1. 1.
    +4 -1
    müslümanların çıkardığı en büyük entelektüel
    en büyük evliya
    en büyük yazar.
    en büyük sufi
    endülüslü bir şeyh. anadolu'ya da geldi.

    gelmiş geçmiş en büyük insanlardan biri.
    benim için öyle en azından.

    vahdet-i vücud anlayşının kurucusu sayılır. en azından bu akımı sistemleştirmiştir.
    yüzlerce, evet yüzlerce kitap yazmıştır.

    islam deyince bir çok insanın aklına el kaidenin, başörtüsünün, cübbelinin veya fetullah gülen'in gelmesi ne acıdır.
    ···
  2. 2.
    +3
    ibn arabi şakirtlerin hoşlanacağı biri değildir. o yüzden bu başlığa gelip din iman geyiği çevirmesinler.
    zaten beyinleri de almaz
    ···
  3. 3.
    +2
    bu adamı tanımasam ateist olurdum belki de
    ···
  4. 4.
    -1
    islam alimi falan değil, allah'a şirk koşan şizofrenin teki.
    ···
  5. 5.
    +1
    yani şu sefil hayatlarınızda böyle bir adamın şu yeryüzünden geçtiğini bile bilmeden gibtiriolup gideceksiniz ya.
    ···
  6. 6.
    -1
    iyi oluyo lam böyle. kimsenin giblmediği başlıklar açmanın da vahşi bi tadı var aslında.
    binin biri bi gün merak edecek ve bu simi yazacak. ve işte burda senin yazdıkların çıkacak karşısına

    ee daha ne olsun yani
    ···
  7. 7.
    0
    http://tr.wikipedia.org/w...lim_adamlar%c4%b1_listesi
    aslında avrupadan önce birçok astronomi kimya ve tıpta bizimkiler icat etti sonra haçlı sferleri vb. şeylerde latinceye kitapları çevrildi.bilimin yapı taşını müslümanlar attı.
    ilim çinde olsa alınız.
    ilim öğrenmek beşikten mezara farzdır.hadisi şerif...
    ···
  8. 8.
    0
    Muhyiddin ibn Arabi çok değişik bi kafa. çok değişik.
    ···
  9. 9.
    0
    Sözlerimi dikkatle dinle.
    Garip alışılmamış şeyler söylüyorum. Ben kıskanç
    biriyim; hem açıklamak isterim, hem de
    gizlemek isterim.
    Muhyiddin ibn-i Arabi
    ···
  10. 10.
    0
    ibn-i haldun var birde
    ···
  11. 11.
    0
    cennet ile cehennemin bu dünyada olduğunu savunan kişilik
    ···
  12. 12.
    0
    Hazret, ehl-i keşf erbâbından ve aşk adamı olduğundan, sadece eserlerini okumakla da anlaşılacak bir zât-ı muhterem değildir, bizzat onun tattığını tatmak, yaşamak, hissetmek lazımdır! ayrıca; eserlerini okumak veya anlamak için onun mertebesinde olmak lazımdır, zira söylediklerini âlim olanlar dahi anlayamayıp küfre yuvarlananlar olmuştur, Allah muhafaza. bu yüzden füsus ul hikem adlı eseri, tasavvuf tarihinin en tartışılır eseri olmuştur ve bu esere kim bilir ne kadar çok şarih şerh yazmıştır, zira şerhleriyle dahi herkes yine anlayamaz. ben merak ediyorum, bu şerhleri acaba ne zaman günümüz türkçesine çevirerek, avam tabakasının da anlayacağı bir üslupla neşretmeyi düşünüyorlar?!
    ···
  13. 13.
    0
    islam bugün bu hâldeyse, ibni arabi, ibni haldun gibi adamları önemsemediği ve mutezile gibi akımların ileri görüşlülüğü yerine sünniliğin, emevi inançlarının dogmatikliğini sahiplendiği içindir.
    bugün batı klagib yunan'ı biliyorsa, aristo'yu vs biliyorsa bunu büyük ölçüde müslüman bilim adamlarına borçlu.
    ama gibtir et giblemesinler. zaten incide bunları gibleyecek adam çok az. yok zütümde sivilce çıktı yok şu yok bu diye saçma sapan şeyler yazan adamlar bunu giblese ne olur giblemese ne olur.
    not: ateistim. ama doğruya doğru.
    ···
  14. 14.
    0
    üstadın en sevdiğim ve ezberimde de olan cümlesi şudur: "maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer; içtikçe susarlar, susadıkça içerler."
    ···
  15. 15.
    0
    allah kulunun irsad mertebesine gore idrak perdelerini acar derler. biz nacizane idrakimizle onun gorduklerini goremedik belki ama onun misali nur yuzunu gorduk elhamdülillah. rabbim sirlari baki, kiyametimizi yakin eylesin amin.
    ···