1. 26.
    0
    bılemedıklerını pm at işletmeciyiz evelallah
    ···
  2. 27.
    0
    @65 la bu mal anlatamaz amk

    filips körv şey işte. işsizlik arttıkça enfasyonist eğilim azalır. negatif eğimli bi doğru var ikisi arasında. keyneysyen bi görüş bu.sora stagflasyonla birlikte sıçtı 70lerde. keynesyenlerde böle çöktü. edmund phelpsle, friedman kısa dönemde geçerli olduunu eğrinin uzun dönemde naiuru diye bi işsizlik seviyesinde eğrinin sabitlendiğini kanıtladılar. nobel aldılar.

    money neutrality= paranın dışsallığı.. parasal olayların reel olaylar üstünde etkisi yoktur dio. para arzını artırma, azaltma olayları üretim, istidham,gibi reel değerler üstünde etkili olmaz. enflasyo değişimi olarak yansır ekonomiye.

    fisher denkliği= mv= p.t

    v; dolaşım hızı ,sabittir
    m; para miktarı

    neyse. burdan cıkan sonuç para arzındaki değişimler direk ekonomide p yi yani fiyat seviyesini değiştirir..

    öle işte hocu
    ···
  3. 28.
    0
    @69 hahahha salak işletmeciler ne anlar iktisadi modellerden allah aşkına
    ···
  4. 29.
    0
    harbiden bilkentten mezun olanlar napıyor genelde? sen napcan?
    ···
  5. 30.
    0
    @71 üniversite 1. sınıf açıklamaya bak allasen yaaa

    tenezzül etmiorm salaağaa
    ···
  6. 31.
    0
    @72 yönetici canımcım
    ···
  7. 32.
    0
    cevap versene amcık 3 sayfa mi okutcan @63 bak
    ···
  8. 33.
    0
    la bu karıyı harbi gibcem lan.bi gibtn anladıı yok. genşler sizi ben eğitirim. derd etmeyin
    ···
  9. 34.
    0
    @89 tanidik geliyon lan prof muydun sen
    ···
  10. 35.
    0
    erkegi en cok ceken, aklini en uzun sure mesgul eden bilinmeyen. sonu en iyiden en kotuye uzanan bir yelpaze olan yolculuk. bu yolda ne kadar orselense de, ne kadar cani yansa da eline gecen ilk firsatta erkegi tekrar yola koyulma istegi ile yakip kavuran labirent. uygulamalari ve dozajina gore farklilasan etkiler doguran, kesin bilinen tek yonunun yuksek bagimlilik riski (bu kadar yuksek bir olasiliga risk denir mi, o bambaska bir tartisma konusu.) tasimasi olan keyif verici bir madde.

    belki de degil.. belki karmagibligi ve gizemi sadece gorunusunde sakli.. yasadiklarindan ders almayi becerebilen her erkegin teorik hatirasini kolayca cikarabildigi bir yer bekli de.. hangi birimiz, bir diger hemcinsine degigib zaman dilimlerinde, cesitli cap ve ebatlarda tavsiyeler vermedik ki kadin hakkinda? dusunceleri bulandiran, duygulari alt ust eden etki alaninin disinda iken ne kadar da tutarli gozlemlerimiz oldu..

    yine de hangimiz, soz konusu olan kendisi olunca, elinde panzehiri olan, ancak onu vucuduna zerk edecek siringadan yoksun kisilere donmedi? "teori dersen zehir gibi, pratik dersen sallanmakta" noktasi ne kadar da tanidik gelmisti o sarki ilk dinlenildiginde.

    tarih boyunca ugruna sair, filozof, kahraman, hirsiz, yalanci, paranoyak olunan, savaslar duzenlenen, butun bu karmasanin arasinda pragmatik, acimasiza varabilecek kadar sogukkanli durabilen kadindan bahsediyoruz. eger tanri onu sadece bilmem nereye yasam destek unitesi olmasi icin tasarlamissa, hic kusura bakmasin, modellemeden bir tak anlamiyormus.

    sansli ve cevabi nerede aramasi gerektigini bilenler icin sonucu kestirilebilen, ancak baslangictan sonuca uzanan yolculuklarin her birinde farkli surpriz, yenilik ve tehlikeler gizli bir yol.. simdilik bulabildigim en yakin tanim bu.
    ···
  11. 36.
    0
    kadın nedir?

    erkeğin tersine kadın, çalışmayan bir insandır. aslında ona ilişkin söylenecekler bununla kalabilirdi, çünkü temel insan kavramı hem erkeği hem de kadını kapsayacak kadar çok genel, çok hatalı olmasaydı, kadın için söylenecek pek fazla bir şey kalmazdı.
    yaşam insanlara iki seçenek sunar: hayvansal bir varoluş -düşük bir yaşam düzeyi- ve manevi bir varoluş. kadın kuşkusuz ilkini seçecek ve fiziksel refahı öne çıkaracak, kuluçkaya yatacak bir yer ve engellenmeksizin üreme alışkanlıklarıyla oyalanacak bir ortam arayışına koyulacaktır.

    erkekle kadının aynı zeka potansiyeliyle doğduğu ve cinsler arasında zeka açısından temel bir fark olmadığı kesin bir gerçek olarak kabul edilebilir. ayrıca, körelmeye, kısırlaşmaya bırakılan her potansiyelin, işlevini yitireceği de çok iyi bilinmektedir. kadınlar zihinsel kapasitelerini kullanmazlar. aslında bilerek bu kapasitelerinin bozulmasına göz yumarlar. birkaç yıllık aralıklı eğitimden sonra, tali (sonradan gelişen) ve geri döndürülemez bir aptallık durumuna yönelirler.

    neden kadınlar kendi zihinsel kapasitelerinden yararlanmıyor? kadınların kendi beyinlerini kullanmamalarının tek bir nedeni vardır, o da ihtiyaç duymamalarıdır. yaşamlarını sürdürmeleri için zihinsel kapasiteleri vazgeçilmez değildir.

    teorik olarak güzel bir kadın, bir şempanzeden daha az bir zekaya ihtiyaç duyar ve buna karşılık kimse onu topluma uymayan bir yaratık olarak değerlendirmez.

    olsa olsa en geç 12 yaşına kadar, kadınların çoğu fahişe olmaya karar vermiştir. ya da başka bir deyişle, kendileri için, bir erkek seçip bütün işi onun yapmasını sağlamaktan oluşan bir gelecek tasarlamışlardır. bu işlevlerine karşılık olarak kadınlar da erkeğin belli zamanlarda vajinalarını kullanmasını göz yummaya hazırdır. bir kadın buna karar verdiği anda beynini geliştirmekten vaz geçer. elbette çeşitli dereceler ve diplomalar alabilir. bunlar onun erkeklerin gözündeki piyasa değerini arttırır, çünkü erkekler, birşeyleri ezbere bilen bir kadının, ayrıca erkekleri de tanıyıp anlayacağına inanır. ama cinsler arasındaki iletişim olasılığı da işte bu noktada ortadan kalkar. yolları sonsuza kadar ayrılır.

    erkeğin tekrar tekrar yaptığı en büyük hatalardan birisi, kadını kendi eşiti olarak, yani eşit zihinsel ve coşkusal kapasiteye sahip bir insan olarak değerlendirmesidir. kadını gözleyebilir, dinleyebilir, tepkilerine bakarak duygularını yargılayabilir, ama her şeye karşın, kadını sadece yüzeysel belintilerle yargılamaktadır. çünkü kendi değer ölçülerini kullanmaktadır.

    erkek, kadının yerinde olması halinde ne söyleyeceğini, düşüneceğini ya da yapacağını bilir. can sıkıcı ilişkiler durumuna baktığı zaman, kadın görünürde amansız bir davranışa girmişse, onun yerinde olması halinde yapacağı şeyi kadının da yapmasına engel olan bir şey olması gerektiğini düşünür. bu da erkeğin tarafında doğal bir tepkidir, çünkü insanların kendilerini soyut düşünme yetisi olan yaratıklar olarak değerlendirmesi durumunda kendini herşeyin ölçüsü saymaktadır, bunda da haklıdır.

    bir erkek bir kadının yemek pişirme, bulaşık yıkama ve temizlik işlerinde saatler harcadığını gördüğü zaman, bu işlerin onu belki de mutlu ettiği, çünkü tam da onun zeka seviyesine uygun işler aklına hiç gelmez. o anda, bütün bu ön angaryanın, kadını, bir erkek olarak önemli ve arzu edilir bulduğu onca şeyi yapmaktan alıkoyduğunu düşünür; bu nedenle kadının yaşdıbını kolaylaştırmak ve onu, erkeğin düşlediği yaşam biçimine sürüklemek için otomatik bulaşık makineleri, elektirikli süpürgeler, hazır yemekler icat eder.

    ama hayal kırıklığına uğrayacaktır. kadın, kazandığı zamanı tarihle, politikayla ya da astronomiyle aktif bir biçimde ilgilenmek için kullanmak yerine, pasta yapar, iç çamaşırlarını ütüler ve oya yapar ya da özellikle maceracıysa banyo duvarını çiçek çıkartmalarıyla bezer. bu nedenle erkek bu tür şeylerin, varlıklı yaşamın temel öğeleri olduğunu düşünür. bu fikrin ona kadın tarafından aşılanmış olması gerekir, çünkü erkek, pastanın dışarıdan satın alınmasına da, iç çamaşırının ütüsüz olmasına da, banyo duvarlarında çiçek desenlerinin bulunmamasına da gerçekten aldırış etmez. kadının bu amaca ulaşmasını kolaylaştırmak ve onu angaryadan kurtarmak için mikserler, mutfak robotları, ütüsüz giyilebilen çamaşırlar ve çiçek süslemeli tuvalet aletleri, fayansları icat eder; ama kadın hâlâ edebiyatla, politikayla ya da evrenin fethiyle aktif ve ciddi bir şekilde ilgilenmez. onun için yeni bulunan bu boş zaman tam zamanında imdada yetişmiştir. artık kendisiyle ilgilenebilir; ve elbette entelektüel başarı özlemi ona yabancı olduğu için, o da dış görünüşü üzerine odaklaşır.

    bu aşama bile, erkek açısından kabul edilebilir. karısını gerçekten sever, onun mutluluğunu dünyada başka her şeyden çok ister: bu nedenle akmayan rujlar, su geçirmez maskara, ütü gerektirmeyen gömlekler, kullanılıp atılan alt bezleri, vb. geliştirir; hepsinin tek bir amacı vardır. ihtiyaçları bu kadar duyarlı, bu kadar arı olan bu yaratığın sonunda özgürleşmesini umar. bu özgürlük, kadının, erkeğin düşlediği yaşam düzeyine ulaşması -özgür bir erkeğin hayatını yaşaması- için gereklidir.
    Tümünü Göster
    ···
  12. 37.
    0
    pamukkale üni iktisat mezunuyum 6buçuk senede bitirdim panki ingilizcem kötü sayılır.26 yaşındayım. benden bi tak olurmu söyle
    ···
  13. 38.
    0
    @106 ha hatirladim sağol panpa.
    ···
  14. 39.
    0
    @109 hiçbir tak olmaz olmamış da zati başı boş dolanıyosundurrr
    ···
  15. 40.
    0
    @108 sana mı sordum yarak hasan
    ···
  16. 41.
    0
    fisher etkisini anlat?
    ···
  17. 42.
    0
    @112 bana sorup sormadiğini mi sordum ben bi buyuk alayim
    ···
  18. 43.
    0
    iktisatçı ne bilir altına mı yatıracan üstüne mi çıkalım
    ···
  19. 44.
    0
    @111 gibtir bin devlet bankasında uzman yardımcısı oldum
    ···
  20. 45.
    0
    aslinda paramiz olsa 6. yildiz olarak imkb yi gibertebiliriz ama sonra onlarda bizi gibertebilir.
    ···