1. 26.
    +1
    isa musa ve muhafazidin dinlerinin diğer dinlerle benzer olmasının sebebi allahın daha öncede peygamberler göndermiş olması olmasın 4 tane peygamber inmedi yer yüzüne her kavime peygamber geldi zamanında. Demişsinki mısırı araştır sen mısırı araştırmadan önce kuranı araştır bence ve büyük tufandan önce yeryüzünde yaşamış peygamberleri öğren.
    ···
  2. 25.
    0
    @24 beyinsiz dallama kuran örnekler vererek anlatır her zaman. zahmet edip inceleseydin adam gibi anlardın.
    ···
  3. 24.
    0
    @amsever ve diğer mücahit panpalarım

    öncelikle bir açıklama yapayım. ben din kitaplarıyla büyümüş zamanında yaşamımın bir kısmını islama adamış biriydim. üniversitede cemaatteydim vs. o yüzden diğer dediklerine saygı duyarım ama "kör" demen olmadı. karikateist paylaşımı sonrasında buraya bu başlığı açtım doğru ama öncesinde zaten biliyordum bu ayetleri. büyük ihtimalle sende de olan külliyat benim de kitaplığımda yer almakta. o yüzden kör demen anlamsız olmuş.

    arada kalmış panpalarımın sorgulamasını istediğim için bu tartışmayı yapıyorum. çünkü düşünen, vicdan sahibi insanlarla beraber dinsizlik çok daha güzel bir olay.

    son yıllarda ben hayatımda "yetişkinlere masallar"ı çıkardım. dinsiz olmanın verdiği inanılmaz rahatlığı hissediyorum. ölümden sonra cezası olmadığını bildiğim halde sokakta gördüm kadınlara tecavüz etmiyorum.

    tehvid inancını araştır diyen panpam. sen dinlerin ilk ortaya çıkışını, 3 kutsal din daha ortada olmadan yaşanan paganizmi yunan ve mısır mitolojini araştır. isa'nın musa'nın ve muhafazid'in dinlerinin onlarla olan süper benzerliklerini gör. otur düşün ölç tart neyin doğru neyin uydurma olduğunu eminim bir gün ortaya çıkaracaksın.
    ···
  4. 23.
    +1 -2
    @10 allah fikir degistirmez sinar ve ona gore ders alinmasini bekler kullarindan, gelecegi bilmek ve kader senin anladigin sekilde islemiyor sen arabesk sarkilarda ki kader anlayisi gibi saniyorsun sanirim islam'da varolan kaderi, sana kaderinin bir oyunu degil bu herzaman secim insanin ellerinde.. burda da ayni sey gecerli ve bu ders alinmis ki islam ordulari ispanyaya kadar gitmis demek ki zayiflik idrak edilmis bu ayetler ile ders cikarilmis ve galip gelinmis..

    ne desek anlamicaksin o yuzden artik ateistlerle tartismiyorum size bisey anlatmak kor birine dunyayi anlatmak kadar zor ateizmi kendinize tabu ve dogma yapmissiniz laflariniz da hep ezber ,kendi ulastiginiz akliniz ve beyninizi kullanarak ulastiginiz hicbir yargi yok.bi sitede bisey cikiyor(genelde karikateist) papagan gibi hepiniz ayni seyi tekrarliyorsunuz resmen ateizm sizin icin dinden ote bi hal almis. sizinle tartismayi bosa vakit kaybi olarak goruyorum o yuzden '"leküm diniküm veliyedin" der gecerim.
    ···
  5. 22.
    0
    @22 öyle davranmanı tavsiye etmiyor amk diyor ki "birbirinize bağırdığınız gibi peygambere" bağırmayın bunun yerine "birbirinize bağırmayın" dese senin dediğin doğru olur
    ···
  6. 21.
    +1
    yani diyorki kuran ne kadar namaz kılsanda oruç tutsanda insan olmadığın sürece bi tak olmaz senden diyor. Bu kadar açık ve net
    ···
  7. 20.
    +1
    @13 hucurat suresi peygamberin etrafında gelişen olaylar sırasında bazı düzenlemeler getirmek için inmiştir. Sura ayrıca ahlak suresi olarakda bilinir.
    Bu ayetlerde peygambere karşı nasıl davranılacağını söyler kuran ayrıca günlük yaşantında da böyle davranmanı tavsiye eder. Kötümü demiş yani kuran bağırma hakaret etme die yanlış bişeymi?
    geri zekalı olduğun için anlamazsın sen o ayrı bir dava
    ···
  8. 19.
    +1
    okumadım mamede bir fikrine iki
    ···
  9. 18.
    -1
    @13 mesih gelmeyecek mi muallak. ona sesinizi yükseltmeyin diyor. umarım ibretlik bir cevap olmuştur.
    ···
  10. 17.
    0
    binler ateizmin çökmesi imkansız. islamiyetteki şüphelerin yok olması da imkansız. sınav olmanın manası ne o zaman amk?
    ···
  11. 16.
    +1
    bune lan kafam karıştı
    ···
  12. 15.
    0
    ya birader islamı geç de, bu hayat boşa mı? tevhid kavrdıbını araştır.
    ···
  13. 14.
    0
    şimdi güzel kardeşlerim öncelikle enfal suresi bedir savaşından sonra inmiştir. Bedir savaşının önemi müslümanların islam adına yaptıkları ilk savaştır.
    Şimdi ilk ayetten anlaşılacağı gibi müslümanlar arasında ganimetler arasında bir çekişme yaşanmış ve bu çekişme üzerine ilk ayet inmiştir. Böylece ilk ayet bu çekişmeyi ortadan kaldırmıştır. Bu ilk ayet aslında ilk müslüman savaşı olduğu için savaş hukuğunun değişmesini sağlamıştır. islamdan önce savaşta kazanılan ganimetler komutanlara ve krala kalırdı ve askerler avcunu yalardı.
    Ama bu savaşta peygamberimizin çevresinde muhafızlık edenler ganimetten pay istemekteydiler. Bu nedenle de problem ortaya çıkmış, tartışma büyümüştü.
    Bu konuda nasıl hareket edileceği, 41. ayetin inmesiyle belirlenmiştir.

    ayette geçen enfal sözcüğü, "asıl üzerine bir şey eklemek" demektir.Bu sözcük genelde "ganimet" olarak çevrilir. "Ganimet" de, yanlış olarak harpte elde edilen servet olarak anlaşılır. Hâlbuki "zahmetsiz olarak mal, başarı elde etmek" demektir.
    Eğer bu kavramlar doğru anlaşılmazsa, islam'ın öngördüğü savaşın amacı yanlış anlaşılır.

    41. Âyette, ganimetlerin 1/5'i kamuya, kalanının da eşit olarak gazilere ait olduğu hükmüyle, savaş ganimetlerinin paylaştırılması hususunda bir devrim gerçekleştirildi
    böylece ganimet elde etmek için savaş ortadan kaldırıldı.
    Bu ayetteki enfal sözcüğü, sadece savaş ekstrasını değil; maden, define, kamu görevlilerine verilen hediyeler vs. her türlü ekstra geliri ifade eder.
    ···
  14. 13.
    0
    ganimeti gördüm geldim panpa
    ···
  15. 12.
    +1
    taam hadi onu açıkladınız diyelim evrensel bir kitap olan Kuran ın Hucuret 2 ayeti

    "Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber’in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber’e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider."

    Peygamber öldükten sonra bu ayet ne işe yarar
    ···
  16. 11.
    0
    hz. updullah
    ···
  17. 10.
    0
    @6 paylaştıklarım diyanet işleri çevirisi olan kuran ayetleridir.
    ···
  18. 9.
    0
    sevgili amsever kardeşim. çok anlamlı bir resim paylaşmışsın. "use it"!!!

    sana cidden sormak isterim kuranı okudun mu? entryinde anladığım kadarıyla "kader" inancın var. kader inancına göre allah zamandan muaf değil midir? gelmişi şu anı ve geleceği bilen değil midir? peki neden "çok kutsal" olduğu söylenen ayet daha sonra indirilen yüzünden geçerliğini yitiriyor? bir başka örnek daha vereyim. bunun açıklamasını da bekliyorum.

    enfal suresi 65. ayet:
    "Ey Peygamber! Mü'minleri savaşa teşvik et (isteklerini arttır). Eğer sizden sabırlı olan 20 kişi olursa, 200 kişiye gâlip gelir. Ve şâyet sizden 100 kişi olursa, onların fıkıh (idrak) edemeyen bir kavim olmalarından dolayı, kâfir kimselerden 1000 kişiye gâlip gelir."

    daha sonra sahabelerin gücü değişiyor. 1 ayet sonrasında geleceği bilen allah bir ayet önce söylediğini unutuveriyor:

    enfal suresi 66.ayet: "Şimdi Allah, içinizde zayıflık olduğunu bildi ve sizden hafifletti. Bundan sonra eğer sabreden 100 kişi olursa, 200 kişiye gâlip gelir ve şâyet sizden 1000 kişi olursa, Allah'ın izniyle 2000 kişiye gâlip gelir. Ve Allah, sabredenlerle beraberdir."

    Geleceği bilen allah sahabelere ders mi vermek istemiştir? kendilerine çok güvenmemelerini mi belirtmeye çalışmıştır? yoksa bütün insanların günahkar olabileceğini zayıf olabileceğini düşündüğü için fikrini mi değiştirmiştir? allahın fikri nasıl değişebilir?

    ya da hepsini geçtim peygamber ilk uydurduğu ayetin güçsüzlüğünü farkedip yenisi mi uydurmuştur?
    ···
  19. 8.
    0
    allahın apaçık bir ayeti der ki
    biz bir ayetin hükmünü kaldırınca yerine yerin bir ayet göndeririz
    yoksullara ve yetimlere ganimet dağıtıldığı için bir insan suçlanıyorsa

    o insan doğru iş yapıyordur .
    ···
  20. 7.
    +1
    bunda ne var lan dingil?

    'ganimetler, allah’a ve resûlüne aittir. '

    yani karar allah'a aittir burda bunu soyluyor bildiricisi de peygamberdir.

    ve sonra bildiriyor yani kararini acik ediyor peygamber ile allah yeri ve zamani geldigi icin.

    'herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka allah’a, peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir.'

    ---

    simdi ergen ateist kardesim diyelim ki cocugum var ve baba bana pigiblet al diyor..'maasin sahibi kim?benim..bunu nasil harcayaagimi kim karar verir?ben karar veririm..ve kararim o yondeyse cocuguma pgiblet alirim..ilk ayette bunun yetkisinin kimde oldugu belirtiliyor ikinci ayette ise bu yetki kullanilarak karar veriliyor..

    anladik sivilceleriniz sizi rahatsiz ediyor ayet cimbizlayarak ordan burdan copy-pastle biseyler yapmaya calisiyorsunuz buyuyunce gecer zaten ama lutfen;

    http://grapefruits.files..../2011/07/brain-use-it.png
    ···