olsa gerek.
-
-
1.
+1ilk beş yıl kavramı konusunda bir şey diyemiyorum ama ben her zaman değişebileceği kanaatindeyim. Örnek vermek gerekirse; vurdumduymaz bir bireyi ele alalım. Çocukluk ve Gençlik döneminin bir bölümünü kaygısız bir şekilde geçirdiğini farzedelim. Bu bireyin evlendikten sonra artık kaygısız, vurdumduymaz yapısının bittiğini, kendisini ailesine işine gücüne vs. şeylere adadığını göz önüne getirelim. Bu örneklemede; bireyde, içinde bulunulan duruma ithafen gözlemlenebilen bir davranış değişikliği var. Ve bu davranış değişikliği onun karakterinin de değişime uğradığını göstermez mi?
-
2.
+1üzüm üzüme baka baka kararır ama çekirdeği aynı kalır ozaman. O çekirdek çevreye göre ayarlıyor üzümün rengini temelde aynı şey. Karakterin özü çocuklukta oluşuyor yani. Mesela bazılarının özünde iyi olduğunu düşünürüz ama blulnduğu ortam onu başka şekilde davranmaya zorluyodur. böyle düşünüyorum.
-
-
1.
+1Bence çevre edinmeyi istemek de bir ihtiyaçtır, ait olma hissiyatının eyleme dökülmüş halidir. Birey ister istemez bir gruba dahil olmak isteyecek, bir gruba dahil olabilmesi için de illa ki oraya uyum sağlaması gerekecek. iç dünyasında ya da önceden oluşmuş olan karakterinin; bu çevreler nedeniyle davranış değişikliklerine sebebiyet verip, karakterin aşınabileceği görüşündeyim.
-
1.
-
1.
-
8.
+1Bağlamsız düşünmenin kusurları. Nesneler özünde iyi yada kötü müdür? Eğer öyle ise eylemlerde böyledir. Peki öldürmek kötü bir eylem midir? Eğer kötü bir eylem ise her zaman öyledir. Peki sizi öldürmek isteyen birini öldürmek? Buda mı kötüdür?
Kant'ın ahlakı bağlamdan yoksun olduğu için kusurludur. Eylemler özünden dolayı değil bulunduğu durum, zaman ve nedenden dolayı kötü yada iyidir. insanı nedenlerden, durumlardan ve zamandan ayırabilir misin? Ayıramazsın.Öyle ise özünde kötü yada iyi mümkün değildir.iyi ve kötü bulunduğun yerin tanımıdır. -
-
1.
0yani iyi yada kötü olarak bahsettiğimiz şeyler bulunulan çevreye ve diğer şartlara göre değişebilir. Mesele etik denilen bir olay var. ileri derecede kanser hastası olan bir kişinin bir ay gibi bir zamanı kaldığını varsayalım. Bunun yanında hastalığın verdiği o muazzam acıyı da ekleyelim. Hastanın bir ay boyunca muazzam bir acı çekmesi mi yoksa ötenazi yapılıp, hastanın bir an önce acılarından kurtarılması mı? Hangisi iyi, hangisi kötü, hangisi etiğe uygun? Senin de dediğin gibi mutlak iyi ve mutlak kötü denilebilecek kavramların hepsi değişkenlere bağlı. Saygılar.
-
1.
-
9.
+1
immanuel kant ay kan (:
-
10.
+1ekşide böyle muhabbet yok amk...
inci sözlük, kalitenin (arada bir) 1 numaralı adresi...
adettendir: (bkz: #206289330) -
-
1.
0Ekşlnin amk burdakilere bişey olmasın.
-
1.
-
11.
0Genetik bilimine göre dölle yımırta birleştiği anda daha belli zaten kaç sene yaşayacağın, pgibopat mı yoksa gavat mı olacağın falan . Bizim o algoritmayı çözmemiz zor ,yapay zeka geliştikçe daha da yaygınlaşacak.
Etik olarak bir sürü sorunu beraberinde getiriyor ama kimse zütten verecek ibişe sahip olmak istemez ne de olsa ne demişler el gibiyle gerdeğe girersen o yannan sana da girer -
-
1.
0doğacak olanların yaşam imkanını ellerinden almanın ne kadar iyi bir şey olduğu tartışılır. Şunu da eklemek lazım; her halükarda, doğacak olanların yaşam hakkına gasp etmek bana göre doğaya karşı bir ihlaldir. Senin de belirttiğin gibi etik tarafı da sıkıntılı. Sonuçta denekler üstünde olağanüstü bir şekilde yetkilendiriliyoruz, ortada aşırıya kaçan seçim hakkı var. Umarım problemlere yol açmaz.
-
1.
-
12.
-4amk liselisi felsefe dersinden öğrenmiş gelmiş buraya
-
-
1.
-1hele yarrama bak hele
-
2.
0yalan mı velet gelmiş artislik yapıyon burda millete
-
-
1.
0bak kardeşim sülalene medyumlar kabileye girer gibi ilişkiye mi girdi bilmiyorum ama bu platformda kişinin yaşını çözmek istiyorsan girmiş olduğu entarileri incelersin, az çok yaşı hakkında tahminlerde bulunabilirsin. Artistlik felan yapıp, haşa millete bir şey öğretmeye çalıştığım da yok, ben sadece paylaşıyorum. O yüzden dübürden mesele uydurup kendi iç dünyanı benimkiyle aynı paralelde görme.
-
1.
-
1.
-
13.
-1
Burası inci Sözlük huur Evlatları Burada Entelektüel Sohbet Yasak Burada gibiş Var 31 Var
-
14.
0CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ.
-
15.
0manuel cunt dan sonrasını okumadım
-
16.
0sonuna kadar haklı amk değiştim dersin ama sadece içindekileri bir nevi bastırırsın özün hiç bir zaman değişmez bunu da öyle teorik olsun diye değil tecrübeme dayanarak söylüyorum
-
17.
07 70
-
18.
0everything is a choise.
şimdi gibtirin gidin amcıklar