-
1.
+3 -3evet beyler şeytanın laik olduğunu kanıtlıyorum.
allah’u teala hz. adem’i yarattığında bütün meleklere adem’e secde edin diye emretti, iblis (şeytan) hariç hepsi secde etti.
allah’u teala iblis’i hemen cezalandırmayıp, bize ibret olsun diye (cevabını bildiği halde) sorguya çekti: (allah) dedi: “sana emrettiğimde, seni secde etmekten alıkoyan neydi?” (iblis) dedi ki: “ben ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın.” (araf-12).
bu sorgudan sonra cenab-ı hak hükmünü belirtiyor ve iblisi ebediyen cehennem de kalmak üzere cennetten kovuyor ve sonuçta iblis kafir olmuş oluyor.
şimdi gelelim asıl meseleye yani sonuca:
iblis’in kafir olmasının sebebi allah’ı inkar etmesi değildir. iblis allah’ı yaratıcı olarak kabul ediyordu. çünkü yukarda da yazdığım gibi “beni ateşten yarattın” diyor. peki kabul etmeyip kafir olmasına neden olan şey ne? iblis, allah’ın hükmünü yani allah’ın şeriatını kabul etmemiştir. allah’ın adem’e secde edin diye emretmesi allah’ın şeriatıydı ve ibliste bunu kabul etmediği için kafir olmuştur. yani sonuçta iblisin kafir olmasının sebebi allah’ı inkar etmesi değil, yarattıkları üzerinde kanun ve hüküm koymasını kabul etmemesiydi.
bu düşünce tarzı size bir şey çağrıştırdı mı? işte bunun adına bugün laiklik deniyor. ben allah’ı kabul ederim ama hükümlerini kabul etmem diyen ilk kişi iblistir. bu yüzden şeytan allah katında necis yani pistir. “ey iman edenler! içki, kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” ( maide-90). bakın burada ne diyor “şeytan işi birer pislik” yani şeytanın amelinden birer pisliktir. böylece şeytan kafir oluyor kafir olduğu içinde her şeyi pislik olmuş oluyor.
kısacası laik olan ilk kişi şeytandır ve bunu yani laikliği savunan kişilerinde savunduğu asıl şey şeytanın pisliğidir.
dinlemek daha fazla vakit alacaktır ama okumak istemiyorsanız buradan dinleyebilirsiniz: http://www.youtube.com/watch?v=4TjyEXNkgd4 -
2.
+1 -1@2 işte kemalist zihniyetin okumadan, sorgulamadan en önemlisi de düşünmeden yaptığı bir yorumlardan bir tanesi
-
3.
-1@4 haa pardon senin okuyupta hala bu kadar aptalca yorumlar yapabilecek kadar embesil bir herif olabileceğin aklıma gelmezdi
-
4.
0önüne gelene yobaz, gerici diyerek bu işlerin içinden çıkmak, düşünüp yorum yapmaktan ne kadar kolay öyle değil mi?
-
5.
0@6 yav bağlantıyı kuramıyor musun? allah'ın hükmüne yani allah'ın şeriatına itirazdan şeytan kafir olmuştur bu kadar basit
-
6.
0@7 emin ol @2 de yaptığın yorum embesil olmadığını kanıtlamıyorsa normal bir zeka seviyen olduğunu hiç kanıtlamıyor
-
7.
0@10 ben gerçekleri yazdım. ben yazdığım şeyde sizi hiç bir şeye zorlamıyorum ister hala ateist olursun ister müslüman ister laik ben kimseyi zorlamıyorum
-
8.
0@14 sen önceleri insanların dini zorla mı yaşadığını sanıyordun. ecdadın olan osmanlı 400 sene süper güç iken kimin dinine karışmış? sence o zaman karışsaydı şu an hala yunanistan, ermenistan,bulgaristan vb. bir çok ülkenin vatandaşı hala hristiyan olarak kalabilir miydi? bunlar boş palavralar şeriat kimsenin dinine karışmaz. kişiye hakkını verir. laik reijimin geçmişteki yönetim tarzına tak atmak için uydurduğu yalanlardan biridir bu
-
9.
0@19 hacc'a şimdiki gibi 3 saatlik uçakla gidilmiyor. gidiş - geliş en az 3 ay sürüyordu. padişahın hacc'a gitmesi devleti 3 ay başsız bırakmak demektir. düşmanların her türlü saldırı ve isyan çıkarması işten bile olmazdı bu durumda.
-
10.
0@19 ayrıca şeriat gerektiğinde müslümanın da öldürülmesini emreder. ve islama göre suçsuz bir insanı öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibi sayılırdı. gayri-müslim hiç bir kimse durduk yere öldürülmez. bu kadar da cahil olmayın
-
11.
0@22 ne kadar kulaktan dolma, boş ve cahil cahil konuşuyorsun. Kur'an asla durduk yere gayrimüslim öldür demez. Bu senin Kur'an'ı kerim'e attığın çirkin ve pis bir iftiradir. Kanıt göstersene hadi. Kulaktan dolma bos bos konus anca. Simdi de hemen gidip google da 2 dakikalık araştırma yaparsin "kur'an da gayrimüslim öldürmek" diye. Kanitini getir oyle konuş. Yoksa senin bu yaptığın allah'in kitabina iftirafan baska bir sey olmaz. Ayrıca boş boş yazdigini da ben kanıtlamış olurum eger kanit getiremezsen. Yani kisacasi senden sadece kur'an da durduk yere gayrimüslim oldurulmesinin emredildigi bir ayet göstermeni istiyorum. Ama tabiki gosteremeyeceksin.
-
12.
0@22 kur'an da her şey bulunur insanlar da o yolda mantık yürütüp cezayı verirler. yoksa osmanlı zamanında kadılar olmazdı ki padişah direk kafasına göre verirdi cezayı.
ayrıca hacc belirli bir zamanda yapılan ibadettir. yavuz hicaz bölgesini fethettiğinde hacc zamanı değildi oturup 4 ay kurban bayramı zamanını mı bekliyecekti? -
13.
0@25 kur'an-ı kerim'i sadece mealden okumak yanlış ve tehlikelidir. çünkü indirilen ayetin ne zaman, nerede ve ne üzere indiğinin bilinmesi gerekir. bilinmezse ayet farklı farklı yerlere çekilebilir. işte böyle yanlışlara kur'an-ı düzgün bir tefsirden okumak gerekir. sen sadece işine gelen ayeti mealden alıyorsun. kur'an parça parça değil bir bütün olarak incelenir. bir sonraki ayet önceki ayetleri tamamlar. nisa suresi 89. ayetini doğru bir tefsirden açıp okursan ne kastedildiğini anlarsın. şimdi tefsirde yazılan üzere 89, 90 ve 91. ayeti yazacağım onlar her şeyi açıklıyor:Tümünü Göster
nisa 89/ o(mürted ola)nlar temenni ettiler ki; kendileri kafir olduğu gibi, keşke siz de kafir olsanız da hepiniz eşit olsa! artık onlar (iman edinceye ve bunun ispatı olmak üzere) Allah yolunda hicret edinceye kadar onlardan dostlar edinmeyin!
eğer (imanı açıklamaktan) yüz çevirirlerse, onları hemen yakalayın ve kendilerini bulduğunuz yerde onları öldürün, bir de içlerinden ne bir dost ne de bir yardımcı edinmeyin!
nisa 90/ Ancak sizinle aralarında anlaşma olan bir topluma sığınmış bulunanlar, yahut ne sizinle ne de kendi kavimleriyle savaşmayı içlerine sığdıramayıp (tarafsız olarak) size gelenler başka. Eğer Allah dileseydi, onları size musallat kılardı da sizinle savaşırlardı. Eğer onlar sizden uzak durur, sizinle savaşmayıp size barış teklif ederlerse; Allah, onlara saldırmak için size bir yol (yetki) vermemiştir.
nisa 91/ Diğer bir takım kimselerin de hem sizden emin olmak, hem de kavimlerinden emin olmak istediklerini göreceksin. Bunlar küfre her döndürüldüklerinde ona atılırlar. Eğer bunlar sizden uzak durmazlar, sizinle barış içinde yaşamak istemezler, ellerini savaştan çekmezlerse, onları yakalayın ve onları nerede bulursanız öldürün. işte bunlara karşı size apaçık bir yetki verdik.
89. ayette belirtilen "onlar" islam'ı bilip tanıdıktan sonra dinden çıkıp mürted olan kafirlerdir. bunların bulunduğu yerde öldürülmesi zaten şeriattır. yani senin sandığın gibi bu ayet yoldan geçen kafiri öldür demez.
nisa suresi 90. ayette gördüğün gibi allah'u teala tarafsız olanları, barış teklif edenlere saldırıyı yasaklıyor.
91. ayette ise sizinle barış içinde yaşamak istemeyenler, ellerini savaştan çekmeyenlerin öldürülmesi için yetki veriliyor.
ayrıca kafirler müslümanların iyiliğini hiç ister mi? bunu söylemek şimdi amerika'nın türklerin iyiliğini istiyor denmesi gibi bir şey. tabi ki kafirle dost olunmaz. bak ticaret yapılmaz vb. şeyler olmaz denmiyor dost olunmaz deniyor. çünkü dost insanı her yönden etkiler. eğer kafirle dostluk kurarsan bir süre sonra onlar seni illa ki etkiler. bir hadis-i şerifte efendimiz sav "kişi arkadaşının dini üzeredir" buyurarak bu konunun ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. -
14.
0@25 uzun olduğu ve okumakta zorluk çekeceğini düşündüğümden sorularına parça parça cevap veriyorum.
demişsin ki kur'an da her (ceza) şey yazıyor mu yazsa bile sence hala geçerliliğini koruyor mu? bırak bu ümmetçi kafalarını felan felan...
kur'an-ı kerim'de her konuya ait şeyler ana başlık altında geçer. açıklamalarını da hadislerde görürüz. bu yüzden her suç için illa ki bir ceza bulunur. zaten kadıların da işi budur.
ayrıca kur'an-ı kerim öyle bir kitaptır ki yalnızca miladı 7. asır için inmemiştir. her asır için idealdir çünkü o kelamın sahibi allah'tır ve allah bu zaman da o zaman da ne olacağını bildiği için kur'an-ı kerim'i ona göre indirmiştir. -
15.
0@25 hac kişisel bir ibadettir ancak osmanlı padişahlarının çıktığı seferler kişisel değil ı'lay-ı kelımetullah içindir.
osmanlı padişahlarının hacca gidememesinin en büyük nedenlerinden birisi de yeniçerilerdir. ilk zamanlar görevlerini tam anlamıyla yapan yeniçeriler sonralarda sık sık kazan kaldırmıştır. daima kafalarında şüphelerin dolaştığı yeniçeriler padişahın hacca gittiğini duyarsa kafalarında yeni bir şüphenin daha hasıl olması işten bile değildir " acaba yeni bir ordu mu teşkil edecek" diyeceklerdir. nitekim 3. selim ve 2. mahmut'a karşı aynı şeyi yapmışlardır.
2. osman hac'a gitmek istediğinder buna en başta kayınpederi Şeyhülislam Esad Efendi kendisine karşı çıkarak, "Padişahlara hac lazım değildir, oturup adl eylemek evlâdır. Caiz ki bir fitne zuhur eyleye" fetvasını vermiştir. ve alakası var mıdır bilinmez yine de ilginçtir ki 2. osman yeniçeriler tarafından tahttan indirilip, öldürülmüştür.
yani osmanlı padişahları sefere çıktığı zaman yeniçerilerde yanlarında olacağından, yeniçerilerin kafalarında bir şüphe olmaz ancak hacca gidilmesi gibi bir durumda kendileri padişahın yanında olmayacağından yeniçeriler daima şüphe içerisinde olup isyan ederler ve bu da devlete büyük zarar verir hatta yıkıma kadar zütürebilir.
2. osman'ın şeyhül isldıbının da izin vermediği gibi olan ulema da, bir padişahın devlet başkanlığı görevlerini "şahsî ibadetleri uğruna" aylar boyu terk etmesini caiz görmemişlerdi. Yani bu tutumda şahsî ibadetlerini kamusal hizmetlerinin önüne geçirmeme kaygısı ağır basmıştır.
bir saat adaletle hükmetme yüzlerce sene ibadete racihtir sözüne dayanarak pek çok seneler saatler ve haftalar adilane hükmetmeleri millet için de herhalde gidecekleri hacdan daha hayırlıdır. -
16.
0birincisi mürted olanın öldürülmesini şöyle açıklayayım:Tümünü Göster
mürted, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. Ve bu insan bir bakıma Müslümanlara ihanet etmiştir. Bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. Onun için de bazılarına göre mürtedin hayat hakkı yoktur. Ancak fıkıh âlimlerinin sistematize ettiği şekle göre, mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvelâ ona o mesele en ince teferruatına kadar anlatılıp izah edilecektir. Belli bir süre takibe alınarak, takıldığı hususlarda iknaya çalışılacaktır. Bütün bunların fayda vermediği zaman da artık o insan islâm bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu tebeyyün edince de ona göre muamele yapılacaktır.
ikincisi
hiç bir padişah sefer yapılacağı yeri söylemez. buna şehzadesi, veziri, şeyhülislamı da dahildir. yani kimseye nereye sefer yapılacağını söylemez kaldı ki yeniçeriye söylesin. hem düşünsene yeniçeriye ürdün'e sefere çıkıyoruz desin, onlarca top, kılıç, kalkan, asker hazırlansın. ürdün'e gelince de "ya ben aslında hacca gelecektim bu yüzden böyle söyledim" desin. askerin karşılığı sence nasıl olur? kandırılmış, ganimet alamamış bir asker... şahsi bir ibadet için yola çıkan bir asker...
yetkili tabi ki padişahtır ama halkını, askerini mutlu etmezse o yetkiyi de padişahtan alırlar. hem devleti böyle bir riske sokmaya ne gerek var ki? ankara savaşı'nda timur'a esir düşen yıldırım bayezit zamanında devlet fetret devrine girmişti. devletin tekrar refaha ulaşması büyük zorluklar içinde sağlanmıştı. e şimdi de padişah askerini kandırsa yine büyük olaylar patlak verilebilir, padişah tahttan indirilip öldürülebilir ve devlet fetret devrine girebilirdi. bu yüzden ulema'da padişahların hacca gitmemesi için fetva vermiştir. çünkü bir saat adaletle hükmetme yüzlerce sene ibadete racihtir ve bu herhalde gidecekleri hacdan daha hayırlıdır. onun içindir ki riske hiç gerek yoktur.
üçüncüsü
müslüman mısın bilmiyorum ama eğer müslümansan bunlar nasıl laflar? 7. asırda kur'an-ı indiren allah 21. asırda neler olacağını sanki bilmiyor muydu? hem kısasa kısas en iyi yöntemdir. çünkü en caydırıcı yöntemdir. sonunda ölüm vardır çünkü.
hem kısasa kısas yöntemiyle yapılanlar zanlı içinde daha hayırlıdır çünkü ahirette çekeceği azabı dünya da çekmiş olur. eğer ahirette cezasını alsa dünya'da çektiği azaptan kat kat daha fazla acı duyacaktır. sende sanki şimdi insanlar huzurluymuş gibi konuşuyorsun... bak terörist lideri hapiste sefa içinde yaşıyor. hala emirlerini verebiliyor. idam edilse bunlar olabilir miydi? -
17.
0birincisiTümünü Göster
padişahlar, vali ve şehzadeler mahpus hükmündedir.
islâm âlimleri, hükümdarın ve onun makamındaki emirlerin (vali ve şehzadelerin), hacca gitmekte mazur olduğuna fetvâ vermiştir. Nitekim meşhur islâm hukukçusu ibni Âbidîn, Reddü’l-Muhtar hâşiyesinin ikinci cildinin 146. sahifesinde şöyle yazıyor:
“Meydânî’nin Kudûrî’ye yaptığı Lübâb şerhinden, o da Şemsü’l-islâm Serahsî’den naklen, arzederiz ki, sultan ve sultan mânâsındaki emîrler (vâli ve şehzâdeler) mahpus hükmündedir. Binaenaleyh içinde kul hakkı olmayan malından kendi ndıbına birini hacca göndermesi icab eder. Mezkûr şekilde aczi tahakkuk eder de, ölünceye kadar devam ederse böyle yapılır.”
Bir hükümdarın hac gibi uzun bir yolculuğa çıkması, pek çok bakımdan amme nizdıbını bozabilir. Bu sebeple hükümdarlar mahpus hükmünde, yani hapisteki bir şahıs gibi görülmüştür. Nitekim haccın bir vücub, bir de edâ şartları vardır. Haccın bir insana vâcib olabilmesi için, o şahsın hacca gitmeye kâdir olması gerekir. Nitekim haccı emreden Kur’an-ı kerim âyetinde bu güç yetirebilme hususu açıkça vurgulanmıştır.
2. murat da dahil olmak üzere padişahlar vekil gönderirdi
Osmanlı padişahları tamamen kendilerine şer-i şerîfin tanıdığı ruhsattan istifade edip, ülkenin birliğini, milletin dirliğini düşünerek hacca gitmemiştir. Mükellef olanları yerlerine bedel (vekil) göndermiştir. iki defa tahttan feragat etmesiyle tanınan Sultan II. Murad’ın hacca bedel gönderilmesini vasiyet ettiğini bilinir. Vasiyetin metni bugün bulunur.
Sultan Vahîdeddin ise tahttan indirildikten sonra hac ve ikâmet maksadıyla gittiği Hicaz’da hummaya yakalanmış ve haccı edâ edememiştir. Şehzâde Cem, sürgünde iken haccı edâ etmiş; padişah kızlarından da hacca gidenler olmuştur. Hac farîzası önemsenmiyor olsaydı, bunlar da gitmezdi.
en önemlisi de şudur: işini bir fetvâya uyarak yapana, artık niye böyle yaptı denemez.
Bu bakımdan hacca gitmemeleri, Osmanlı padişahlarının dindarlıkları için bir ölçü teşkil edemez.
ikincisi
Her suçun bir ana başlığı vardır. örneğin: bir adamın annesini öldürmesi ile yoldan geçen bir adamı öldürmesi farklı farklı tutulabilir ama aslında bir ana başlık altında toplanır. yani cinayet.
ya da ne bileyim hırsızlık, gasp, zina bunlar ne kadar farklı türden olsa da bir ana başlık altın da toplanır. kur'an'da da bunların cezası yazar. teferruatını ise hadisler ve din alimleri belirtmiştir.
üçüncüsü
dini hükümler de sadece kur'an esas alınmaz. hadislerinde bu hükümlerde yeri vardır. nitekim mürtedleri öldürmenin lazım olduğu hadislerde geçer. örneğin:
"Kim dinini (islamı) değiştirirse onu öldürün" [el-Buhârî, es-Sahîh, Cihâd, 149; Ebû Dâvûd, es-Sünen, Hudûd, 1; et-Tirmizî, es-Sünen, Hudûd, 20; ibnu Mâce, es-Sünen, Hudûd, 2.]
başka hadislere bakıldığında ise dinini değiştireni öncelikle yine uyarıp, anlamadığı konuyu yine anlatılması esas alınmıştır. eğer bunları dinledikten sonra hala dinini değiştirmesinden dönmezse öldürülür. yani önce uyarma vardır.
dördüncüsü
bende apo denen itin acı çekilerek öldürülmesini isterim ancak bu islam'a uygun değildir. ilk ceza bu dünyada, kısaca ve acı çektirilmeden yapılır. yani idam edilir. bunu sebebi de insanlara daha fazla zarar vermemesidir. ama asıl ceza ahirettedir. bu yüzden biz ona ne kadar acı çektirirsek ahiretteki azabını o kadar azaltırız bu yüzden buna hiç gerek yoktur. bunu da şöyle bir beyitle açıklayıp, sonlandırayım:
"zalimler biliniz ki sonunuz alevli bir ah'tır
intikam alanların en hayırlısı allah'tır.." -
18.
0@35 o çarpıtılıyo dediğin hadis, 3 hadis kitabında da geçiyor hemde en sağlamlarında. imam buhari gibi ebu davud gibi adamlar uydurma hadis yazmaz bu yüzden onlara sahih diyoruz. hele imam buhari bir hadisin doğruluğunu test etmek için yüzlerce kişiye gidermiş. hatta bir seferinde yine hadis-i şerif'in doğru olup olmadığını test için bir hocaya sormak için giderken, hocanın yanına bir atı sanki elinde yemek varmış gibi çağırdığını görmüş ve gerisin geri dönmüş. neden döndük diye sorduklarında ise o adam atı elinde yiyecek varmış gibi kandırıyordu ya beni de kandırırsa demiş. ayrıca doğruluğundan emin olduğu hadislerin her birini yazarken gusül abdesti alırmış. tekrar edilenler dışında bir kitabında sadece 4000 üzeri hadis var düşün işte gerisini...
ayrıca diğer yazdıklarıma cevap vermedin, yoksa yazdıklarımdan tatmin oldun mu?
-
hakikimall vardi aga be
-
cok konusma wow girlcik
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 26 11 2024
-
ramstein nobete misin
-
kan bagisi yapmam aga
-
google yazinca cikmiyan sozlluk
-
ulan birfoto atsan nolur
-
videom yuklenmiyo sozluge
-
pümberte abim
-
anada
-
29 11 2024 cumaya gelmiyenlerr
-
böcek eti yiyceksiniz nakit para kulanmıcaksınız
-
pehh yine akşamı ettik pehh 25 11 2024 19 05
-
allahtan başka tanrı olmadığına
-
wow girl nude bir fotonu pm kutuma
-
hani inci disk yanınca 2020 ye ışınlandı ya
-
nıdya
-
ırğa
-
kadinlar niye içine alıyor
-
yıldırım ataç
-
noyfa
-
ulob
-
namayıda
-
birgün ateist hocaya hoca hoca ben
-
inci puan ne gibeme yarar zaten
-
nivtra
-
aylatna
-
zalinazurt ablana selam söyle
-
bana 10 yıl önce bir o çocuğu
-
havalar sogudu iyice
- / 3