-
1.
0meleklerin iradesi yoktur 1
melekler nurdan şeytan ateşten cinlerde ateşten yaratılmıştır 2
iblis cindir 3 -
2.
0@31 müthiş siyasetçi olur senden. harika çarpıtmışsın ve şimdi gibecem senin belanı.
ayette "meleklere secde edin dedik fakat iblis hariç tüm melekler secde etti" diyor.
senin verdiğin örnek de şu şekilde olmalı: "tüm galatasaraylılara en büyük gs diye bağırın dedik. rıdvan dilmen hariç hepsi bağırdı" işte bu cümleden rıdvan dilmen'in galatasaraylı olduğu sonucu çıkar. yani "50 kişiye en büyük gs diye bağırın" şeklinde değil de "gslilere en büyük gs diye bağırın" şeklinde olmalı verdiğin örnek.
çünkü ayette özellikle "meleklere şöyle şöyle dedik" diyor.
ayet şöyle olsa haklıydın: "orada bulunan herkese secde edin dedik. iblis hariç herkes secde etti". böyle olsa haklıydın ama böyle değil ayet. "meleklere" şeklinde.
iyi denemeydi ama yemezler koçum. siyaset mi okuyosun lan sen? -
3.
0@33 bilimde verdiğim örnekte kastettiğim şuydu cahil adamla tartışılmaz
islamın temel kaynağı hadis ve ayettir bu ikisiniz tefsir bir arada toplar o yüzden ben tefsire bakmam diyorsan senle islamı tartışmyoruz demek. kuran ayetlerinin inme sırası ve neden indiğini inmesine neden olayı bilmezsen kalırsın böyle. -
4.
0@33 @32 de kuran dan cevap var oku tartışalım hadi gardaş
-
5.
0@30 bilime karşı öyle bir şey söyleyemezsin. çünkü bilimde "ahanda bu kitap kutsaldır, içinde yazılan her şey doğru ve geçerlidir" diye bir şey yok. bilim gelişir, ilerler, değişir vs.
sen kuran'ı allah'ın yazdığını söylüyosun. ben de allah'ın yazdığı o iki cümlenin birbiriyle çeliştiğini söylüyorum. tefsirlerin zorlama olursa tabii ki kabul etmem.
tefsirlerin olmayan, yazmayan şeyleri anlatıyo. burda şunu kast etmiş diyo ama halbuki öyle bir şey kast ettiği anlaşılmıyo.
islamiyet'in ana kaynağı kuran'ı kerim'dir. ben de o yüzden kuran'ı baz alıyorum cümlelerimi kurarken.
ha kuran'da yazmayan konularda hadisler, sünnetler, alimlerin sözleri vs. dikkate alınır tamam.
amma benim anlattığım şey farklı. allah'ın cümlelerinden ikisi çelişiyo diyorum. sen hala x isimli alim onun tefsirini şöyle yapmış diyosun.
lan yalan işte o tefsir besbelli. -
6.
0@25 peki kardeşim al uzun açıklamayı vereyim ,okuycan ama kaçmak yok amk;
http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=3102 -
7.
0@1 sen iblis hariç bütün melekler öbeğinden iblis'in melek olduğunu mu çıkarttın ?
ortamda iblis ve melekler vardı. iblis haricindekiler secde etti çünkü iradeleri yoktu. yani bunlar melekti. iblis ise irade sahibi olduğu için kendi seçimini yaptı ve secde etmedi. yani şöyle düşün
bir ortamda rıdvan dilmen ve 50 galatasaray taraftarı var. biri geliyor en büyük galatasaray diye bağırın diyor. rıdvan bağırmıyor diğer 50 kişi bağırıyor. bunu gören biri de başka birine bu olayı aktarırken rıdvan hariç bütün galatasaraylılar bağırdı diyor. şimdi rıdvan galatasaraylı mı oldu ? -
8.
0@28 din kitaplarını anlatma ceviri hatası deme tefsir verme mealle iş bitir sonra vay efendim haklı çıktım . islamı tarışcaksan böyle tartışılır şimdi ben evrimcilere üreme olmaz yalan atıyosun desem adam der bunca yıllık bilim git oku senle mi uğraşcaz haklı olur bende sana diyorum işte git oku islamın bütünlüğü hadis ayet yani tefsirle olur. kafana göre bul ayet getr sonra o kaynağı istemem bu kaynağı istemem oldu cevap yazmayalm tatmin ol
ayete gelince @22 açıklamış işte şeytan meleklere hocalık yapıyor ondan ayette meleklere dedik diyince o kastediliyor diğer ayette şeytanın cin olduğu söyleniyor ha beğenmezsin kaynağı çünkü seni haklı çıkarmıyor -
9.
0çeviriden kaynaklanan bir problem olabilir. anlatım bozukluğu olabilir. o bi kıssas değil bence. melekler nurdan yaratılmıştır. şeytan ateşten yaratılmıştır. şeytan bir cindir.
-
10.
0@26 lan oğlum bana din kitaplarında yazan bilgileri, hikayeleri anlatmayın.
şu verdiğim iki ayet birbiriyle çelişiyo. bunu görebiliyo musunuz göremiyo musunuz? -
11.
0@24 sen adamsın lan. verdiğin cevaba taptım.
al bak kendini bulacaksın burda.
http://www.kutsalsiz.com/...kuranda-225-denseydi.html -
12.
0@34 o kaynağı beğenmez panpa olur mu öyle şey git haklı çıkacağı bi kaynak ver *
-
13.
0@32 panpa tamam şeytan, iblis, melek kavramlarını anlatıp açıklamaya çalışıyosun. bu şekilde açıklaması mutlaka var.
ben de diyorum şu iki ayetten farklı sonuçlar çıkıyor. iki ayet birbiriyle çelişiyor. yoksa verdiğin linkte anlatılanlar yanlış veya çelişkili demiyorum ki.
benim derdim şu iki ayetle sadece. anladın? -
14.
0@durgunlider sana söyleyeceğim tek şey şu panpa:
sen inancını kuran'ı kerim'e göre değil, kuran'ın zorlama tefsirlerine göre yaşıyosun.
kuran'da "müslümanlar günde 5 vakit namaz kılmalı" şeklindeki cümlenin tefsirini "ya orda 5 vakit diyo fakat ayetlerin iniş sıralarına ve inme nedenlerine bakarsak imsak vakti kılınan namazı da hesaba katmalıyız. böylece günde 6 vakit namaz kılınmalı." şeklinde yapsalar sen günde 6 vakit namaz kılacaksın. -
15.
0
-
16.
0allah bilir dicem de o da emin değil bilader ..
-
17.
0@36 yok siyaset falan okumuyorum kaptanım ben. şimdi kur'an ile pek haşır neşir olan biri değildim bir kitapla tanışana kadar kafamdaki tüm soru işaretlerini kaldırdı o kitap.ama hala 5 vakit namaz kılamıyorum. cumadan cumaya bayramdan bayrama kılan kurbanımı kesen zekatını falan veren bir adamım. kısmet olursa hacca da gider tövbemizi ederiz. sonuçta gemici adamız içkinin zinanın dibine vurmuştuk gençliğimizde. gençliğimizde dediğimde şu an 33 yaşındayım 5 6 sene önceki olaylar tabi. neyse ben 6 7 sene evvel elime kuran ı almış kendi çapımda bazı terslikler bulmuştum taki o olayların asıl anlatmak istediğini anlayana kadar.ilk olarak şunu söyleyeylim bazı olayları ayrıntısıyla bilmeden okursan yanlış anlıyorsun ama olayları bilip okuyunca inan domino taşları gibi tık tık ilerliyor her şey neyse anlatmak istediğim şu sen o ayeti çok yanlış anlamışsın panpa ilk secde ve şeytandan istenen ikinci secde diye bir şey var ikisi de aynı yerde gerçekleşiyor belli bir müddet sonra şimdi ilk secdeyi anlatayım bir ayette var rastgelirsem de buraya eklerim ama bakara suresinde geçen olay son secdeyi anlatıyor. sendeki kavram farklılığı bu yüzden olmuş: o ayette olayın gerçekleştiği yerde iradesiz melekler ve 3 çeşit cin bulunuyordu. bunlar melekler, mümin olacak cinler, kafir olacak cinler ve kafir olacak cinlerin başı olan şeytan. hepsine aynı anda secde edin denmedi.hz adem yaratıldığında ilk olarak meleklere secde edilmesi söylendi. melekler secde etti. sonra cinlere secde edilmesi söylendi cinler ilk önce secde etmedi.bir daha secde edilmesi söylendi melekler kalkıp bir daha secde etti cinler yine etmedi.bir daha secde edilmesi söylendiğinde melekler kalkıp tekrar secde etti cinlerin bir kısmı secde etti bir kısmı reddetti. işte reddedenler cin-i iblis denilen kısım. yani öyle tek bir varlık gibi de düşünmemek gerekiyor.cin-i iblis allah tarafından yaratılan en üstün mahluklardı, insan yaratılıncaya kadar. yani cinlerin bir üst versiyonu gibi düşünebilirsin. hatta bir ayette onlardan üstün olmasına rağmen ilk başta secde etmeyenlere(ileride kafir olacak cinler) uyduğu ve kötü tarafı seçtiği söyleniyor. şimdi bakara suresindeki olay bu yukarıda anlattığım olay gerçekleştikten sonra şeytan hz ademin üstünlüğünü reddettikten ve artık onun soyundan gelecek kişileri kendine inandırma kibrinde olduğunu tanrıya bildirmiş bir anlamda baş kaldırmıştı. tüm bunlara rağmen rüm mahluklar cinler şeytan melekler ve hz adem cennete konuyor.bir yavru süresi deniyor bu cennette kalma süresine. yani dünya zamanıyla 9 ay gibi bir süre ve bu süre sonunda allah tekrar hz adem e secde edilmesini söylüyor. melekler iradesiz varlıklar hemen geliyorlar.bak yine cinlerin hepsi ve cin i iblis gelmiyor. bakara suresindeki olay budur buraya dikkat : meleklere secde edilmesi söyleniyor melekler ediyor. meleklere bir kere daha secde edilmesi söylendiğinde kalkıp bir daha secde ediyorlar ve ilk olayda olduğu gibi cinlerin bir kısmı da gelip secde ediyorlar.bir daha secde etmeleri söylendiğinde(allahın şeytan ve hala gelmeyen bazı cinlere son şans için verildiği düşünülüyor)ama şeytan ve bazı cinler 3. çağrıda bile gelip secde etmiyorlar ve arkalarını dönüp gidiyorlar onlar şeytan ve kafir cinlerin soyunu oluşturacak cinler oluyorlar.Tümünü Göster
ben 2 aşamayı bildiğini düşünerek yukarıdaki örneği vermiştim. yani galatasaraylıların ve rıdvan ın bulunduğu bir ortamda en büyük gs diye bağırın dendiğinde ilkinde reddediyor rıdvan.bir müddet sonra galatasaraylılara tekrar en büyük gs diye bağırın diye söylendiğinde rıdvan yine bağırmıyor olay bu.
neyse panpa ben de çok kargaşa yaşamış bir adamdım. sonra bir kitap sayesinde tüm düşüncelerim değişti. istersen pmden adres falan ver sana kitabı yollayayım. tefsir kitabı değil. sadece kuran ı kerimdeki her ayetin öncesi sonrası anlatılıyor eklenen herhangi bir yorum yok. -
18.
0
-
19.
0onu bilmem ama görünce altına sıçacagın birşey oldugu kesin amk
-
20.
0@44 öncelikle teşekkürler panpa tefsir nedir kısaca tekrar ediyim. şimdi biliyorsun kuran ayet ayet ve belirli bir sürede indi bir anda inmedi ayetler inerken olan olaylara göre indi bazı ayetler önce bazıları sonra indi ve en can alıcısı ayetler direk efendimize indi bize onun açıklamalarıyla geldi ama açıklamaları kuranda değil hadiste topladı - bana kuran verildi iki katıda hikmeti verildi - hadisi bize hadislerin gerekliliğini anlatıyor. şimdi biz eğer direk ayetleri alırsak hadislerle açıklamazsak ekgib olur hangi ayet olursa olsun o yüzden çelişki dediğimiz bu kadar çok çıkıyor çünkü ekgib bakıyoruz. senden yorum istediğim ayette böyle belirsizlik var her ayette var hikmetine hadise bakmassan sen kendince akıllı bi şekilde yorumladın ama inme nedenini bilmeyince ne kadar ekgib kaldığını görceksin
Rivayete göre "Mugayre" demişdi ki: Kur'an, bu iki beldedeki en büyük bir şahsa nazil olmalı değil mi idi?. işte onu ve benzerlerini red için buyurulmuş oluyor ki: Cenab-ı Hak, Peygamberlerini kendilerine gönderilen kimselerin rey ve iradelerine göre göndermez, ancak kendi ilâhi seçimine göre gönderir. Hayır ve iyiliğin ne şekilde, ne vasıta ile tecelli edeceğini ancak o Kerem sahibi yaratıcı bilir. (Allah onların şerik koştuklarından münezzehtir, sânı yücedir) Hiçbir şey, o Yüce Yaratıcıya ortak olamaz ve onun ezeli iradesine aykırı bir şeyi meydana getiremez ve hiçbir kimsenin iradesi, o ezeli mabûd'un pek yüce olan iradesine, ihtiyarına aykırı ve zıt bulunamaz.
ayette peygamber geçmiyor aynı şeytanla ilgili olduğu gibi ama bi bakıyosun tefsirde peygamber diyor neye dayanarak hadise dayanarak anlatmaya çabaladığım buydu ayetin inme nedeni bu kıssa şimdi her ayetin bi iniş nedeni var ben nedenleri bilmessem yanlış olur anlatmak istediğim başından beri bu biz tefsircilere değil hadis ve ayete bağlıyız tefsir alimleri bunları baz alarak yaparsa başımızın üstünde yeri var yoksa onlarada uymayız iman allah a kulluk allaha dönüş allah a
-
noldu kayra
-
baycerrah profil fotografini
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 10 01 2025
-
kurtlar vadisi en büyük kadın düşmanları
-
michael scofield öz anneni ara sokaktaa
-
yarın bitlis merkez camiye gelmeyin
-
karısını sokağa çıkaran erkek
-
çaycı hüseyinin osuruğu meltemi
-
hayat artıgı merrhaba
-
enasfe anancılık başlasın
-
kaliteli aktivite nasıl olur
-
sinir krizi geçirmiş inci sözlük yazarları
-
gay pataklayanı kafes dövüşüne davet ediyorum
-
mentalcel trans olursa şaşırmam
-
1915 in intikdıbını elbet bir gün alacağız
-
sözlükte bazen bir sessizlik oluyor
-
herkes neden sözlükte yazar olduğunu yazıyor
-
benim çinli gibi çekik gözüm var
-
gwynpelin arka deliğine laps lapss
-
beyler geçenlerde avil yaptırdım
-
sıçmalı anal gibi bir şey zaten
-
allah rızası için havuç saç ektir
-
bir inci erkeği neyi mi hak eder
-
gwynplaine şizofreni nasıl bir hastalık
-
merhaba elinde çiçekle bekleyenler sözlüğü
-
kizlar neden p0rn0 film izliyor
-
çayçı hüseyin boy yetmezliğinden
-
ah havuç ah keşke paraları huurlarlaaaaa
-
beyler türklerde neden kız kaçırma adeti var
-
bu tiple bendenn çok güzel çingene
- / 2