+4
-13
Bir de bu konuyu inceleyelim...
kuranda açıkça belirtilen yazıya göre muhafazid'in okuma yazması yoktu. bunu neden yazmış olabilir sizce,bu kitabın ilahi olduğunu ve kendi yazmadığını belirtmek için
komik olan muhafazidin tüccar olması ve arap yarımadasındaki varlıklı ve çok gezen bir adam olması bu adamın hesap kitap okuma yazma bilmemesi imkansız bir şey. şimdi hadi o dönemin yazıtlarını ve hadislerini inceleyelim vereceğim tüm örnekler müslümanlarca kabul edilen kuttubi sitteye göredir tabi onlara göre doğru bu hadislerin doğru olup olmadığını kanıtlamak için kitabın yazarları uykuya yatıp hadisleri doğruluyorlar. gülünç.
zeyd ibnu abdillah anlatıyor: "biz basra'da mirbed denen yerde idik. saçları incin, bir adam geldi, elinde kırmızı renkli bir deri parçası vardı. kendisine: "- köylüsün galiba." dedik.
"- evet!" dedi.
"- elindeki şu deri parçasını bize ver (de ne var bir bakalım)!" dedik.
hemen alıp içindekini okuduk. şu yazılı idi: "allah'ın resûlü muhafazid'den benî züheyr ibnu kays . siz, şâyet allah'tan başka ilah olmadığına ve muhafazid'in allah'ın elçisi olduğuna şehâdet eder, namaz kılar, zekat verir, ganimetten beşte biri, peygamberin hissesini ve safiyy payı'nı eda ederseniz, sizler allah ve resûlü'nün emânıyla emniyette olursunuz.
biz: "bu mektubu size kim yazdı?" diye sorduk. "resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)!" dedi.
ebu dâvud, harac 21, (2999); nesâî, fey 1, (7,134).
abdülmecid ibnu vehb anlatıyor: "bana, el-addâ' ibnu hâlid (radıyallahu anh): "resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın bana yazdığı bir mektubu sana okuyayım mı?" dedi. ben: "memnuniyetle!" deyince bir mektup çıkardı. mektupta şunlar yazılı idi: "bu, el-addâ ibnu hâlid ibni zehve'nin muhafazid (aleyhissalâtu vesselâm)'den satın aldığı şeyi tevgib eder. el-addâ ondan bir köle veya cariye satın aldı. kölede, ne herhangi bir hastalık, ne (zina, hırsızlık, kaçma gibi) bir düşkünlük ne de (satışını gayr-ı meşru kılan hürr asıllı bulunmak, emânet ve rehin olarak verilmiş olmak gibi) haramlık yoktur. bu müslümanın müslümana satışıdır."
tirmizî, büyû 8, (1216); buhârî, senetsiz olarak kaydetmiştir. (büyû, 19); ibnu mâce, ticarât 47, (2251).
hudeybiye barış antlaşması yazılırken kureyş delegesi "allah'ın elçisi muhafazid" sözünü kabul etmeyince hz. muhafazid, antlaşmayı yazan alî'ye "allah'ın elçisi" sözünü silmesini emretti, fakat alî, bu sözü silemeyeceğini söyleyince peygamber (s.a.v), sayfayı alıp, o sözü sildi ve kendi adını yazdı.
buhârî
hem okuyor hemde yazıyor vay arkadaş..
kaynakça:kuttubi sitte