/i/İnanç

İnanç
  1. 7.
    +14 -1
    O öldükten sonra kadınlar tekrar dul kalmış oldu. Ama peygamber karılarının tekrar evlenmesi yasak neden
    ···
    1. 1.
      +6
      "Peygamber müminlere kendilerinden daha yakındır, eşleri de onların anneleridir. Aralarında kan bağı bulunanlar Allah'ın kitabında (mirasçılık bakımından), birbirlerine diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar; dostlarınıza lütufta bulunmanız başkadır. Bu hüküm kitapta kayıt altına alınmıştır." (Ahzab, 33/6)

      Peygamber (asm), müminler için canlarından ileridir. Bütün işlerinde kendilerinden daha elverişlidir. Çünkü o, onlar için ancak iyilikleri, yararları, kurtuluşları ne ise, onu gözetir, onu emreder, kötülüklerine ve zararlarına razı olmaz. Halbuki insan nefsi öyle değildir. O halde Peygamber onlara kendilerinden daha sevgili ve onun emri kendilerinin emrinden daha geçerli ve ona karşı şefkatleri nefislerine şefkatlerinden daha mükemmel olmalıdır.

      Peygamberin eşleri de onların analarıdır. Yani hürmet ve saygıda müminlerin anaları mesabesindedirler. Onları nikâh etmek haram, kendilerine hürmet etmek farzdır. Bunun dışındaki hususlarda ise, öteki yabancı kadınlar gibidirler.

      Yani Peygamberlerin eşleri müminlerin anneleri gibidir. Bir insanın annesiyle evlenmesi nasıl olur sence?
      ···
    2. 2.
      0
      Kardeşim sen demiyor musun sahipsiz kalmasın diye evlendi diye. Başkası da onun için evlenebilirdi yan gözle bakmasınlar (?) Diye. Evlenmesi gibmesi anldıbına gelmiyor o gözlüğü çıkar ayrıca peygamber hayattayken bizzat kuranda diyor; peygamberin hanımlarına birşey söyleyecek olursanız perde arkasından konuşun diye. Ama diğer kadınlara böyle birşey farz değil bunu ne yapacağız?
      ···
  2. 6.
    0
    Güzel yazı olmuş
    ···
  3. 5.
    +20 -32
    azad ettiği kölesi zeyd in karısını neden kendine aldı . tabi araplar bile bunu iyi karşılamadı daha sonra evlatlıklarınızın karısı size caizdir ayeti indi bunu açıklarımısın mümin kardeşim

    edit : 7 dk oldu açıklasana . intarnettemi arıyorsun
    ···
    1. 1.
      +2 -2
      Bunda absürt olan ne mümin kardeşim Allah ın ayetine karşı mı çıksın peygamber?
      ···
      1. 1.
        +6 -4
        amk absürt olan ne diyor hala. yukardaki yazında da onlarca kez çürüttüğümüz şeyleri yazmışsın siz akıllanmıyonuz
        ···
      2. 2.
        +1 -2
        Yaw kardeş ne anlatıyorsun bu oçlarda kafa olsa dine mi inanır ; bu geri zekalılıkla anca dinci olduğuna göre seni de anlayamaz zaten.
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      Evlatlıklarının kendileriyle ilişkisini kestiği (boşandığı) kadınlarda geçerli ve bunda kötü birşey yok
      ···
    3. 3.
      +6 -1
      Alamaz mı amq elbet bır acıklaması vardır kız acıkta kalmıstır sankı gıttı zeyd ıle karısını ayırıp evlendı su sankı turk dızılerındekı gıbı
      ···
    4. 4.
      +3 -1
      Bono acoklormoson orosbu cocu
      ···
    5. 5.
      +2 -5
      hala allahin ayeti diyolar ya jdjfkd black bible daha inandirici mk
      ···
    6. diğerleri 3
  4. 4.
    +55
    Son kafir bükücü
    ···
    1. 1.
      0
      Güzel entry kardeş
      Not: güldüm lan dıbına koyim sana da şuku
      ···
    2. 2.
      0
      Efendim kardeşim?
      ···
  5. 3.
    -1
    Okumadım ama haklı
    ···
  6. 2.
    +41 -72
    Karı ne amk kadın o kadın kibar olun huur evlatları bi de eksiliyo
    edit: eksileyin lan puştlar eksileyin
    edit2: bu yaptiğiniz sürü pgibolojisi siz ise KOYUNLAR
    edit3: dogru dedigimi savunanlar bi nick6nızı alırım (bkz: gibmeyengibici)
    ···
    1. 1.
      0
      Sen gibtir
      ···
    2. 2.
      0
      Çomarların hüloo, amarığa, israyyil, süber güç falan demesi gibi. Başlığı bi ateistin konuşma şekliyle yazmış. Çokda şeyyapma
      ···
    3. 3.
      +1 -1
      anana kibar davrananarak gibtim
      ···
    4. 4.
      +1
      Alla alla lan doğru demişsin de millet niye eksilemiş lan seni bilemedim
      ···
    5. 5.
      +1
      Dogru diyor amk cocukları comarlar sizi
      ···
    6. 6.
      0
      Anani comarlae gibsin doggystyle ak salagina bak yediremeyince comar
      ···
    7. 7.
      -1
      Kap cugunu hülooooğ
      ···
    8. 8.
      +1
      Dogru dedin qumqi suku
      ···
    9. 9.
      +1
      Dur bi amk ortalığı karıştırmayın doğru diyon ama adam sadece o konuda hata yapmış karı dememesi gerekirdi ama yazdıkları tamamen gerçekler adam araştırmış bilgisini konuşturmuş bilgiden istifade edin edepsizliği kendine kalsın ki zaten oda demiş bi an öyle yazdım diye ama itiraf etmeliyimki incide böyle aydınlatıcı yazılara her zaman rastlanmıyo gözlerim yaşardı
      ···
      1. 1.
        0
        Bro yaziyi okumadim onceden bildigim için sadece o kismi eleştirdim dogru bişi soylememe ragmen insanlarin sürü pgibolojisiyle eksilemesi hoşuma gitmedi ve dile getirdim
        ···
    10. diğerleri 7
  7. 1.
    +186 -60
    http://www.imgim.com/vakit_061013.jpeg

    Gençler tek amacım Allah rızası için bir kaç tane bile olsa birilerinin yanlış bildiği şeyleri düzeltmek. Karı dediysemde amacım dişileri kötülemek değil bi anlık öyle yazmışım işte incinin ortamında böyle konuşuyoz aq

    Evet gençler bugün ateyizlerin müslümanlara karşı söylediği bir numaralı durumun cevabını vericez ki sussun artık amk zırtoları:

    \"muhafazid 9 karıyla evlendi aç gözlü sapık 12 yaşında aişeyle evlendi sübyancı pislik.\"

    Eğer bir ateyizle tartıştıysanız %987949874 size bunu söylemiştir.

    Kitap okuduğunda kör olacağını düşünen bu yazıyıda okuyamaz çomarlar baştan burayı terkedebilir.

    Cevabı:
    \"Bu konuyu doğru bir şekilde ve yeterli olarak izah edebilmek için, aşağıdaki beş soruya sırasıyla cevap vermek gerekir:

    I-Hz. muhafazid (s.a.v.)’in çok evlenme sebepleri neler değildir?

    II-Hz. muhafazid (s.a.v.), yirmi beş yaşından elli yaşına kadar niçin tek hanımla evli kalmıştır?

    III-Hz. muhafazid (s.a.v.), ömrünün son on yılında niçin çok evlenmiştir?

    IV-Hz. muhafazid (s.a.v.)’in evliliklerinin sebebi nedir?

    V-Hz. muhafazid (s.a.v.), ömrü boyunca sınırsız evlenme yetkisine sahip olmuş mudur?

    Şimdi sırasıyla bu beş sorunun cevabını vermeye çalışalım.

    I-Hz. muhafazid (s.a.v.)’in çok evlenme sebepleri neler değildir?

    Hz. muhafazid (s.a.v.)’in çok evlenme sebebi, kesinlikle dünya zevki değildir; bunun kabul edilmesi için şu delillerin sıralanması yeterli olacaktır:

    • Mekke’nin en asil, en yakışıklı ve en güvenilir gençlerinden olan Hz. muhafazid (s.a.v.), isteseydi ilk evliliğini kendinden genç ve çok güzel olan bir hanımla yapabilirdi. Hâlbuki o, ilk evliliğini kendinden on beş yaş büyük olan ve daha önce başından iki evlilik geçen Hz. Hatice ile yapmıştır.

    • Gene Hz. muhafazid (s.a.v.), isteseydi yirmi beş yıl boyunca sadece Hz Hatice ile evli kalmaz, başka evlilikler de yapabilirdi; ancak o, ilk eşi vefat edinceye kadar başka biriyle evlenmemiş, elli yaşına kadar sadece Hz. Hatice ile evli kalmıştır.

    • Hz. Peygamber, ilk eşi Hz. Hatice vefat ettikten sonra da hemen evlenmemiş, birkaç yıl bekâr kalmıştır. Eğer evliliklerinde dünya zevki düşüncesi olsaydı, yeniden evlenmek için birkaç yıl beklememesi gerekirdi.

    • Hz. Peygamber, Hz. Hatice’nin vefatından birkaç yıl sonra kendisinden üç yaş büyük olan Hz. Sevde ile evlendi. Eğer Resulullah’ın evliliklerinde dünya zevki düşüncesi olsaydı, en azından ikinci evliliğini genç ve güzel bir kadın ile yapar, elli beş yaşındaki Hz. Sevde ile evlenmezdi.

    • Hz. muhafazid (s.a.v.)’in, Hz.Aişe dışında evlendiği bütün kadınlar dul idi. Eğer Resulullah’ın çok evlenme sebepleri arasında dünya zevki bulunsaydı, evlendiği kadınlardan çoğunun dul olmaması gerekirdi.

    • Hz. muhafazid (s.a.v.), Hz. Hatice dışında evlendiği on kadınla ve Mukavkıs tarafından hediye olarak gönderilen cariye Maria ile ömrünün son on yılında evlenmiştir. Eğer Resulullah’ın evliliklerinde dünya zevki isteği bulunsaydı, ömrünün son on yılında değil gençliğinde çok evlenirdi.

    Görüldüğü gibi, hangi yönden bakarsak bakalım, Hz. muhafazid (SAV)’in çok evlenmesini dünya zevki ile izah etmek asla mümkün değildir.

    II-Hz. muhafazid (s.a.v.), yirmi beş yaşından elli yaşına kadar niçin tek hanımla evli kalmıştır?

    • Hz. muhafazid (s.a.v.)’in gençliğinde ve ilk orta yaşlılık döneminde, kendisinden on beş yaş büyük olan Hz. Hatice ile evli kalarak başka bir hanımla evlenmemesi, onun ileriki yıllarda ilahi hikmetlerden dolayı çok evlenmesinde dünya zevki gibi art niyet arayacak olanlara peşinen verilmiş, reddedilemeyen tokat gibi bir cevaptır.

    • Hz. muhafazid, peygamberliğinin en zor yıllarını Hz. Hatice ile evli olarak geçirmiştir. Güngörmüş, zengin ve olgun bir kadın olan Hz. Hatice, bu zor yıllarda Hz. muhafazid (s.a.v.)’e hem anlayışlığı ve olgunluğuyla, hem de mal varlığıyla yardımcı olmuştur. Hz. muhafazid (s.a.v.), ilk vahyin gelişinden sonra, endişe içinde, Hira mağarasından evine döndüğünde, Hz. Hatice’nin sergilediği olgunluk, bu evliliğin hikmetini anlatmaya yeter. Eğer o sırada Hz. Hatice’nin yerinde yeterli olguluğa sahip olmayan genç bir kadın bulunsaydı, Resulullah’ı bırakıp annesinin evine gitmesi işten bile değildi.

    III-Hz. muhafazid (s.a.v.), ömrünün son on yılında niçin çok evlenmiştir?

    Hz. muhafazid (s.a.v.)’in ömrünün son on yılında yaptığı her evliliğin ayrı ayrı hikmet ve faydaları vardır. işin bu yönünü dördüncü sorunun cevabında anlatmaya çalışacağım.

    Resulullah’ın çok evlenmiş olmasının fayda ve hikmetlerinden bir kısmını toplu halde şu şekilde saymak mümkündür:

    • Aile hukuku ve kadınların değişik halleri ile ilgili bütün ayrıntıların ortaya çıkıp cevaplandırılması için, Resulullah’ın çok evlenmesi bir ihtiyaçtı. Müslüman kadınlar, bir erkeğe sormaktan çekinecekleri değişik halleri konusunda, Hz. Peygamber’in hanımlarına müracaat ederek bilgi sahibi olmuşlardır. Bu açıdan Resulullah’ın her hanımı, bir başöğretmen görevi ifa etmiştir.

    • Hz. Peygamber’in eşleri, herkesin şahit olamayacakları ortamlarda öğrendikleri söz ve uygulamaları (hadis ve sünnetleri) naklederek ashabı ve tabiini bilgilendirmişler böylece akait, fıkıh ve tefsir bilimlerinin gelişimine büyük katkılarda bulunmuşlardır. Bilindiği gibi Hz. Aişe (r.a.), 2100’den fazla hadis rivayet etmiş ve en çok hadis rivayet eden sahabeler (el-Müksirûn) arasında yer almıştır.

    • Hz. muhafazid (s.a.v.), yaptığı evlilikler ile akrabalık bağları oluşturmuş, bu sayede islam destekçilerinin çoğalmasına vesile olmuştur.

    • Hz. Peygamber’in evlendiği bazı kadınların kabileleri meydana gelen akrabalık nedeniyle Müslüman olmuşlar böylece islamiyet’in yayılması hız kazanmıştır.

    • Dini açıdan zor durumda kalan bir hanım ile evlenerek hem onu içinde bulunduğu sıkıntıdan kurtarmış, hem de bu konuda arkadaşlarına örnek olmuştur.

    • Bir cariyeyi satın alıp azad ederek, sonrada satın alma bedelini mehir sayıp kadının kendi isteği ve Müslüman olma şartına bağlı olarak kendisiyle evlenmiş ve bu konuda da arkadaşlarına örnek olmuştur.

    • Bir evliliği ile islamiyet’e göre evlatlığın boşanmış hanımının gerçek oğlunun hanımı gibi sayılamayacağı kuralını yerleştirmeye vesile olmuştur.

    IV:
    Hz. Peygamberin çok evlenmesinin sebeplerinden sadece birisi; bazı kabile ve topluluklarla akrabalık bağı ile ilişkileri geliştirmek, islamı o toplumlara zütürmek, savaşılmış olan kabilelerin kan davası gütmelerini önlemektir

    V-Hz. muhafazid (s.a.v.), ömrü boyunca sınırsız evlenme yetkisine sahip olmuş mudur?

    Bu konuda şu bilgilere sahip olmak gerekir:

    Ahzâb suresinin 28. ve 29. ayetleri ile Resulullah’ın hanımlarının isterlerse ondan ayrılmaları değilse onunla birlikte kalmaları izni verilmiş; validelerimiz, Resulullah’a eş olarak kalmayı tercih etmişlerdir. Bunun ardından Hz. peygamber, eşlerinden vefat etmeyen dokuz tanesi ile evli iken nazil olan şu ayet ile bundan sonra yeni bir evlilik yapması yasaklanmıştır:

    “Bundan sonra sana kadınlar helal olmaz; mülkiyetin altında bulunanlar dışında kadınlarını, güzellikleri hoşuna gitse bile başka eşlerle değiştirmen de helâl olmaz. Allah, her şeyi görüp gözetmektedir.” (33.Ahzâb52)

    Hz. Peygamber’in hanımları, mü’minlerin anneleri sayılmışlar ve Resulullah’ın vefatından sonra da onun eşi olma şerefi ile yaşayıp toplumu aydınlatmaya devam etmişlerdir.

    Son söz olarak şöyle diyebiliriz:

    Hz. Peygamber’in yaptığı evlilikler, şartları ve hikmetleriyle birlikte göz önünde bulundurulduğunda, hiçbir yanlış anlamaya yer olmadığı bilakis Resulullah’ın bu evlilikleri yaparak fedakârlıkta bulunduğu açıkça görülmektedir.\"

    Sıradaki?
    Tümünü Göster
    ···