-
276.
0Rezzzzz
-
277.
+3Panpa dünya lideri de yine hikaye yazmaya başlamamış, sende çok güzel yazıyorsun, şu an sözlükte iki efsane daha doğuyor
-
278.
0Rexzzzd
-
279.
0Rezzzzzarrbbb
-
280.
0Korktum amkk
-
281.
0Rez 12 sf harika gidiyorsun
-
282.
+15Çoğu kişiyi görüyorumki ve benide güldüren bi olaydır metafizik uzmanıyım diyorlar. Medyumum diyorlar.
Sözlükte bile var lan o kadar çoğalmışlar :D
Çoğununda inancı yok ağzı zikir tutmayan kişiler.
Şimdiki yazımda nasıl hoca mertebesine gelinir onu yazıyorum...
Beyler nefsin mertebeleri vardır onu internetten kopyala yapıştır yapacağım sebebi çünkü doğru bilgiler baştan diyorum yani.
Sonraki yazımda nefis mertebelerini paylaşacağım...
Nefs-i Muttmainne derecesine gelmeden BU iLMi ALIRSANIZ (KENDi BAŞINIZA ALAMAZSINIZ ZATEN BiR HOCA GEREKLi BU HOCADA ALLAH iÇiN YAPIYORSA BU MERTEBEYE GELMEDEN ASLA iZiN VERMEZ ZATEN) ŞEYTANIN SOL YUMURTALIGI OLURSUNUZ.
Çünkü sizi kandırır...
Hepimiz şu an Nefsi Emare mertebesindeyiz hatta çoğumuz daha altı.
Bunu farkında olmak 1-0 öndeyiz demek.
Sonra ise nefsiniz yeterli derece gelmeden bir hoca ile bilgi alışverişiniz olmalı çünkü hocadan iCAZET (YETKi , DiPLOMA) almadan ne yaparsanız yapın hani diyorlar ya çocukluğumdan beri uğraşıyorum...
ONLAR SADECE ŞEYTANI TEMSiL EDERLER. BAKIN ALLAH ALLAH DERLER NETTEN ARAŞTIRIN ÇOĞUNDA SEVGi CELB ETMEK BAĞLAMA AYIRMA VARDIR.
ULAN ALLAH DiYEN iNSAN iRADESiNE BAKMADAN 2 iNSANI BiRLEŞTiRMEK NEDiR ? BUMU ALLAHIN ÖĞRETiSi ?
AYIRMAK NEDiR ? SEN KiMSiN ? NASiBEMi KARIŞIYORSUN ? TANRICILIKMI OYNUYORSUN ?
Bu dediklerimi anlayanlar internette araştırmış olanlardır genelde. hepsi öyle çünkü Allahın izniyle yapıyoruz derler. Evet Allah izin veriyor. Neden mi ?
1-imtihan için. Kullarının sabrını şeytan karşısında ölçmek için. Buna hakkı vardır. Neden çünkü bizi değil şeytanı KOVMUŞTUR !
2-O zalimin bir nevi cehennemde odununu arrtırmak için.
Kuranda şöyle geçer :
Siz onların diyar diyar gezdiğine bakmayın biz onların azabını arttırıyoruz...
Aynı konudan devam ediyoruz yazıyorum bekletmeyeyim -
283.
0Rez sayfa 11
-
284.
0Bi arkadasın sorusunu bende çok soruyorum kendime (neden sadece orta doğu mezopotamya ??) dünyanın diğer yerleri afrika amerika orta asya avrupa buralara neden hiç peygamber gönderilmemiş bunu biliyosan açıklayabilirmisin kardeşim şimdiden teşekkür ederim
-
-
1.
0Çok çeşitli rivayetler var onlara evren konumuzda gelicez ama şu an arapların pisliğini görüyorsun. Onlar kadar azgın pis bi millet yok. E haliyle onlara indirilmiştir ve o dönem en çok azgınlık şüphesiz araplarda oluyordu kız gömme olaylarından tut putculuğa kadar herşey. Buda olabilir.
Dini tanımamış insanlara gelince. Onlar namaz kılmadı diye bile sorguya çekilmeyecekler. Çünkü duymamışlar Muaflar..
Beyler Gerçekten çok merhametlidir Allah.
Bakın yanlış yorumlayan zibidi gonzalesler olmasa kendiniz arapça ile okusanız anlayacaksnz.
Diyorki ÖZET olarak ; Ben size domuz etini haram kıldım. Fakat yemek zorunda olursan bil ki ; senin rabbin rahimdir , rahmandır ( bağışlayan ve esirgeyendir) -
-
1.
0Kardeşim Kuranı Kerim de 124bin peygamber var galiba ama 3 milyon peygamber gelmiştir dünyaya. Kimse bilmiyor malesef
-
2.
+1Aynen oyle hep bu iktidarin sucu mahvettiler din ayagina milleti
-
3.
0Sen buraya siyaset mi yapmaya geldin?! iktidar yuzundenmis iktidar sayesinde bugün dinimizi gönül rahatligiyla yasiyoruz eskiden Kur'an-ı Kerim sayfalatrindan paket yapan it soylarinin kökünü kaziyip dine gereken değeri verilmesini sağlayanlar o adamlar...
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
285.
+1Kardeşim benim bir sorum var.Çoğu yerde okumuşsundur 3 harfli ile insanın cinsel ilişkiye girmesini. Böyle birşey var mıdır sakıncaları vs nedir anlatır mısın kimse sormamış aklıma geldi sorayım dedim
-
-
1.
0icazetten sonraki konumuz odur panpam açıklayacağım *
-
1.
-
286.
0Saat 4 e kadar şu gelmemeleri için ne yapmalıyızı anlat pnp ben çağırmayı değil kovmayı istiyorum puştları
-
-
1.
0Ve la yehuduhu hıfzıhuma ve hûvel alyyûl aziym
-
1.
-
287.
-1rezerved
-
288.
+81- NEFS-i EMMARE ( Kötülüğü emreden ve bundan zevk alan nefistir)Tümünü Göster
Bu nefsin eserinden kibir benlik, hırs, şehvet, kıskançlık, cimrilik, kin, intikam, hiddet gibi huylar çıkar.
2- NEFS-i LEVVAME (Kötülük yaptığında bundan pişman olup af dileyen nefistir)
Kendini kınayan, kötüleyen, azarlayan nefstir .
Bu nefs sahibi, günah işlediğinde pişman olup tevbe eder, kendisini kınar, yapmamak için karar verir. Fakat günah önüne gelince duramaz, yine içine düşer. Sonra pişman olur. iyilik ve kötülük arasında gider gelir.
Kendini beğenme, çekişme, gizli riya, makam ve şehvet tutkusu gibi nefs-i emmârenin bazı vasıfları bu mertebede de bulunur. Fakat nefs hakkı hak; batılı batıl görür. Yine bilir ki, bu sıfatlarla huzurdan uzaktır. Fakat onlardan kurtulamıyor.
Hali muhabbet, gidişi tarikat, mahalli Kalp'tir. Alemi Berzah Alemi'dir. Nefsiyle mücahedede sabit olursa Misal Alemi'dir. Uykuyla uyanıklık arasında –genellikle oturma halinde- Misal Alemi'n*den bir çok manalar temessül eder.
3- NEFS-i MÜLHiME ( Allah'tan ilham alan nefistir)
Allahu Tealâ nefsin isyan ve itaatini vasıtasız ilham ettiği için bu makamda nefsin adı mülhime olmuştur. Nitekim Kur'an'da : “Sonra da o nefse isyan ve itaati ilham edene yemin ederim” (Şems, 8) buyrulmuştur .
Nefs, tevbe, zikir, rabıta ve mücahedeyle günahların ağırlığından ve şehvet bağından kurtulunca, ilham ve feyiz almaya kabiliyet kazanır. Devamlı olarak kâmil mürşidden kalbine ilhamlar gelir. Bu mertebede hayvanî nefs tamamen ıslah olur. Haramdan kaçar, hayırlara koşar.
Alemi Ruhlar Alemi, mahalli Ruh'tur. Ruhunda ilâhi aşk ateşi parlamaya başlar. ilim, tevazu, yumuşaklık, kanaat, mert*lik, sabır, belaya tahammül gibi, güzel hasletler belirir. Visal rüzgarları esmeye başlar. Fakat ego, ona açık ve bariz bir şekilde saldırmaya başlar . Kendini ve amellerini beğendirir, insanları küçük ve değersiz gösterir, ümitsizliğe düşürür, Allah'ın azabına karşı ona emniyet hissi verir. Bu makamda mürşidin himmeti olmazsa tehlikeye düşebilir.
Bu makamda salik, sırlara vakıf olduğundan esrar ile meşgul bulunduğu cihetle bunun üstünde olan kemalden mahcup kalmıştır. Bu makamın seyri Allah (CC) Hz.leri olduğu için salikin batınında imanın hakikati zuhur etmiş olmakla müşahedelerinde masiva kalmamıştır. Bu makamın alemi, ervahtır, salik arzu ettiğini görür ve tasarrufa bile kadir olur.
4- NEFS-i MUTMAiNNE (Tatmin olmuş nefistir)
Cenab -ı Mevlâ'nın “Ey tatmin olmuş Nefs” (Fecr , 27) hitabıyla ıstıraptan kurtulup huzura eren nefstir . Her türlü şek ve şüpheden temizlenip rahatlamış, ayne'l - yakîne ve kâmil imana ulaşmıştır. Kötü huylardan tamamen pak olmuş, fenalıklara arzusu kalmamıştır. Seyri, Allah ile gerçekleşmiş (seyr-i meallah), velilik mertebesine ulaşmıştır. Alemi, muhafazidî Hakikat, mahalli Sır'dır. Manevi tecellilerin mazharıdır . Sıfatları, tevekkül, incelik, cömertlik, yumuşaklık, güler yüz, tatlı dil, kusurları bağışlama, hamd, şükür, müşahede, teslimiyet ve rızadır.
Azizim! Malum ola ki, sıfat-ı mutmainnede bulunan zevatın halleri şöyle olur: Bunlar, artık tereddütlerden ve iç kuruntulardan kurtulmuşlardır. Ve teslim-i külli ile teslim olmuşlardır. . Bu zevata “veli” adı verilir. Bu mertebede olanlara Yüce Allah (CC) Hz.leri Mucizel Beyan’ında şöyle hitap etmektedir: . . Ayet-i Kerimedeki aşka ve muhabbete nail olur, Zikrullah ile gönlü rahat eder, kalbi mutmain olur.
5- NEFS-i RADiYYE ( Allah'tan razı olmuş nefistir)
ister bela, ister sefa, Allah'ın bütün fiillerinden razı olan, O'ndan başka her şeyi gözünden silip atan ve sadece Rabbi'nin rızasına nazarını diken nefstir . Bu nefse: “Razı olmuş ve razı olunmuş olarak Rabbine dön” ( Fecr , 28) kelâmıyla hitab edilmiştir. Seyri Allah'tadır ( Seyr -i fillâh ). Alemi Lâhut (Ruhanîler) Alemi; mahalli, Sırrın Sırrı'dır. Beşerî sıfatlardan büsbütün yok olmakla fenâya varmıştır. Fakat bu makama varanlar arif değil, velidirler. O yüzden başkasını irşad edemezler.
Azizim! Malum olsun ki, nefs-i radiyye sıfatında olan bu zatlar, yine bu hal ile bazan ilerler, bazan da gerilerler ve böylece zikrine ve fikrine devam ve sebat ederlerse, Cenab-ı Hakk’tan (CC) kendilerine teveccüh eden her şeye rıza-i külli ile razı olurlar ve onlar için keder ile sürur müsavi olur. Çünkü Yüce Allah (CC) Hz.leri onları Mucizel Beyan’ında müjdelemiştir: “Rabbine razı ve marzi olarak dön.”[6]
Allah (CC) Hz.leri’nin vermiş olduğu belalara tahammül gösterirler ve: “O’ndan (CC) gelen her şey güzeldir. Lütfu da hoş, kahrı da hoş.” derler, “Eyvallah! Hoş geldi, safa geldi!” derler, Cenab-ı Hakk (CC) Hz.leri'nden gelenleri öpüp başlarının üstüne koyarlar.
6- NEFS-i MARDiYYE (Allah'ın razı olduğu nefistir)
Ariflerin makamıdır. Bekabillâh burada tahakkuk eder. Muhtaç olduğu ilimleri bütünüyle alıp, mana aleminden bu görünen madde alemine dönmüştür. Dış itibariyle diğer insanlardan ayırdedilmez . Fakat iç itibariyle bütün cisimleri altına çevirecek bir tılsım gibidir. Kendine lütfedilen marifet bilgi*sinden dünya halkına ikram eder. ilâhi bilgi dairesinin mahremidir. Onun müşahedesine ya*bancı bir diyar yoktur. Kendisine üfürülen ruh ile görür, bilir. Sesini uzaklardan işittirir. Mür*şidinden izin almak kaydıyla irşadı sahihtir. Seyri Allah'tan (Seyr-i anillâh )'dır. Alemi şu görünen maddi alem, mahalli Hafâ'dır .
“Onun işiten kulağı olurum, gören gözü olurum, konuşan lisanı olurum, yürüyen ayağı olurum. Benimle işitir, benimle görür, benimle konuşur, benimle tutar ve benimle yürür.”[7]
7- NEFS-i KAMiLE (Seçkin, saf, tertemiz nefstir)
Allah'ın en seçkin dostları olan Gavs ve Kutupların makamıdır. Seyirleri Allah'ladır (Seyr-i billâh). Alemleri; kesrette (çoklukta) vahdet, vahdette kesrettir. Mahalleri Ahfâ'dır . Önceki bütün nefislerin güzel vasıflarını üzerinde toplamış*lardır. Her halleri ibadet ve zikirdir. Bir an Allah'tan gafil olmazlar. Onların mu*radı Allah'ın murad ettiği şeydir. .
Cenab-ı Hak onlarla alemlere ikramda bulunur, belaları def eder. Saliklerin gönüllerinde onlar sayesinde haller zuhur eder. Ama herkese merhamet ve şefkatle bakarlar. insanların kusurlarına bakmazlar. iyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar.
Pak ve tertemiz yüzleri huzur ve aydınlık saçar. Onları görenler Allah'a yönelirler. Mübarek yüzlerine edeple bakmak bile ibadettir. ince ve lâtif sözleri katıksız hikmet bilgisidir. Gayet ince, zarif, yumuşak ve alçak gönüllülükle telkinde bulunurlar. . -
-
1.
+3Benimki Nefs i levvame sanırım pnp. Neyse takipteyim
-
2.
0Peygamberlerin nefsi nefsi-i kamile demi yoksa onların ayrı mı
-
3.
0Onlarinki ayridir. Ama bilgim yok o konuda
diğerleri 1 -
1.
-
289.
+8Beyler ara verelimmi gece devam edelim isterseniz. Yok güzel derseniz devam ederim
-
290.
-1Hangi nefsin bizde oldugunu nerden anlariz yada bi baska alimmi bunu bilebilir biz bilemezmiyiz
-
-
1.
0Onlar için çok çeşitli yöntemler var bunlardan biriside iştiare duası ile yatmaktır geece rüyanda Allah katındaki yerin gösterilebiliyor Allah azze ve celleninizniyle
-
-
1.
0Nasil yapilir cok merak ettim
-
2.
0
-
1.
-
1.
-
291.
0Devam pnp
-
292.
0Devam devam
-
293.
0Kardeş latif ne demek bi anlatsana yaav
-
-
1.
0http://www.esmaulhusna.gen.tr/ya-latif.html
Buyrunuz kardeşim burada yeterince bilgiye yer vermişlerdir -
2.
0Allah razı olsun kardeşim
-
3.
+1Amin hepimizden kardeşim ben görevimi yapıyorum
diğerleri 1 -
1.
-
294.
0Kardes bence herseyin bir enerjisi var yani bu cinlerde enerji var sende dogru mudur
-
-
1.
0Tabiki onlar frekans boyutunda yani enerji boyutunda yaşarlar. Ama bizim enerjimiz kat ve kat fazla olduğu için onlar görür biz göremeyiz
-
1.
-
295.
+6Beyler iCAZETE Akşam devam edelim şimdi 2 part ile sonlandıracağım iş güç var. 1.Partımız birine karşı kin ile büyü yaptırma 2partımız da KORKTUĞUMUZDA YAPMAMIZ GEREKENLER.
Arada hem bilgi hem hikaye hemde korunma yolları ile devam edeceğiz.
başlık yok! burası bom boş!