1. 1.
    +4
    üç kişi i̇mam-ı azam hazretleri’ne birer soru sordular. büyük imam hepsine birbirinden güzel cevaplar verdi:

    1- bize allah’ı gösterebilir misin?

    2- cehennem ateş olduğuna göre, ateşten yaratılan cinler ve şeytanlar orada nasıl azap göreceklerdir?...

    3- hem kaza ve kadere inanmamızı istiyorsun, hem de insanın iradesinden
    bahsediyorsun. halbuki insan her şeyi mecburen yapar, kendi iradesi
    yoktur?

    bu soruları alan büyük imam, eline aldığı bir avuç
    toprağı soranların yüzlerine attı. üçü de bu davranışa tepki
    gösterdiler. i̇mam-ı azam bunun üzerine şöyle dedi:

    1- allah’ı
    göremediği için inkar etmeye çalışan adam! toprağın yüzünde meydana
    getirdiği acıyı görebildin mi? daha yüzündeki acıyı göremezken allah’ı
    göremediğin için nasıl inkar edersin?

    2- ya sen ikinci sorunun
    sahibi! bildiğin gibi insan topraktan yaratılmıştır. ama bu bir avuç
    toprak senin yüzünü acıtmaya yetti. demek ki cehennemin ateşi de ateşten
    yaratılan varlıkları yakabilir.

    3- insanın iradesini inkar eden adam! madem benim iradem yok, ne diye yüzüne attığım toprak için benden şikayetçi oluyors
    ···
  2. 2.
    +2
    @5 huur çoculuğu yapma o imam türk halıkının büyük bir çogunluğunun tabi olduğu hanefi mezhebinin kurucusudur
    ···
  3. 3.
    0
    @12 aynen
    ···
  4. 4.
    0
    @12 @13 imamı azamın dinsizlere verdiği ayarmış siz dinsizlere saygı gösteriyor musunuz lan gibik herifler burası din konuşulacak yer değil gibtirin gidin islami forumlarda konuşun imdıbınızıda gibtirtmeyin kendinizide yarak antenleri
    ···
  5. 5.
    0
    imam reyis uçan spagetti canavarınıda göremiyo nasıl inkar ediyo onu açıklasın. Bide adam ata ist zaten topraktan yaratıldığına inanmıyo salakça olmuş.
    ···
  6. 6.
    0
    @12 senide giberim imdıbınıda, ben de böyle düşünüyorum saygı göster.
    ···
  7. 7.
    0
    bacınızi gibim dini duygulara küfür etme yerimi len bura ateist binler!! gibtirn gidin ekşiye
    ···
  8. 8.
    0
    @12 kanırtmış beyler
    ···
  9. 9.
    0
    @1 kim bu çobanlık taslayıp insanları peşine takmaya çalışan huur çocuğu imamın suratına toprak atmış lan... toprak ne kadar can yakar amk.. herif yüzüne atılan toprak demiş koyun sürüsü de peşinden gitmiş öyle mi?!
    (bkz: la bi gibtir git)
    ···
  10. 10.
    0
    Gusül (Boy Abdesti)

    Gasl, yıkamak demektir. Gusül ve iğtisal da, yıkanma anldıbını taşır. Din deyiminde gusül: Bütün bedenin yıkanmasıdır, boy abdesti alınmasıdır. Buna taharet-i kübra (büyük temizlik) denir. Böyle bir temizliği gerektiren hal cünüplüktür. Ayrıca kadınların hayız ve nifas kanlarının sona ermesidir. Cünüplük hali ise, aşağıda açıklanacağı üzere, şehvetle meninin atılmasından ve cinsel ilişkiden meydana gelir.

    Guslü Gerektiren Haller:

    a. Cünüplük: Cinsî münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun meninin vücut dışına çıkması boy abdestini gerektirir.

    b. Hayız ve Nifas (Lohusalık): Hayız ve nifas hali sona erince gusül farz olur.

    Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden aynlıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, imamı Azam ile imam muhafazid'e göre, gusletmek gerekir. Fakat imam Ebu Yusuf'a göre gusül gerekmez.

    Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin, şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için imam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır. Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.

    Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü ile, buluğ çağına ermiş erkek ve kadının gusletmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri buluğ çağına ermiş ise sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak buluğ çağına yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lazımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.

    Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilam olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntının şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele imam Ebû Yusuf'a göredir, imamı Azam ile imam muhafazid'e göre, gelen akıntının mezi olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. ihtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.

    Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilam olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaati yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.

    Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması gerekmez.

    idrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca; gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.

    Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilam olsa da, meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. imam muhafazid'e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının yine ona dönmesi ihtimali vardır.

    ihtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir. Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi gerekmez.

    Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilam olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.

    Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
    (imam Şafî'ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)

    Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.

    Bakire bir kızın bekaretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekaret, sünnet yerine kadar duhule engel olmuş demektir.

    Cünüplük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur. Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayrimüslim ihtida etse, yıkanması mendub olur.

    Gusül Nasıl Yapılır:

    Gusletmek isteyen bir kimse önce besmele okur ve : "Niyet ettim Allah rızası için gusletmeye" diye niyet eder. Elleri bileklere kadar yıkadıktan sonra edep yerlerini temizler. Bundan sonra sağ avucuyla ağzına üç kere su alır ve her defasında ağzını boğazına kadar gargara şeklinde çalkalar. Oruçlu ise boğazına su kaçmamasına dikkat eder. Sağ avucuyla burnuna, genzine kadar üç defa su çeker, her defasında sol eliyle burnunu temizler. Bundan sonra tıpkı namaz abdesti gibi abdest alır.

    Abdest aldıktan sonra önce başına, sonra sağ, daha sonra da sol omuza üçer defa su döker ve vücudunu yıkar. Suyu her döküşte elleriyle vücudunu iyice ovuşturur. iğne ucu kadar kuru yer kalmaksızın vücudun her tarafını güzelce yıkar. Gusülde bıyık, saç ve sakal diplerine suyun iyice işlemesi için ovuşturulur. Göbek boşluğu, küpe delikleri dikkat edilerek yıkanır. Böylece gusül abdesti almış oluruz.

    Guslün Farzları:

    1. Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.

    2. Burna su çekip yıkamak.

    3. Bütün vücudu ıslanmayan yer kalmayacak şekilde yıkamak.

    Guslün sünnetleri:

    1. Gusle niyet etmek.

    2. Besmele ile başlamak.

    3. Bedenin bir tarafında pislik varsa onu önceden güzelce temizlemek.

    4. Avret yerini yıkamak

    5. Gusülden evvel abdest almak.

    6. Bedenine üç defa su dökmek ve suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.

    7. Su dökünmeye baştan başlamak, sonra sağ omzuna, sonra sol omzuna dökmek ilk defa döktüğü zaman bedeni ovmak ve suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.

    8. Ayağının olduğu yere su birikirse, abdest aldığı zaman ayak yıkamasını sonraya bırakmak.
    Tümünü Göster
    ···
  11. 11.
    0
    @11 ne yarram yediğin gibimde değil bin...
    sadece dini hassasiyetlere saygı göster biraz..
    ···
  12. 12.
    0
    up up up
    ···
  13. 13.
    0
    imam haklı beyler
    ···
  14. 14.
    0
    @1 bak birader bir haftadır işe gitmiyorum. gunde 2 saat uyuyorum ve gunun 22 saati bilgisayar başındayım. neden mi? cunku seni hep takip ediyorum. seni takip edicem diye işten atılmam an meselesi. gunlerdir aynı başlıkları acıyorsun ve hala böyle gibimsonik başlıklar acmaya devam ediyosun. nası bi insansın lan sen? senin ızdırabını giberim cocuk. agzını yuzunu giberim senin. yeter lan gibtir git bu sözlukten a.q. yada adresini ver gelip agzını burnunu kıracam.
    ···
  15. 15.
    0
    imam kanırtmış.
    ···
  16. 16.
    0
    o imamın dıbına koyarım toprak falan atıyo giberim oracıkta belasını
    ···
  17. 17.
    0
    ne diyon topraaam
    ···
  18. 18.
    0
    aynısının bir de sadi şirazi versiyonu vardır ki tadından yenmez yalnız sadi reyiz adama toprak atmamış kafaya tuğlayla bi güzel indirmiştir

    ya ya ya
    ···
  19. 19.
    0
    @1 özet geç amk. bu kadar şey nası okunur
    ···
  20. 20.
    0
    @8 hanefi mezhebi gibimde olmaz
    ···