-
51.
0Bu arada yok sozluk bitti falan yaziyorlar. Hala kral kitle var. Espri ler yok olmus sadece swfler caps ler. Ben hayran kaldim 5 yil sonra sozlukten durn kitleye. Helal
-
50.
0bunun cevabını çok iyi ve net şekilde biliyorum fakat 20 yaş altı yazmasın dediğiniz için yazmıyorum
-
-
1.
0Yerim seni istanbuldaysan gel istinye ye Bi kahve ismarliym kardesime
-
-
1.
0böbrekler paket olsun mu
-
2.
0Aluminum folyoya Sar ahaha
-
1.
-
1.
-
49.
+1rezerved+takip
-
48.
+1 -1Sınırlı bir zeka ile sınırsızlığı idrak edemezsin mesela evren bilimsel olarak sonsuzdur bunu düşündüğümde aklım almıyor amk ama gerçek.
-
47.
+220 yaş altı yazmasın dedin sözlükte adam kalmadı
-
-
1.
+1Iyiymis bizler eskidik
-
1.
-
46.
0Kulli irade
-
45.
0bu niye trendde amk
-
-
1.
0Cok konusuldugu Icindir. Olcusu ne bilmiyorum
-
1.
-
44.
+1bence bundan önce yaratma nedir, nasıldır, böyle bir şey (yani her şeyi var eden, kadiri mutlak bir zatın varlığı) olasılık dahilinde midir, bunları sorgulamak lazım. bana göre ortada "yaratma" diye bir durum olmadığı için "hiçbir şey yokken x niye, nasıl vardı" diye sormanın da çok bir anlamı yok aslında. her şeye hakim, gücü sınırsız doğa-üstü bir varlık, zat, kişi olamayacağı için (böyle bir varlık nasıl olabilir mk. bize göre süper özellikleri bulunan evrensel, dünya dışı varlıklar varsa bile nasıl "kadiri mutlak" olabilir ve böyle bir güç nasıl bir zata, kişiliğe sahip olabilir?) en azından evreni, ilk olanı, ana maddeyi yaratım, tasarım gibi fantastik fikirlerle açıklamamak gerekir diye düşünüyorum. (sonrası tamamen hayal gücüne kalmış)
belki de hiçbir şeyin olmadığı bir an yoktur. hatta "an" dediğimiz şey, yani zaman olgusu bizi yanıltıyordur. belki de sonradan ortaya çıkan şey zaman olgusudur. tabi bir de biz zamana bağlı olduğumuz için ve her şeyi bir mesafeye koymak, her şeyin başını ve sonunu algılamak istediğimiz için evrenin, maddenin, enerjinin (artık her neyse, en temel olan hangisi ise) başının ve sonunun olması gerektiğini düşünüyoruz ve öyle olmasını istiyoruz belki de. çünkü bizlerin aciz hayatlarımızın başı ve sonu var ve varlığın (yokluğun) tıpkı bize benzer olması gerektiği gibi bir gaflete düşüyoruz belki de. -
-
1.
+1Kahvemi yaptm hepinizi okuyorum. Sen muhendislik ogrencisi misin
-
-
1.
0yok panpa mühendis değilim, iibfliyim. üniyi de 5 sene önce bitirdim.
-
2.
0Heeey iibf ne kizlar vardi be zamaninda
-
1.
-
2.
+1pargasızın cevabı okuduğum en mantıklı cevap olmuş, güzel.
-
1.
-
43.
0Tanrının varlığını bilen bir kul yoksa o tanrı değildir bu durumda tanrı insanları yarattığında insanlar da tanrıyı yarattı
-
-
1.
0Bu felsefi olarak mantkli mi la? Sen arabayi yaptigin için mi var sin arabaya göre evet. Ama kendine göre zaten vardin. Peki neden vardin nasil vardin? Dusun ki bir yaratici yoktu tektin arabayi yapmadan once. Zaman yok MEKAN yok ve arabayi yaptin. Yapmadan onceki o an neden vardin mk
-
2.
0Tanrı onun varlığından haberdar bir kulu olmadan önce sıradan bir varlık değil miydi?
-
1.
-
42.
0Zaman mahlukat için yaratılmıştır yani olaya evvel ve ahir diye bakabiliyorsun çünkü zamansızlık senin için bir paradox tanrı içinse sadece sınav için yaratılmış bir araç
-
-
1.
0Yav tamam da neden vardi nasil ne için. Tek ve ondan Baska ilah yok. Dogurulmamis ezeli.
-
1.
-
41.
0Bunu bende çokça düşündüm, hatta arada sırada inancımı yitirmiyor degilim.. yani bi karara varamıyorum doğrusu , bazen arabalara bakıyorum.. kendimi ilkel düşünce içine sokup; ulan insanlar şunları yapmış.. ve bunlar yaratıcıya inanmıyor ise. Haksız olmayadabilirler , diyorum. Ama sonra bakıyorum ki , her icatın bir mucidi var.. yani bi etken var ortada..
Senin soruna ilaveten şunu sormak istiyorum ;NEDEN ? Neden bu düzeni kurdu , neden böyle bir sınama var ? Biz oyuncak miyiz ? Biz yokken ne yapıyordu? Kıyamet sonrası ne yapacak? Biz ceza ya da ödül kısmında iken, o yeni bir evren mi yaratacak ? Yoksa gameover mı ?
Bir gün de bir hoca efendi şunu sordum ; Allah ya da biz , sonsuza dek yaşayacağız ( ahiretten sonraki bizler ) peki ya bıkmayacak miyiz ? Bunalmayacak miyiz ? Sonsuza dek , yaşanır mı ?
Hoca efendi ; yaşın kaç oğlum senin
: 16 hocam ( o zamanlar cami talebesiydim, hocada , hocamın hocası.)
Evladım bak 16 senedir yaşamışsın, bunca zaman olmuş. Hiç sıkıldın mıi ? Ne zaman bu ölümüm dedin mi ? işte orada da böyle olacak.. tıpkı şu anda ki yaşamın gibi. Ölüm aklına dahi gelmeyecek ve istemeyeceksin de.
Şu anda 21 oldum, ve hala daha hiç ölüm günüm gelsin demedjm ( ergenlikler hariç) -
-
1.
0Hep ayni seyleri dusunuyoruz. Ama ben artik bazi seyleri oturttum kafam da. Inancimi var
-
1.
-
40.
0Fazla düşünme, beynini yakarsin.
-
39.
0dıbına kodumun şeytanı bu sorunun sonu Allahın var olup olmadığından tutta Allaha şirk koşmaya kadar gidiyor derhal terkek sözlüğü
-
-
1.
0Alakasi yok. Seytan kisinin kendisindedir.
-
1.
-
38.
+1Bildiğin ve anlattığın hatirlanabilir zaman içerisinde veya kuranda yazan zamanlara göre, başlangıç olayı nasıl oldu ise aynı olayın rastlantısal olduğunu düşünüyorum ben hocam. Mesela insanlar nasil annesinden doğuyor ise Allah ta big bang gibi rastlantisal sekilde olustu ve yaratıldı. Kuran a göre tek bir varlık var. Yaratici olarak. Ancak onu yaratan herhangi baska bir OLAY olabilir.
-
-
1.
+1Din acisindan o yaratilmadi. Belki de yaratildigimiz için bakis acimiz yaratilmaktan oteye gidemiyor. Yaratilmasini da sormuyorum zaten neden ne için nasil var. Diyorum 👍
-
1.
-
37.
+1 -1Çünkü herşeyi başka birşey yaratırsa sonsuz bir sarmala gireriz, çıkamayız. işin sonunda bir yere dayanması ve bir çıkış noktası olması lazım.
Bir tren vagonları var, hepsi bir diğerini çekiyor. Peki en başta lokomotif olmazsa o tren nasıl yürür?
Allah\'ın varlığı zatındandır. Erzurumlu ibrahim Hakkı Hz. Marifetnamede şöyle yazıyor:
Bulunmaz rabbimin zıddı ve nidd (benzeri) misli alemde
Ve suretten münezzehtir, mukaddestir tealallah
Şeriki (ortağı) yok beridir (uzaktır) doğmadan sahi doğurmadan
Ahaddir (tektir) küfvi (dengi) yok ihlas içinde zikreder (ihlas suresinde bahseder) Allah
Ne cisim ve ne arazdır (özellik), ne mütehayyiz (yer kaplar), ne cevherdir (maddedir)
Yemez, içmez, zaman geçmez, beridir cümleden Allah
Tebeddülden (değişim), tagayyürden (dönüşüm), dahi elvan u eşkalden (renk ve şekilden)
Muhakkak ol müberrasır, budur sel-i sıfatullah
Ne yerlerde ne göklerde, ne sağ u sol ne ön, arda
Cihetlerden (yönlerden) münezzehtir ki, hiç olmaz mekanullah (Allahın yeri)
Huda vardır, veli yok varlığına evvelü ahir (ezel ve ebede kadar varlığına yardımcı yok )
Yine ol varlığıdır kendinden gayrı değil vallah
Bu alem yok iken ol (o) var idi ferd ü tek ü tenha (tek başına)
Değildir kimseye muhtaç ve hep muhtacı gayrullah (hep Allahtan başkası ona muhtaçtır)
O’na hadis hulul etmez (yenilik gelmez) ve bir şey vacip olmaz kim
Her işte hikmeti vardır abes iş işlemez Allah
Hulul etmez O zat abde (Allah kul şeklinde görünmez) ve hiçbir ferde zulmetmez
ibadın aslahı (Kulların düzelmesi) lazım değil halk eyleye Allah
O’na bir kimse cebr ile bir iş işletemez asla
Ne kim kendi murad eyler (her ne dilerse) vücuda ol gelir billah
O’nun her bir kemali bi-tagayyür hasıl olmuştur
Ki yoktur muntazır olunacak hiçbir kemalullah
Sıfat-ı bakemal ile O daim muttasıftır kim
Kamu noksan sıfatlardan beridir zülcelalullah -
-
1.
0Adam yazinca tamam.. Kuranda da yaziyo nasil oldugu *
-
1.
-
36.
0Sen insan olduğun için insan kafasıyla düşünüyorsun, şayet tanrı varsa bizi yaratması için bir sebep ya da düşünüp algılayıp onu harekete geçirecek bir duygusu ya da güdüsü olmasa da olur
-
-
1.
0Cevaplamaya calismayin dusunce cikarniz . Bir sey ki bilinci var duygulari var. Seviyor gozetiyor. Ya da vazgeciyor.
-
1.
-
35.
0bir fikrim yok. ben de merak icindeyim. okuyacagim
-
-
1.
0Hala guzel bir fikir yok. Bulamamaya devam ddecegiz galiba.
-
1.
-
34.
0Şöyle diyeyim sadece insanlar alemini düşünme bitkiler hayvanlar cinler gökler alemi ve daha keşfedilmeyen binlerce alem var.
-Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
1- De ki: O Allah birdir.
2- Allah samed (her şey O’na muhtaç, O kimseye muhtaç değil)’dir.
3- O doğurmamıştır ve doğurulmamıştır.
4- Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir.
Başlıkta demişssin 20 25 yaş altı gelmesin diye onların fikrine ihtiyaç duymuyorsun Herşeyi bilen Allah(c.c) neden birine bir fikre ihtiyacı olsun. Ve zaman kavramı Allahın yarattığı mahluktur ki zamanda kalıcı değildir.
Allah’ın eşyayı zamana bağlaması, eşyanın tabiatıyla ilgilidir. Bir binayı yapan ustanın varlığını, kullandığı malzemeyle ilişkilendirerek onun o malzeme içinde olduğunu veya varlığıyla ona muhtaç olduğunu düşünmek akıldan istifa etmek manasına gelir.
Aynen bunun gibi Allah’ın ezeli varlığını yarattığı kâinat / evren binasının malzemelerinden olan zaman veya mekânla ilişkilendirmek ve bunları ona bir zarf kabul etmek ondan bin kat daha akla ziyan bir düşünce ürünüdür. -
-
1.
0Kitabi cumlelerini zaten biliyorum genel olarak aklimda. Soru cok Baska. Dusunce yi ilerletmeye calisan biri cikmadi hala. Yani dersen ki kardesim bilim adamlari big bang diyor atomlar arasi bosluklar yuzunden ilk madde yaraticinin yarattigi bir madde biz de oradan yaratildik falan OK. Yaratilmis Hersey den onceki o dilimi merak ediyorum. Dusunsene tek. Hiç birsey ihtiyac I yok. Neden orada nasil orada
-
1.
-
33.
+1 -1Sen dogmadan nasil dunyada yasam varsa kainat olusmadanda hersey vardi oyle dusun
-
32.
0Yarram var unili olmama gerek yok
başlık yok! burası bom boş!